Jump to content

2.Nesil Mazda 3 İçin Hangi Motor Yağını Kullanmalıyız ?


Guest axela
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

35 dakika önce, Mutlu Tekir :

askerdeydim geldim.

valla 3 büyükler varken total bana güven vermiyor. :) total petrol çıkarsın benzin motorin üretsin. :D

Oo geçmiş olsun diyelim o zaman :) 

valla bana veriyor. Bakıyorum, bizim dexelia hep düşük viskositeler. Atf olsun, motor yağı olsun. E dexelia’yı da total üretiyor. Hafta içi fluide xld fe atf değişim yaptım. Bu yağ motul’dan da liqui moly’den da daha düşük viskositeli. Açıklamalarında bizzat mercon 5 ve mazda belirtilmiş. Sanırım dexelia atf ile aynı. Değiştikten sonra gerçekten şanzıman kendine geldi. Kuş gibi oldu sanki. 3,5 litreyle hemde. Vites geçişleri yok gibi. 

Bende total’a karşı geçmişten gelen bi sevgi de var :) yıllarca tüpgaz olarak aygaz kullandık. Bi gün aygaz kapalıydı totalgaz aldık eve. Aygaz’ın tam iki katı dayandı. O günden beri sempati beslerim :) hakkını veriyor derim. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Ankara Motul distribütörü Tuğsan Madeni Yağ’dan Motul 5w 40 X-cess aldım. İnternete pek güvenemedim bu sebeple gidip dağıtıcıdan bizzat aldım. Yağ biraz eksiltme yaptığından ve araç 100.000 km’yi geçtiğinden 5w 40 aldım. X-cess almamda @quiteguide‘nin tavsiyesi etkili oldu. Kendisine teşekkür ederim. Bakalım deneyip göreceğiz. İnşallah üründen memnun kalırız. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Castrol edge titanium 5-30 dan Motul Xclean 8100 Fe + geçiş yaptım. Güzel yağ motul fakat nette abartıldığı gibi mucizevi bir yağ değil. 

İlk çalıştırma da castrol daha sessizdi.

Soğutmalarında bir fark yok yağ sıcaklığını sürekli takip ederim. 

Kısacası kaliteli yağ kullanıyorsanız çok fark olmuyor.

Bundan sonraki yağ kullanımım shell helix ultra olacak yüksek ihtimal.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, M.E.G :

Castrol edge titanium 5-30 dan Motul Xclean 8100 Fe + geçiş yaptım. Güzel yağ motul fakat nette abartıldığı gibi mucizevi bir yağ değil. 

İlk çalıştırma da castrol daha sessizdi.

Soğutmalarında bir fark yok yağ sıcaklığını sürekli takip ederim. 

Kısacası kaliteli yağ kullanıyorsanız çok fark olmuyor.

Bundan sonraki yağ kullanımım shell helix ultra olacak yüksek ihtimal.

Ultra ect diye bir yağ var. O iyi sanırım

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

18 saat önce, abcsefa :

Ankara Motul distribütörü Tuğsan Madeni Yağ’dan Motul 5w 40 X-cess aldım. İnternete pek güvenemedim bu sebeple gidip dağıtıcıdan bizzat aldım. Yağ biraz eksiltme yaptığından ve araç 100.000 km’yi geçtiğinden 5w 40 aldım. X-cess almamda @quiteguide‘nin tavsiyesi etkili oldu. Kendisine teşekkür ederim. Bakalım deneyip göreceğiz. İnşallah üründen memnun kalırız. 

Son 8-10(belki daha fazla) bakımdır, kullanıyorum.

Havaların gayet sıcak olması münasebetiyle, 6000 serisi 10-40'ı da denedim geçenlerde, o da güzel. Bir kaç hafta kullandım, şans eseri bu süreçte yağ müşürü su koyuverdi. Yağdan yada filtreden derken, tekrar 5-40 koyduk. Sorun yine tekrarladı. Müşürü değiştirdik ortadan kalktı. 

Olan cıncık gibi 10-40 yağa oldu.

Ben de bu süreçte, bize zaman ayıran @Servet abiye teşekkür ederim.

Sorun neydi diye merak eden olursa, kontağı ilk cevirdigimde yağ lambası yanık durması gerekirken, bazen hiç yanmıyor bazen de yanıp sönüyordu. Marşa basınca bir kez yanıp sönüyor, başkada yanmıyordu. Hareket halinde herhangi bir ikaz vermiyor. Aracın beyninde de herhangi bir arıza kodu yoktu.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kendime merhem olamıyorum birtek 😁

Benim M47d motorlu land. Biraz stresli kullanırsam rölantide yağ lambası disko topu gibi yanıp sönüyor. Rölanti tık yükselsin sorun yok. 10w40 castrol sentetik yağ rutin kullanımı. Şimdi bakım zamanı geldi. @Çağlar Bayur luq moil mi nedir ondan koy düzelir dedi. Klasik udm motor yağ pompası basınç kaybını yok ediyormuş. Bakalım neler olacak ☠️

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, tansu87 :

Ultra ect diye bir yağ var. O iyi sanırım

Ultra ect aynen. Şirket aracımız 2017 focusta 2 bakımdır kullanıyoruz. Eski yağa göre ilk çalıştırmada titreşimi falan azaldı motorun. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@ServetAbi, 'senin durum da müşür efendi çıkmasın', diyeceğim ama aklıma şu muhabbet geliyor, alıyor bir gülme. 

Rölanti de pompada basınç kaybı olup, yüke binince toparlaması da ayrı bir olay. Pompadan olsa her daim yanması yanması gerekmez mi kırmızı yağdanlıgın?

Stok müşür kaç bar?

Varsa, bir tık altını kullansan diyeceğim ama ECU ne der, bu seferde sıkıştırınca mi yağ lambası yanar.

 

IMG_20190721_225651.jpg

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

M47 hakkında pek bilgi yok ortalıkta. Pompa basıncı nasıl ölçülür onu da bilmiyorum. Şöyle yanıyor daha detaylı, 

Motor su ısısı stabil 84 derece. Dağa taşa vurdum aracı, su çıkıyor 98 100 arası ısıya. O zaman başlıyor rölanti halinde yanıp sönme kararsız şekilde. Biraz gaza dokunup rölanti 700 dd yerine 800 olunca sönüyor veya motor suyu 90 altına inince. 10w60 ile deneyeyim, olmadı parası neyse veririz alırız müşürü bizde 😁

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazılımla bile, yavru şanzımanı kucaga alıp motora bir şey olmadıysa, bende ihtimal vermiyorum 😂.

Besbelli, fil gibi cigerli (nazar boncuğu)

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, M.E.G :

Ultra ect aynen. Şirket aracımız 2017 focusta 2 bakımdır kullanıyoruz. Eski yağa göre ilk çalıştırmada titreşimi falan azaldı motorun. 

Kitapçığın önerdiği gibi a5b5 koymak istiyorum ancak 5w40larda a5b5 hiç yok. son bakımdan önce shel helix hx8 a3b4 5w40 koymuştum ama motor sesi açısından hiç memnun kalmadım. son yaptığım bakımda motul eco-nergy 5w30 kullandım bakalım ne kadar yağ azaltacak. birdahaki değişimde yağ azaltmayacak bir çözüm arıyorum. azalsın boşver moduna girersem de bir de shell helix ultra pro af a5b5 deneyeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, SlayerX :

Kitapçığın önerdiği gibi a5b5 koymak istiyorum ancak 5w40larda a5b5 hiç yok. son bakımdan önce shel helix hx8 a3b4 5w40 koymuştum ama motor sesi açısından hiç memnun kalmadım. son yaptığım bakımda motul eco-nergy 5w30 kullandım bakalım ne kadar yağ azaltacak. birdahaki değişimde yağ azaltmayacak bir çözüm arıyorum. azalsın boşver moduna girersem de bir de shell helix ultra pro af a5b5 deneyeceğim.

a5b5 standart olarak çok yüksek bir standart değil galiba. O yüzden motul 5w40 xcess bu standartı sağlıyor gibi bir açıklama yapmıştı satıcı. Yine de araştırmak lazım 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, SlayerX :

Kitapçığın önerdiği gibi a5b5 koymak istiyorum ancak 5w40larda a5b5 hiç yok. son bakımdan önce shel helix hx8 a3b4 5w40 koymuştum ama motor sesi açısından hiç memnun kalmadım. son yaptığım bakımda motul eco-nergy 5w30 kullandım bakalım ne kadar yağ azaltacak. birdahaki değişimde yağ azaltmayacak bir çözüm arıyorum. azalsın boşver moduna girersem de bir de shell helix ultra pro af a5b5 deneyeceğim.

Kitapcığın önerdiği motor yağı sınıfından şaşmayın derim. 

Benzinli ve Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması: 
A1/B1 : Viskozitesini koruma özelliği CCMC G-4 ile CCMC PD -2 limitlerini aşanr yakıt ekonomisi sağlayan, düşük viskozite sınıfları için geçerli motor yağı. 
A2/B2: Genelde CCMC G-4 ve CCMC PD-2 oksidasyon kararlılığı G-5 e eşdeğer, viskozitesini koruma özelliği gelişmiş konvansiyonel motor yağıdır. 
A3/B3: Viskozitesini koruma özelliği ve oksidasyon kararlılığı CCMC G-5 ile CCMC PD-2 limitlerini aşan, yoğun kurum altında viskozite artışı kontrol edilen, düşük tüketimli yüksek performanslı motor yağıdır. 
A3/B3/B4: A3/B3 ilave olarak direk enjeksiyonlu motorlar için revize edilmiş motor yağıdır. 
A5/B5: Yüksek performans, düşük viskoziteli ve sürtünmeli özeliklerde uzun yağ değiştirme periyoduna sahip indirek ve direk enjeksiyon yakıt ekonomisi sağlayan motor yağıdır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, abcsefa :

a5b5 standart olarak çok yüksek bir standart değil galiba. O yüzden motul 5w40 xcess bu standartı sağlıyor gibi bir açıklama yapmıştı satıcı. Yine de araştırmak lazım 

A3B3B4 ile A5B5 arasındaki fark aşağıdaki resimdeki gibi.

59 dakika önce, M.E.G :

Kitapcığın önerdiği motor yağı sınıfından şaşmayın derim. 

Benzinli ve Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması: 
A1/B1 : Viskozitesini koruma özelliği CCMC G-4 ile CCMC PD -2 limitlerini aşanr yakıt ekonomisi sağlayan, düşük viskozite sınıfları için geçerli motor yağı. 
A2/B2: Genelde CCMC G-4 ve CCMC PD-2 oksidasyon kararlılığı G-5 e eşdeğer, viskozitesini koruma özelliği gelişmiş konvansiyonel motor yağıdır. 
A3/B3: Viskozitesini koruma özelliği ve oksidasyon kararlılığı CCMC G-5 ile CCMC PD-2 limitlerini aşan, yoğun kurum altında viskozite artışı kontrol edilen, düşük tüketimli yüksek performanslı motor yağıdır. 
A3/B3/B4: A3/B3 ilave olarak direk enjeksiyonlu motorlar için revize edilmiş motor yağıdır. 
A5/B5: Yüksek performans, düşük viskoziteli ve sürtünmeli özeliklerde uzun yağ değiştirme periyoduna sahip indirek ve direk enjeksiyon yakıt ekonomisi sağlayan motor yağıdır.

Güzel anlatı.

Bundan önce kullandığım yağ helix hx8 5w40 A3B3B4 idi, markadan mıdır bilmem ama castrol a5b5e göre motor sesi gerçekten farkedilir biçimde fazla idi. Hx8 olduğu için olabilir. Shell alınacaksa Ultra prolardan kullanmak lazım. Şimdi motul Econergy a5b5 var ve ses epey farketti. 

Asıl merakım a5b5 yerine c2 kullanabilir miyiz.  a5b5 yağlar ile c2c3 yağlar arasındaki temel farklar hths ve saps değerleri. Çok araştırmama rağmen a5b5 yerine c2 kullanılabilir mi net bir cevap bulamadım. 

 

20190721_193903.jpg

20190721_194134.jpg

20190722_142655.jpg

Screenshot_20190722-142609_WhatsApp.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

56 dakika önce, SlayerX :

A3B3B4 ile A5B5 arasındaki fark aşağıdaki resimdeki gibi.

Güzel anlatı.

Bundan önce kullandığım yağ helix hx8 5w40 A3B3B4 idi, markadan mıdır bilmem ama castrol a5b5e göre motor sesi gerçekten farkedilir biçimde fazla idi. Hx8 olduğu için olabilir. Shell alınacaksa Ultra prolardan kullanmak lazım. Şimdi motul Econergy a5b5 var ve ses epey farketti. 

Asıl merakım a5b5 yerine c2 kullanabilir miyiz.  a5b5 yağlar ile c2c3 yağlar arasındaki temel farklar hths ve saps değerleri. Çok araştırmama rağmen a5b5 yerine c2 kullanılabilir mi net bir cevap bulamadım. 

 

20190721_193903.jpg

20190721_194134.jpg

20190722_142655.jpg

Screenshot_20190722-142609_WhatsApp.jpg

Kitapçıkta muadillerini yazması lazım aslında. C2 aynı şartları sağlıyor gibi ama kitapçığa bakmak daha iyi.

 

Özel Filtre Donanımlı Benzinli ve Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması: 



C1: Kasım 2004 tarihinde yayınlanan, ACEA B5 şartnamesini sağlayan, düşüksülfatlanmış kül, fosfor (0,05% max), kükürt özellikli ve 2,6/2,9 HT/HS şartlarını karşılayan yakıt tasarruflu motor yağı. 
C2: Kasım 2004 tarihinde yayınlanan, ACEA B5 şartnamesini sağlayan orta seviyesülfatlanmış kül, fosfor (0,07%-0,09%),kükürt özellikli ve 2,9 HT/HS şartlarını karşılayan yakıt tasarruflu motor yağı. 
C3: Kasım 2004 tarihinde yayınlanan, ACEA B4 şartnamesini sağlayan, orta derecesülfatlanmış kül, fosfor (0,07%-0,09%), kükürt özellikli ve 3,5 HT/HS şartlarını karşılayan, MB 229,31 şartnamesi ile uyumlu motor yağı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22.07.2019 at 15:21, ozgur35 :

Kıtapcıkta A5 diyor ben 5w30 C2 de koydum hatta 5w30 LL de koydum en guzelı C 2 ıdı  C 2 den devam etvem 

Acea’nın c spesifikasyonu dpf için. Yani son egzoz gazı işlemi olan araçlar için. Hths oranları ve düşük saps belirleyici faktörler.

Mesela total’in 4 tane 5w30 yağı var. 3’ü ineo 1’i quartz 9000. ineo’lar c spesifikasyonlu, quartz 9000 api a5 ve sl. C spesifikasyonu yok. 

Tercihen quartz 9000 seçerek c spesifikasyonuna bulaşmadan gerekli yağı koymuş oluyoruz. Ama c spesifikasyonu daha mı iyidir kötüdür bilemem. İyidir heralde :) 

Hatta @Mutlu Tekirnun diğer forumda kısa ama öz bi yazısı var standartla ilgili. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...