Jump to content

Mazda 626 LPG Sarfiyatı


Gökhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaslar yapilan ayarlamalardan sonra en son Tamamı şehir içi 14 lt 100 km gidiyor. Hala fazla yakıyor gibi bundan sonra yapabilecegim tek şey iyi bir mazda ustası bulmak mersin ve adana da tanidiginiz bildiğiniz bu islerden anlayan iyi bir mazda ustası tavsiye edermisiniz…

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Arkadaslar yapilan ayarlamalardan sonra en son Tamamı şehir içi 14 lt 100 km gidiyor. Hala fazla yakıyor gibi bundan sonra yapabilecegim tek şey iyi bir mazda ustası bulmak mersin ve adana da tanidiginiz bildiğiniz bu islerden anlayan iyi bir mazda ustası tavsiye edermisiniz…

arkadaşım ben de bu konuda muzdaribim şehir içi gerçekten çok yakıyor bende 14 litrenin altına düşmüs değilim. biraz agresif kullanıyorum. sakimn kullanmaya çalııp öyle ölçüm yapacağım

geçen hafta yaptığım uzun yol ölçümü 

 

en son geçen hafta izmit istanbul arası genellikle 90-100 km ile arada  kısa kısada 130-140 ile geldim.

100 kmde tl bazında 20 lira litre olarak 9.85 ltre yakmış.

bu ölçüm 626 90 model 2.0 motor kullananlar için uygun mu yüksek mi. 

Bununla birlikte şehir için 14-15 -16 litre 100 kmde 14ün altını görmedim gibi. şehir içi biraz agresif kullanırım.

 

diğer forumdaşlarımızın ölçümlerini bekliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakit tuketiminiz yüksek, benimki otomatik ortalama 10-11 litre yakıyor

Araci bosa attiginiz da rahatca ilerliyor mu ? Gaz beyni, gaz filtresi, hava filtresi, tüm ateşleme parçaları, subap(30 sentil sicak), avans, sente, gaz beyninin ısınması vs vs vs bir sürü etken var tek tek kontrol etmenizi öneririm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakit tuketiminiz yüksek, benimki otomatik ortalama 10-11 litre yakıyor

Araci bosa attiginiz da rahatca ilerliyor mu ? Gaz beyni, gaz filtresi, hava filtresi, tüm ateşleme parçaları, subap(30 sentil sicak), avans, sente, gaz beyninin ısınması vs vs vs bir sürü etken var tek tek kontrol etmenizi öneririm

Araci boşa attigimda biraz geriye çekiyor. Ama sunu anlayabiliyorum biraz daha rahat gidebilir.

Aracimi adam etmwm için n mazda servisinei gitmek gerekli

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araci boşa attigimda biraz geriye çekiyor. Ama sunu anlayabiliyorum biraz daha rahat gidebilir.

Aracimi adam etmwm için n mazda servisinei gitmek gerekli

iyi bir usta şart kaç km de aracınız ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşım ben de bu konuda muzdaribim şehir içi gerçekten çok yakıyor bende 14 litrenin altına düşmüs değilim. biraz agresif kullanıyorum. sakimn kullanmaya çalııp öyle ölçüm yapacağım

geçen hafta yaptığım uzun yol ölçümü 

 

en son geçen hafta izmit istanbul arası genellikle 90-100 km ile arada  kısa kısada 130-140 ile geldim.

100 kmde tl bazında 20 lira litre olarak 9.85 ltre yakmış.

bu ölçüm 626 90 model 2.0 motor kullananlar için uygun mu yüksek mi. 

Bununla birlikte şehir için 14-15 -16 litre 100 kmde 14ün altını görmedim gibi. şehir içi biraz agresif kullanırım.

 

diğer forumdaşlarımızın ölçümlerini bekliyorum

 

ARKADAŞLAR 26 ocakta karbüratör bakımı yaptırdım. 200 TL masraf oldu.

en son dün istanbuldan körfeze gidip geldim.

toplam 200 km   yolda 3 0TL yaktı

LPG 1.84 aldım

100 km 7.9 litreyi gördüm. 100 km yide geçmedim. ağır ağır geldim.

çok sevindim arabam uzun yoldu 100 le gidildiğinde kmde 0,14 kuruş yaktı

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Yakit tuketiminiz yüksek, benimki otomatik ortalama 10-11 litre yakıyor

Araci bosa attiginiz da rahatca ilerliyor mu ? Gaz beyni, gaz filtresi, hava filtresi, tüm ateşleme parçaları, subap(30 sentil sicak), avans, sente, gaz beyninin ısınması vs vs vs bir sürü etken var tek tek kontrol etmenizi öneririm

Benim akslar da sorun vardı 2 gun once ustaya biraktim akslar yenilendi alt takimlar hepsi elden geçti şanzıman yağı motor yağı yağ filtresi bujiler buji kabloları fren balatalari hepsi sıfır alınıp değişti arabayı almaya giderken usta gaz ve avans ayari yapıyorum dedi ondan sonra bir denemeye çıktık sanki baska bir araba suruyormusum gibi motor o kadar sesiz cukurlarda amasor sesleri pıs pıs etmesi çok hosuma gitti arabanın kullanma zevki bin kat arttı umarim bu kadar masraf yakit kullanımını düşürür. Sizin yapilmasi gerekenler diye siraladiklariniz içinde sadece hava filtresi değişmedi onuda bulamadık usta gerek yok degismeye daha temiz dedi ama bulursam onuda degisecem pazartesi arabayi tupcuye bırakacağım sogukken tüp beynine bakalim demişti ona bakacaklar ondan sonra mursel balcinin yaptigi gibi arabayi komple bir temizlik boyasi yaptiracagim sonra iç zemin döşemesi ve koltuk kiliflarini hepsini elden gececem bu islemleri kendim yapabilirim.. bir iki gün içinde yakıt tuketimi ne kadar olduğu belli olur..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun keyifle binmek nasip olur inşallah yakıt tüketimi bu saatten sonra araçtan cok sizin pedalla olan ilişkinizle orantili [emoji4]

Oğuzhan ALTUĞ

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun keyifle binmek nasip olur inşallah yakıt tüketimi bu saatten sonra araçtan cok sizin pedalla olan ilişkinizle orantili [emoji4]

Oğuzhan ALTUĞ

Teşekkür ederim zaten cok süratli araba kullanan biri değilim en fazla 110km gecmiyorum inşallah bu kadar masraftan sonra yakıt tuketimi normal seviyeye duşer. .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

1990 mazda 626 şehir içi yakıt tuketimi Trafiksiz bir şehir ve trafikli bir şehir arasında epey fark ediyor sanıyorum. Ayrıca soğuk ve sıcak havalarda otomobilin yakıt sarfiyatıda değişiyor. 

 

110km de ortalama olarak yoğun trafikli istanbulda aracım 11 litre lpg harcıyor, cogu zaman adım bası duruyoruz ve coğu zaman da araç 1 ve 2 viteste ilerliyor. (1. vites inanılmaz bir yakıt çekişi yapıyor bu arada)

 

Benimde merak ettiğim aracı ekonomi de kullanmak icin hangi devirde vites geçişi yapılmalı? 2500-3000 cc arasında vites geçişi yapıyorum.

 

2000 için iyi diyorlar fakat az devir vermek motor yağlamasının iyi yapılamamasına sebeb verirmi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

benim aracım 2 litre ve otomatik doğal olarak çoğu zaman düşük devirde kullanıyorum hatta ben yüksek tutmak için uğraşsam da düşük devire geçiyor düşük devirin bir zararı olacağını sanmam yinede 2 bin devirin altına düşmemekte fayda var ayrıca o trafik için buji aralığı düşürmenizde fayda var emin olun yakıt değişecek

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En son yaptığımız istanbul - luleburgaz - alpullu gidiş dönüş seyahatinde tam olarak araç 33-35 litre lpg harcadı. Fakat otomobili kullanırken, 3000 devire gelmeden vites değişmedik, trafik yoktu ve yokuşlarıda boşta değil bu sefer 3-4-5.  viteslerle indik. Ayrıca gereksiz yere gaza basılmadı gereksiz yere hızlanılmadı, trakya yolları boştu ve en yüksek viteste 2500-3000 devir aralıgında 90-100 ile kullanıldı.

 

Taksi şöförü dayımın dediğine göre araba ivmelendiği vakit daha az yakıt harcıyor buda demek oluyorki çok düşük devirlerde iyi değil ve daha fazla yakıt yaktırabilir.

 

Mesela biz yola baktığımızda örneğin 5. vites 2000 devirle gitmektense 4. viteste 2700-2800 devirde gitmeyi tercih ettik. yada çok yokuşlu virajlı yollarda vitesi aynen dediğim gibi düşük viteste yüksek devirde kullandık.

 

Kesinlikle önceki gidiş gelişlerimizden baya fark etti.En az arada 7-8  litre oynamiştir kesinlikle  Bence devirli kullanmak ve aracın yürüyen aksamı sorunsuz olursa yakıtta azalıyor.

 

Gaz pedalını ayağımın altında resmen kırılacak bir yumurta varmış gibi eziyorum :) gerçektende epey fark etti. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bana acil bi konuda yardımcı olabilir misiniz arkadaşlar? 

 

arabamı 3 hafta önce aldım. 1991 model mazda 626 2.0 hb 

 

arabamda 17" jant çelik alaşımlı var . 

 

yakıt sarfiyatı çok fazla.. hesap ettim.. 

 

şehir içinde 172 km yapmışım 87 tl lik gaz ile ve işin kötü tarafı agrasif kullanmadım.. 

 

bu kadar fazla yakması çok anormal bana tavsiyeleriniz nelerdir ve kaç paralık masraf tutar? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bayağı cok yakıyor ben ortalama 10 litre yakiyorum ayriyeten ototmatik araç.bütün suçu janta atmamak lazim motor bakimli mi ayarlari tam mi kullanim tarziniz nasıl lpg ayari cok mu kısık? Bir sürü etken var iyi bir ustaya göstermekte fayda var çok masraflı işiniz yok sonucta tek sikayet yakit daha detayli yazarsaniz fikir üretebiliriz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Su an motorda sıkıntı yok. Lpg ayari hakkinda bilgim yok baktirmadim. Rolanti 600-800 arasinda. Şehir ici 2000 3000 arasi kullaniyorum. Aklima ilk gelen buji ve jantlar oldu. Bir de sizlere sorayım dedim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Karbüratör ayarina bakilmali hava alıyor mu diye lpg sistemi de kontrol edilmeli ...Ateşleme için benim izledigim yol ngk buji tirnak aralığını 0.7 ye indirgemek , worg marka buji kablosu 10 mm kalındır , diğer parçaların temizliği oksitlerini de giderir üstüne wd 40 ile ilaçlarım. Bobin değişimi gerekliyse aracınızda w124 bobini kullanmanızı tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler dostum en kısa zamanda bi ustaya götüreceğim.. arabanın aksamlarını daha yeni öğreniyorum bende yavaş yavaş..

iyi bir sürücüyüm sadece o kadar.. fakat arabayı sert ve yüksek devirde kullanmadıgımın altını çizmek isterim ..

 

oğuzhan dostum senin ankarada tavsiye edebilecegin usta var mı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şaşmazsa 3 adres var bildiğim Burak otomotiv(en iyisi) , savaş otomotiv birde ikiler otogaz 3 usta da iyidir iscilikleri vs vs tavsiye ederim.yaptıracağınız her işlemde forumu okuyup teknik özellikleri belirterek yaptırmanızı tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...