Jump to content

Boğaz Kelebeği (92-97)


Fotifoti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhabalar, bizde emektar 92 model ilk balina kasalardan 626 var. araç 282bin de :) ortaokul,lise,üniversite tahsilim boyunca bana eşlik etti.  O kadar hoyrat kullanıma 18 yıl feci dayandı. Gözümde dünyanın en sağlam aracıdır kendisi  :egy:

Neyse konuya gelirsek, forumda gördüğüm kadarıyla Türkiye çapınca ciddi bir servis sorunu var. i Elazığ da yaşıyorum ve burada hiç servis yok . 3 ay önce boğaz kelebeği bozuldu, sanıyorum üzerinde rölanti motoruda var. Gaziantep'ten çıkma boğaz kelebeği taktık, şimdi araç benzinde ha keza düzgün çalışmasına rağmen lpg de stop etme, boğulma gibi sorunlar çıkıyor. Arkadaşım da tartarini programı var, ecu ya bağlanıp tekrar ayarlıyoruz ama 2 hafta sonra aynen geri gidiyor .

Şimdi arabaya masraf yapacağız ama ankara servisten aldığımız fiyatlar korkunç

Boğaz kelebek komple 3708 +kdv

hava akışmetre            1265 +kdv

hava akış sensörü        173 tl + kdv

öncelikle bu üç parçayı makul fiyatlarla bulmam lazım . internette bulamadım . yurt dışı fiyatları ucuz ama gümrük ve uyup uymayacağı sorunları var.

bu parçaları bulduktan sonra  motor rektefeye girebiliriz.4 amortisör, tampon ve boya felanda saymıyorum :)

İyi servis ve yedek parça alabileceğim yerler için tavsiyelerinzi bekliyorum.

post-3161-141695279812_thumb.jpg

post-3161-141695279817_thumb.jpg

post-3161-141695279823_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tamam abi, sipariş verelim. ben gelirim takarız, oldu oldu. olmadı çayını içer döneriz :)

tek sorun ne zaman gelebileceğim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi sen bana bir de 4 amortisör, ön arka tampon. sağ sol far fiyatıda verebilirmisin.

Burdan yazıyorum ki, ihtiyacı olanlar da görürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Evet remzi abiden aldığımız parçaları değiştik, denedik, beğendik . Eski heyvanlığına döndü araba :)

teşekkürlerimi sunuyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

elimizden gelen yardımı esirgemeyiz inş. ben size telefon numaramı vereyim ne zaman isterseniz arayın görüşelim abi. Remzi Yırtıcı 0532 440 3949 -- 0542 403 2596 -- 0348 814 5757  msn  remziyirtici@hotmail.com

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Konu eski ama paylaşmak istedim, 93 model 626 aracımın boğaz kelebeği sorunu vardı. Ankara yıldız hurdacılar sitesinde 1 gün boyunca gezip 3 farklı parçacıdan 5 tane boğaz kelebeği aldım ve hepsi sorunlu çıktı. Sağolsun Remzi Beyi aradım ve bana parça gönderdi. Bu kadar temiz ve zahmetsiz olacağını hiç düşünmemiştim. Kelebek çok güzel çalışıyor. Sözüne güvenilir bir parçacı, kendisine sipariş verirseniz içiniz rahat olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konu eski ama paylaşmak istedim, 93 model 626 aracımın boğaz kelebeği sorunu vardı. Ankara yıldız hurdacılar sitesinde 1 gün boyunca gezip 3 farklı parçacıdan 5 tane boğaz kelebeği aldım ve hepsi sorunlu çıktı. Sağolsun Remzi Beyi aradım ve bana parça gönderdi. Bu kadar temiz ve zahmetsiz olacağını hiç düşünmemiştim. Kelebek çok güzel çalışıyor. Sözüne güvenilir bir parçacı, kendisine sipariş verirseniz içiniz rahat olsun.

size de tesekkur ederım,konuyu hatırlatarak remzı beye ulasmama sebep oldunuz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanayide ve parçacılarda dürüst olan, işini düzgün yapan insanlar bulmak çok zorlaştı. Malesef bizlerde birkaç kötü tecrübeden sonra edindiğimiz tecrübelerle hareket ediyoruz. 1 adama bir kere kazık atarsınız ikincisi olmaz. Bunu bilerek düzgün çalışan insanlara denk gelmek ve sonucunda bunu paylaşmak benim için paha biçilmez. Umarım devamı gelir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bişey soracam arkadaşlar bu boğaz kelebeği ne gibi sorun çıkarıyor anlatırmısınız yani neden arıza yaparki anlamıyorum karbüratörün içinde hareket eden bir metal bir parça sonuçta niye arızalanıyor. bide öğrenmek istediğim ne kadar zamanda temizlemek gerekiyor veya km de ???

    temizliğini nasıl yapmalıyız???

    Hepsiburada.com da karbüratör ve boğaz kelebeği temizleme spreyi diye bişey var işe yararmı acaba???

      arada bir temizlemek iyi olur sanırım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim araçlarımız enjeksiyonlu olduğu için Boğaz Kelebeği farklı. Bahsettiğimiz boğaz kelebeğinin üzerinde 3 adet sensör var. Bunların herbiri beyine veri gönderiyor. Birisi gaz pedalını bıraktıgınızda rölantide kalmasını sağlıyor. Birisi motor ısınana kadar gaz veriyor.(Otomatik jikle) diğeri de okuyucu.

Rölantide kalmasını sağlayan bozulunca araç stop etme sorunu çıkarır. Ayağınızı gaz pedalından tam kaldırdığınız her zaman stop edebilir.

Otomatik jikle bozulunca kendiliğinden gaz verme yada yanlış devirde sabitleme yapar. Mesela 3000 devirde takılır. Motor ısınsa bile inmez. Kablosunu çekince devir düşer ama beyin sinyal alamadığı için motor düzgün çalışmaz çok yakar.

Okuyucu arızalanırsa motor her türlü garipliği yapar. Devir de dalgalanma-ani çıkıp düşme, durduk yere stop etme, çekişte düşüş, erken elektrik kesme gibi belirtileri olur.

Temizliğini tinerle yapanlar var. Bu yanlış. Mümkünse bu iş için üretilmiş malzemeler kullanarak temizlik yapılmalı. Hepsiburada da olan ürün gibi. Benzinle de temizlenebilir. Önemli olan temizlik ürününün çabuk uçması parça üzerinde leke-kalıntı bırakmaması...

Temizlik ne kadar faydalı olur? Neresi temizlenir?

Aracınız yakın zamanda suya yağ karıştırmışsa, balçık kıvamındaki yağ otomatik jiklenin içini tıkar. İnce su kanalı dolunca alet ısınamadığı için düzgün çalışmaz. Temizliği bilir kişi yaparsa %90 çalışır.

Kelebek açılıp kapanınca tam oturduğu yerde kurum birikmesi olursa buda temizlikle kurtulabilir. Ama sensöründe problem varsa geçmiş olsun.

Rölantide tutan parçanın ucunda bir valf vardır diyebiliriz. İçeri girip çıkan ufak bir parça. Etrafında lastik vardır. O yırtılırsa toz pislik girer ve çalışmaz. Bu durumda Temizlik kurtarabilir. Başka birşey varsa elinizden birşey gelmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Bizim araçlarımız enjeksiyonlu olduğu için Boğaz Kelebeği farklı. Bahsettiğimiz boğaz kelebeğinin üzerinde 3 adet sensör var. Bunların herbiri beyine veri gönderiyor. Birisi gaz pedalını bıraktıgınızda rölantide kalmasını sağlıyor. Birisi motor ısınana kadar gaz veriyor.(Otomatik jikle) diğeri de okuyucu.

Rölantide kalmasını sağlayan bozulunca araç stop etme sorunu çıkarır. Ayağınızı gaz pedalından tam kaldırdığınız her zaman stop edebilir.

Otomatik jikle bozulunca kendiliğinden gaz verme yada yanlış devirde sabitleme yapar. Mesela 3000 devirde takılır. Motor ısınsa bile inmez. Kablosunu çekince devir düşer ama beyin sinyal alamadığı için motor düzgün çalışmaz çok yakar.

Okuyucu arızalanırsa motor her türlü garipliği yapar. Devir de dalgalanma-ani çıkıp düşme, durduk yere stop etme, çekişte düşüş, erken elektrik kesme gibi belirtileri olur.

Temizliğini tinerle yapanlar var. Bu yanlış. Mümkünse bu iş için üretilmiş malzemeler kullanarak temizlik yapılmalı. Hepsiburada da olan ürün gibi. Benzinle de temizlenebilir. Önemli olan temizlik ürününün çabuk uçması parça üzerinde leke-kalıntı bırakmaması...

Temizlik ne kadar faydalı olur? Neresi temizlenir?

Aracınız yakın zamanda suya yağ karıştırmışsa, balçık kıvamındaki yağ otomatik jiklenin içini tıkar. İnce su kanalı dolunca alet ısınamadığı için düzgün çalışmaz. Temizliği bilir kişi yaparsa %90 çalışır.

Kelebek açılıp kapanınca tam oturduğu yerde kurum birikmesi olursa buda temizlikle kurtulabilir. Ama sensöründe problem varsa geçmiş olsun.

Rölantide tutan parçanın ucunda bir valf vardır diyebiliriz. İçeri girip çıkan ufak bir parça. Etrafında lastik vardır. O yırtılırsa toz pislik girer ve çalışmaz. Bu durumda Temizlik kurtarabilir. Başka birşey varsa elinizden birşey gelmez.

Teşekürler, çok bilgilendirici olmuş.  :clap:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...