Jump to content

Mazda'dan enteresan bir hareket!...


okkko
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hangi konuya yazacağımı bilemedim ama en uygun yer burası gibi. arkadaşalar yanlış yere yazdıysan kusura bakmayın.

Bazılarımız bilir;

Mazda'nın 2006 yılında japonyadan kuzey amerikaya giden bir gemisi (cougar ace) balans tanklarındaki bir arızadan dolayı açık denizde yan yatmıştı.

bu gemi 1 haftada tamir edildi. ardından içine bakıldı. tabi yan yatan gemide araçlarda yan yattı. bazıları birbirine sürtmüştü. basızlarında hiç birşey yoktu.(araçların herbiri çok sağlamca bağlandığı için.)

Mazda bu arabaları ne yaptı?

gemideki 4703 aracın tamamını ki bunlar mazda3, mx5, rx8 ve bol sayıda cx7 idi.(hatta kuzey amirakaya giden ilk cx7 partisi) bu araçların tamamı geri dönüştürüldü. ACIMASIZCA...

bu araçlar tabiki sigortalıydı. Sigorta gemiden kaynaklanan zararı ödedi. sonra mal sigortanın oldu. sigorta firması araçları tamir ettirip satmak istedi. mazda markanın problemsizlik, sağlamlık vs imajına gölge düşmemesi için bu araçların tamir edilip sıfır araç gibi satılmasını önlemek adına tamamını geri satın alıp preste ezdi.

hareketin doğruluğu tartışılır. ama videosunu izlerken ağlamamak için kendimi zor tuttum.  :krrsz: güzelim sıfır araçlar böyle geri dönüştürülür ancak. mutlaka videoyu izleyin... İşlemin tüm detayları var...

DOĞRU MU? YANLIŞ MI?

Resimler için >>> http://www.autoblog.com/2006/07/27/cargo-ship-cougar-ace-tips-over-4-700-mazdas-aboard/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 43
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    3

  • okkko

    6

  • bunk

    5

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Oradaki anahtar kelime tamir edilip sıfır araçmış gibi satılması ki bence yapılan doğru.  Yılda 1.5 milyon araç üreten bir şirket için 4700 araç problem teşkil etmez.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun çıkarmayacak bölümler ayrıca geri dönüşümde kullanmalarında bence mahsur yoktu,ama sorun çıkarabilecek parçaları almamaları iyi olurdu, böylece şirket daha az zarar ederdi gerçi giden gitmiş artık..Malum son zamanlarda da baya zor durumda oldugunu okumuştum cepten harcıyorlarmış..Bence bu araçların tamamı değil reklam amacıyla bir kısmı parçalanmış olabilir bana pek mantıklı gelmiyor o kadar aracı preslemek..

Japonya'nın en büyük dördüncü otomotiv şirketi Mazda, yıl genelinde 69 milyon dolar (6,5 milyar yen) zarar etti.

Şirketten yapılan açıklamada, bir önceki yıl genelinde 71,5 milyar yen zarar eden şirketin tasarruf önlemleri sayesinde Mart ayı sonunda biten mali yılda 6,5 milyar yen (69 milyon dolar) zarar ettiği bildirildi.

Mazda, 31 Mart 2011'de sona erecek mali yılda 5 milyar yen net kar elde etmeyi bekliyor.

Yenin değerinin yüksek olması ve Çin dışındaki belli başlı piyasalardaki düşük talep nedeniyle Mazda'nın yıllık satışları azaldı. Küresel bazda Mazda yıl genelinde yüzde 5 düşüşle 1 milyon 193 bin araç sattı. Kuzey Amerika'da satışlar yüzde 12 azalarak 307 bin, Avrupa'da yüzde 26 düşerek 239 bin oldu. Japonya'da ise yüzde 1 artarak 221 bin adete çıktı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mekanik parçalar, hava yastıkları koltuklar, döşemeler far stop vs bunlar yan yatsa ne olur, ters gelse ne olur. ama sökme maliyetine katlanmamış olabilirler...

vardır bi bildikleri...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mekanik parçalar, hava yastıkları koltuklar, döşemeler far stop vs bunlar yan yatsa ne olur, ters gelse ne olur. ama sökme maliyetine katlanmamış olabilirler...

vardır bi bildikleri...

patrondaki tipe baksana vardır bi bildikleri bencede... :2funny: :2funny: gerçi yeni patronla daha tanışamadık ama :D

adszkej.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazdanın prestıjını ve musterının guvenını kaybetmektense para kaybetmeyı tercıh ederım.

(ben bu lafı bıryerden hatırlıycam gıbı... :D) bravo dogru bır ıs yapılmıs...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tebrikler Mazda'ya

TR'deki sigorta şirketleri veya insanlarda biraz daha kaliteli düşünmeye başlasalar.

Pert'e çıkmış bir aracın prenlenmesinin şart olması lazım, toplanıp satılması ne kadar sağlıklı.

Bunlara izin veren zihniyet ne kadar sağlıklı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazdanın prestıjını ve musterının guvenını kaybetmektense para kaybetmeyı tercıh ederım.

(ben bu lafı bıryerden hatırlıycam gıbı... :D) bravo dogru bır ıs yapılmıs...

bunu BOSH' un patronu demiş..  :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

isim vermeyeyim TR'de üretim yapan bir firmada çalışan arkadaşımın dediği üzere,

ellerindeki araçlarıdan, garanti süresi boyunca parçanın tüketici kanunları gereği değişme ve onarım süreleri var. Parça sıkıntısı çektiklerinde arabaları bazen komple söküp parçayı gönderiyorlar. Yurtdışından parça geldiğinde ise aracı toplayıp sıfır gibi satışa gönderiyorlarmış :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Okuyunca dedim iyi ki Mazda almışım. O zaman demektir ki çok doğru bir iş yapmışlar...

Çöpe atmamışlar ya dönüşüme göndermişler. Heba yok geri dönüştürmüşler.. Doğru hareket

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...