Jump to content

Mazda 323 Familia 1.8 genel problemler


cevatgüngör
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

elamlar.

foruma yeni üye oldum ve umarım aradığım cevapları ve arkadaşlık ortamını burada yakalarım.

öncelikle forumda emeği geçen arkadaşlara teşekkürlerimi sunarım.

benim maruzatım yaklaşık 1 aydır 1997 model mazda 323 familia 1.8 aracımda debriyajdandır sanırım(ustanın yalancısıyım)bir ses vardı.Dün

her zaman gittiğim ustama danışmak için sanayi yolunu tuttum.

sanırım ağır bakımları gelmiş dedi usta.benim en çok kafamı kurcalayan konu aracıma antifiriz konulduktan

sonra aracımda bir hafta içinde radyatör ve yedek depoda su kalmaması ve aracım hararet yapmasıydı.öncelikle devirdaimden şüphelendik.

daha sonra radyatöre su koyup aracı belli bir süre çalıştırdık ve fan açtı.radyatör kapağını açtığımızda

usta çıkan kabarcıkları görünce araç conta yakmış olabilir dedi.birden irkildim açıkçası.

sizce bu ne derece doğrudur.aracımda hiçbir değişiklik yok(fazla yakıt,çekide problem vs.)

diğer konum ise ayrı ayrı konu açmamak için tek seferde halletmek istedim :)

ağır bakımda gerekli olan hava filtresi,triger seti,baskı balata seti,üst kapak contası,devirdaim gibi parçaları

en güvenli ve en sağlam nereden temin edebilirim.

yaklaşık olarak parça fiyatları hakkında bana bilgi verecek ustam veya arkadaşım olursa çok müteşekkür kalacağım.

herkese mutlu ve kazasız günler günler.....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mustafa_g

Parçalarla ilgili şu konuyu inceleyebilirsiniz:

http://www.mazdaclubtr.com/index.php/topic,8966.0.html

Kabarcıkların sebebi ise en kötü ihtimalle silindir kapak contasının su kanallarına yakın bir yerden yanması ve kompresyonun bir kısmını bu yanık yerden su kanallarına veriyor olması olabilir. Emin olmak için arabayı farklı farklı 1-2 ustaya daha götürüp gösterin. Çünkü orjinal silindir kapak contaları çelikten olur ve kolay kolay conta yakmaz bizim bu arabalar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aslında dediğiniz gibi iki ustada gördü olayı.Ustalardan biri diğerinin babasıydı.yaşlı biri yani.o kesin ufak bir çatlak olabilir dedi diğeri ise bu araçlar imkansız hava kaçırmaz sizin dediğiniz gibi çelik contadır dedi o yüzden bende kararsız kaldım cevabınız içinde teşekkür ederim.Bir müddet bu olayı izlemeye alacağım.motoru rektifiye etmeme gerek yok sanırım.çünki belirttiğim gibi çeki ve yakış problemim yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Büyük ihtimalle antifiriz, eskiyen ve çürüyen silindir kapak contasını eritmiştir. Daha yeni aldığımdan masrafı yazayım.

Conta stone marka oem 100 lira

Triger seti 120 lira

Devirdaim 80 lira

Ben bu fiayatlardan aldım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mustafa abi gerekeni söylemiş lakin bende radyatörde küçük bir sızıntı olabileceğini düşündüm çünkü aynı olay başka araçta başıma geldi hararet yapıyordu yetkili servise sökmeyin radyatördendir şişletelim geçer desemde motorun yarısını indirdiler ve sağlam devirdaimi değiştiler ondan sonra aaa radyatörmüş deyip geçtiler...söylemek istediğim şu : motora giden diğer aktarma organlarından yola çıkarak arızayı bulmaya çalışın hemen motora üst kapağa girmeyin.su kabarcığını ufak bir çatlaktanda yapar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

olabiliteler söylenmiş ve açıklanmış.. ben'de parçada yardımcı oliym.

debriyaj seti 200 TL (japon)

trıger seti 110 TL (japon)

üst kapak conta 20 TL (japon)

devırdaım 90 TL (japon)

hava fıltre 15 TL (japon)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

olabiliteler söylenmiş ve açıklanmış.. ben'de parçada yardımcı oliym.

debriyaj seti 200 TL (japon)

trıger seti 110 TL (japon)

üst kapak conta 20 TL (japon)

devırdaım 90 TL (japon)

hava fıltre 15 TL (japon)

teşekkür ederim istanbuldan getirteceğim parçaları haftaya sanırım bizim buralarda uçuyorlar.

işçilik dahil tüm masraflar 900 ü bulur dediler.gerçi tam emin diilim işçilik konusunda haklı olabilirler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...