Jump to content

Hava Filtresi Kiti (Practica - Familia - Lantis)


Dude
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

'98 Practicam için bu gün arkadaşımla konuşurken bir proje oluştu kafamızda. Orjinal hava filtre hortumu ve kutusunu değiştirip alüminyumdan ve paslanmaz çelik borudan yapalım dedik. Görüntü açısından bir güzellik olacağını düşündük ama motor konusunda çok fazla bilgim yok ama en azından daha soğuk olacağı için performanta az da olsa bir artış sağlar heralde diye düşünüyorum.

Header konusuda internette ve sitemizde bulduğum konular ve açıklamalar sonrasında aklıma girdi. Daha soğuk ve daha rahat bir gaz çıkışı, hem performans hem yakıt tüketimde azalma hem de güzel bir ses sağlıyacağını öğrendim.

Bu projelerim hakkında önerileriniz ve düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

boruları paslanmaz çelikten yaparsan ve polisaj yapılınca çok güzel olur bi kaç sticker la da güzelliğine güzellik katarsın ancak plastikten agır olucak yani bi zarar olur mu onu bilemiyorum ama dirsekleri dik değilde 45er derece gibi açılı yapabilirsen verim alırsın zaten dik borular hava basıncını etkiliyor muymuş öyle birşeyler okumuştum, headers da mutlaka yapılmalı ama yaparsan komple yap yapmassanda hiç başlama derim gene tercih senin tabi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

boruları paslanmaz çelikten yaparsan ve polisaj yapılınca çok güzel olur bi kaç sticker la da güzelliğine güzellik katarsın ancak plastikten agır olucak yani bi zarar olur mu onu bilemiyorum ama dirsekleri dik değilde 45er derece gibi açılı yapabilirsen verim alırsın zaten dik borular hava basıncını etkiliyor muymuş öyle birşeyler okumuştum, headers da mutlaka yapılmalı ama yaparsan komple yap yapmassanda hiç başlama derim gene tercih senin tabi :)

Teşekkürler. Doğru söylüyorsunuz boruyu dik açılı değilde 45 derecelik açılarla yapmak lazım. Ama hava filtresini paslanmaz çelik yerine alüminyum yapmak daha iyi olur gibime geliyor. Hem hafif hem daha hızlı soğuyan bir yapıya sahip bir malzeme.

Polisaj kesin yapılıcak zaten :D hatta emme manifoldunu da polisaj yapıcam.

Header olayınıda VW cilerin forumunda biri yaptırmış sadece header olarak oldukça verim almış. Tabi komple egzost sistemi daha fazla artı yaratır ama bir anda fazla maliyet ve polislerle başımı belaya sokar :D önce header olayını bir öğreniyim yapıyım sonra fazla ses çıkartmayan bir egzost yaptırırım diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vanalı egsozlardan da takabilirsin son susturucuya, polis sorarsa headers demezsin katalitik konvertörden sonraki boru delik heralde komserim sanayiye gidiyorum şimdi dersin :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ısparta gibi bir yerde yaşayınca ne dandik şeyler gördüm şahine headers yapmış ama son susturucu aynı araba ciğerleniyor (bnm tabirimle havlayan köpek ısırmaz sesi) ama egsoz sesi patlak egsoz gibi :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ısparta gibi bir yerde yaşayınca ne dandik şeyler gördüm şahine headers yapmış ama son susturucu aynı araba ciğerleniyor (bnm tabirimle havlayan köpek ısırmaz sesi) ama egzoz sesi patlak egzoz gibi :D

Doğan şahin gibi araçlarda normal tabi :D bir de o header'ın hangi malzemeyle ne şekilde yapıldığı da önemli. Boruların belli uzunluklarda belli bir alanda belli eğimlerle toplanması lazım. Direk soba borusuyla hesaplanmadan yapılan header'dan ne beklenebilir. İsterse Supra olsun illaki boğulacaktır. Bir İskender ustaya gidip danışmak lazım. VW forumunda Golf'ü olan biri sadece Header yaptırmış egzost orjinal ve iyi bir sonuç almış. Sonuçta olay çıkan gazların rahatça susturuculara iletilmesi ve ısınma seviyesini düşürmek amaç.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle ama işini iyi yapan başkalarıda var bir iskendere git bakalım fiyat biraz yüksek çıkabilir ama yahşi cazibeden alıntı bak okan kaliteyi ucuza alamassın,, kaliteyi ucuza alamazsın :D :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kesinlikle ama işini iyi yapan başkalarıda var bir iskendere git bakalım fiyat biraz yüksek çıkabilir ama yahşi cazibeden alıntı bak okan kaliteyi ucuza alamassın,, kaliteyi ucuza alamazsın :D :D

Aynen aynen. Bir ata sözü de derki ucuz mal alıcak kadar zengin değilim.

Bu gün arabalar ve İstanbul otomobil modçuları hakkında bilgili bir arkadaşımla konuştum. Ön hava filtre kiti yapmam, daha sonra header ve egzost işine girmem gerektiği. Bostancı'da Stage Tuning yakın arkadaşlarıymış oraya gidip geniş bir bilgi ve fiyat alıcaz. Tabi bu işlemler daha sonra yapacağım şeyler. Önce yay ve kule gergisi işine giricem. O arada zaten filtre kitini hallederim. Daha sonra para biriktirip header egzost...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yay ve kule gergisi yerine coilover tavsiye etsem tamam kabul ediyorum pahalı ama sonra bana teşekkür ediceksin acele etmessin önce paranı biriktir sonra colilover seti al rahat et konfor gör

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yay ve kule gergisi yerine coilover tavsiye etsem tamam kabul ediyorum pahalı ama sonra bana teşekkür ediceksin acele etmessin önce paranı biriktir sonra colilover seti al rahat et konfor gör

Haklısın ama yarı yarıya fiyat fark ediyor. Ama o da aklımda gittiğimde onu da sorucam

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

el yapımı koillerde war siteyi bulursam yolliyim elindeki amortisörleri koil'e çeviriyorlar

namiştain dan bahsediyorsun. Uzun bir sohbet sonrasında 35mm yayların bana yeticeğini ve daha sağlıklı olucağının kararına vardık.

Yürüyen aksam tehlike büyük. El yapımı büyük risk. Çok kullanan var memnunlar ama memnun olmayanlar da var. Ama bu demek değilki Koni'de de aynı sorun olamaz tabiki olur. Ama coil işine girersem salıncakların filan da yenilenmesi ona göre spor olaylara girilmesi gerekiyor aksi taktirde alt takımların canına okunuyor.

Sadece yaylada tabiki oluyor ama 35mm yaylarla kastırmadan kullanmak her türlü daha sağlıklı. 300 tl'ye 35mm Eibach 250 tl'ye 2 kule gergisi benim işimi görür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aa coiloverda salıncaklarla alakalı birşey olmasına gerek yokki amortisör değişiyor hepsi bu salıncak falan ben hiç duymadım öyle birşey ?? + coilover amacı yükseklik sertlik kamber ayarıdır sert ayarlanırsa tabi ön takım pert onun dışında hiç öyle birşey duymadım ben garip

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aa coiloverda salıncaklarla alakalı birşey olmasına gerek yokki amortisör değişiyor hepsi bu salıncak falan ben hiç duymadım öyle birşey ?? + coilover amacı yükseklik sertlik kamber ayarıdır sert ayarlanırsa tabi ön takım pert onun dışında hiç öyle birşey duymadım ben garip

Profesyonel olarak yapılması gerek. ama direk coilover la orjinal takımların canına okunuyor. Ki 12 yıllık bir araçta düşünemiyorum ne sorunlar çıkartır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öyle diyorsanız dicek pek ayrıntılı bilgim yok haklısınızdır da, piyasadaki spor araçların bi çoguna yapılan bir uygulama hatta coilover başlarına da eiback motor takıp araç içinden kontrol edebiliyorsunuz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...

Arkadaşlar benim elimdede jsv nin air intake kiti var alüminyum borusu falan herşeyi var daha önceki arabamda takılıydı şimdi buna takmak istiyorum.Nasıl uyduracagımı çözemedim daha dogrusu hava sensörünü nasıl monte edecegimi düşünüyorum.Alt devirlerde baya performans kaybı yaşarmıyım sizce.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar kimsenin bir bilgisi yok mu yaa bir yardımcı olsanız birde hava filtre kutusundaki sensörü kutudan nasıl sökecegim bi el atsanız bu konuya :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

senin soruna cevap veremeyecm bende bu sorunu biliyorum bizim araçlarda sensör var takıcam edicem diyen arkadaş acaba nasıl takacaksın çok merak ediyorum...2 ay önce mazda ustasıyla görüştüm bu araca hava filtresi takamazsın rölantiyi bozarsın demişti bana...hiç mi olmaz diye zorladığımda ise rölantiyide yaparım sana ama yinede çok verim alamazsın ses olarak ve beygir arttırımı olarak demişti...yani bizim arabalara hava filtresi takılma olayı trişkaa

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence kesinlikle deil bende daha önce ford escort vardı 1.6 dohc zetec motor var onlarda ben jsv nin air kitini takmıştım o sensörde vardı.Hiç bir sıkıntı çıkarmadı.Burada sorun o sensörüde kite baglayacak aparatı bulmak veya gidip alüminyum boru satan biyerden onun ölçülerine göre boru almak ben ustamla görüştüm hallederiz problem deil dedi escorttaki kiti sökmüştüm şimdi buna taktıracagım yakın zamanda taktırdıktan sonra bilgileri paylaşırım sizlerlede.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...