Jump to content

Mazda 3 LPG Uyumu - Ortak Konu


_zoom_
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2006 model Mazda 3 üme 21000 km de brc lpg taktırdım 100.000 km de sübaplardan dolayı rölantide hafif sarsıntı başladı ancak motorun çalışmaması stop etmesi gibi bir durum olmadı. 130-140.000 den sonra yakıt tüketimi biraz arttı ve çekiş farkedilecek kadar düştü ve 145000 km de sübapları değiştirdim, sübap yatakları taşlandı ve bir sıkıntı kalmadı. Aracım şu anda 160.000 km de hiçbir değişiklik yok maşallah. Geçen sene 900 tle mal oldu ancak sübap değişimi için dürüst ve tecrübeli bir usta bulmak lazım. Birisi 2500 tl den başlar 5000 tl ye kadar çıkar dedi, diğeri en az 1200-1300 tl civarı olur dedi. Arkadaşımın ustasına götürdüm Ankara şaşmazda malzemesi yaklaşık 500 tl işçilik yaklaşık 400 tl  toplam 900 tl tuttu. şimdi de olsa olsa 1100-1200 tl civarıdır herhalde. Öyle 3000-5000 tutacak bir iş değil, tbi başka sorunlar yok ise. Benim yaşadığım tecrübenin sizlerede faydası olabilir diye yazdım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LGP li  aracım ile 10.000km sorunsuz bir şekilde doldurmuş olduk. şu ana kadar bir problem yaşamadım. araç çalıştıktan 2-3 dk içinde ki erzurum un soğuğunda sabahleyin Lpg ye geçiyor. İnşaallah bundan sonra uzun bir süre yine sorunsuz devam eder. araçta Landirenzo LPG kiti ve yağlama sistemi var

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Çok severek aldığım mazdam ile yaşadığım lpg maceramı paylaşayım arkadaşlar.

 

2010 model impressive otomatik mazdama aracı aldığım gibi 2011 yılında kartal sanayi zavoli servisinde lpg taktırdım. Biraz acele ettirdim belki montaj sırasında ustaları, uzun yola cıkacağımdan dolayı ama yine de ileride anlatacağım sorunlara yol açacak kadar kötü montaj yapılmamalı idi. 

 

Geçen sene kış aylarında soğuk iken stop etmeler ve titremeler baş gösterdi, bu sene kış başladığı gibi titreme aldı başını gitti ve sonunda motor ışığı yanıp sönmeye başladı. Bu sorunlar LPG ile bindiğim 35000-45000 km arasında ortaya cıktı. 

 

Önce bostancı sanayide özel mazda servisine gösterdim subap basınclarını ölçtü, 2 subap 10-11 arasında basınc gösteriyordu. Bundan dolayı subap değişimi gerektiğini söyledi ve maliyeti 1850 tl dedi. 

 

Meblağ biraz fazla geldiğinden başka ustaya götüreyim dedim. Yenibosna da Poyraz oto Zeki ustaya aracı gösterdim, ilk başta subap değişimi dedi kendiside ve 1400 lira gibi bir ücrete anlaştık. Usta motor üst kapağı acınca farkettik ki asıl sorun supaplarda değil pistonlarda imiş ve sürtünmeden dolayı gömleklerde aşınma oluşmuş. Buna aşırı hararet sebep olur derken, usta, lpg enjeksiyonlarını monte ederken motor içine parça kaçmış olabileceğini söyledi. Cünkü arabada hararet göstergesinin yandığını hiç görmedim. velhasılı kelam arac rektifiye gördü pistonlar gömlekler vs değişti ve maliyeti 3360 lira oldu. Araba düzeldi sorunlar halloldu. 

 

Uzun lafın kısası, LPG montajının önemini yaşayarak görmüş oldum. Tabi ki lpg montajı tek önemli nokta değil, lpg kitinin kaliteside önemli, benim gördüğüm ve babamın 2011 mazda 3 üne taktırdığımız BRC nin gayet başarılı olduğu, Aydın'da taktırdık, cok güzel bir işçilik ile yapıldı, bagaj yükselmesini bile kendileri halletmişler, ben straforu filan kendim kesmiştim. Ayrıca bu subap yağlaması sorununu zavoli gibi markaların taklit ederek bile başaramadığı bir şekilde çözmüşler.

 

Konu başlığına bağlayacak olursak konuyu, Mazda 3 LPG ile uyumlu değil, 60000-80000 de subap sorunu yaşarsınız. En kötü ihtimal benim yaşadığımı yaşarsınız. Ben LPG den sogudum sahsen, otomatik dizel araç arayışlarına başladım maalesef :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anlattıklarınız üzücü tabiki öncelikle geçmiş olsun diyelim.

 

ama  bence problem direkt olarak montajdan değildir.  

düşüncem parça kaçsa  hemen etkisini gösterirdi.  uzun bir süre sonra değil.  

öte yandan ülkemizdeki 100 lpg montajının belki 95 inde  manifold sökülmeden deliniyor. o bahsedilen metal çapaklar da manifold içine kaçıyor.  o bayinin de her taktığı lpg li araç 1 sene sonra rektifiyeye gitmiyordur. zannetmiyorum..

 

şahsi kanaatim :  aracınızın yağ seviyesi limitin altında kalmış olabilir. zamanında değişim yapılmamış olabilir. kötü katkı konulmuş olabilir. pompada sorun olabilir.  özetle önceliikli olarak  yağ ile ilgili olabilir diye  düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler, dediğiniz gibi o bayinin bütün işlerinde sorun yoktur süphesiz, hatta aynı dönem 2009 mazda 3 ü olan bir arkadaşım atiker taktırdı aynı yerden, o 75000 km sonra subapları değiştirdi ve düzeldi araba. 

 

Dediğiniz gibi manifoldu sökmeden yapınca işiniz biraz şansa kalıyor anlaşılan. 

 

Yag seviyesi vs konusunda arabada bir sıkıntı olmadı, hep zamanında yağ değişimlerini yaptım. Motora çapak kaçmış olmasını kanıtlamak zor tabi ama arabayı yapan usta ve rektifiye ustasının aklına başka bir sebep gelmedi. 

 

LPG yi araştıran arkadaşlara örnek olması açısından derdimi paylaşmak istedim. Mazda cok güzel arabasın ama Türkiyeye dizel otomatik getirmediğin sürece rakiplerin karşısında en ufak sansın bile yok....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Herkese iyi akşamlar forumdaşlar:)

 

İlk önce bir kaç birşey anlatacağım ve fikirlerinizi merak etmekteyim.

Öncelikle landirenzo lpg kitim var .Fakat yine enjektörler bozulmuş 4 üde . Yaklaşık 2 yıl once 650tl ye 4 ünüde değiştirmiştim. Şimdi garanti de yok saolsun ustam 600 tl ye değiştirebilirim kampanya var dedi. Sonra kendisini ustadan çok abi gibi gördüğümden oda sağolsun bu zamana kadar kardeşi gibi gördü. Can dedi sana Atiker Microfast OBD2 LPG kitini takalım dedi hem enjektörlerin 4 ü 200 tl hemde kit sağlam sıkıntı yaratmaz hemde 2 yıl garantisi var dedi. 

 

 

 

Kullanan var mı bu kiti varsa yorumlarınız ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota yaris aracımda 26bin km kullandım. Hiç ayar derdi olmadan kullandım. Seçmemdeki sebep hem ucuz hem de yedek parçasının ucuz olmasıydı. Diğer kitleri pahalıya taktırıp 5 sene sorunsuz olmasındansa atikeri ucuza taktırıp 2 senede ucuza parça değiştiririm diyw düşündüm ama hiç bir sıkıntı yaşatmadı. Yaşatsaydı da eğer regülatör enjektör toptan değiştirirsim.

Tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyota yaris aracımda 26bin km kullandım. Hiç ayar derdi olmadan kullandım. Seçmemdeki sebep hem ucuz hem de yedek parçasının ucuz olmasıydı. Diğer kitleri pahalıya taktırıp 5 sene sorunsuz olmasındansa atikeri ucuza taktırıp 2 senede ucuza parça değiştiririm diyw düşündüm ama hiç bir sıkıntı yaşatmadı. Yaşatsaydı da eğer regülatör enjektör toptan değiştirirsim.

Tavsiye ederim.

Bende aynı şekilde düşünüyorum birde bu italyanlar yada başka markaların enjektörlerine farklı isimler adı altında tanesine 150-350 tl arasında fiyat biçiyorlar onun yerine yeni kit taktırmak daha mantıklı atikerin regülatör ve beyin fiyatı 150-250 tl arasında değişiyor .Benimde aracımdaki gaza geçişteki tekleme ve gaz yememe sorunu için dün baktırdım böyle dediler fikirleriniz için teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar. Microsafe atiker taktirdim suan icin gayet memnunum 500 km yaptim landiye gore eksisi yok artisi var bunlardan bazilari sessiz enjektor ve arac motor sicakken gaz ile calisiyor benzin harcamiyor. Dusuk devirde rolantide sarsintisiz lpg ye gecis bunlar suan icin bana arti gelen ozellikler :-)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaşlar merhaba. Aracın şehir dışı yakıtı gayet iyi ama maaşallah şehir içinde 55 kr gördüm. Aracı benzinli almamdaki kasıt zaten ihtiyaç halinde lpg yi kendim taktırmaktı ancak Eskişehir'de çok fazla aktif forumcu olmadığından bizim araçlara uygun lpg yi kime taktırabileceğim konusunda yeterince bilgi yok. Araç şu an 47 binde (aldığımdan beri 15 günde 2 bin km yaptım ama gidilmesi gereken yerler vardı, normalde aylık maksimum 800 km civarı yol yaparım)Böyle olunca lpg şart gibi bir durum söz konusu. Eskişehir'de Japon arabalarına hizmet veren bir yeri aradım Atiker Gold tavsiye etti bir ustanın ismini verdi. Aradım biz Mazda'ya kullanıcı sübap arızası çıkarmasını göze alıyorum demedikçe takmıyoruz dedi, gözümü korkuttu. Prins, Landirenzo, Zavoli ve Viale bayii olan bir yerdense Prins için 850 Euro, Viale içinse 1150 Euro dedi ama daha önce mazda'ya hiç takmamışlar, kobay olmanın alemi yok. Lpg bakımı için başka şehirlere gitmeden nasıl çözerim, nasıl bir karar veririm bilmiyorum. 50 bin km için bakıma götürdüğümde lpg ye geçişi halletmek istiyorum ki hem motorun hem lpg nin bakımını aynı zamanda halledeyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaslar 2006 mazda 3 benzinli 90 binde 33 bine almayi dusunuyorum iki sorum var bir, fiyati nasil sizce kullananlardan yorum alabilir miyim iki, lpg uyu mu nasildir, ne marka takilmalo ve tahmini masraf ne kadar olabilir, iyi gunler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

BRC firmasına aşağıdaki maili yolladım ve cevabı burda paylaşayım ki aynı sorularla kafası karışmış kişilere bir yardımı dokunur belki.

 

Aracımda yakıt tasarrufu sağlamak için LPG dönüşümü düşünmekteyim ancak kafama takılanlar var:
1) Pipo bizim araçlarımızda uygulanamıyor diyenler var. Manifoldu deldirmeden Mazda 3'e lpg takılabilir mi?
2) Ülke çapında yaptığınız Mazda 3 dönüşümlerinde ortalama kaç km de sübap sorunu yaşandığıyla ilgili bir istatistiki çalışmanız var mı? İlla ki sübaplar sıkıntı çıkaracaktır ama bunn kaç km de olacağı kişisel kullanımın yanı sıra şansa bağlı bir faktör olarak da ortaya çıkmakta mıdır?
3) Hyundai Elantra'da kullanılan DOHC motor uygulamasıyla Mazda 3 arasında benzerlikler ve farklar nelerdir? Bu aracı sormamdaki sebep ilçemizde bir meslektaşım Eskişehir Emre Otomotivde BRC taktırmış, 6000 km olmuş ve gayet memnun. 
4) Siz hangi ürününüzü ve ne sebeple önerirsiniz? 
 
Yazılan cevap:
 
Erdinç Bey merhaba,

Öncelikle LPG dönüşüm isteğinizi bizimle paylaştığınız için teşekkür ederiz. İsteğiniz ile ilgili iletiniz tarafımızdan incelenmiştir. Aracınız LPG dönüşümüne uygundur. Bu araçlarda LPG sistemi ve sistemin parçalarına 2 yıl veya 100 bin km garanti sağlıyoruz.
 
Pipo isimli patenti bize ait olan ürünümüz manifold yapısı uygun olan araçlarda kullanılmaktadır. Sizin aracınızın manifold yapısı da pipo kullanımına uygundur. Ancak nadiren de olsa Mazda 3 marka araçlarda pipo kullanımına bağlı geç çalışma sorunu ile karşılaştığımız oluyor. Bu gibi durumlarda pipo sistemini iptal edilerek manifoldun uygun noktalardan delinmesi gerekir.
 
Magnezyum alaşımlı supap kullanılan tüm araçlarda aracın malzeme yapısından kaynaklanan supap hassasiyeti yüksektir. Sizin aracınız da magnezyum alaşıma sahip supaplara sahiptir. Supap sorunu, LPG'nin benzine göre daha yüksek oktanlı olduğu için yanma süresinin uzun olmasından kaynaklanır. Genellikle sürekli yüksek devirde ve aşırı yük altında kullanılan araçlarda bu risk artmaktayken, normal günlük kullanımda risk çok düşüktür. Şans faktöründen ziyade sürüş tarzının etkisi daha yüksektir.
 
Piyasada "Yağlama Kiti" adı altında satılan tamamen ticari amaçlı ürünlerin bir faydası olmadığı gibi motora ve katalitik konvektöre verdiği zararlar fazladır. Supap sorununu geciktiren en sağlıklı uygulama; BRC'nin yazılımında bulunan VSR uygulamasıdır. Ayrıca anlaşmalı sigorta şirketlerimizden 189 TL karşılığında 3 yıllık supap sigortası yaptırabilirsiniz.
 
Hyundai Elantra ile Mazda 3'ün motorları benzer karakterde motorlardır. İkisi de atmosferik ve DOHC (Üstten çift egzantrikli) motorlardır. Verimlilik olarak aralarında bir fark yoktur.
 
Aracınız için uygun olan modelimiz standart kitimiz olan Sequent24 MY11 modelidir. Ekstra bir uygulamaya gerek kalmaksızın standart kitimiz ile sorunsuz bir dönüşüm gerçekleştirilmektedir.
 
Referans araçlar, maliyet ve ödeme seçenekleri için www.brcnerede.com 'daki yetkili bayilerimiz ile görüşmenizi rica ediyoruz.
 
İyi günler dileriz.
 
Saygılarımla,
H.Emre DELER
 
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Merhaba,

2005 Mazda 3 dynamic otomatik vites aracıma LPG taktırmayı düşünüyorum. Bir kaç sorum olacak.

1. Bu araçlarda LPG den verim alınır mı?

2. Hangi Marka LPG ler için çok daha iyi performans ve yakıt tasarrufu sağlanır?

3. Mazda 323 familia kasalardaki gibi LPG takıldığında Mazda 3 de LPG deyken ufak tefek teklemelere sebep oluyor mu ?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Bahadir81 :

Merhaba,

2005 Mazda 3 dynamic otomatik vites aracıma LPG taktırmayı düşünüyorum. Bir kaç sorum olacak.

1. Bu araçlarda LPG den verim alınır mı?

2. Hangi Marka LPG ler için çok daha iyi performans ve yakıt tasarrufu sağlanır?

3. Mazda 323 familia kasalardaki gibi LPG takıldığında Mazda 3 de LPG deyken ufak tefek teklemelere sebep oluyor mu ?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

Forumda mevcut ortak konu başlığının altında birleştirilmiştir.

Aşağıda ki bölümü inceleme fırsatınız oldu mu ?

http://www.mazdaclubtr.com/forums/forum/171-mazda3-teknik-lpg/

Sizde şu an 2005 Model Mazda 3'mü var. Yoksa Mazda 323'mü ?

Not: Bu konunun hemen altında etiket tabanlı benzer konuları gösteriyor. Onları da incelemenizi öneririm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, İlhan :

Forumda mevcut ortak konu başlığının altında birleştirilmiştir.

Aşağıda ki bölümü inceleme fırsatınız oldu mu ?

http://www.mazdaclubtr.com/forums/forum/171-mazda3-teknik-lpg/

Sizde şu an 2005 Model Mazda 3'mü var. Yoksa Mazda 323'mü ?

Selam İlhan abi. 

Hem Mazda 323 Familia Sedan var.
Hemde Mazda 3 dynamic var. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Bahadir81 :

Merhaba,

2005 Mazda 3 dynamic otomatik vites aracıma LPG taktırmayı düşünüyorum. Bir kaç sorum olacak.

1. Bu araçlarda LPG den verim alınır mı?

2. Hangi Marka LPG ler için çok daha iyi performans ve yakıt tasarrufu sağlanır?

3. Mazda 323 familia kasalardaki gibi LPG takıldığında Mazda 3 de LPG deyken ufak tefek teklemelere sebep oluyor mu ?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.

2. nesil Mazda 3'e  Vialle sıvı kit taktirdim. 

Uzun yol, 110 km sabit hız, tam 3000 devir de 7.5 - 8.5 lt yakıt tüketimi var.

Havaların soğuması ile şehir içi şu aralar 11-12 lt tüketimi görüyorum. Yazın 9 -10 lt idi. Hic sakin kullandığım da söylenemez.

Performansa gelecek olursak, iddia ediyorum daha önce Mazda 3 benzinli kullanmış, araçta LPG olduğunu bilmeden direksiyona birisi geçse asla farkına varamaz. Ne düşük devirde ne de yüksek devirde.

LPG de hiz limitor uyarısını ve manüel 2. vites 110'u gören başka arkadaşlar var ise lütfen kullandiklari kitleri bildirsinler, kararsız arkadaşlara yardimci olacaktır.

Kit takilali 8000 km oldu tekleme gibi olumsuz bir durum yok.

Tek olumsuz yanı fiyatı 1090 €  3250 TL  gibi bir rakam. Yalnız aracı satarken fiyatı elbette etkileyecektir.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...