Jump to content

Elektronik devre sorusu


godless commie
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yine yardıma ihtiyacım var...

Şema ve çizimlerini verirsem bana bir devre yapabilecek bir yer/kişi tavsiye edebilir misiniz?

Devre şu:

pcba4.jpg

dwellpcb.gif

dwellschem.gif

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Fotoları göremiyorum ama ben sana yardımcı olmaya çalışırım.

Vaktim olsa kendim yapardım fakat vaktim olmadığı için seni oyalamak yerine İzmit'te şunlarla bi göreşebilirsin Hakan abi http://www.eltaelektronik.com/ Eskiden bu işleri yapıyorlardı, halen yapıp yapmadıklarını bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu MX5'in ateşleme düzenini klasik bobin/kablo/buji sisteminden COP (coil on plug), yani bujilerin üzerinde ateşleme bobinlerinin yer aldığı sisteme değiştirmek için gerekli "dwell reducer" devresi.

Dwell'in Türkçe karşılığını bilmiyorum. Bujinin ateşlenebilmesi için bobine gönderilen akımın süresi.

MX5'de bu süre, 4.6 milisaniye civarında. Bu sürenin 2.5 milisaniyelere çekilmesi gerekiyor. Diğer taraftan da, ateşleme voltajı da regüle ediliyor.

Kısacası, ateşleme sisteminin modifikasyonu için.

Normalde 8000 - 30.000 Volt aralığında çalışan ve birkaç senede cortlayan bir ateşleme sistemi, bu sayede 60.000 voltta, yıllarca çalışabilecek hale geliyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

BU şekilde değilde devre şeması şeklinde neyin nereye bağlandıgı olursa bi kopyasını yapabilirim sanırım, bunu kendi 323 ümüde uyarlayabilir miyim acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence uyarlanabilir.

Ancak, ateşleme sistemi ayrı bir ignitor kullanıyor ise, devreleri modifiye etmek gerekiyor.

Bende farklı düzenekler için gerekli devre şemaları var.

Elektronikten ve oto elektriğinden anlıyorsan iş çok basitleşiyor.

Bütün yapman gereken araçta bulunan bobin ve kabloları devreden çıkarıp, ateşleme sistemini  COP sistemini ateşleyecek şekilde yeniden düzenlemek.

Bu konuda en mantıklı çözüm Toyota bobinlerini kullanmak.

Eğer devir saati inputunu ateşleme sisteminden alıyor ise 4pin, almıyor ise 3pin bobin kullanabilirsin.

Kablo kullanmayacağın için sistem direnci de azalıyor. Çekiş artıyor, vs vs..

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben devre şemalarını kaydettim bir 2 elektronikçi arkadaşıma danışıyım beni biraz aşabilcek bir devreye benziyor ama yaptırabilirim arkadaşlarımdan birine, kendi aracıma uygulamam epey zamanımı alır ama sizin için kısa bir araştırma yapabilirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok sağol..

Bu arada yeni bir gelişme var. Devrenin benim sisteme uyumlu olup olmadığını tam olarak kontrol/teyit etmem lazım.

1.8 için yeni güncellenmiş bir devre daha olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Miataya uygun fiyatlı tak çalıştır megasquirt var. Ms ile cop wasted spark edis sistemlerini kullanabiliyorsunuz. Hem de sizin araçta aşırı besleme olduğu için çok da güzel olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

Bu devreyi ben yaparım hemde havada karada yaparım kralını yaparım  devredeki 7805 lm324 op-amp ının beslemesidir. birde ilk verilen devre şeması hatalı transistörler çizilmemiş. ikinci şema doğru.

ayrıca bu devre piyasada kaç para bilen varmı.

devreyi yaptırmak isteyen varsa msn adresim        mert20092010@hotmail.com

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kusura bakmayın, bu konuyu güncellememişim.

Sorun çözüldü.

Orijinalini 20 dolara buldum, sorunsuz çalışıyor.

Toyota bobinleri de muhteşem. Hiç bir devir aralığında tekleme olmuyor.

Avansı 4 derece kadar ilerletebildim, bujileri de 1.1 mm yaptım, mis gibi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...