Jump to content

2.Nesil Mazda 3 İçin Hangi Motor Yağını Kullanmalıyız ?


Guest axela
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

13 dakika önce, ozgur35 :

KAç para bu ürün Tansu. Sürekli yağ markası degısmek de ıyı degılmıs loqju molyden mi devam edıcen artık

Aynen. Liqui moly devam edecem özgür. Mobil alsam 180-190 lira. Bu da 240 lira. Senede 1 kere 50 lira fark verip kaliteli ürün kullanmak bana mantıklı geliyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 yıldır petronas 5/30 kullanıyordum, çok memnundum, çok iddialı olduğu söylenen yeni bir yağ deneyelim dedik, internetten sipariş verdim bugün geldi, Ürün: LIQUI MOLY 5W30 MOTOR YAĞI TAM SENTETİK TOP TEC 4500 5 L

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, Renegade :

4 yıldır petronas 5/30 kullanıyordum, çok memnundum, çok iddialı olduğu söylenen yeni bir yağ deneyelim dedik, internetten sipariş verdim bugün geldi, Ürün: LIQUI MOLY 5W30 MOTOR YAĞI TAM SENTETİK TOP TEC 4500 5 L

Liqui moly çok fazla ürün çıkarmış. 4300 ile 4500 arasında nasıl bir fark var bilmiyorum. Açıklamalar hep aynı. Telnik veriler çok yakın. 

Bu arada tam sentetik değil, sentez teknoloji bunlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle bir saçmalık da var. Kutu üstünde yazan sertifikalar da tutmuyor ki! 

4300

kutu üstü mazda-acea c2 ve api sn

döküman mazda uyumu yazmamış  sadece acea c2 uyumu yazmış 

 

4500 

kutu üstü mazda, acea c1

döküman mazda uyumlu ve acea c1

 

bize lazım standart acea a3/a5 ve api sl/sm 2010’da çıkan sn kriteri daha üstün. Acea’da a sınıfı benzinli için geçerli. C sınıfı galiba sonradan çıkmış hem dizel hem benzinli araçlar için yüksek kaliteli yağ demek oluyor. 

Artık karar sizin :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ne ugrasıyonuz :D 🤣 MAgnetec alın gecın ıste A5 SN tum degerlerı karsılıyor Hem de 4 litresı 140 tl

Castrol Magnatec, Ford, Honda, Jaguar, Rover, Mazda, Toyota, Volvo markalı araçlar için uygun kullanım sağlıyor.

Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5 araç üreticilerinin ACEA A5/B5, API SN/CF, ILSAC GF-4 ve daha önceki 5W-30 spesifikasyonlu ürün istediği benzinli ve dizel araçlarda tavsiye edilir. Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5 Ford WSS-M2C-913-C, WSS-M2C-913D spesifikasyonu isteyen Ford araçlar için geliştirilmiştir.

 

Faydaları

Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5 içerdiği akıllı molekülleri : Yağ boşalırken kritik motor parçalarına tutunur. Kendini yenileyebilen koruyucu katman oluşturarak dur-kalk nedeni ile motorda oluşabilecek aşınmalara karşı koruma sağlar. Dur-kalk sırasında oluşan aşınmaları azaltır. Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5 soğukta ilk çalıştırma şartlarında üstün performans gösterir.

 

Ürün Performans Özellikleri

ACEA A1/B1,A5/B5 API SN ILSAC GF4 Meets

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, ozgur35 :

Ne ugrasıyonuz :D 🤣 MAgnetec alın gecın ıste A5 SN tum degerlerı karsılıyor Hem de 4 litresı 140 tl

Castrol Magnatec, Ford, Honda, Jaguar, Rover, Mazda, Toyota, Volvo markalı araçlar için uygun kullanım sağlıyor.

Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5 araç üreticilerinin ACEA A5/B5, API SN/CF, ILSAC GF-4 ve daha önceki 5W-30 spesifikasyonlu ürün istediği benzinli ve dizel araçlarda tavsiye edilir. Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5 Ford WSS-M2C-913-C, WSS-M2C-913D spesifikasyonu isteyen Ford araçlar için geliştirilmiştir.

 

Faydaları

Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5 içerdiği akıllı molekülleri : Yağ boşalırken kritik motor parçalarına tutunur. Kendini yenileyebilen koruyucu katman oluşturarak dur-kalk nedeni ile motorda oluşabilecek aşınmalara karşı koruma sağlar. Dur-kalk sırasında oluşan aşınmaları azaltır. Castrol MAGNATEC STOP-START 5W-30 A5 soğukta ilk çalıştırma şartlarında üstün performans gösterir.

 

Ürün Performans Özellikleri

ACEA A1/B1,A5/B5 API SN ILSAC GF4 Meets

İşin fantezisine kaçıyoruz biraz da :) castrol bana hep bosch’u anımsatıyor. Her yedek parçanın muadili var. Piyasada çok fazla. Ortalık şeyi gibi :) ama iyidir tabi 

bu arada liqui moly’nin lpg’li 2.nesil için çözümü bambaşka çıktı. Şaşırdım.  Mail atmıştım. Arkadaş cevap yazmış. 

93B94BB7-AF2E-4FD7-B1EC-22BCCC8DCB47.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla ben 90 binde lpg’li diye belirtmiştim. Ona rağrem special tec aa veya LL olan ürünü önermiş. Bizim baktığımız top tec 4300-4500 söylememiş. Tekrar mail attım 4300 veya 4500 neden önermedin diye

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaş lpg olduğunu görmemiş. Cevap geldi. 

Fakat şimdi de diyor ki, 4300 ve 4500’ün karışımını değiştirdik. Sizin için 4200 uygun.

4463E762-3D75-4ADD-ACA6-C1903C8454E1.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4500 serisini koydum 2 gün önce, araç sesi kısmen azaldı, henüz uzun yol gitmedim, aracı çalıştırırken sanki daha rahat çalışıyor ve daha akıcı gidiyor. Belki yeni yağ olduğundan yada ürünün kerametindendir. 4500 serisinde Kutunun üzerinde Mazda, mitsubishi araçlar için yazıyor. 4200 ler de ise ürün açıklamasında WV araçlar için uygundur yazıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Renegade :

4500 serisini koydum 2 gün önce, araç sesi kısmen azaldı, henüz uzun yol gitmedim, aracı çalıştırırken sanki daha rahat çalışıyor ve daha akıcı gidiyor. Belki yeni yağ olduğundan yada ürünün kerametindendir. 4500 serisinde Kutunun üzerinde Mazda, mitsubishi araçlar için yazıyor. 4200 ler de ise ürün açıklamasında WV araçlar için uygundur yazıyor.

Doğru onlar yazıyor. Üretici danışmanının mailinde 4500 ve 4300 içeriğinde son zamanlarda değişiklik yapıldığını, lpg’li mazda 3’e uygun olmadığını yazmış. Ve 4200 önermiş. Üreticiye danışmanına mı güvenecez yoksa etikete mi karar veremedim. Liqui moly gibi firma da bunu yapıyorsa vay halimize

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

danışmanın bilgilendirmesini tutarlı bulmadım, sanki bu kadar işin arasında deyip mazda için şunu kullan dediğinin farkında olduğunu bile sanmıyorum. Muhtemelen wv araçlarla karıştırdı. çünkü o marka araç sorusu çok geliyordur. ürünün üzerinde aleni mazda ve mitsubishi için yazıyor. bunu fabrika üretim mühendisleri yazmış, danışman inandırıcı gelmedi. benim için üretim mühendisinin kararı önemlidir. gerisini ciddiye almam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Renegade :

danışmanın bilgilendirmesini tutarlı bulmadım, sanki bu kadar işin arasında deyip mazda için şunu kullan dediğinin farkında olduğunu bile sanmıyorum. Muhtemelen wv araçlarla karıştırdı. çünkü o marka araç sorusu çok geliyordur. ürünün üzerinde aleni mazda ve mitsubishi için yazıyor. bunu fabrika üretim mühendisleri yazmış, danışman inandırıcı gelmedi. benim için üretim mühendisinin kararı önemlidir. gerisini ciddiye almam.

Bu 3 yağı inceledim. 4200’ün 100 derece viskositesi en yüksek. Ayrıca ısıya karşı en dirençlisi. 4300 ve 4500 hths 2,9 dan büyükken, 4200 3,5mpas’dan büyük. Yani sıcaklığa karşı daha etkili, daha uzun motor koruma ömrü sağlıyor. Diğer baz şeyler birbirine yakın. 4300 ve 4500 ise sanırım biraz daha ince. 

Bu yağlar api sn ve acea a5 standartlarını karşılıyor zaten. İkisi de kullanılır. Ama burada kriter aracı kullanım şekli. Sürekli trafikte veya uzun yolda kullanacak olsam 4200 düşünmeden alırdım. Fakat gün içinde birkaç kez marş yapıyoruz. Toplam gidilen yol ve marş sayısına bakarsak, uzun yol oranları tutmuyor. Az km, çok marş. 

İlk çalıştırmada yağlama çok önemli. Bu ilk çalıştma mı yokaa motor ısındıktan sonra koruma mı?

sanırım ilk çalıştırmayı seçerdim. Ben de 4300 veya 4500 alacağım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tansu kardeşim, uzun yol ve yüksek sıcaklık için ise, aracına ayrıca aynı markanın motor koruyucu yağ katkısı ürününü eklersen süper olur derim.

ayrıca kışın sürekli okula git marş, çarşıya çık marş, geri gel marş, o kadar çok marş kullanıyoruz ki, kesinlikle daha önemli, sonuçta aracımızı 200 km hız ve üstü kullanmıyoruz, ortalama uzun yolda 110-140 arasında maksimum hız yapıyoruz. ısı konusunda üstelik aracımız benzinli, dizel değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, Renegade :

Tansu kardeşim, uzun yol ve yüksek sıcaklık için ise, aracına ayrıca aynı markanın motor koruyucu yağ katkısı ürününü eklersen süper olur derim.

ayrıca kışın sürekli okula git marş, çarşıya çık marş, geri gel marş, o kadar çok marş kullanıyoruz ki, kesinlikle daha önemli, sonuçta aracımızı 200 km hız ve üstü kullanmıyoruz, ortalama uzun yolda 110-140 arasında maksimum hız yapıyoruz. ısı konusunda üstelik aracımız benzinli, dizel değil.

Tek sorun trafik. Trafikte motor, uzun yoldan da fazla zorlanıyor ve ısınıyor. Bu noktada ısıya dayanıklı ve kalın yağ olsun istiyoruz. Ama hem kalın olsun hem ilk çalıştırmada hızlı yağlama olsun aynı anda olmuyor işte. Katkılarla idare edecez artık. 

Bu arada mazda dexelia formulüne bakınca 5-30 ince ince yağı tercih etmiş. Viskosite 100 derecede 9-10 arasında. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, tansu87 :

 Ama hem kalın olsun hem ilk çalıştırmada hızlı yağlama olsun aynı anda olmuyor işte.

Motul xcess 5w40 ile bal gibi olur.

2 gün sonra aracı satmaya çalışırsın, koydugun yağ katkıları, genelde galerici tayfasının bitik motorları itelemek için kullandığı ürünler olduğundan, başına bela olur. Motorunda bir sorun olduğundan değil, ben biliyorum ama başkasına anlatamazsın bunu.

182 k yapmış aracın ne motoruna ne de sanzimanina bir kere bile koymadım, aracı satarken de özellikle belirtecegim.

Tarcanlarin güzel bir videosu var konuyla ilgili.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hangi marka yağ katkısı koyduğun önemli, sıradan rast gele katkı konursa yapacak bişey yok, kalite katkı motor yağı bitse bile aracı korumaya devam ediyor. aracın dış cilası gibi düşünmek gerek.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, quiteguide :

Motul xcess 5w40 ile bal gibi olur.

2 gün sonra aracı satmaya çalışırsın, koydugun yağ katkıları, genelde galerici tayfasının bitik motorları itelemek için kullandığı ürünler olduğundan, başına bela olur. Motorunda bir sorun olduğundan değil, ben biliyorum ama başkasına anlatamazsın bunu.

182 k yapmış aracın ne motoruna ne de sanzimanina bir kere bile koymadım, aracı satarken de özellikle belirtecegim.

Tarcanlarin güzel bir videosu var konuyla ilgili.

Yağa koyulan katılar nasıl fark ediliyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kastedilen, Liqua Moly'nin Türk bor'u ile ürettiği boza kıvamında ki sıvı sanırım.

Farketmez, kullanmam. Kullanana da karışmam. Maksadım ürünü yada kullanıcıların iyi niyetini karalamak değil.

Ürün(markasını bilmiyorum) işe yaramasa, aşağıda ki mağduriyet yaşanmazdı. Siz de mağdur olmayın diye dostane bir uyarı benimkisi.

https://youtu.be/6HVtm2Uy8d4

@tansu87 

Aracı almadan yağ değişimi yaparak(yağ sümük gibiyse katkılı diyorlar) ve üst kapakta koruma yoksa(bizim araçlar gibi) yılan kamera salarak anlaşılabilir. 

Tekrar ediyorum, amacım burada art niyetli insanların uygulamasına dikkat çekmek. Sizin iyi niyetle sağlam olan motorunuzun ömrünü düşünerek yaptığınız uygulamaya birşey demiyorum.

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...