Jump to content

Mazda 3 LPG Uyumu ve Performans


GHOST
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

slm.arkadaşlar aranıza bir kaçgün önce katıldım.mazdayla tanışalıda 1-2 ay oldu.2005 model otomatik mazda3 araç aldım.lpg taktırayımmı taktırmayımmı tereddüt ediyorum.en büyük korkum araç zaten otomatik 1.6 performansı takdir edersinizki aman aman değil.bu lpg taktırınca iyice performans düşüklüğü olursa hiç iyi olmaz.lpg taktıran arkadaşlardan yardım bekliyorum.performansı düşürmeyecek,arıza lambası yakmayacak,sorun çıkarmayacak lpg hangisi.
bu arada antalyadaki serviste hangi marka olursa olsun mazdaya lpg kesinlikle önermiyolar.en fazla 50000 de motoru bitirir diyorlar.bilgi sahibi olan arkadaşlar bu doğrumudur.yardımcı olursanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

antalya yetkili servis mi öenrmiyor lpg yi?

bende arabamı antalya yetkili servisinde aldığım günden beri kontrollerini yaptırıyorum.

bana sana söylediklerinin hiçbrisini söylemediler.

yanlışın olmasın.

gelelim diğer konuya.

öyle fahiş paralar yatırmaya markaya aldanmaya dizi sponsoru aramaya gerek yok.

mantıklı olmak ve araştırmak lazım.

benim kitim ultra gas.biraz servis sorunu var.ama performansı gayet iyi.sorunda çıkarmadı bana.

yakıt ekonomisi de makul seviyede.

tabii zanaat sahibi brisine monte ettrmen kaydıyla.

bütün sır işçilikte...amerikayı tekrar keşfetmeye gerek te yok ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

50binde biteni gormedim. Acik ve net konusuyorum eger lpg uyumsuzlugu olsaydi asla mazda kullamazdim

servisin anlatmak istedigi lpg uyumsuzlugu degil.biliyorsunuz,mazda motor blogu magnezyumdan yapilmis olmasi ve bu sebeple,lpg de motor omrunun kisalmasi diye biliyorum.yanlisim varsa arkadaslar duzeltirler.saygilarimla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet arkadaşlar benim 2010 at'de biraz can yakmaya başladı benzinde.hiç istemememe rağmen lpg taktırsam mı acaba diye düşünmüyor değilim.ne diyosunuz? arabaya yazık eder miyim? yoksa  bir sıkıntısı olmaz taktırıp rahat rahat geziym mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu iş tamamiyle kendi sorumluluğunuz da olan bir iş.Ben tartarini kullanıyorum ve 30 bin km ye yaklaştı henüz bir problem yaşamadım.Fakat siz taktırırsınız ve problem yaşarsanız sorumluluk bize ait değil :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yok canım ben de bişey olursa sizin yüzünüzden oldu demem merak etmeyin :) ama kullanıcıların tavsiyeleri önemli tabi.yakıt olarak ne kadar düştü lpg'de? ve performans tabi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda3 ve Mazda6 yı 323 ve 626 larla karşılaştırmamakta fayda var.  Antalya servisin söylediği çok büyük ihtimalle Mazda3 içindir. Forumda da konular var ama özet geçeyim. Kullanım, kullanılan gaz ve montaja bağlı olarak 50.000 de motor yaptıran Mazda3 ler var ama bunun yanında 100.000 km giden Mazda3 ler de olduğunu söyleyen servisler de var.

Mustafa'nın da dediği gibi bu biraz da sizin alacağınız bir risk. Ben 2004 Mazda6 aracıma taktırdım riskleri göze alarak. Aynı şekilde Mazda3 e taktıranlar da var . LPG de 50.000 lere yaklaşınca araçlarımız sonuçları hep birlikte göreceğiz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakıt olarak benzinde 10 litre yakıyorsanız LPG de yaklaşık 11-12 litre civarı yakıyorsunuz.Buna göre LPG de ne yakacağınızı tahmin edebilirsiniz.Performans olarak ciddi bir düşüş yok.Belki hissetmezsiniz bile.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç 120.000 km'de. 30.000'de LPG takılmış. ( Milano) Benden önceki arkadaş bilinçli bir kullanıcı. Bana biraz anlattı. Hiç sorun yaşamamış ancak özellikle uzun yol dönüşlerinde son 1 km'de benzine geçmiş ve aracı öyle stop etmiş. Ayrıca 1000 km'de 50-60 km gibi benzinde kullanmış. Ben de öyle yapıyorum. Aracı 100000'de aldım. Yaklaşık 8 aydır kullanıyorum ve hiç bir sorun yaşamadım. Bazen buradaki yazılanlara bakıp korkuyorum ben de. Bir de özellikle şehir içi kısa mesafelerde hiç LPG kullanmıyorum. Gideceğim yol 10 km altındaysa LPG'yi kapatıyorum.

Performans konusuna gelince tabiki biraz düşme olacak ancak çok belli etmiyor. Sonuçta o kadar performans isteseydik Mazda 3 almazdık değil mi?

Sonuç olarak şunu söyleyebilirim ki Mazda C segmenti araçlar içinde LPG'ye en uyumlu olanlardan biri. VW ve Opel gibi araçlara LPG takan arkadaşlardan binlerce şikayet duyuyoruz. Ben slogan olarak şunu söylüyorum onlara: Mazda, sorun çıkmaz gazda...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar verdiğiniz bilgiler çok tatmin edici.hepinize tek tek tşk ederim.antalya servisinde keremtucan arkadaşın dediğine benzer birşey söylediler.motor bloğu aliminyummu,magnezmumu nedir öyle bişeyler.bu nedenle mazdalara tüp önermiyoruz dediler.tabiki o servise 1 kere aracı alırken gittim.konuştuğum kişi yetkili birimi,bilgilimi,yoksa kulaktan dolmamı konuşuyor onu bilemiyorum.ama şunu sayenizde öğrendimki mazdaya tüp takılabilir.ufak tefek riskler her araçta vardır.yakıt ekonomisini düşününce bu riskleri göze alabilirim.ben brc,zavoli veya atiker taktırmayı düşünüyorum.tekrar herkese fikirlerini paylaştıkları için teşekkürederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence brc

dayım almanyada motor ustası.kendi dükkanı var.

bu yaz A8 ile geldiler.düşün o bile tüp taktırmış A8 e.

100 km 26 lt yakıyordu.%40 yakıt tasarrufum var dedi.

brc taktır atiker falan hikaye.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

arkadaşlar bende 2010 mazda 3 var 2000 kmde brc marka gaz takdırdım ankara şaşmazdaki serviste, takdırmadan öncede ufak bi araştırma yapmıştım birçok kişinin ortak fikri mazdaya en uyumlu gazın brc olduğu konusunda, bi de superfilter diye seramikten bi ekstra filtre daha takdırdım o da 100 tl civarında idi ve bu filtre yaklaşık ekstra %5 yakıt tasarrufu sağlarken %7 de performansı artırıyormuş, takdıralı  da yaklaşık 12000 km yaptım ne en ufak bi performans kaybı ne de bi arıza yaşamadım.  bilgilerinize sunulur

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya bu lpg olayında hiç problem yaşayan yokmu? habire birileri yok söyle oluyomuş, yok  böyle oluyomuş, diye ikinci ağızdan bişeyler söyleyip duruyor ama benim başıma şu geldi, motoru elime aldım diyen yok.  :nea:

ben de yeni aldım aracı, eşim taktıralım diye başımın etini yiyor, ama ben hem garanti, hem sıfır araca kıyamamam, hem de bu dedikodular yüzünden taktırmaya yanaşmıyorum. ama eş dost lpg'yle deli gibi dolaşınca da iştahım kabarmıyor değil.

aracında lpg olan arkadaşlardan daha fazla yorum ve bilgi alabilirsek süper olacak...  :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yok böyle bişey yaa. adamlar mazdayı kötülemek için neler yapıyolar. bu araçlar japonyada lpgli çıkıyomuş fabrikadan diye bişeyler var. olsa onlar yapar mı bunu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar ben daha öncede söylediğim gibi yaklaşık bir yıldan beri aracımı lpg li olarak kullanıyorum. aracımı da çok zorlamambu nedenle sorunla karşılaşmadım. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim aracımın 10.000 bakımını yaptırmak için servise gittiğim de gördüğüm manzara aynen şöyle insanlar plakasını takdırmadan mazdasına lpg takdırıyorlar, ben bunu bizzat gözümle gördüm. bilgilerinize

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar ben daha öncede söylediğim gibi yaklaşık bir yıldan beri aracımı lpg li olarak kullanıyorum. aracımı da çok zorlamambu nedenle sorunla karşılaşmadım. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim aracımın 10.000 bakımını yaptırmak için servise gittiğim de gördüğüm manzara aynen şöyle insanlar plakasını takdırmadan mazdasına lpg takdırıyorlar, ben bunu bizzat gözümle gördüm. bilgilerinize

bazı markalarda garanti kapsamında takılıyor gibi bişeyler vardı tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum ama araç garanti kapsamı dışına çıkmadan lpgli oluyormuş, mazda'nın yok mu böyle bi olayı veya anlaşmalı olduğu bir marka yaw???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...