Jump to content

Mazda 3 LPG Uyumu - Ortak Konu


_zoom_
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Montaj ustalığı önemli ama işin tekniğini ve mantığını bilmek daha da önemli, üç gün sonra motor ışığı yandığında bunun çözümünü bulamıyorsa ne yapayım ben montaj ustalığını...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracın brc montajını yapan s.bolu sistem otogaz daki ustalar o zaman benden önce sadece 1 adet montaj yapmışlar.Şunu soylemislerdi mazda 3 e lpg montajı çoğu araçtan daha kolay ve kısa sürüyor. Benim aracın montajını 2 usta 2 saatte bitirdiler.Birde başlarında oranın sahibi yüksek makine mühendisi Yılmaz usta vardı gerçi o sadece biraz yönlendirme yapmıştı.Çok şükür şimdiye kadar bir tane lpg enjektörü tıkanması ve garantiden değişimi dışında sorun yaşamadım.Maşallah :nazar: :nazar: :nazar::)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracın brc montajını yapan s.bolu sistem otogaz daki ustalar o zaman benden önce sadece 1 adet montaj yapmışlar.Şunu soylemislerdi mazda 3 e lpg montajı çoğu araçtan daha kolay ve kısa sürüyor. Benim aracın montajını 2 usta 2 saatte bitirdiler.Birde başlarında oranın sahibi yüksek makine mühendisi Yılmaz usta vardı gerçi o sadece biraz yönlendirme yapmıştı.Çok şükür şimdiye kadar bir tane lpg enjektörü tıkanması ve garantiden değişimi dışında sorun yaşamadım.Maşallah :nazar: :nazar: :nazar::)

Yılmaz usta işini cok önemsiyen biri ezberinde olmayan bir araç geldiğinde enjeksiyon sistemini piston çalışma sırasına kadar inceler araştırır. Yaşına göre cok meraklı ve bilgilidir. İşyerinde disiplini düzeni de oturtmuştur. Gayet temiz ve düzenli iş yaparlar. Zaten kendisi b sınıfı iş sağlığı ve güvenliği uzmanı.

EMY & MZD

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Artık ben de lpgliyim :) bugün ustamın yanında durdum maşallah çok temiz işçilikleri var gayet memnun kaldım diyebilirim inşallah yakıt da yüzümüzü güldürür. Adam 40 yıllık mazda servisi gibi hiç takılmadan acaba bile demeden gayet güzel iş çıkardı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Artık ben de lpgliyim :) bugün ustamın yanında durdum maşallah çok temiz işçilikleri var gayet memnun kaldım diyebilirim inşallah yakıt da yüzümüzü güldürür. Adam 40 yıllık mazda servisi gibi hiç takılmadan acaba bile demeden gayet güzel iş çıkardı.

Allah kazasız belasız günlerde kullanmayı nasip etsin... :) Düplü ve öfkeli...  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Allah kazasız belasız günlerde kullanmayı nasip etsin... :) Düplü ve öfkeli...  :D

Sağ olasın abi hepimize inşallah.Ayrıca Düplü ve sakinim ben :) lpg yi taktırınca kendimi daha mutlu,huzurlu hissettim benzin bana göre değilmiş :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Merhabalar arkadaşlar yeni mazda sahib oldum 2011 mode imp sedan 35 binde aracım. Lpg takacagım araca yaglı sistemi artık önermiyolar. Brc yeni sisteminde üst devirlerde yüzde 80 lpg yüzde 20 benzin karışımı yaparak subabları koruyabilirmiş. Zavoli bora kit yeni dediler buda brc sistem gibi. Ancak arasında 400 tl fiyat farkı var. Zavoli hakkında bilgisi olan varmıdır bilgi verebilecek olan arkadaşlar varmıdır. Ve kocaelide Kogaz zavoli bayisi hakkında bilgisi olan varmıdı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subap aşınma sorunu sert kullanımlarda bile 50 bin kmden önce gerçekleşmiyor bildiğim kadarıyla.Onun için zavoli tavsiye ederim. Zira çoğumuz 50 bin km binmeden aracı satıyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Arkadaşlar subap aşınma sorunu yok mazda 3 lerde. ben de çok araştırdım 300 bin km yapan kişiyle görüştüm en kötü lpg markası ile hiçbir sorun yaşamadan yapmış. önemli olan tamamen işcilik ve ustalık. ayrıca emin değilim ama opel de sorun oluyormuş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda 2 ve lpg başlığı yok galiba, fark eden bir şey var mı. tartışmaların çoğu başlık açıp açmama konusunda.

ben 10 gün içerisinde mocan'da 1800 tlye brc yaptırmayı düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bence 1800 tl markaya para verme gerek yok derim

herkes ucuz yaptırınca çok sorun yaşadığını söylüyor. ben de bu tarz bi secim yaptım 2 yıl ya da 100 bin km gibi bi garanti veriyorlar galiba öyle demislerdi en azından kafa rahat olur. gerci fiyatlara fazla bakmadım bu aralik zaten makul bi aralaık değil mi ki?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla ben bu işte en önemlisi usta konusu. taktıracağın ustayı araştırman markadan daha önemli derim. ben mimgas taktırdım hiçbir sorunum yok şuan için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar merhaba. Hazır konusu açılmış iken, Mazda 3 (80.000 km 2011 Touring otomatik)  LPG ayarı fakir karışım mı olmalı, zengin karışım mı...  aracımda şuan fakir karışım var, usta böyle daha az yakar dedi.  Motor ömrü bakımından sizce LPG ayarını zengin karışıma çevirmeli miyim :? fabrika çıkışlı Landirenzo LPG takılı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selam arkadaslar "Mazdalarda LPG sıkıntı cıkarıyor" anlayışı kesınlıkle bır efsane aynen "Mazdanın pıyasası yok" gibi :)

daha yeni Brc my 11 kıt taktırdım ne performansta ne de arabanın herhangı bıseyınde sıkıntı yok zaten vergılerle belımız bukuluyor yakıtta barı rahat olalım bende cok on yargılıydım ama cebe dokununca yaptırdım gayet memnunum.

marka olarak ıtalyan markalar ıyı ama LPG de montaj cok onemlı Önerdıgım marka BRC

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

merhabalar bende lpg de kararsız olanlardanım maalesef..Hafta içi ilçeye gidip gelme sebebiyle haftda 100-120 km yapıyorum yılda tatil ile birlikte sayarsak en fazla 6000-7000 olur ..Aracım mazda 3 2010 impr.Takarsam brc ya da landirenzo taktırıcam..çoğunlukla kullanım şehir içi bu arada..şimdiden teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

masrafla birlikte 2000 civarı bişey yapıyor ..2 veya 2.5 yılda amorti ediyor ve ben uzun yıllar kullanmayı planlıyorum.Aslında türkiyede benzin politkası da beni düşündürüyor ilerleyen yıllarda tekrar 5.15 tl yi görmemiz içten değil..lpg de olsun 3 tl..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi okudum teşekkürler...lpg uyumu hakkında ve sübap konusunu bilirim az çok..yani şu demek oluyor ki yaklaşık 8 yıl içinde lpg masrafı 4000-5000 lira artı benzin var her iki depoda 50 lira 2400 lira toplam 6500 7000 diğer masraflar lpg için ort:8,5lt olsa yılda 1173 tl yani toplam 8000 bin küsür ..alınan benzin yılda 6000 km de ort.7,5lt olsa 1950 tl ..Yani sübap sorunu yıllık yapılan km ye göre 8 yılda olacak masraflar birbirini götürecek tarzda.belkide yanılıyoprumdur belki de kim öle kim kala :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...