Jump to content

Astina GT İçin Castrol Yağ Önerisi


sem55
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

http://www.castrol.com/castrol/iframe.do?categoryId=9032363&contentId=7059388 burda kendi aracıma baktıgımda mazda 323 1999 model 1.8 bana 0W-30 vizkoziteli yagı öneriyor.Ama servis 10W-40 diyor sizce aralarında performans farkı varmı?Ben total 10W-40 kullandıktan sonra üst kapaktan yag kacırma ve arac ısındıktan sonra yag lambası yanıp sondugunu goruyorum.Bu sorunda yagdan olabilirmi sizce?
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

yağ viskozitesi bulunduğunuz yerin sıcaklıklarına bağlıdır Türkiye koşullarında en yaygın şekilde 10W40 kullanılır. Ben şahsen castrol 10W40 Magnatec kullanıyorum henüz bir sorunla karşılaşmadım. Sizin başınıza gelen şey eğer yolda giderken yağ lambası yanıp sönüyorsa yağ basıncı o zamanlarda düşüyor demektir. Isındığında yapıyorsa aklıma yağın çok ısınıp su gibi olmasından dolayı basıncının düştüğü geliyor. Eğer kullanmadıysanız bir de Castrol 10W40 Magnatec deneyin eğer onda da yağ lambası yakarsa 40 ı bırakıp 50 li yağlar deneyin. Birde o lamba yandığında yağ seviyesine baktınız mı? Kapaktan filan attıysa başka yerlerden de atmış olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracınız için bende 10w-40 diye biliyorum magnatec de önerim olur elbette Berk arkadaşımın dediği gibi, yağ kaçırma olayı üst kapagın contasıyla alakalı bir durum üst kapağı söküp aradaki contayı çıkartıp yenisini takarsanız muhtemelen birdaha sorun çıkartmicaktır, yağ lambası da yağ seviyesi ile alakalı, yağ azaldığı için ara ara yanıp sönmesi normaldir ancak kısa zamanda filtre değişimi conta değişimi yaparak gidermeye çalışın yağ önemli..

Üst kapak ile silindir kapağı farklı bilirsiniz, üst kapagı kendiniz söküp değiştirebilirsiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Üst kapak ile silindir kapağı farklı bilirsiniz, üst kapagı kendiniz söküp değiştirebilirsiniz

Sübap kapağı ve üst kapak olacak doğrusu İbo.

Kendisinin sökebileceğini söylediğin, sübap kapağıdır ve sıkarken tork anahtarıyla sıkılması gerekir. Yoksa bütün civataları aynı oranda sıkamayacağı için kenarlardan tekrar yağ kaçırabilir. Diğer önemli konu ise; kesinlikle orjinal conta kullanın. Yan sanayi contalarda yağ sızdırmaya devam ediyor (tecrübeyle sabittir) ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklısın Mustafa Abi düzeltme için teşekkür ederim, sabah sersemliği işte. ben 2 defa değiştirdim, ilkini mazda servisinde bir çocuk yaptı rasgele sıktığı için ufak bir sızdırma oldu içime sinmeyince yeni conta alıp her bir vidayı 1er tur sırayla takarak yaptım, 2ncisinde sorun çözülmüştü

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

üst kapak sorununu cözdüm mazda servisinde yagda 1 lt azalma vardı ben de üstüne eklettim ve ısındıgında arac yani ısınma anlamında aracı baya zorladıktan sonra yag lambası mesala ısıkta duruyorum baktım yanıp yanıp sonuyor sonra gittim park ettim arac hala calısıyor yine yanıp sonme devam etti.Aracı stop edip bekledikten sonra yanıp sönmeyi kesti yani arac soguyunca ortadan kalktı...Bu yag sensöründemi yoksa yagda mı sorun var acaba!!!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anlıyorum o zaman şöyle diyim benim ilk düşündüğüm şey hala kafamda yani ısınınca yağınız çok sıvılaşıyor gerekli olan yağ basıncını yaratamadığından lambayı yakıyor motor soğukken bir kez daha bi kontrol edin yağ seviyesini (kaçak olmasın bi yerlerden sürekli eksiltme filan )eğer normalse yağınızı castrol magnatec 10W40 ile değiştirin sorun devam ederse yağ müşüründe olabilir bir de birşey daha soracağım yağ lambası yanıp söndüğünde hararet normal seviyelerde mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim hareretim herzaman normal seviyelerde hic yükseldigini görmedim ama sadece sunu diyebilirim bu sorun tüp takıldıkdan sonra oldu diyorum bir sensörmü bozdular bilmiyorum ama araba direk fan acıyor daha cok ısındıgını biliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

eğer motorda o şekilde bir ısınma söz konusu ise yağdan dolayıdır ama normal değil gibi (tüp işte her sorunun kaynağı sevmediğim kadar var :) ) soğutma sisteminize de bir bakın derim çünkü ısınma sürekli devam ederse sadece yağ viskozitesi yükseltmek geçici bir çözüm olacaktır bu sefer ısı daha da yükselip conta yakmaya kadar gidebilir o yüzden önce o ısınmanın kaynağı aranmalı antifreeze i ne zaman değiştirdiniz? ve radyatörünüz yeterli soğutmayı sağlıyor mu? (tıkalı filan) gibi sorualr çıkıyor şimdi de eğer onlarda da bir sorun yoksa benzinde kullanın biraz orda da yapıyor mu bunu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu dedigim benzinde oldu zaten fakat tüpü taktırdıktan sonra gözüme battı cüünkü ondan önce olsa kesin anlardım.Dedigim gibi tüpü takarkenn birseyi yanlıs veya biryeri bozmus olabilirlermi diye düsünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet sıcaklık aralığı gayet yüksek EDGE serisine de castrolün altın serisi denilebilir (kabından anlaşılıyor) deneyebilirsiniz

bende EDGE serisinden birini denemek istiyorum ama fiyatı magnatec in iki katı olduğundan yanaşamıyorum pek :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
  • 1 yıl sonra ...

arkadaşlar dün usta bir arakadaşla beraber aracımın motor yağını vede yağ filtresini değiştirdik

km: 74700

tarih:18.04.2012

arkadaşın önerisiyle 10-40  castrol yağ aldık bıraktık, yağ numaralarıyla vede yağ oranıyla ilgili sölemek istediğim şu kesinlikle kullanım kitapçığınız varsa oradan bakın yoksa netten indirin aracınızın net bilgilerini bulabilirsiniz, ben baktım kendi aracımın kitapçığına vede Türkiye'de her yerde kullanılabilecek en uygun yağ 10-40 oran olarak da sakın belirtilen yağ miktarından fazla koymayın aracınıza, fazla yağ krank keçesini sıkıştırır, motorun sağından solundan yağ sızmasına sebep olur. kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Petronas syntium 10/40 kullanıyorum ,7500 km'de bir değişiyoruz 5. doluma 5-6bin km kaldı sıkıntı yok.

1.5 motor tam 4lt almıyor, dolum esnasında bunu dikate alınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...