Jump to content

Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul ile söyleşi


MazdaClubTR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

beyler olan olmuş, biten bitmiş. mazda bi halt yemiş, ford'la ortak olmuş. Bizdeki sorunların çoğu ford ortaklığından kaynaklanıyor (yetkili ağız öyle dedi). Şimdi skyactiv'leri bekleyin, 2012 de giriyor piyasaya. 2013 yeni kasa mazda 3 geliyor. 6 da gelebilir onu tam bilmiyorum. Ben 6bin km test ettim, lpg ile :) hemen her yol koşulunda kullandım . Rallide yapım, ekonomi de yaptım. Aracın tadını çıkarın derim. Yok böyle güzel bir araç. Bakıyorum piyasaya, asx dışında hiç bir aracı beğenmedim. Jettaya binmek gibi talihsizlik yaşadım. O nasıl rezil bir araçtır yarabbi. t cetvel göğüs, dünyanın en abidik debriyajı , 2 cm basınca zınk diye duran frenler. aman almayayım ben ..

Nurkan bey'in bir çok röportajını okudum, şuan mazdanın önceliği satıştan ziyade bayi ağını oturtmak. yeni gelecek modeller çok iddialı olacaklar ve onu müşteriye sunamamaları büyük kayıp olur. Bunun farkındalar ve buna çalışıyorlar.

Patron foto eklememiş, ben ekleyeyim :) çok tatlı , babacan birisi Nurkan Bey , ben pek sevdim kendisini :)

post-3161-141695284591_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 170
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    27

  • Fotifoti

    14

  • emregc

    14

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Yeni bir motor çıkarıyorsan eski motordan daha performanslı, rakipleriyle kıyaslanabilecek, daha ekonomik bir motor yapmak zorundasın. Yeni AT şanzuman için de daha az kayıp, daha yüksek performans ve daha ekonomik yakıt sunan sorunsuz şanzuman yapmalısın.

Kimse Mazda' ya arkadaş niye 1.5 120 bg motor yapıyorsun demiyor. Yapıyorsan 1.6 150 bg veya 1.4 140 bg v.b bir tercih de sunmalısın. Rakiplerinde turbo motorların ne kadar sattığına bir bakmalısın. Yok ben 1.4 100 bg yapacağım ekonomik olacak rakipler çok da umrumda değil diyorsa orası ayrı tabi.

mazda güçlü araç isteyenlere, 2.0 benzinli, 2.2 dizel, hatta 2.3turbo benzinli seçeneklerini dünyada sunuyor. ama bildiğiniz gibi problem yüklü turbo motorlara sıcak bakmıyor. millet yapıyor 1.2 turbo, 1.4 turbo falan ama problem cetvelinde hep en çok problem çıkartan markalar bunlar... bu markalar motoru tasarlayıp azami 3-5 ay içinde tüketiciye veriyor. sonra problem de problem... mazda sky 1.5 motoru yapalı 2 yıl oldu. var mı kullanabilen daha. adamlar milyonlarca km. deniyorlar birşeyi. problem tüketici de değilde, bizim başımıza gelsin diyorlar. siz dünya üzerindeki en zayıf motorlu mazda3 lere biniyorsunuz. bunu unutmayın lütfen.

Türkiye deki vergi sistemi utansın!...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

.... siz dünya üzerindeki en zayıf motorlu mazda3 lere biniyorsunuz. bunu unutmayın lütfen.

Türkiye deki vergi sistemi utansın!...

Aslında içinde bulunduğumuz çıkmazı özetleyen tek cümle bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda güçlü araç isteyenlere, 2.0 benzinli, 2.2 dizel, hatta 2.3turbo benzinli seçeneklerini dünyada sunuyor. ama bildiğiniz gibi problem yüklü turbo motorlara sıcak bakmıyor. millet yapıyor 1.2 turbo, 1.4 turbo falan ama problem cetvelinde hep en çok problem çıkartan markalar bunlar... bu markalar motoru tasarlayıp azami 3-5 ay içinde tüketiciye veriyor. sonra problem de problem... mazda sky 1.5 motoru yapalı 2 yıl oldu. var mı kullanabilen daha. adamlar milyonlarca km. deniyorlar birşeyi. problem tüketici de değilde, bizim başımıza gelsin diyorlar. siz dünya üzerindeki en zayıf motorlu mazda3 lere biniyorsunuz. bunu unutmayın lütfen.

Türkiye deki vergi sistemi utansın!...

Aynısını VW grubu CEO' su söylemişti. "1,5 milyon km test edildi ve öyle piyasaya sürdük turbo motorları, hiç bir üretici test etmeden piyasaya sürmez."

Merso' nun motorlarına bakıyorum kompresörlü motorları yıllanmış şarap misali, performansından hiç bir şey kaybetmeden hala çalışıyor. Sorunsuz demek turbosuz veya kompresörsüz araç demek değildir. O sistemleri nasıl sorunsuz hale getirirsin sen ona bakacaksın Mazda olarak, Mercedes misali.... Madem turboya karşılar, sorunsuzluk diyorlar neden şuan ki dizellerde turbo sistemi kullanıyorlar?

Bu arada aracımdan memnunum, satın falan demeyin, bizim zamanımızda turbo motor falan yoktu :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalnız Mercedes'in çok ciddi avantajı var .. Motorsporları..

Rica ederim Ali ;)

Demek ki çalışınca oluyor abi... Biz  sorunsuz motor yapıyoruz deyip kenara çekilmek yok, 1.6 motor da sorunsuzdu bari onu geliştirseydin 140-150 bg yapsaydın. %30 yakıt tasarrufu diyorlar. Motor hacmini düşürmeden yapsın % 30 yakıt tasarrufunu. 1.5 motorlara göre belkide %10 yakıt tasarrufu olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O motorları geliştirse o zaman demeyecekmiydik kaç senelik motor makyajlayıp makyajlayıp sunuyorlar diye.

Bence motorlar çıkmadan çok anlamlı değil konuşmamız. Bir çıksın, değerler açıklansın görelim ondan sonra konuşuruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda Türkiye'de çok başarısız bir performans çiziyor.Tüm rakiplerinde satış patlaması yaşanırken Mazda dibe doğru gitmeye devam ediyor.Kusura bakmayın beyler ama Nurkan bey bey'den de ümidimi kesmiş bulunmaktayım. Bundan sonra da yönetimindeki Mazda Türkiye'nin başarılı olmasını şmkasız görüyorum.

Bunu buraya yazıyorum.Nurkan  bey ile de bu iş olmayacak.

Bu iş REKLAMSIZ, TANITIMSIZ, PROMOSYONSUZ OLMAZ.

Nurkan bey'in yeni kredi kampanyasından bir tüketicinin haberi olması için Mazda'nın müthiş tasarlanmış sitesine girmesi gerekiyor.Bu site öyle iyi ve düşünülerek tasarlanmış ki araçların broşürleri açılmıyor(ya da sattıkları araçlara ait broşür mevcut değil)

Mayıs ayında mazda tam 162 binek araç satmış.Eşe dosta sattılar herhalde.

Buradan satış konusunda çok engin bilgi ve deneyime sahip otomatik araç övenlere de duyururum.Bu yakıt fiyatları ile insanlar Mazda'nın düz vitese göre %20 fazla tüketen araçlarını almıyorlar. Kimse sanıldığı kadar aklı havada değil artık.

Otomobil dergilerine teste otomatik vitesli araç gönderen Mazda yönetimi araçların tüketiminin eleştirlmesi ile imaj olarak dibe vurmuş durumda.Tabi anlayana...

Mazda dibe doğru gidiyor beyler... Mermerler yönetimi nasıl ve ne şekilde gülüyordur bu duruma varın siz düşünün.

Mazda ve rakiplerinin mayıs satışları:

Mazda 162

Citroen 1499

Mitsubishi 296

Seat 585

Skoda 627

suzuki 108

chery 254

Mazdaya başarılarının devamını dilerim. Bir marka ancak sektör patlama yaparken bu kadar kötü satış rakamlarına imza atabilir.

Otomatik vitesli benzin içen mazdalar satmaya çalışmaya devam...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana öyle geliyor ki Mazda'nın satış gibi bir kaygısı yok. Ellerine gelebilen araç sayısı belli. Örneğin mayıs ayında 162 taneydi.  Onlarda bu sayıyı eşe dosta rahat rahat sattıklarından reklam meklam gibi şeyler fuzuli masraf oluyor. O halde haklılar.

Çünkü Mazda'nın mevcut performansı bu doğrultuda.  :D :'(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana öyle geliyor ki Mazda'nın satış gibi bir kaygısı yok. Ellerine gelebilen araç sayısı belli. Örneğin mayıs ayında 162 taneydi.  Onlarda bu sayıyı eşe dosta rahat rahat sattıklarından reklam meklam gibi şeyler fuzuli masraf oluyor. O halde haklılar.

Çünkü Mazda'nın mevcut performansı bu doğrultuda.  :D :'(

Eğer tüm arabaları sattılarsa neden bayilerde halen arabalar duruyor , teşhir ürünleri satılmıyor mu :) ,

Ama Mazda'nın Türkiye'yi fazla takmadığını herkes anladı artık sanırım, bizimkilerinde yapacak pek bişeyleri yok gibi,  zaten  herkes koltuğundan da memnundur heralde daha fazla yoğunluk iş stresi getirir, Allah bozmasın artık ne diyelim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bir dokun bin ah işit...

öncelikle 168 rakamı yanlış. bana rakamlar geliyor ve sizin nerden bulduğunuzu bilmiyorum ancak gizli bilgi olduğu için söyleyemeyeceğim. Ama yanlış olduğunu söyleyebilirim. ikincisi bu dönemde mazda nın tedarik sıkıntısı olduğu bir gerçek, bu sebeple düşük araç satış rakamları çıkması da şaşırtıcı değil. ancak kendi adıma konuşmam gerekirse ben mazda markasından gayet memnun ve şatışlarının önümüzdeki 1 yılda gayet iyi olacağını düşünüyorum...

sebeplerini ve daha fazlasını burada telafüz etmem uygun olmaz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bayilere hedef rakamlar zaten önceden veriliyor. bende gördüm mayıs ayı rakamlarını ama yasakmış sölemiyim :) Elazığ bayimiz, hedefin üzerinde satış yapmış o kadarı benden olsun. Maşallah diyelim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bayilere hedef rakamlar zaten önceden veriliyor. bende gördüm mayıs ayı rakamlarını ama yasakmış sölemiyim :) Elazığ bayimiz, hedefin üzerinde satış yapmış o kadarı benden olsun. Maşallah diyelim :)

hedefler de satışlar da düşük. yani verilen bu hedeflerle bu gemiler yürümez. o ayrı mesele...

Seneye bir daha bakarız rakamlara, o da başka mesele...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rakam ODD sitesinden dün alındı.Size hangi balon rakamları gönderiyorlar bilmiyorum ama, Mazda Türkiye ODD'ye raporlanması için bu rakamı göndermiş. Bu arada raporlar linki her nedense bugün açılmıyor. e-posta ile de isteyebilirsiniz.(Tabii kamuoyuna açıklanması engellenmiyor ise)

http://www.odd.org.tr/web_2837_1/entitialfocus.aspx?primary_id=39&type=17&target=categorial1&detail=double&sp_table=&sp_primary=&sp_table_extra=&openfrom=sortial

20 adet de ticari satılmış.YANİ 168+20=188

Bir gerçek var ki Mazda Europe Türkiye'yi pek ciddiye almıyor olacak ki komik bütçeler ve sadece bayilerin bireysel çabaları ile araç satıp varolmaya çalışıyor.

Bu arada Nurkan bey ile baya arkadaş canlısı,keyifli "ver pası gol atsın" tarzı bir söyleşi yapılırken  neden şu Mazda'nın Türkiye'de Mermerler sonrası daha da dibe doğru gittiği (özellikle de 2010 ve 2011'de)ve satışların daha da azalarak seyirettiği, bu konudaki gerçekçi politikası nedir Nurkan bey'in bir zahmet sorulsaydı da öğrenseydik biz de. Hem Mazda Türkiye için de bir motivasyon olurdu belki. Bu arada hala Mazda'nın ne bir reklamı,ne bir tanıtımı,ne de bir PR çalışması görünürde yok.

Ben yzadığım yazıda iddaalıyım.

Mazda Türkiye'de BA-ŞA-RI-SIZ-DIR!  NOKTA....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rakamlar çok gizli değil. Sonuçta tüm şirketler ODD ye veriyorlar bu raklamları. Şimdi baktım da sitelerinde bir problem var yoksa Mayıs ayı rakamları açıklanmış

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Murat, "ver pası gol atsın"  tarzı bir konuşma yapılmadı. Sitede zaman zaman dile gelen tüm soruları sormaya çalıştık vaktimiz el verdiğince. Ha soruları senin dediğin şekilde sorup istediğin cevabı alamamış olabiliriz ama bu Mazda yalakalığı yaptığımız anlamına gelmez. Nurkan Bey de birçok yanlışın farkında ve bunları off-the-record bizimle paylaştı ama burada onları paylaşmayı doğru bulmuyoruz. Kendisi iletişime açık biri eğer arzu edersen bu soruyu direk kendisine sorabilirsin.  Nasıl iletişim kuracağın sana kalmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1- Eleştiri ve öz eleştiri yapabilmek gelişim ve ileriye gidebilmek için en faydalı yollardan biridir. Bugün Başbakanı bile rahatça eleşrip politikasındaki hataları konuşabiliyorsak herhalde Mazda'yı da eleştirebiliriz.

2-Evet benim kıstaslarımla yapılan röpörtaj Mazda Türkiye'yi ticari başarısını arttırmak için irdeleyip, motive etmek ve sorgulayarak sorunları gün ışığına çıkarmak açısından verimsiz bir röpörtaj olmuş.Daha çok dostane bir sohbet izlenimi vermiş. Mazda avrupa başkanı ile Türk basınında çıkan bir söyleşiyi de 1-2 ay önce okumuştum ve o bile Türkiye'deki kullanıcıları daha fazla objektif bilgilendirici nitelikte idi.

3-Bir şirketin tüketicileri ilgilendiren konularda  "off the record" yorumu günümüzde olmaz(finansal durum bile buna dahil artık) Bugün Mazda Global sitesinde Mazda'nın aylık üretim ve satış rakamlarına, finasal durumuna,stratejilerine ve daha pek çok bilgiye ulaşırken, nasıl oluyor da Türkiye'deki problemler konuşulup tartışılamıyor ve kamuoyuna açıklanamıyor anlayamıyorum. Nedir bu devlet sırrı mı.Zaten bir şirketin gizleyebileceği en büyük sır bugün en fazla 3 ay gizli kalır.Sonunda servis müdüründen, çırağına kadar herkesin ağzında sakız olur bu sorunlar üstelik biri bin yaparlar tüketici de bu konudan fena kıllanıp markaya küser.Bu durum Mermerler dönemimde yaşandı. Belki bilirsinin o dönemi.O zaman iletişim olanakları fazla değildi Mermerler 1997 yılından 2005'e kadar bu krizi bir şekilde yönetti.Ama şimdi kriz yönetmek o kadar kolay da değil. Herşey ayan beyan ortada, iki tuşun ucunda.

4- "ver pası gol atsın" cümlesini  afedersin ama "yalakalık" olarak düşünerek yazmadım.Öyle düşünseydim direkt "yalakalık" yazardım zaten.

5-21 yıldır Mazda kullanan biri olarak markayı önemsiyorum ve hakettiği yerde olmamasının sebeplerini de sesli bir şekilde dile getiriyorum. Bence herkesin özellikle de sitede yönetim hakkına sahip sizlerin daha eleştirel ve de objektif olmanız, Mazda ve site yayınınızın kıymetini daha da arttırmak açısından  faydalı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...