Jump to content

Mazda 626 Rölanti-Stop etme sorunlarım çözüldü!


MaveRick
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar,

Konuyu özellikle 626 başlığına açmadım, çünkü forumda gördüğüm kadarıyla benzer sorunlar Lantislerde de mevcutmuş.

Yazı çok uzun oldu, tamamını okumak istemeyenler için;

Sorunlar;

Başlarda rölantide dalgalanma (oynama-düşüp yükselme)

Sonraları rölanti probleminin artması ve motor soğukken stop etmeler.

Daha sonraları motor sıcakken de stop etmeler ve tekleme

En son 3 kırmızı ışıktan 2'sinde aracın stop etmesi, 2000rpm altında teklemenin azıtması ve motordan fısss şeklinde ses gelmesi

Çözüm;

Boğaz kelebeği ve Akış metre (MAF sensörü) temizliği

Aracın ömrünü fazlasıyla doldurmuş bujilerinin değiştirilmesi

Aracın manifold contasının yandığının anlaşılıp bu contanın değiştirilmesi

Problem tamamen ortadan kalkmıştır.

Detaylı anlatım aşağıdadır;

Öncelikle sorunumu tanımlayayım.

Arabamı aldıktan hemen sonra (3 yıl önce, araç 75bin km'de iken) Tartarini sıralı sistem LPG taktırdım.

Daha o zaman bile rölantide dalgalanmalar (batıp-çıkma veya düşüp yükselme) başlamıştı.

O zaman danıştığım LPG ustaları benzinde aracını kontrol et, eğer benzinde 1-2 mm oynama varsa bu LPG'de 10 katına çıkar demişti. Hakikaten de benzinde küçük bir oynama vardı. Etrafımdaki ustalara bunu sorduğumda "Boğaz kelebeği veya akış metredendir, Akış metrenin yenisi yok-çok pahalı çıkması bile 300TL'den aşağı bulunmaz, seni sıkıntıya sokmazsa böyle sür" cevabı almıştım. Belki boğaz kelebeğidir diye onu da temizlettim ama nafile. Sorunum geçmedi. O zaman çokta problem değildi. Sadece kışın motor tam ısınmadan stop ediyordu. Motor ısınınca dalgalanma olsada stop etme noktasına getirmiyordu.

Birkaç ay önce bu sıkıntı giderek arttı. Artık motor sıcakken de durmalar, rölantide aşırı dalgalanmalar ve tekleme başladı. Bu arada iki ayrı motor ustası, teklemenin silindirlerden birinden kaynaklandığını, ve silindirin çalışmadığını söyledi. Ateşlemeden olabilir dedikleri için bujileri kontrol ettik. Bujilerin ve belki buji kablosunun değişmesi lazım dediler. Hakikaten de 100bin km'lik bujileri 120bin km kullanmışım, sonradan anladım!  :o Fakat tekleme sorununu yeni bujilerle çözemezsek motorun açılması ve subapların kontrol edilmesi ve belki değişmesi gerekebilir dendi!  :'( Bujileri araştırdım üzerinde DENSO PKJ16CR8 double platinum bujiler vardı. Türkiye'de takımı en ucuz 100TL'ye  :jedi: satılan bu bujiler amazon.com'da indirimli olarak (sıkı durun) 17 dolara satılıyordu.  :dua: (Bujilerde indirim bitmiş şu anda 30 dolar civarında) Oradan bir arkadaşımdan rica ettim alıp gönderebileceğini söyledi.

Bu arada ben belki problem biraz azalır diye, daha önce hiç temizlettirmediğim akış metreyi ve boğaz kelebeğini temizlettim. Tabiki diagnose cihazı Kütahya'da olmadığı için kalibrasyon yapılamadı. Bu sefer rölanti yükselmeye başladı, 1500rpm'lerde geziyordu ama en azından stop etmiyordu. Tabiki bu da geçici imiş, 15 gün sonra problemim iyice çığrından çıkmaya. Artık kırmızı ışıklarda aşırı rölanti dalgalanması ve arkasından stop etme dönemine girdim. Araçtan soğumaya başladım. Kırmızı ışıklar kabusum oldu, 3 ışıktan 2'sinde araç stop ediyordu. Üstelik gaz verip deviri 1500rpm'lerde tuttuğum halde, bir anda sanki gaz kesmiş gibi 500rpm'nin altına iniyor ve sonra stop ediyordu.

Neyse çok uzattım, bujilerin gelmesi bir ayı buldu. Sonunda geçen hafta içinde bujileri taktık. Fakat araçta sanki bir hava kaçağı varmış gibi "fıssss" sesi vardı. Bu sesi ben bile farkettim çünkü daha önce araçtan hiç duymadığım bir sesti. Ustam bunun "motorun bir yerden hava aldığı" anlamına geldiğini söyledi. Hemen silindirlerin basıncını ölçtük, 1. silindir diğerlerinden düşük çıktı. Ertesi gün motoru elden geçirip hava aldığı yeri bulmuş; Manifold contasından. 1. silindirin oradaki manifold contası yanmış bu yüzden motor oradan hava alıyormuş. Manifold contası değiştikten sonra hiçbir problem kalmadı. Rölanti 900 rpm civarında sabit hem benzinde hem de LPG'de. Oynama 1mm ya var ya yok ki ben aracımı aldığımdan beri hiç böyle kullanmamıştım. Hep rölantim az da olsa oynamıştı.

Yani benim aracımdaki bütün rölanti probleminin kaynağı motorun hava almasıymış, muhtemelen öncedende var olan bu problem iyice artınca bulabildik.

Benzer problemi olan arkadaşlar motorlarının basınçlarını ölçtürsünler. Akış metreyi ve boğaz kelebeğini (hassas parçalar olduğunu unutmadan) temizletsinler. Motorlarının hava alıp almadığını kontrol ettirsinler derim.

Umarım yararlı olmuştur, ben 3 senedir bu problemi çekiyordum darısı bu problemi çekenlerin başına. :egy:

Değerli ustalarımızdan gelecek yorumlarla daha da faydalı bir konu olabilir diye düşünüyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg olan araçlarda klasik hale geldi.  lpgnin töleransı düşük, iyi moto istiyor.

kelebek, maf, buji ve kablolar... size birde manifold eklenmiş. 

3 sene çok çekmişsiniz ama maşallah yani :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

aynı probelemleri bende yaşıyorum son zamanlarda,sanırım benim aracın da sorunları seninkiyle aynı beni aydınlattın sağolasın verdiğin bilgiler için teşekkürler. :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 ay sonra ...

Arkadaşlar merhaba

Bendede 626 AT 93 model 2.0 var. Farlar klima açıkken rolanti 0.5 lere kadar düşüyor. Rolanti sensöründen dediler değiştirtiyorum. Gaz kelebeği debimetre temizlendi,termostat değiştirildi,Bütün keyfim kaçtı,sorun bu değilse başka ne yapılabilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gaz kelebegi temizlemeyle duzelmiyor. Yakışı biraz düşürür o kadar. Biz de bir de '92 626 var. Aynı araç yani. Pencere aç kapa yapınca rölanti sallanıyor, farlar kısılıyor. Araçta kelebek dışında herşey değişti ,elektrik, motor,yürür herşey değişti. ama bu problem devam ediyor. O yüzden boğaz kelebeği diyebilirim . Boşuna çıkma almayın çünkü alacağınız parça da eski olacak. Araçlarımız neredeyse 20 yaşında bu hesaba katılması gereken birşey. Eğer uzun yıllar daha binerim diyorsanız 0 bir boğaz kelebeği alın , yada böyle kullanın. Muğla bayisi okan bey forumumuzu takip ediyor okko rumuzu ile. Kendisinden fiyat alabilirsiniz.Yada mugla size yakın, gotürün aracı ücretsiz check-up ve %20 indirim var Bahar kampanyası ile. Faydalanın , arıza tespitim doğruysa , fiyat size uygun gelirse alırsınız .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

akışmetrenin temizlenmesi ile ilgili bilgisi olan varsa ve bizi aydınlatırsa sevinirim çünkü akışmetre tamamen kapalı bir kutu..en ufak bir açıklık yok üzerinde..sahi bu alet havayı nereden alıp hava  giriş miktarına göre hareket edebiliyor anlayabilmiş değilim...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Guest serhat1299

Sıfır parça almak mantıklı ama yurt dışndından tabiki .busefere parça no sunu bilmek gerekiyor.bu durumda parça numaralarını nasıl temin edeceğiz ?e bay vb sitelerden numara ile alınabiliyor çünkü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bahe konu parçaların motor üzerindeki yerlerini belirten foto var mı? ve nasıl ve ne ile temizlemek gerek ? malum usta olmayınca kendim yapıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kendim söküp ustaya gösterdiğim kadarıyla söylüyorum, ne akışmetreyi ne de rölanti sensörünü temzileyebeilmek mümkün değil çünkü ikisindede iğne deliği kadar bile bir açıklık yok...tek temizlenebilecek olan boğaz kelebeği ki o da eğer çok kurum bağlamışsa temizlendiğinde bir düzelme olur yoksa çok da etkisi yok..en azından bende olmadı...parçaların yerlerine gelince, akışmetre hava filtresine yakın, hortumun üzerinde bağlı olarak bulunan ve elektrik kablolarının  olduğu bir soket ile bağlanan parça, rölanti sensörü de manifoldun girişinde boğaz kelebeği tabir edilen bölümün altında sabit olan siyah ve yine soketli parça..yanlışım varsa ve birisi düzeltirse sevinirim..kimseyi yanlış yönlendirmek istemem...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 yıl sonra ...

Konu Hortlayacak  :2funny:   Ama İstediği Kadar Hortlasın... Böyle Bir Bilgiye Mesaj Yazmadan Geçemem..

Arkadaşım Öncelikle Bunca Yazıyı Yazdığın Ve Aydınlatıcı Bilgiler Verdiğin İçin Çok Teşekkür Ederim Yazan Ellerine Sağlık..

 

Bu Gün Aynı Sorun Benim Araçtada Başladı Ve Gaza Yüklediğimde Manifold Civarından Horlama Var Contaları Yarın Kontrol Ettireyim...

 

Boğazı Ben Temizlerim İnşallah Düzelir.. Sorunum, Rolenti Motoruna Kadar Gitmez..  O0

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

Bendeki rölanti dalgalanması soğukken fazla ve bugün dikkat ettim camlar kapanırken düşüyor rölanti..

Neden olur bu.. Bunu anlamak zor. Ben doktorum bir diz ağrısı varsa bunun şekli,zamanı vs gibi şeyler bana tanıya yönelik ipucu verir. Çökerken ki ağrı ile merdivendeki ağrı farklıdır. Arabslarda da aynısı vardır da bilen bulmak zor.. Menüsküs u olan adamın dişini çekmek gibi butun parçaları değiştiriyoruz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...
  • 2 ay sonra ...

Benim araçta akşam farları,lambayı aç,dörtlüyü yak,swing özelliğini aç,aynalarla oynarken de frene bas normal rolanti 700-800 ken birden stop etme derecesine kadar düşüyor..Korkar oldum artık yakında akşamları farları da açamayacağım :D Çözüm bulan varsa bize de söylesin yapalım..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu sorun hemen hemen her 626 da var kimse tam olarak çözüm bulamamış benimkinde uzun farları açınca bi an yükselip hemen normale dönüyor klimada filan sorun yok başka bişeyde sorun yok yani

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bahsettiğiniz sorunlar Alternator akımı düşüklüğü, ve veya şarj hattı güç kabloları zayıf bağlantı sorunu. Şarj akımı kontrolü yapın belli olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...