Jump to content

Aracımda Paslanma Var...


mys3
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

      Yaklaşık 9 aydır 2010 model Mazda3 sahibiyim. İhtiyacım olmadığı halde sadece beğendiğim için aldım. Aracımı aldığımın 21. günü, şoför tarafındaki kapı menteşelerini tutan cıvatalarda paslanmalar olduğunu gördüm. Hemen diğer kapılara da baktım ve aynı paslanma sorunu bunlarda da vardı. Aracı hemen servise götüremedim. Bir müddet sonra Mazda Türkiye Genel Merkezini arayarak konuyu kendilerine ilettim. Konuyla ilgili bir Mazda servisinde durumun tespitinin yapılması gerektiğini söylediler. Durum tespiti için Anadolu yakasındaki bir Mazda servisinden randevu aldım. Aynı günün akşamında servis, belirttiğim paslanma sorunu tespit edip "civataların değişmesi gerektiği" şeklinde bir rapor verdi. Bu rapor sonucunda tekrar Mazda Genel Merkezi ile görüştüm. Merkezdekiler servisin "civataların değişmesi" yönündeki raporu doğrultusunda aracımı aynı servise götürerek gerekli işlemin yapılacağını söylediler... ama orjınal cıvatalrı değiştirmedim. halen paslı olarak duruyo. kolay olan cıvataları değiştirmektir. pas sorunu derin olduğundan bunu duyurmak istedim...

      Bilgisine, tecrübesine ve samimiyetine inandığım değerli mazdaclub üyeleri arkadaşlarım... Servise gidipte civataları değiştirmek sadece 2 saatimi alırdı ve paslı parçalardan kurtulmuş olurdum. Ama sorun bu civataların değiştirilmesi kadar basit değil. Herhangi bir yürüyen aksam veya güvenli sürüşü etkileyen bir yerde değil paslanma. Ama 2010 teknolojisiyle üretilmiş bir Mazda aracında bu paslanma sorunun çok çok önemli olduğunu düşünüyorum. Genel Merkez'e, sizlerle paylaştığım bu cümleyi de ilettim ama bir şey diyemiyorlar.

    Araçtaki bu paslanma bu kadarla da kalsa iyi. Kaputun üzerinde, sol fara yakın tarafta bir taşın sıçraması sonucunda çizik meydana geldi (yaklaşık 1x0.5 cm boyutlarında). Çizik nedeniyle siyah boya kavlayıp alttaki beyaz kaplama (astar) görünmeye başlamıştı. Siyah araç sonuçta her türlü çizik ve sıyrık görünür diye fazla kafaya takmadım. Yaklaşık iki hafta önce bu çiziğin içinde paslanma meydana geldi. Kapı civatalarındaki paslanmadan sonra bunu da görünce iyice soğudum arabadan. Bu son olayı Mazda Türkiye Genel Merkezine iletmedim.

    Genel merkezle konuşmak istiyorum. Ama “pas” konusunda araç sahipleri olarak haklarımız nelerdir? Gerek satış yapan bayi gerekse de ithalatı yapan merkezin  böyle bir sorun karşısında yükümlülükleri nelerdir? “Paslanmaya”  karşı garantili olan araçlarımızda “pas” oluşması sonucunda bu garanti bizi nasıl korumaktadır. Yani tüketici olarak bizler “aracımız … yıl paslanmaya karşı garantilidir” diyen firmadan neler talep edebilir? Konuyla ilgili bilgisi olan forumun tecrübeli arkadaşları veya hukuki konuda haklarımı bilen hukukçu forum üyelerimiz, yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkür eder saygılar sunarım…

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle çiziklerde oluşan paslanmalar için yapılabilecek herhangi birşey yok diye düşünüyorum. normalde orada boya var hava ile temas etmiyor. çizik olayı ise Mazda'nın bir hatası olarak görülmemeli.

ben hiç kontrol etmedim aracı, bende bir gözle kotrol edeceğim. buraya tekrar sonuçları yazarım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öncelikle çiziklerde oluşan paslanmalar için yapılabilecek herhangi birşey yok diye düşünüyorum. normalde orada boya var hava ile temas etmiyor. çizik olayı ise Mazda'nın bir hatası olarak görülmemeli.

ben hiç kontrol etmedim aracı, bende bir gözle kotrol edeceğim. buraya tekrar sonuçları yazarım.

çiziklerle ilgili mazda'yı suçlamıyorum. Bununla ilgili karayolları suçlanabilir o ayrı konu. her aracta olabilir taş çizikleri. boya çizik sonucu döküldü, alttaki beyaz astar kısım paslandı. pas ve mazda hiç yan yana yakışmıyo...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bir foto eklerseniz biz de bakalım var mı yok mu diye....

dilerim araçlarınızda bu sorun yoktur. Fotoğraf çekmedim hiç de aklıma geledi doğrusu. Foto çekersem bu başlık altında eklerim. kapıları araca bağlayan menteşelerdeki civatalar. kaputtaki pas ise foto ceksem görünür bilemiyiyorum. bi deniycem

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün lastiği çıkardığımda ben de bir kaç paslı yer gördüm ama sabah sabah lastik patlamasıyla uğraşmaktan onu kafaya takmamıştım. Birde yağmurlu havalardan sonra disklerde de biraz pas oluyordu ama bir kaç kere fren yaptıktan sonra geçiyor diye normal karşılayıp pek iplemiyordum... Civatalara en kısa zamanda ben de bakacağım....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lastiği söktüğünüzde gördüğünüz paslanmalar normal. ısıya maruz kalan bölgeler boyzsızdır, çıplak bölgeler suyla temas edince de paslanır. mesela 1 hafta kullanmayın aracınızı, diskler ıslansın, hemen paslanır. normal bir durum... ilk frende temizlenirler... saplamaların olduğu yerdeki pas da normaldir, boyasız olduğu için çelik paslanıyor...

kapı menteşelerindeki civatalardaki pas sorunun çözülmesi sevindirici... umarım bir daha olmaz...

taş izleri önemli... taş izini gördüğünüzde paslanmadan hemen sentetik (su bazlı olmayan) rütüş boyasıyla kapatın. araç ordan paslanmaya başladığında üzerine rütüş yapsanızda bir süre sonra oradan için için paslanır ve sonrasında aynı yerden pas kusar. iş işten geçmiş olur... su bazlı boya üzerine vernik süremediğiniz için kurumadan ilk yağmurda atar ve bir işe yaramaz. o yüzden sentetik olmalı rütüş boyanız...

herhangi bir boya işlemi, taş izi, çizik olmadığı ve çok tuzlu yollarda kullanılmadığı sürece mazda da paslanma sorununa denk gelmedim. bu konuda gayet iyiyiz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Garanti kapsaminda zaten yapilmasi gerekenler  yapilmis, onun disinda boyanin dis erkenlerden sonra astari kaybetmesi sebebi ile olusan paslanmalar garanti kapsami disindadir diye biliyorum. En dogrusu oraya hemen rotus uygulamak.

Astari kaybeden kaportanin paslanmasi da cok anormal degil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende normal karşılıyordum demek ki doğru düşünmüşüm, bundan sonra taş izlerini de gözleyeceğiz demek ki... Saplamalardaki pas için bir şey yapmaya gerek var mı acaba, orjinal lastiği takarken yapalım bari, bir daha sökmek zorunda kalmayalım sonra???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Disklerdeki paslar zaten olmasi gereken birsey. Surekli yuksek surtunmede olan birseyin zaten passiz kalmasi dusunulemez. Pas kaportada zarar eger olursa ki Okan'in da dedigi gibi Mazda'nin bu konuda sicili bir hayli temiz. Bunu daha once farkli servislerden de duydum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lastiği söktüğünüzde gördüğünüz paslanmalar normal. ısıya maruz kalan bölgeler boyzsızdır, çıplak bölgeler suyla temas edince de paslanır. mesela 1 hafta kullanmayın aracınızı, diskler ıslansın, hemen paslanır. normal bir durum... ilk frende temizlenirler... saplamaların olduğu yerdeki pas da normaldir, boyasız olduğu için çelik paslanıyor...

kapı menteşelerindeki civatalardaki pas sorunun çözülmesi sevindirici... umarım bir daha olmaz...

taş izleri önemli... taş izini gördüğünüzde paslanmadan hemen sentetik (su bazlı olmayan) rütüş boyasıyla kapatın. araç ordan paslanmaya başladığında üzerine rütüş yapsanızda bir süre sonra oradan için için paslanır ve sonrasında aynı yerden pas kusar. iş işten geçmiş olur... su bazlı boya üzerine vernik süremediğiniz için kurumadan ilk yağmurda atar ve bir işe yaramaz. o yüzden sentetik olmalı rütüş boyanız...

herhangi bir boya işlemi, taş izi, çizik olmadığı ve çok tuzlu yollarda kullanılmadığı sürece mazda da paslanma sorununa denk gelmedim. bu konuda gayet iyiyiz...

civatalardaki pas sorunu çözülmediki . ben öyle bir şey yazmadım. ayrıca kaportadaki pasın neresi normal. hiç anlaşılacak şey değil. yazdıklarım anlaşılamadı mı acaba. 1970 model kartal dan bahsetmiyorum ki. 2010 model mazda3 ten bahsediyorum. kaput paslanması diyorum, civata paslanması diyorum. bu sorunların neresi normal??? ayrıca aracımda  pasları görmesem mazda nın pas konusunda sicilinin temiz olduğunu şeklindeki sözlere inanırdım. aracımda pas var ve bu hiçte normal değil. paslanmazlık garantisi neyi içeriyo bunu bile bilmiyo mazda genel merkezi. nasıl olurda bana boya ile pasları kapatmamı önerirsiniz. bu kadar basit bi olay değil bu.  pas tan bahsediyorum sayın kullanıcı. yazımın dikkatlice okunup anlaşılamadığını düşünüyorum. üstüne su bazlı kapatıcı sürülüp kapatılacak bi konu değil paslanma...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Garanti kapsaminda zaten yapilmasi gerekenler  yapilmis, onun disinda boyanin dis erkenlerden sonra astari kaybetmesi sebebi ile olusan paslanmalar garanti kapsami disindadir diye biliyorum. En dogrusu oraya hemen rotus uygulamak.

Astari kaybeden kaportanin paslanmasi da cok anormal degil.

aracların paslanmaya karşı olan garantileri, aracın 2yıllık genel garantisinden farklıdır. bu paslanmazlık garantileri kızışan sektörde araç firmaları tarafından kendilerine güven duyulması açısından 5 yıl 6 yıl hatta 10 yıl gibi sürelerle ifade edilir. bu süre mazda da ne kadardır bilmiyorum. "paslanmaya karşı 5" yıl garantisi var diyeli mazdanın. e aracımda pas var. peki bu garanti beni nasıl koruyacak, nedir bu garantinin delinmesi sonucu ithalatçı firmanın yükümlülükleri, sorumulukları? ben yazımda bunları sordum ve sorguladım. yardım dileğim bunlardı.

ayrıca belirtmek isterim aracın kaputundaki paslanma, taşın carpması sonucu meydana gelen çizikte. taş boyayı kavlatmış. boyanın altındaki astar görünüyordu. bu astar dediğim sey , sanki oraya bi "uygulama yaptırdım da orası taş nedeniyle tekrar ortaya cıktı" bu değil astardan kastım. orjınal boyanın altındaki kısıma astar dedim. işte paslanan kısım burası. bu normal değildir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Astar metal degildir ki paslansin, paslanma dediginiz sey oksitlenmedir ki o da sadece metallerde olur. Demek ki kaporta hava ile temas edecek kadar acilmis.

Kaporta garantileri yukarida Okan'in da dedigi gibi islem gormemis, vurulmamis veya zedelenmemis kaportada fabrikasyon hatalardan dolayi olusan paslanmaya karsi korur ki ne tur bir koruma olacagi problemin olustugu yere gore degisir. Servisin tesbiti de bu acidan onemlidir. Yalnis bilmiyorsam kaporta garanti sartlari arac kitapciginda yazar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Astar metal degildir ki paslansin, paslanma dediginiz sey oksitlenmedir ki o da sadece metallerde olur. Demek ki kaporta hava ile temas edecek kadar acilmis.

Kaporta garantileri yukarida Okan'in da dedigi gibi islem gormemis, vurulmamis veya zedelenmemis kaportada fabrikasyon hatalardan dolayi olusan paslanmaya karsi korur ki ne tur bir koruma olacagi problemin olustugu yere gore degisir. Servisin tesbiti de bu acidan onemlidir. Yalnis bilmiyorsam kaporta garanti sartlari arac kitapciginda yazar

paslanmanın nasıl meydana geldiği konusunda bilgim var. oksitlenme nin paslanma olduğu konusunda bir tartışmaya gerek yok burda. "astar" kelimesini mazda yetkili servisi söyledi. "boyanın altındaki görünen kısım" diye ben onlara sorunu anlatırken, servis yetkilisi lafa girip "astar" dedi. demek ki o astar dediği yer metalmiş ki  paslanma olmuş!!!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Astar metal olamaz, Ne bu dokuz kat tat gofret mi metal ustunde metal ?

Cok basit bir yapisi var kaportanin, metal kaporta, uzerine ASTAR BOYA, uzerine normal boya userine vernik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Astar metal olamaz, Ne bu dokuz kat tat gofret mi metal ustunde metal ?

Cok basit bir yapisi var kaportanin, metal kaporta, uzerine ASTAR BOYA, uzerine normal boya userine vernik.

Arkadaşım!!! adına ne dersen de, dokuz tat gofret, çokomel, tadelle.... olayı başka yere alıp konuyu dağıtmaya gerek yok. Pas var diyorum arabada. ötesi yok. ayrıca ilk yazımın sonunda ne istemişim, şimdi neyle ugrastırıyorsun... pasın fotografını cekip göndereyim sana

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun.Ne olursa olsun sıkıntılı bir durum.Kaput olayının daha anlaşılır olması için fotosun çek bence.Bende de eski arabamda marşpiel kısmını sürtmüşdüm.Kısa bir süre sonra paslanmışdı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşım!!! adına ne dersen de, dokuz tat gofret, çokomel, tadelle.... olayı başka yere alıp konuyu dağıtmaya gerek yok. Pas var diyorum arabada. ötesi yok. ayrıca ilk yazımın sonunda ne istemişim, şimdi neyle ugrastırıyorsun... pasın fotografını cekip göndereyim sana

Olayı başka yerlere götüren sensin,

2 konun var, birincisi menteşelerdeki paslar. Servise götürdün mü ? Götürdün, onlar da değiştirelim dediler mi ? Dediler. Sen demiyor musun

"Servise gidipte civataları değiştirmek sadece 2 saatimi alırdı ve paslı parçalardan kurtulmuş olurdum"

demek ki sorun en azından şimdilik çözülmüş ama sen buna vakit ayırmamışsın.

Gelelim 2. soruna.

Aracına yolda giderken taş gelmiş ve kaportanın üzerindeki boya ve astar kalkmış. Altta sadece kaporta kalmış .  ( Kaporta da metalik, parlak bir renk olduğu için bazen astar gibi görünür ) O da doğal olarak paslanmış. Bunda hangi marka olursa olsun kimse birşey yapmaz, bunu garanti kapsamına almaz zira olayda bir dış etken var.

Yapılacak şeyi de söyledik. Zaman geçirmeden rötuş yaptırman.

Bunun dışında bence en başta yapılacak şey arabayı alır almaz kaput filmi ile kaplatmandı diye düşünüyorum. Benim aracımda geçirdiğim kazadan sonra yaptırdığım ilk şey bu oldu bu ve benzeri durumlarda aracım zarar görmesin diye.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok kötü bir durum, yepyeni araba alıyorsunuz ve böylesi can sıkıcı bir durumla karşılaşıyorsunuz. Geçmiş olsun....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...