Jump to content

Hararet Hakkında (Lantis - Familia 1.8)


SeZaR_323
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Slm Mazda,

4-5 Aydır adam gibi bi cevap bulamadığım bi sorunum var aslında sorun mu ondan da emin değilim ya neyse.

Lantisimin hararet göstergesi bazı durumlarda (örneğin sıkıştırdığımda,yoğun trafikte,dik yokuş tırmanmalarında) genelde olması gereken ideal yerin (tam ortanın biraz aşağısı) üzerine tırmanıyor ama aşağıda kataloğunda gösterdiği normal range bölgesini asla aşmıyor.

ssam.png

Yaz aylarında Adana'nın gölgede 50 C olduğunu var sayarsak normaldir dedim ki zaten hareket ettikçe ve bekleyip fan açınca ideal bölgeye (ortaya) düşüyordu tekrar.

Su eksiltme durumu asla olmadı yazın bile 1 damla su eklemedim çünkü eksiltmedi. Ancak eski BG'mde canına okumama rağmen ortayı hiç geçmemişti o yüzden garipsedim biraz bu durumu.

Ama en son şu günlerde hava nispeten daha soğuk iken yine yüksek devir kullanımlarında ve çok sık dur kalklarda yine ortayı biraz geçer oldu bu durumdan şüpheleniyorum.

Şimdi,bu bir sorun mudur? Contan yırtık patlak vb derseniz motorda hiç bir sorun yok conta,devirdaim vs herşey yeni değişti,araç nerdeyse baştan yaratıldı.

Sorun ise eğer,termostat hiç değişmedi ve araştırmalarım sorunun ondan kaynaklanabileceğini söylüyor,ondan mı dersiniz?

Tekrar ediyorum,normal şartlarda ve normal kullanımda hiç bir sorun yok hep aynı yerde çakılı,ideal yerinde.

Yine siz sormadan söyleyim,belki ipucu olabilir, soğuk havada sbt hız sakin kullanımda yarımdan çeyreğe düşüyor hararet.

Kaç tane usta gezdim,hepsi motorun canavar gibi bi sorun yok teşhisi koydu ama bu göstergenin hareketi beni tedirgin ediyor.

Gerçekten bilgisi olanların yardımlarını bekliyorum,saygılar.

Edit : Sanırım yanlış yere açtım konuyu,gereken yere taşınabilir sayın Adminlerim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Sende benzeri bi durum olmadı/olmuyor mu hiç Mustafa abi ?

Yok Sezer. Genelde orta çizginin 1 mm. kadar altında duruyor hep. Yaz veya kış farketmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Termostatı bugün değiştirdim,sürekli açık durumda olan bi termostat çıktı üzerinden.

Sonuç olarak çok sıkıştırdığımda ortayı buluyor,normal seyirde ortanın biraz altında,aşağıya düşmesi de kesildi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

birader benim araç lpg li

gerçi benzinde de şaşmıyor ama Allaha şükür benim hararet esnasında fan çalışsa bile ortanın 1 mm altında.

bak hararet halinde de ortanın 1 mm altında diyorum.

termostatı kaça değiştirdin?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

birader benim araç lpg li

gerçi benzinde de şaşmıyor ama Allaha şükür benim hararet esnasında fan çalışsa bile ortanın 1 mm altında.

bak hararet halinde de ortanın 1 mm altında diyorum.

termostatı kaça değiştirdin?

Benimki de LPG'li.

Sizin araç kullanım tarzınızı bilmiyorum ancak ben arabayı yer yer hatta sık sık sıkıştırırım (Trafik yoğun değilse 4000 dd altında dolaşmam genelde). Fan açıkken benimki de ortanın 1 mm altında oluyor zaten.

20 liraya aldım parçacıdan 15 de işciliğe verdim 35.

Siz soğuk havada normal süratte düz yolda giderken (70-80-90 5.vites) hararet göstergesi aşağıya düşüyor mu peki,çeyreğe yakın?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun düzeldi mi peki dostum?.

daha önce benzer sıkıntı benim başımada geldi farkı şu düzde ne kadar basarsan bas hararet ibresi sona doğru zor ilerliyodu.ama azcık rampaya sarayım hemen hararet tavan yapıyordu.su kabının içindeki suyuda devir dayım yapmıyor aracı istop ettiğimdede olduğu tyerde su kaynayıp kabdan geri dökülüyodu.birçok sebep söyelendi conta yakmıştır vs. :ohmy:

sorun radyatör kapağının bozuk olması idi.bir kapağın sistemi bu kadar alt üst etmesine şaşırmıştım doğrusu.kapağı değiştim sorun bitti.toyota corollada da aynı kapak hassaslığı varmış bunuda sonradan öğrendim.belkide japon motrolarında bu hassasiyet ortak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yok canım.

dediğim çizgi yani ortanın 1mm aşağısı standart.120 ile de gitsem;arabayı sabah 10 dakika çalıştırsmda şaşmıyor. ne yukarı ne aşağı.

ayrıca yüksek devirde kullanmanı tavsiye etmem. bana yetkli servis 3500 devir vites atış sınırı dedi.

çünkü hangi viteste olursa olsun araba 3500 devirden sonra vites büyüttüğünde 2500 dd sabit geliyor.

motor ve baskı balata ömrü için ideal...

Tavsiyeleriniz için sağolun.Aldığım eğitim gereği size '3500 vites atış sınırı' gibi dayanaksız olarak alışılagelmiş direktifler veren yetkili servis elemanlarına eğitim verebilecek bir diplomaya sahibim,dolayısı ile otomobildeki aksamlar için ideal kavramını gayet iyi bilirim.

Sorun düzeldi mi peki dostum?.

daha önce benzer sıkıntı benim başımada geldi farkı şu düzde ne kadar basarsan bas hararet ibresi sona doğru zor ilerliyodu.ama azcık rampaya sarayım hemen hararet tavan yapıyordu.su kabının içindeki suyuda devir dayım yapmıyor aracı istop ettiğimdede olduğu tyerde su kaynayıp kabdan geri dökülüyodu.birçok sebep söyelendi conta yakmıştır vs. :ohmy:

sorun radyatör kapağının bozuk olması idi.bir kapağın sistemi bu kadar alt üst etmesine şaşırmıştım doğrusu.kapağı değiştim sorun bitti.toyota corollada da aynı kapak hassaslığı varmış bunuda sonradan öğrendim.belkide japon motrolarında bu hassasiyet ortak.

Sorun çözüldü evet,şüphelendiğim gibi, sorun termostattanmış.

Sizinki muhtemelen ya özelliğini yitirmiş yada yanlış basınç değerine sahip radyatör kapağından kaynaklanmıştır,benim radyatör kapağında bi sorun yok.

Japon motorlarında değil,herhangi x motorunda bile yanlış kapak kullanırsanız sorun değişmez ;)

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese merhabalar...özellikle adanaya.. :) arkadaşlar bu lantis 1.8 lerin radyatör kapağı kaç bar lık olması gerekiyor ..benim radyatör kapağı bozukta....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese merhabalar...özellikle adanaya.. :) arkadaşlar bu lantis 1.8 lerin radyatör kapağı kaç bar lık olması gerekiyor ..benim radyatör kapağı bozukta....

Merhabalar Kahramanmaraş'a ;)

0.9 Bar olması gerekiyor BG ve BA ların..

Saygılar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

merhaba arkadaşlar

hararet konusunda birşey danışmak istiyorum.

araçla şehir içinde dolaştığımda hararet ibresi yarıda ama yola çıktım buradan 15 - 20 km lik bir yere gittiğimde hararet sıfıra düşüyor tekrar şehir içinde dolaştığımda hararet tekrar yarıya geliyor. motor ustasına sordum bu durumu termostattan olabilir dedi ama termostat üzerinde var bu konuda bilgisi olan arkadaşlar bana yardımcı olabilirmi illaki bir arkadaşımız bu tür sorunla karşılaşmıştır...

Saygılar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

usta doğru demiş anlattığınıza göre termostat açık kalıyo sürekli değişince normale döner

not: "termostat üzerinde var" demekle ne demek istediniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Termostatın olması sorun değil,görevini yerine getirmesi önemli..

Muhtemelen açık kalmış,özelliğini kaybetmiştir aynısı benim de başıma geldi daha önce.

Parçacılarda 25-30 liraya bulmak mümkün,montajı da son derece basit ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Selam arkadaşlar;

Bende tüplü  1998 mazda 323 1.8 familia var arkadaşlar dün balıkesirden antalyaya gelirken denizliden sonraki rampalarda aracımın hararet göstergesi tavana dayanmış oalrak gördüm hemen motoru stop ederek ıslak havlu ile radyatörün havasını alarak kapağı gevşeymeye başladım bu arada yetek su deposundan kahverengi sular taşmaya başladı havayı aldıktan sonra bagajdaki 5lt suyun tamamını radyatöre doldurdum ve kontağı açtım hararet normale dönmüştü marşa bastım ve ilk seferde aldı sıkıntısız olarak evime geldim fakat arabayı park ederken ince bir sez duyudum kaputu kaldırdım ve sanki kayış sezi gibi bir sez duydum.

Arabada ne kadar hararetli şekilde gittiğimi bilemiyorum arabada 4 yetişkin ve full bir bagaj vardı rampalarda düşük vites yüksek devir ve aşırı sıcaktan olduğunu düşünüyorum. Sorularım şunlar

1. Herhangi bir kalıcı hasar olsa arabam çaılışırmıydı.

2. motordan duyduğum sesin bu hararet ile alakası varmıdır.

3. baktırmam gereken yerleri varmı.

teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun diyelim,

1) Hasar durumuna bağlı olarak değişir, conta yakmışsa çalışır ancak motora zarar verdiyse (piston sekman) biraz gürültülü çalışır

2) Emin olamamakla birlikte duyduğunuz sese net bir cevap veremeyebiliriz ancak hararet ile bir bağlantısı olması muhtemel

3) İşinin ehli bir motor ustasına götürün durumu anlatın o size zaten olası ihtimalleri sıralar ve kontrol eder.

Benzer bir konu linki vereyim inceleyin isterseniz

http://www.mazdaclubtr.com/15587/99-323-hararet-ve-motor-sorunu/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün aracım ı ustaya götürdüm motordan gelen ses için devirdaim keçesinden dedi acil olarak sıkıntı yaratacak bir konu olmas dedi tirigerler için açılacağında onuda değiştiririrz dedi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...