Jump to content

Beygir gücü ile tork arasındaki fark nedir?


Mücahit
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  Beygir gücü belli miktarda bir güç ölçüsüdür örnek vermek gerekirse dakikada 33. 000 ft-lb'lik (foot-pounds) veya saniyede 75 kg metrelik iş demektir. Tork ise newtonmetre cinsinden motorun gücüdür. Pistonlardan krank miline verilen etken güce bağlıdır. Döndürme veya burma çabasıdır. Metre, kilogram veya pound-foot'la ölçülür. Motorunun torku iyiyse arac kullanımı aynı oranda rahat olur, tork motorun daha geniş devir aralığında vites değiştirmeden kullanılabilmesini sağlamaktadır. Zaten araçların teknik verilerine baktığınızda beygir gücü yanında, torkunda ayrıyeten belirtildiğini göreceksinizdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aslında beygir gücü hiç söylenmese.. sadece kafa karıştırıyor..aslolan tork. sonuçta aracın torku ne kadar büyükse o kadar keyifli olur araç..benzinli ve dizellerin beygir gücü yaklaşık aynı ama torklar 2 katı farklı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

aslında beygir gücü hiç söylenmese.. sadece kafa karıştırıyor..aslolan tork. sonuçta aracın torku ne kadar büyükse o kadar keyifli olur araç..benzinli ve dizellerin beygir gücü yaklaşık aynı ama torklar 2 katı farklı...

ama senin motor devrını, en son dıslıde ,en sona dayandırman ıcın beygıre ıhtıyacın olacak.

kalkısta tork ,,son suratte beygır ıster yahu bu melet... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu tartışma her otomobıl sıtesınde oluyor genellıkle... tork her sey demek degıl...hangısı daha onemlıdır dıye ayırmamak lazım. beygır gucu ve torkunu yere en ıyı aktaran arac en ıyıdır. oranların dengelı olması lazım.

aktarma organlarından bahsedıyosun sanırım .okonuda dorusun ..yanlısım vars abılmek ısterım .

dıkkat ettıgım kısım torku yuksek olan araclar kalkısı cok ıyı yapıyo tabı agırlık denge yere bamsa bunlar cok onemlı tum tork gucunu yere ıyı ıletmelı.. hp ye gelınce yıne dıkkat ettıgım husuhturkı hp sı yuksek olanda kadranını neredeyse yakalıyo..son dıslısı yuksek olması durumunda tabıkı..

  hatta ayrton sennaın demeclerınden bıırnde duzluklerdekı sıkıntısının beygır azlıgından oldugunu soylemıstı rakıple yan yana  geldıgı zaman duzluk sonunda gerıde kalıyodu. :) bu arada ıyısın ınsallah keyıfler nasıl ?

bu arada konuyuda tee nerden cıkarrttım he :P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17.07.2008 at 01:05, semavi :

mazda 3e kadar olan serı bır cok yerde astına olarak gecer... ama amerıkada protege dıye gecer 99 sonrası 323fler. astına 626 ıle aynı platformu kullanmış ara bır modeldir. satıs acısından cok cok basarılı olamamasına ragmen stationvari hb görünümünün öncülerindendir. cıktıgı yıllarda turkıyede cok tutulmasada o tasarımın ızlerını mazda3 ımprezza almera bmw1 audi a3 gıbı arabalarda gormek mumkun... yanı sw tarzı bır hb tasarımı...

bu konuda bir kac resmı mevcut...

oyle cok mukemmel bır arac degıldır. ben kullandıgım sure zarfında her turlu teste tabı tuttugumdan dolayı verılerle konusacgım zaman astına ornegını cok kullanrım ifahi sözler sarfetmemek için.

eger 3000 ytl daha olsaydı ondan alacaktım banada ısımden aılemden dolayı  gıderdı yanı

hb ve stw arası gıbı duruyodu zaten.94 626 yı hep r33 e benzetmıısmdır ve hep 626 yı alıp sadece arkasını r33 un stop grubunu ve kose yapısını yaptırıp skylie r33 olarak bınmek ıstemısımdır.r33 un sedanında var sonucta :) .  r32 yanı bı oncekı modelın farlarıda abenım practıcaya cok benzıyo ya.. :)

pics-max-14974-336100-1992-nissan-skyline-r32-hankook-team-racing.jpg r32 skyline

pics-max-14974-328476-1996-skyline-jun-super-lemon-r33.jpg r33

pics-max-14974-324296-1996-nissan-skyline-r33-nismo-400r.jpg r33 nismo

pics-max-14974-324749-1996-nissan-skyline-r33.jpg r33 daha net

pics-max-14974-329752-nissan-skyline-generation.jpg jenerasyonları

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
Guest mechanicker

beygir gücü yüksek araçlar katrınının sonunu hemen hemen görebiliyor diye bir şey geçmiş yukarda aslında son hızın beygir gücüyle pek alakası yok :) beygir gücü aracın çekiş gücünü kapsar tork ise tekerleklere dağıtılan gücün dengeli bir şekilde dağıtılarak aracın üretebildiği torku tam olarak asvalta vermesi demektir.tork kalkışta pek işinize yaramaz.ama torku yüksek araçla ve düşük araçta farkı görebilmeniz çok kolaydır araç hareket halindeyken gaza basılıp.şekildiğinde hangi araç öne doğru ivmelenmeyi daha çok yapıyorsa o aracın torku yüksektir.tork ve beygir gücünün türkçe açıklaması bu olabilir :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

beygir gücü yüksek araçlar katrınının sonunu hemen hemen görebiliyor diye bir şey geçmiş yukarda aslında son hızın beygir gücüyle pek alakası yok :) beygir gücü aracın çekiş gücünü kapsar tork ise tekerleklere dağıtılan gücün dengeli bir şekilde dağıtılarak aracın üretebildiği torku tam olarak asvalta vermesi demektir.tork kalkışta pek işinize yaramaz.ama torku yüksek araçla ve düşük araçta farkı görebilmeniz çok kolaydır araç hareket halindeyken gaza basılıp.şekildiğinde hangi araç öne doğru ivmelenmeyi daha çok yapıyorsa o aracın torku yüksektir.tork ve beygir gücünün türkçe açıklaması bu olabilir :D

kesınlıkle dogru torku yuksek olan araclar kalkısta avantajlı deıldır aksıne dez avantajlıdır ayrıca dızel oldukları ıcın vıtes aralıkları daha kucuktur ve kalkarken hemen vıtes buyultmek zorundadırlar o yuzden sız 1 deyken o 2 ye atmıs olur buda sızı daha avantajlı kılar ama daha sonra torklu arabanın yuksek hızlardakı performansı ıyıdır mesela 160 la gıderken dızellerde gaza basarsanız sorunsuz olarak cıkar ama benzınlıler belırlı hızlardan sonra hız gostergesını cok hızlı bı sekılde yukseltemezler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

torku düşük araçlar yokuşlarda zorlanır ayrıca o yüzdendir ki dikkat edin amerikan araçlarının beygir gücü düşük olsada torkları çok çok yüksektir.

aynı model araçların amerikan versiyonlarında bu örneği daha iyi anlarsınız..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest mechanicker

---------------------------------------------------

Motor Özellikleri

Motor Üreticisi Mazda

Motor Yeri Ön

Motor Yerleşimi Enlemesine

Motor Yapısı 

Soğutma Türü Su

Motor Tipi DOHC

Silindir Sayısı ve Yerleşimi V-6

Silindir Başına Subap Sayısı 4    (toplam 24 adet)

Motor Hacmi 2497 cc    (152.38 cu in)

Çap 84.6 mm    (3.33 in)

Strok 74 mm    (2.91 in)

Çap / Strok Oranı 1.14

Silindir Başına Düşen Hacim 416.17 cc/silindir    (25.4 cu in/silindir)

Krank Ana Yatak Sayısı 

Sıkıştırma Oranı 

Yakıt Besleme Tipi 

Hava Besleme Türü Normal

Kompresör Tipi -

İntercooler Türü Yok

Katalitik Konvertör Var

Maksimum Motor Gücü 165 HP    (123 kW)

Maksimum Güç Devri 5600 d/d

Maksimum Tork 261 N.m    (183.1 lb.ft ,  32.5 kg.m)

Maksimum Tork Devri 4800 d/d

Maksimum Güç Devrinde Tork 209.8 N.m    (5600 d/d)

Güç / Ağırlık Oranı 128.9 HP/ton    (96.1 W/kg)

Güç / Motor Hacmi Oranı 66.1 HP/litre    (49.3 kW/litre)

-------------------------------------------------------------------------

626 v6 gt yi örnek vereyim araç 123kW  yani 165bg güç üretiyor maksimum torkunu 5600 devir dakikada 209.8 nm olarak veriyor ve araç 261nm torka sahip.mazda motorlarında özellikle mazda 626 ve 6 larda dikkatinizi çekmiştir motor gücü yükselişi pek yoktur fakat tork değişkenlik göstermektedir iki mazda 626v6 es yani sedan kasa motor aynı olmasına rağmen 164 bg ve 217nm tork üretmektedir.iki araçta katrandaki son hızlarını görebilmekte fakat gidiş farkıyla :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...