Jump to content

RVM nin çalışma prensibi


toronaga77
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

60mkph yi geçince çalışıyor.

arka tamponda stop lambalarının alt tarafına düşen yerde biri sağda diğeri solda olmak üzere iki adet radar alıcısı var. dışarıdan görünmüyor.

peki hangi prensiple çalışıyor?...

siz 60kmph ve daha hızlı yol alırken aracın arka tarafı (hava ve yol şartlarına göre 50-70-100mt)sürekli izleniyor. arkadan gelen aracın hızı sizin aracınızın hızından fazla ise kalan mesafede size (sizin şerif değiştirme durumunuzda) çarpma süresi hesaplanıyor. bu süre kritik bir değerin altında çıkarsa sağ şeritten gelen araç için sağda, sol şeritten gelen araç için sol aynada bir uyarı ışığı yanıyor. bu süreçte şerit değiştirmek için uyarı tarafına sinyal verirseniz sesli ve yanıp sönerek uyarının siddeti arttırılıyor.

mesela siz bir aracı solladığınızda kör noktada kalsa dahi sağdaki uyarı lambası yanmaz, sebebi sizin hızınız solladığınız araçtan fazladır ve bu durum sizin için tehlike arz etmez. ancak birisi size yaklaşırken (sağ veya sol arkadan) uyarıyı görürüsünüz. bu hem mazda kullanıcısını hem de sizi geçen aracı uyarmak adına güzel bir donanım...

ayrıca bankete veya duvara yakın kullanımda da gereksiz uyarmıyor sistem. çünkü banket araca göre negatif hızdadır. sistemin çalışmasının üç temel şartı:

1-aracın hızı >=60 VE

2-diğer aracın veya nesnenin sizin aracınıza bağıl hızı >0 VE

3-iki aracın arasındaki mesafe<(max)100mt.

yine bu sınıfta ilk defa mazda3'de gördük bunu...

Ayrıntılı bilgi için teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada aklıma geldi. Acaba bizim RVM  radar uyarı cihazlarına ikaz verdirir mi?  :)  Yasak ama kullanan varsa bizi görünce yavaşlar herhalde :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada aklıma geldi. Acaba bizim RVM  radar uyarı cihazlarına ikaz verdirir mi?  :)  Yasak ama kullanan varsa bizi görünce yavaşlar herhalde :)

aynen... s-cobra marka radar tespit cihazını etkiliyor. TP lambası yanıp, radar var uyarısı veriyor peş peşe giderken. nihayetinde bir nevi radar vericisi ve alıcısı var aracın arkasında. ama yaklaşınca veriyor uyarıyı. bizzat yaşadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aynen... s-cobra marka radar tespit cihazını etkiliyor. TP lambası yanıp, radar var uyarısı veriyor peş peşe giderken. nihayetinde bir nevi radar vericisi ve alıcısı var aracın arkasında. ama yaklaşınca veriyor uyarıyı. bizzat yaşadım.

Arkamda birden yavaşlayan araç görürsem gülerim  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gülmemek elde mi? :D Hatta uyarıyı gördükçe arkadanda kalır ve bütün yolu senin peşinde gider :D

Takipçilerimiz artacak yani :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

trafiğe faydamızda var o zaman bu bağlamda :)

Kesinlikle

zaten seyrediyorlardı bizi, birazda izlesinler.. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

ona bakarsanız ben aracı alırken motor çalışırken bagaj açılmaz dediler. Otopark girişlerinde motoru durdurum öyle bagaj kontrolü yapıyoruz demişlerdi, ben kitapçıkta gördüm motor çalışırken el freni çekilince bagajın açıldığını, galeriye söyleyince denedik şaşırdılar :)

Aracımı satın aldığım galeriye "torpido gözünde aydınlatma lambası var mı?" diye sorduğumda "maalesef yok" demişlerdi. Oysaki galeriye gitmeden okuduğum özellikler arasında vardı aydınlatma lambası. Daha sonra anlattım bu lambanın nasıl yandığını (farlar açık konumdayken  :D ). i-stop var mı diye sorduğumda, "o nedir" diye bana tekrar bir soruyla cevap verdiler  ;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracımı satın aldığım galeriye "torpido gözünde aydınlatma lambası var mı?" diye sorduğumda "maalesef yok" demişlerdi. Oysaki galeriye gitmeden okuduğum özellikler arasında vardı aydınlatma lambası. Daha sonra anlattım bu lambanın nasıl yandığını (farlar açık konumdayken  :D ). i-stop var mı diye sorduğumda, "o nedir" diye bana tekrar bir soruyla cevap verdiler  ;D

AFS, keyless, i-stop Türkiye'de bundan yok zaten. Adını bilmeyen servise bakımı yaptıramazsın...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

AFS, keyless, i-stop Türkiye'de bundan yok zaten. Adını bilmeyen servise bakımı yaptıramazsın...

i-stop özelliğinin Türkiye'deki araçlarda olmadığını biliyordum. Ben bu özelliğin yetkili servis tarafından bilinip bilinmediğini anlamak için sordum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

i-stop'un Bilinmemesi gayet normal ama.. Satıştakiler belki bilir basını takip ediyorlarsa ama servistekilerin bilmemesi bence çok yadırganacak birşey değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

i-stop özelliğinin Türkiye'deki araçlarda olmadığını biliyordum. Ben bu özelliğin yetkili servis tarafından bilinip bilinmediğini anlamak için sordum.

Doğru, pek bilmiyorlar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Murat KIRBOĞA

Ukalalık gibi olsun istemem ama malum fizikte doppler kanunu var.

RVM' de doppler prensibi ile çalışır.

Burada nisbi hız önemlidir. Yani yaklaşan aracın hızının sizinkine göre farkı.

Dikkat çekecek bir hususta; yaklaşan araba ne kadar hızlı yaklaşıyorsa , RVM sizi daha uzak mesafeden uyarıyor.

Ama gelen aracın hızı sizinkinden çok az fazla olup sollama durumu varsa neredeyse arac kıçınızda iken sistem devreye giriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

RVM ile ilgili ben de bir şey sormak istiyorum.

RVM açıkken arabamı kapatsam da tekrar açtığımda RVM bazen devreye giriyor bazen elle düğmesine basarak tekrar devreye almak gerekiyor. Baştan yan aynalarla bir alakası olduğunu sandım ama yokmuş. Sonra arabayı park ettiğim yerin arkasında metal bir şey olunca mı girmiyor devreye diye düşündüm ama o da değil. Halen çözebilmiş değilim. Bilen varsa beni bu meraktan kurtarsın lütfen.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RVM, düğmesinden kapatıldığında çalışmaz. Ancak aracı kapatıp açtığınızda otomatik olarak devreye girer. Ayrıca 60 km/h hızın altında çalışmaz. Yani parkederken falan herhangi bir nesneyi görmez.

yok abi kapatırsan arabayı kapatıp açsan da kapalı kalır.

o dediğin DSC de geçerli. sistemi kapatsan da aracı kapatıp açınca tekrar devreye girer. RVM ise kapalıysa kapalı, açıksa açıktır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RVM'nin düğmesinden kapatıldığında çalışmayacağını biliyorum. Aracı kapatıp açtığımda ise hangi konumda bırakırsam o konumda açılması gerektiğini, yada en azından stabil bir şekilde her seferinde açık yada kapalı kalması gerekir diye düşünüyorum. Sanıyorum sorumu tam olarak anlamadan cevap verdiniz.

Benim aracımdaki RVM düğmesinden kapalı da olsa açık ta olsa, arabayı kapatıp açtığımda bıraktığım son hali ile gelmiyor. Açıkta bıraksam kapalı da bıraksam, arabayı kapayıp açtığımda kendi standart bir değeri var ve ona geliyor olması gerekiyor olsa her defasında aynı duruma gelirdi.

RVM'yi kapalı tuttuğum sürece sorun yok. Arabayı açıp kapasam bile kapalı kalmaya devam ediyor.

RVM'yi açtığımda ise, arabayı kapayıp açtığımda, ya hep açık yada hep kapalı gelmesi gerekiyor dimi?

Hayır, işte zaten sorum bu. RVM açıkken arabayı kapayıp açtığımda bazen kapalı kalıyor, bazen açık. Bu neye göre fark ediyor?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öyle birşey olmaması lazım. Düğmesinden kapatmadığınız sürece devrede oluyor. Arabayı kapatıp açmanızdan bağımsız olarak. Göstergedeki RVM ışığı ne durumda peki? yeşil - sarı veya hiç mi yanmıyor, kapalı kaldığı zamanlarda?

Eğer sizinki kafasına göre kapanıyorsa, ki anlattığınıza göre öyle, servise gidin bence...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 yıl sonra ...

Prensip olarak anlatılmış. Bu foto da şöyle dursun. Serviste çekmiştim. Radarlar gözüküyor. 

Sorum ise bu sistem neden obd bağlantısında kızarık yanıyor? Lpg bağlıyoruz, hafif kızarık. Elm cihazı bağlıyorum, hafif kızarık. Obd girişine bir şey bağlayınca kızarık kalıyor. Sinir oldum. Mesela benim sürüş pozisyonumda direksiyon en alt pozisyonda. Ve hız göstergesinin 60-160 arası gözükmüyor direksiyon engelliyor. Ve hideup display alıp cama yansıtmak istiyorum. O cihazlar da obd bağlantılı. Yine kızarık kalacak. Sebebi nedir?

E6AA5C7D-EAE7-4C48-8103-362C11E19C8B.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...