Jump to content

Yol Bilgisayarı Tüketim Değerleri [2009]


hydr
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar bir şey aklıma takıldı; dün yeni aldığım aracımla(2009 madel, sıfır değil) İzmirden dönerken, anlık yakıt değerini öğrenmek istedim , anlık tüketim değeri göstergesi sürekli değişiyordu; sabit hızda giderken bile 2-3 sn de bir 5,1 den 12,6 ya kadar anlık sapmalar yapıyordu. Daha önce yol bilgisayarlı araç kullanmadım ama bana sorun var gibi geldi. Ortalama yakıt tüketimi sabit hızla gittiğim sürece kademeli olarak azaldı, sorun yok gibi, ama anlık tüketimde değer sıfırlama gibi birşey mi yapmam gerekli acaba , yardım ederseniz sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anlık tüketim değerini sıfırlamak gibi bir şey söz konusu değildir. Anlık yakıt tüketimi aracın, o anki yol şartlarında harcadığı ve o şekilde gidilmeye devam ettiği sürece yakacağı yakıtı gösterir. Misal yokuş aşağı giderken 2-3 Lt gösteririken, yokuş yukarı çıkarken 15-20 leri bile gösterebilir. Ya da ilk kalkış anında 30-40 Lt bile gösterebilir. Bu normaldir..

Beni tedirgin eden bu değerlerin çok çabuk değişmesi oldu, hız sabit düz yolda giderken sürekli değişiyor. Hoş bugüne kadar böyle bir tüketim bilgisini yol bilgisayarı olmadığı için takip etmiyor, açıkçası ihtiyaçta duymuyordum ama insan MAZDA lüksüne çabuk alışıyor :egy:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayağınızın gaz pedalında kıpırdamadan durması lazım, ya da cruise'a set etmelisiniz, dümdüz yolda rüzgar vs değişmeyen şartlarda anlık yakıt akışını sabit görebilmeniz için. bunu sağlasanız bile yukarıda dendiği gibi hafif yokuş, biraz keskin viraj, rüzgara yönünün değişmesi gibi aracın üzerindeki tüm kuvvetler o hızı muhafaza etmek için gerekli motor kuvvetini etkileyeceğinden anlık yakıt akışını da değiştirecektir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada bende arbama ilk kavuştuğumda anlık yakıt tüketimi yüzünden yola odaklanamaz olmuştum, kazaya sebep olabilir dikkatli olun :D Bi kere de kalkışta biraz(!) yükleneyim demiştim 99,9 lt /100 km yazmıştı :D artık o göstergenin limiti mi o yoksa ben mi denk getirdim bilemiyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Ankara-Hatay arası otomatik viteste uzun yolda 6.5 lt/100km yaktı yol bilgisayarına göre. Fakat 2 gündür şehir içi kullanıyorum 12'lerde geziyor. Hapı yuttuk galiba.

Bir de yokuş aşağı inerken vitesi boşa almanın bir faydası oluyor mu.Yoksa hiç karışmayayım mı. Yokuş çıkarken vites küçültüyorum. Ama sanırım benim otomatik vites araca biraz alışmam gerekecek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

otomatik viteste asla boş vitesi kullanmıyoruz. Hele hareket halinde Şanzımana zarar verirsiniz. Yokuşlarda vites küçültmenize gerek yok, icab ederse kendisi küçültür zaten. Otomatikte az yakmak için, gaza faza yüklememeniz lazım. Bizim araçlarda gaz teli bulunmadığından gaz hassasiyeti biraz kötü. bu da bastığınızda gereksiz gaz gitmesi anlamına geliyor. ve mümkün mertebe cruise control kullanın. Yakıt tasarrufu için birebir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uyarınız için sonsuz teşekkürler. Zira ben iki gündür epey boşta kullandım. İnşallah herhangi bir yerine zarar vermemişimdir. Bir daha elim oraya gitmez . Peki boşu niye koydular o zaman?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

zarar derken uzun vade için söylüyorum. Kolay kolay bozulmaz bu şanzıman. epey bir uğraşmak lazım :D bizim serviste gördüm bir tane  halletmiş adam. 11bin tl ..

boş vitesin ,bir geçiş vitesi olduğunu söylüyorlar. Sürüş vitesinden direk Geri vitese geçmemesi için. Boş viteste yağlama yapmıyor şanzıman.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şimdi kitapçığa baktım , yağlama ile ilgili ibare yk ama p park vitesi olduğu için sorun olmasa gerek. 5. bölüm 25. sayfada "araç hareket halindeyken N konumuna almayınız, şanzıman hasar görebilir " diye uyarı var. ayrıca 5-27'de " otomatik şanzıman yağı çok ısınırsa, düz vites modunu iptal ederek, ışığını söndürür. sıcaklık normale dönünce düz vites modu tekrar çalışır " gibi bi ibare var. uzun yolda başıma geldi. Servise sormuştum , cevabı anlamamıştım, onu da öğrenmiş oldum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok yararlı oldu bu bilgiler. Kılavuzu okumaya başlamış ama sıkılıp bırakmıştım. Peki P ile N arasında ne fark var? Aslında ikiside boş vites ama birinde fren mi uyguluyor ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim merkalı bir arkadaş yokuş aşağı boşta giderken P'ye attı vitesi. Çıt çıt çıt diye sesler geldi. Tabi saniyesinde müdahale ettim. Olabilecekleri düşünmek bile istemiyorum. Ucuz atladık o halde.

Yol bilgisayarını sıfırladım. Depoda 30km benzin kalmışken 200 tl ile fulledim. 67km %100 şehiriçi yol yaptım. Durmaksızın en fazla 500m gidebiliyorum. Rampa çıkıp iniyorum. Çoğu zaman 100m. de bir durmam gerekiyor. Aracı hiç zorlamıyorum.Gaza ani yüklenmiyorum.  :)

Ortalama hız= 19km

yakıt tüketimi=11lt

kalan yol=540km

Bu durumda hadi 11 km normal diyelim ama kalan yol anormal değil mi.  200 tl benzinle 540+67=607km gitmiş olacağım. Hadi 30km çık. Daha önceden depoda olduğu için 570 diyelim. 200tl=570km. Hangisine inanayım? Ortalama yakıt tüketimine mi, Kalan yola mı? Eğer kalan yol doğruysa ben ihya oldum demektir. Bu trafikte 8 lt. yakmış sayılırım ki o zaman Mazdama sarılıp uyuyasım gelir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim merkalı bir arkadaş yokuş aşağı boşta giderken P'ye attı vitesi. Çıt çıt çıt diye sesler geldi. Tabi saniyesinde müdahale ettim. Olabilecekleri düşünmek bile istemiyorum. Ucuz atladık o halde.

Giderken geri vitese attığınızda da geçmez. Tarif ettiğiniz sesi çıkarıyor. Ama P' yi hiç denememiştim onu da öğrenmiş olduk :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...