Jump to content

Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul ile söyleşi


MazdaClubTR
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Firmaların insiyatifi değil, "Pazar ve tatil günleri çalışma ruhsatı" diye bir şey vardır, belediyeden alınır...

29 Ekim'de bu ruhsat dahi geçerli değildir, valilikten özel izin gerekir..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 170
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    27

  • Fotifoti

    14

  • emregc

    14

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Şikayet edebilirsiniz çalıştırıyorlar ise.

Ama sonra hiç çalıştırmayabilirler.

Yine şikayet eder dava açarsınız

Haklarınızı geri alırsınız ama bu seferde çok çalıştırılar az maaş verirler

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

her köşede mazda istemiyorum. elazığda çok fazla mazda görmeye başladım ben. hoşuma gitmiyor bu durum . kuş serisine döndü bütün arabalar. her köşede ford, honda, toyo, vw . Nurkan Bey ne düşünüyor bilmem ama ben böyle düşünüyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Temmuz 2011 binek satış adedi tam "78".

Şaka gibi "78"  sıradan bir Ford anadolu bayisinin aylık satış adedi bu.

Yurdakul ne düşünüyor bu konuda?

Düşündürücü.. İleride gelecek zamları da düşününce durum pek iç açıcı değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda'nın servisi olmayan şehirlerdeki satışlara bakmak lazım. Alan çok azdır. Servis için başka şehire gitmeyi kim ister ? Servisi olan şehirlerde satılıyor zaten. Önce altyapıdan başlamak lazım ama bu işler hemen çözülecek işler değil.

Durum şu; iyi stratejiler belirlense ve uygulansa bile Mazda bir süre daha bu şekilde devam edecek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eleştirmek güzel ama bazı yorumlar hakarete giriyor.

Tekrar yazayım  Nurkan bey ve ekibi Nisan ayında iş başı yaptılar . Nurkan Bey'in citroen de ne kadar başarılı olduğu da ayrı bir gerçek . İşi bilmeyen insanlar degiller ve bu ekip işi sıfırdan aldı . Biraz sabırlı olmanız lazım . Bilgi sahibi olmadan yazdığınız hakaretlerin Nurkan Bey veya ekibi tarafından okunabilecegini hesaba katın lütfen . Bu insanlar gece gündüz çalışıyorlar . Hani aksi olsa "Eyvallah" derim ama haksızlık yapıldığını hatta saygı sınırlarının bazen aşıldığını düşünüyorum .

2012 kasımı bekleyin ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yıl 2008 Mazda Avrupa 2010 için sıkı hedef koyuyor.diyor ki 7000 araç. Krizdi tedarikti vs. diyoruz bu sitede dizel gelsin hele diyoruz. Mazda2 sıkı geliyor diyoruz. Neyse ki Mazda düşe kalka da olsa 3000 rakamını görüyor. Aylarca genel müdür atanması beklenirken Nurkan bey atanıyor ve kısa da olsa bir oh diyor markayı sevenler.Bu arada türkiyede enteresan bir ilk yaşanıyor ve ocak-şubat-mart aylarında oto satışları patlıyor. (o gazla mazda alan da oluyor tabi-misal benim gibi iyimserler) eski aracım mazda 3 de ederine ve kolayca satılınca markanın tüketici gozunde yerinin saglamlaşmaya başladığını da düşündürüyor bu durum. Geriye kalıyor tek elsik satışların artması. Yeni yçnetime başta en az 3-4ay verin deniyor yine burdaki forumlarda.Karalamayın yönetimi bekleyin deniyor.Benim gibi kendini bilmez-adam sayılmaz-cahillere Mazda çok iyi yolda ilerliyor ama istediği malı alamıyor, tedarikte sorun var, rekabet edemiyor deniyor. Bu arada mazda satışları tüm rakipler karlanarak artarkem önce bir önceki sene rakmlarının altına düşüyor ardından da aynı yıl bir önceki ayın da altına iniyor. Bu arada mazda hakkında sözüm ona gelecege dair iyimser haberler veriliyor bize sürekli, ama satışlar yine düşük segredince,acıp bakıyoruz mazdanın ekonomik kriz yaşayan avrupa ve amerikadaki satışlarına hiç de türkiye gibi iç karartıcı değil.e bu türkiye aynı avrupa bağlı değişmi diye düşünüyoruz. Özerk mi acaba.bayilere gidyorsun her yer otomatik araç dolu.arkadaşım bana özenip düz vites impressive almaya kalkıyor.hiç vir yerde yok.niye paso otmatik çekmişler avrupadan.neden çünkü otomatik trendi varmış.bayi benim eşlerimdeki son düz vitesi aldığımı gümrükteki aracın 2000tl daha pahalı ya geleceğini öğreniyoruz. Buradan bu aşor otomatik araç getirme hatasını söylediğimizde insanlrın otomatik tercih ettiğini satış rakmlrının da bunu dogruşadığını cevap olarak söylüyorlar. 4 ileri sözüm ona tiptronic şanzıman. %20 daha çok yaktıgını yolda hantal kaldığını ben değil otmobil dergileri söylüyor.testlere bir de bu araç gönderiliyor. Reklam yok.tanıtım yok bayi standardı yok.

Sonra bana karaloyorsun deniyor.

Ben karalamıyorum.

Kral çıplak diyorum.

Nasıl göremiyorsunuz anlamıyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben bazı yazılardaki üslubu doğru bulmadım. Yazdıklarınızın bir kısmı doğru ama benim bildiğime de vakıf değilsiniz. Burada her şeyi yazamam. beni anlamamanız normaldir.

O yüzden bekleyin diyorum.

Hakaret nerede Hacı? Bir gösteriver...

iş oraya gidiyor diye yazdım, benim saygısızlık gördüğümü başkası hakaret görebilir dayı :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, bu konuda Murata hak vermemek elde değil.

Yazdıklarında aradım taradım yanlış yok.

Belki size sert geliyor olabilir tepkisi, ama haklı. Belki Mazda alamayanlardan olmamın etkisi vardır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, bu konuda Murata hak vermemek elde değil.

Yazdıklarında aradım taradım yanlış yok.

Belki size sert geliyor olabilir tepkisi, ama haklı. Belki Mazda alamayanlardan olmamın etkisi vardır.

Katılıyorum, söylediklerinin bir çoğunu ben de söyledim zaten farklı başlıklarda.. Katılmadığım tek nokta forum yönetiminin bu konuda taraf olduğunu söylemesi..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Genelde arkadaşlar; "biz taraf değiliz, biz sadece kullanıcıyız bizi Mazda yönetimi görmeyin" Dedikçe böyle sert çıkışlar yapıyor maalesef.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kusura bakmayın bir önceki yazımı telefondan yazdığım için imla hataları ile dolu.

Bu arada bir küçük bilgiyi daha paylaşmak isterim.

Bu yıl başında yeni yönetim netleşip Mazda Türkiye'de yönetimi ele aldıktan sonra

21 ocak tarihli bir röpörtajda Nurkan bey'in plan ve yorumlarını röpörtajda okuyabilirsiniz.

Röpörtajın bence en ilginç tarafı 2010 yılınaı 3000 gibi bir rakamla tamamlayan Mazda'nın(%0,3 pazar payı) gelecek için planının 7000 araç(%1) olması. Röpörtajda 7000 rakamına ulaşırız demiyor.kendilerine ortalama1 en fazla 2 yıl gerektiğini söylüyor ve  röpörtajın başında da ortalama 6 ay içinde sistemi oturtmuş olacağını belirtiyor.

Bu ve benzeri röpörtajlar çok güzel bir hava yaratmıştı Mazda adına. Gelecek güzel olacak diye düşündüren röpörtajlardı bunlar.

http://www.otohaber.com.tr/Haberler/Soylesiler/2011/01/21/mazdada_belirsizlik_donemi_bitti

Dolayısı ile mart ve nisan aylarında Mazda adına bir önceki yıla göre daha iyi bir grafik beklemek hakkımızdı. Olmadı. Eleştirde bulunduğumuzda bekleyin,sabırsızsınız diye cevaplar aldık.Bekledik 6 ay da bitti şimdi 8. ay içindeyiz. Yine eleştiriyorum. Bu sefer verilen cevaplar daha da hoyratça. Cahilliğimi bir kenara bırakırsak, sabırsız olmakla,art niyetli yazı yazmakla, (üstü kapalı iğnelemeler ile) Mazda Türkiye'yi karalamakla suçlandım.

Ama ortada 1000 rakamının altında bir satış varken, geriye kalan 5 aylık süreçte 3000 rakamını yakalamak bile hayal gibi görününce insanın canı sıkılıyor.

Bu arada Türkiye'de C segmentinde otomatik vites araç satış oranı %30. Az değil ama Mazda'nın stoğunu otomatik ile doldurmasına sebep olacak kadar da çok değil bence.

Mazda tüketicilerinin otomatik tercih etmesi çok doğal, ben de araç satın almaya gittiğimde satış yetkilisi beni otomatik ile test sürüşüne çıkardı ve şiddetle otomatik tercih etti. Ben düz vites diye bastırınca ellerinde sadece 1 adet düz vites impressive kaldığını öğrendim, neyse ki istediğim renklerden biri idi.Bir önceki yazımda da dediğim gibi arkadaşım Mazda'yı beğendi ama düz vitesin gümrükten çekilecek olması ve benden daha fazla ödeyecek olması(benim aracım 2010 aralıkta çekilmişti ve dolayısı ile bayi şubat ayına göre daha uygun bir rakam verebildi) onun mazda'dan uzaklaşmasına sebebp olan etkenlerden biri oldu. Gitti ford aldı.

Mazda'nın istediği aracı tedarik edememesi konusuna gelecek olursak,

Dizel satış oranı da %52. Kalan pazarda Mazda'nın hala çok şansı var.

Yani Mazda satışlarındaki dramatik düşüşte tek suçlu tüketici eğilimleri ve tedarik edilen araçların pazara uygun olmaması değil. 4 ileri eski teknoloji otomatik vites getiriliyor olması bence büyük hata, ki bu hata bile tanıtım ve promosyonile çözülmeye çalışılabilir en azından.

Bu arada Google Search'den bir zahmet bakılırsa Tüm Dünyada Mazda'nın Mitsubishi'den daha fazla arandığı görülür. Yani bir otomobil üreticisi bir Heavy İndustry ve otomotiv devinden daha fazla ilgi görüyor demektir bu. Bunun adı "Marak Bilinirliği"dir. 

JD POWER'ın kullanıcı anketleri de kalite konusundaki tüketici görüşlerini inceleyen ankette Mazda'nın Mitsubishi'nin üzerinde olduğunu yani tüketici gözünde daha saygın bir yerde olduğunu doğruluyor.

http://www.jdpower.com/autos/ratings/quality-ratings-by-brand/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nurkan bey atanıyor ve kısa da olsa bir oh diyor markayı sevenler.Bu arada türkiyede enteresan bir ilk yaşanıyor ve ocak-şubat-mart aylarında oto satışları patlıyor. (o gazla mazda alan da oluyor tabi-misal benim gibi iyimserler) eski aracım mazda 3 de ederine ve kolayca satılınca markanın tüketici gozunde yerinin saglamlaşmaya başladığını da düşündürüyor bu durum.

e demekki size bir zararı olmamış Mazda' nın???? tüm o olumsuzluklara rağmen?

Geriye kalıyor tek elsik satışların artması. Yeni yçnetime başta en az 3-4ay verin deniyor yine burdaki forumlarda.Karalamayın yönetimi bekleyin deniyor.

kim bu işlerin 3-4 ayda düzeleceğini söylediyse ya hayalcidir, ya cahildir, ya cüheladır, yada kötü niyetli yalancıdır...

Bu arada mazda satışları tüm rakipler karlanarak artarkem önce bir önceki sene rakmlarının altına düşüyor ardından da aynı yıl bir önceki ayın da altına iniyor. Bu arada mazda hakkında sözüm ona gelecege dair iyimser haberler veriliyor bize sürekli, ama satışlar yine düşük segredince,acıp bakıyoruz mazdanın ekonomik kriz yaşayan avrupa ve amerikadaki satışlarına hiç de türkiye gibi iç karartıcı değil.

önceki senelerin artıkları olabilir mi mesela bu olumsuzluklar?

e Mazda 3' ün 2.0 benzinli yada 2.2lt dizel satabildiği, 1,6 üstüne %60+%18 vergi alınmayan, benzinin 4 lira olmadığı ülkeler onlar..

avrupa mazda satışlarında %23 civarında seyrediyor. amerika ve diğer ülkelerde de benzin ve vergi fiyat ve sistemleri Mazda' nın güncel ürünlerine uygun...

hiç bunları düşündünüz mü çok rasyonel düşüncelerinizde?

e bu türkiye aynı avrupa bağlı değişmi diye düşünüyoruz. Özerk mi acaba.bayilere gidyorsun her yer otomatik araç dolu.arkadaşım bana özenip düz vites impressive almaya kalkıyor.hiç vir yerde yok.niye paso otmatik çekmişler avrupadan.neden çünkü otomatik trendi varmış.

bu arada sizin sipariş süreçleri hakkında bilginiz var mı?...Çin yada Japonya' dan bir aracın kaç ayda üretilip buraya gelebileceğini biliyor musunuz?

yada fabrikaların 2-3 aylık değilde 6-8 aylık siparişlerle çalıştıklarından haberdar mısınız?

yani Nurkan Bey ve ekibinin (tekrar ediyorum mali yıl dönüşü nisandır Japonlarda!!!!)sipariş ettikleri araçların henüz Türkiye' ye gelmemiş yada yeni gelmekte olmuş olabileceklerinden haberdar mısınız?

ayrıca;

facelift araç geleceği için eski aracın üretimi sınırlandırılmış olabilir mi?

hiç aklınızı kullandınız mı bunları düşünürken?

bayi benim eşlerimdeki son düz vitesi aldığımı gümrükteki aracın 2000tl daha pahalı ya geleceğini öğreniyoruz. Buradan bu aşor otomatik araç getirme hatasını söylediğimizde insanlrın otomatik tercih ettiğini satış rakmlrının da bunu dogruşadığını cevap olarak söylüyorlar. 4 ileri sözüm ona tiptronic şanzıman. %20 daha çok yaktıgını yolda hantal kaldığını ben değil otmobil dergileri söylüyor.testlere bir de bu araç gönderiliyor. Reklam yok.tanıtım yok bayi standardı yok.

Sonra bana karaloyorsun deniyor.

Ben karalamıyorum.

Kral çıplak diyorum.

Nasıl göremiyorsunuz anlamıyorum

araçlar bir sonraki model yılına hazırlanırken düz vites bulunamamış olması, ve gelecek düz viteslerin daha pahalı olacak olması acaba size birşeyler anlatmıyor mu?

mesela tamamının 2012 ve facelift gelebilecek olması gibi?

o araçla ilgili muhtemelen siz zaten bişi diyemezsiniz çünkü kullanmıyorsunuz bile, yerinizde olsam dergilere o kadar güvenmezdim.

o 4 ileri otomatik şanzıman bir tercihtir, Mazda' nın "defy convention" u kapsamında aynı skyactive' lerde yaptıları gibi tork konvertörlü bir şanzımandan bu kadar yumuşak vites geçişleri elde etmiş olmak bile bir başarı bence.

hergün kullanıyorum temmuz ayında aldığım mazda3 imp. A/T 8500km' yi geçti.

araç kesinlikle hantal değil, sadece aşırı yakmaya meyilli diyebilirim. sabah trafiğinde büyükçekmece-zincirlikuyu arasında 7.4lt ortalama ile gelebiliriyorum.

araç ağır olduğu için şanzıman da 4 ileri olduğundan çok yakmaya meyilli ancak bu elinizde...konforu da cabası...

4000 devirde 150km yapıyor, 140-170 arası çok iyi, 184' te zaten limitli....be bekliyorsunuz 1,6lt lik 1330kiloluk bir araçtan daha fazla?

haa zurnanın zart dediği yer derler:

bayi standartları...o işte okumadığınız blok muafiyeti kanununda var...okumak iyidir.....tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1- Kimseye ne şahsında ne de emeği karşılığ yaptığı işe hürmeten hakaret etmedim.Neden edeyim ki hakaret edecek kadar basit mantelitrede değilim.

2-işerin yoluna girmesi, sistemin oturması için Nurkan bey 6 ay istemiş zaten. Satışler ile ilgili düşüklükten dem vurduğumuzda aldığımız cevaplar 3-4 ay beklemek gerektiği yönünde idi. ee bugün itibari ile o 3-4 ay da dolmadı mı. 8 ay oldu. Kaldı ki bu markayı seven herkes ve ben daha 3-4 değil 1 yılda bekleriz. Ama bu neden iyi gitmeyen bir satış rakamlarını ve durumu buradan aktarmamamı gerektirsin. Kaldı ki bu bilgileri verince neden bukadar tepki çekiyorum bilmiyorum.

3-Nurkan bey'in mesleki başarı ve deneyiminin yüksekliğine hiç şüphe yok. Ben de zaten Mazda'nın ocak ayında benim gibi eski kullanıcılar için çok önemli bir değişimin arifesinde olması ihtimalini kabullenip aldım yeni aracımı. Bir tüketici olarak satın aldığınız bir markanın satış grafiği ve tercih edilir bir marka olması bence önemli.  Bu önemli olmasa idi dünyada bunca 2. el çalışması yapmazdı firmalar. Markaya değer katan öenmli bir unsurdur 2. elde tercih edilir olması.

4- benim aracım düz vites ve kesinlikle aşırı yakmaya meğilli de değil.Üstelik ben bunu bilerek tercih ettim düz vitesi. Çünkü aynı parkurda arka arkaya tatile çıktığım arkadaşımın otomatik vites ile benden daha fazla yakıt tükettiğinin farkında idim. Tabi ki otomotik bir konfor ve çağdaşlıktır. Ama düz vites araç talebi hala çok yüksek.

Tekrar ediyorum, ne karalıyorum, ne de hakaret ediyorum.

Sadece bilgi paylaşıp kendi yorumlarımı yazıyorum.

Markanın daha başarılı olabilmesini talep ettiğim için yapıyorum bunları.

Eleştiri doğru yerinden yakalarsan söz konusu olaya olumlu şeyler katar.

Eleştiri kabul edebilmek de insana erdem katar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Murat, sanırım bahsettiğin değerler bunlar

http://www.google.com/insights/search/#q=mazda%2Cmitsubishi&geo=TR&cmpt=q

ama unutulmaması gereken bir nokta var ki Mitsubishi'nin aynı zamanda bir klima üreticisi olduğu ki bu da "Mitsubishi" anahtar kelimesinin bu anlamda da kullanılabileceği. Zaten dikkat edersen mitsubishi aramasında çıkan 2. link Temsa'ya ait.

Malesef yukarıdaki linkte Otomotiv filtresi çalışmadığı için doğru karşılaştırma yapılamıyor.

Söylediklerin doğru bile olsa tarzında bir problem var. "Zahmet edip de bakarsanız" yerine "Aşağıdaki linkte göreceğiniz gibi" denilirse kimse şu anda duyduğu rahatsızlığı duymaz.  Senin de anlamamakta ısrar ettiğin nokta bu. Keşke önceki mesajların da son mesajın kadar "sakin" bir üslup içerseydi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya pardon,

siz mali yıl ne demek biliyor musunuz?...

nisan da başlar japonların mali yılı diyorum....bunun ne demek olduğunu anlamıyor musunuz?....

bu demek ki nisandan öncesinde yeni ekip birşey YAPAMIYOR olmalı...yeni ekibin kararları nisandan sonra geçerli olmuştur...

teker teker satırları okumadan cevap yazmayalım lütfen

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu linki de vermeyi atlamışım .%52 dizel araç %30 otomatik vites oranı ile ilgili.

http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalEklerDetayV3&ArticleID=1012618&Date=05.08.2011&CategoryID=101&Rdkref=1

Google Search linkini bilerek vermedim. Aynen senin gönderdiğin gibi Türkiye aranırlığın da Mitsubishi'nin klima konusundaki bilinirliği sebebi ile yanıltıcı olduğunu düşündüğüm için.

Dünya genelini vermek bana daha doğru geliyor.Otomobil üreticisinin Heavy industry devinden daha fazla aranır olması durumunu da aşağıdaki linke göre verdim.

http://www.google.com/insights/search/#q=mazda%2Cmitsubishi&cmpt=q

Ayrıca cehaletle ve araştırmadan bilgi verdiğim ithamı ile karşı karşıya kalınca "zahmet edip de bakarsınız" üslubu oluşması bence doğal. Burada bir kinaye var. hazır bilgiye ben ulaşmadığıma göre itham edildiğim konuda beni itham edenlerin de bir zahmet alıntı yaptığım bilgiye ulaşabilmek için araştırma yapmalarını teşvik etmek istedim. Hepsi bu.

Bu arada şu otomobil fiyatlarının alt alta verilerek Mazda ile mukayese edildiği yazı hakkında fazla bir şey anlayamadım.

Ben zaten Mazda'nın fiyat performans olarak oldukça iyi durumda olduğunu söylüyorum.Çok iyi fiyata çok iyi bir ürünü satıyor. Ticari olarak zarar bile denebilir buna(kardan zarar da olabilir)

Bu da gösteriyor ki Mazda almak için bir tüketicinin çok bilinçli bir şekilde araştırma yapıp, reklam tuzağı ile dolu diğer markaların etkisine girmeyip inatla mazda showroom kapısını çalması gerekiyor. Şansı da yaver gidip benim gibi aradığı renk ve özellikte bir araç bulma şansını yakalarsa Mazda sahibi oluyor.

Burda sizce de bir terslik yok mu sahiden?

E iş bu kadar zor olunca da satış rakamları böyle oluyor herhalde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...