Jump to content
  • Mümin
    Mümin

    2018 Mazda 6 Turbo Motorla Geliyor

    Mazda 6, 5 yıl içerisinde üç kez bıçak altına yattı. 2018 Mazda 6 yenilenmiş bir iç mekana, daha spor bir görünüme ve yenilenmiş motor seçeneklerine kavuşmuş. Tamamen yeni Honda Accord ve yenilenmiş Toyota Camry karşısında kartlarının daha güçlü olduğunu göstermek istiyor.

    2018 Mazda 6 Redo Includes Turbocharged Engine

    En önemli değişiklikler aslına bakılırsa kaput altında görünüyor. Yeni Mazda 6'da  CX-9'da da bulunan silindir kapatma özellikli dört silindirli 2.5 litre Turbolu motor kullanılacak. Bu motor 250 bg güç ve 420 Nm Tork sunuyor. 

    Mazda CX-5 de kullanılan son tasarım anlayışıyla, CX-5 tekine benzeyen bir ön burun tasarımı oluşturulmuş. İnce farlar ve büyük, beş noktalı bir ızgarayla tamamlanan kaput ucunun en dikkat çekici özelliği elbette ki farların alt kısımlarıyla birleşen  krom ızgaranın çevresidir. 

     

    2018-mazda6-inline1-photo-695950-s-original.jpg?crop=1xw:1xh;center,center&resize=800:*

    Değişikliklerin içerideki kısmında ise Japon sen-wood anlayışıyla tasarlanmış gösterge tablosu göze çarpıyor. Aynı anlayış iç kısımlarda kendini göstermeye devam ediyor. 

    Ek olarak yeni Mazda 6 daki akıllı hız sabitleyici aracı sıkışık trafikte sıfır km hıza kadar düşürüp yani durdurup, tekrar sabitlenmiş hıza kadar ivmelendirebiliyor. 360 derecelik kamera sistemi yeni özellikler içerisinde yer alıyor. 

    Daha fazla fotoğraf ve detay Los Angeles otomobil fuarında gün yüzüne çıkacak. Aracın 2018 yılı içerisinde satışa çıkması bekleniyor.

     

    Mümin tarafından düzenlendi




    Kullanıcı Yorumları

    Tavsiye Edilen Yorumlar



    Şimdi mazdanın kendi ile çeliştiğini ve birilerinin bizi nasıl yediğini çıkan bu haberlerde görüyoruz. 

    • Beğen 2

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Dizeli nasıl olacak acaba 2.2 motorla mı gelecek ?

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Türkiye ye 2.0 benzinli gelir. 

    Siparişle 2.2 dizel veya 2.5 turbo gelir 

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    2.0 turbo olmalıydı. 2.5 cc gelmez Türkiye’ ye. 

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    2.0 yine turbosuz olacaktır diye  düşünüyorum ama asıl üzüldüğüm kısım auto hold, MRCC ve 360 kamera daha önceden olsaydı

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    3 saat önce, Zealot :

    Türkiye ye 2.0 benzinli gelir. 

    Siparişle 2.2 dizel veya 2.5 turbo gelir 

    Kimsenin 350.000 TL verip dizel mazda 6 sipariş edeceğini zannetmiyorum.

    • Beğen 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Hadi mazda6 gectim bari 3 e alternatif motor koysalar nolur incileri mi dokulur? 2.0 atmoferik veya 1.6 altinda turbo motor isteyen istedigini alsa fena mi olur?

    • Beğen 2

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Hcci, Scci motorlara ne oldu acaba? 6 da kullansalardı işte.

    31 dakika önce, vethekim :

    Hadi mazda6 gectim bari 3 e alternatif motor koysalar nolur incileri mi dokulur? 2.0 atmoferik veya 1.6 altinda turbo motor isteyen istedigini alsa fena mi olur?

    Vergiler öyle bir arttı ki kimse artık yanaşmaz kolay kolay 2.0 motora. 

    Hız, adrenalin seven insanlar için mazda3 ne yazık ki tat vermiyor. Sportif tasarım gençleri cezbederken, performansı ne yazık ki çok gerilerde. Düşündürüyor insanı.

    Astra 1.6t 200 bg

    Honda civic rs 182 bg

    Seat leon, Vw golf 150 bg

    Peugeot 308 130 bg

     

    • Beğen 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    3 saat önce, M.E.G :

    Hcci, Scci motorlara ne oldu acaba? 6 da kullansalardı işte.

    Vergiler öyle bir arttı ki kimse artık yanaşmaz kolay kolay 2.0 motora. 

    Hız, adrenalin seven insanlar için mazda3 ne yazık ki tat vermiyor. Sportif tasarım gençleri cezbederken, performansı ne yazık ki çok gerilerde. Düşündürüyor insanı.

    Astra 1.6t 200 bg

    Honda civic rs 182 bg

    Seat leon, Vw golf 150 bg

    Peugeot 308 130 bg

     

    Haklısınız ama buna benzer konularda yazdığım gibi bu durum Türkiye'de böyle. Civic Rs'in 182hp versiyonun karşısına Mazda 3 2.5 184hp motor çıkıyor, 150hp Golf'ün karşısına 2.0 165hp model. 130bg 1.2 308'in karşısına 120hp 2.0lt model. Hemen hemen her ülkede yapılmış bütün karşılaştırmalara bakabilirsiniz. Bu dizel modellerde de böyle gidiyor yurtdışında.

    Hatta sadece motor bazlı yapılmış şu detaylı karşılaştırmaya bakın, 1.8TSI ile 2.5lt Skyactiv-G:

    https://www.caranddriver.com/comparisons/2016-mazda-3-25l-vs-2015-volkswagen-golf-18t-tsi-comparison-test

    Tabiri caiz ise ezip geçiyor Mazda. Araçlar aynı fiyat, test tüketimleri birebir aynı, 29mpg. Fakat turbo Golf ara hızlanmalarda bile Mazda kadar hızlı değil. Gaz tepkisi, devirlenme, motor sesi gibi niteliksel hususlarda arada zaten bir rekabet olmadığı belirtilmiş. Birde bizim ülkedeki duruma bakın?

    Türkiye'ye has motorlu taşıt vergi politikaları yüzünden bu pazara tırnakları sökülerek girmeye zorlanan bir üreticiyi motor sebebiyle eleştirmek gerçekten manasız. Aynı şey Subaru için de geçerli, 1.6lt 114hp motoru çok zayıf diye XV modeli sürekli eleştiriliyor da, başka bir yol var mı adamların elinde? Aslında 2.0lt FB20 boxer motor türünün en verimli örneklerinden, açık ara en çok satılan motoru. 2.0 dizel zaten Avrupa satışlarının tamamına yakınını oluşturuyor. Bizde 1.6lt hacim üstü pazar bırakın böyle C sınıfı araçları, crossover'ları falan, E premium araçlar için dahi katledildi, bitirildi.

    Mazda 6'ya konulan CX9'daki 2.5 turbo motor da rekabet zaruretinden konuluyor, aslında tam bir düşük devir motorudur, performans amaçlı değildir. Mazda'da tekrar bir motor geliştirecek bütçe olmadığı için motoru aktarıp geçmişler. Amerika'da bu tip sedanların performanslı (bize göre performanslı, onlara göre olması gereken) versiyonları çok satılır. Örneğin A4 kadar neredeyse Audi S4 satışı vardır, Accord'lar Camry'ler aynı şekilde. Pazarın bu bölümünü yıllardır boş bıraktıkları için bir şekilde doldurmak zorundalar, yoksa Mazda'nın kendi ile çeliştiği falan yok aslında.

     

     

    • Beğen 4

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    18 dakika önce, Leanback :

    Haklısınız ama buna benzer konularda yazdığım gibi bu durum Türkiye'de böyle. Civic Rs'in 182hp versiyonun karşısına Mazda 3 2.5 184hp motor çıkıyor, 150hp Golf'ün karşısına 2.0 165hp model. 130bg 1.2 308'in karşısına 120hp 2.0lt model. Hemen hemen her ülkede yapılmış bütün karşılaştırmalara bakabilirsiniz. Bu dizel modellerde de böyle gidiyor yurtdışında.

    Hatta sadece motor bazlı yapılmış şu detaylı karşılaştırmaya bakın, 1.8TSI ile 2.5lt Skyactiv-G:

    https://www.caranddriver.com/comparisons/2016-mazda-3-25l-vs-2015-volkswagen-golf-18t-tsi-comparison-test

    Tabiri caiz ise ezip geçiyor Mazda. Araçlar aynı fiyat, test tüketimleri birebir aynı, 29mpg. Fakat turbo Golf ara hızlanmalarda bile Mazda kadar hızlı değil. Gaz tepkisi, devirlenme, motor sesi gibi niteliksel hususlarda arada zaten bir rekabet olmadığı belirtilmiş. Birde bizim ülkedeki duruma bakın?

    Türkiye'ye has motorlu taşıt vergi politikaları yüzünden bu pazara tırnakları sökülerek girmeye zorlanan bir üreticiyi motor sebebiyle eleştirmek gerçekten manasız. Aynı şey Subaru için de geçerli, 1.6lt 114hp motoru çok zayıf diye XV modeli sürekli eleştiriliyor da, başka bir yol var mı adamların elinde? Aslında 2.0lt FB20 boxer motor türünün en verimli örneklerinden, açık ara en çok satılan motoru. 2.0 dizel zaten Avrupa satışlarının tamamına yakınını oluşturuyor. Bizde 1.6lt hacim üstü pazar bırakın böyle C sınıfı araçları, crossover'ları falan, E premium araçlar için dahi katledildi, bitirildi.

    Mazda 6'ya konulan CX9'daki 2.5 turbo motor da rekabet zaruretinden konuluyor, aslında tam bir düşük devir motorudur, performans amaçlı değildir. Mazda'da tekrar bir motor geliştirecek bütçe olmadığı için motoru aktarıp geçmişler. Amerika'da bu tip sedanların performanslı (bize göre performanslı, onlara göre olması gereken) versiyonları çok satılır. Örneğin A4 kadar neredeyse Audi S4 satışı vardır, Accord'lar Camry'ler aynı şekilde. Pazarın bu bölümünü yıllardır boş bıraktıkları için bir şekilde doldurmak zorundalar, yoksa Mazda'nın kendi ile çeliştiği falan yok aslında.

     

     

    Ülkemizdeki vergi politikası yanlışlığı mı dersiniz, Mazda’nın düşük hacim yüksek güç motor üretmemesi mi dersiniz bilemem de sonuçta yüksek güçlü Mazda’ lara binemiyoruz.

    Özel olarak 2.5cc mazda3 gerirtilebilir fakat cebi baya yakar, satarken ki kaybı geçiyorum zaten. 

     

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Türkiye'deki motorlarin göreceli olarak küçük olmalarinin en önemli sorumlusu, silindir hacmine göre düzenlenen vergilerdir.  Vergiler sadece silindir hacmine göre artmakla kalmaz, artis basamaklari da çok büyüktür.  Örnegin, 1.5 litre motorun vergisi ile 2.0 litre motorun vergisi arasindaki (oransal) fark bence olmasi gerekenden çok fazladir.  Halbuki teknik anlamda (ben bir makine mühendisiyim) 1.5 litre motor ile 2.0 litre motor arasindaki fark öyle abartilacak kadar büyük degildir.

    Devletin motor silindir hacmine neden bu kadar "taktigini" ben bu yasima kadar anlayamadim.  Yakittan zaten olmasi gerekenden çok fazla vergi aliyorlar.  Haa, yakit demisken, ülkemizdeki motorlarin küçük olmalarinin ikinci önemli sorumlusu yakit fiyatlaridir.  Halk dogal olarak en az yakit tüketen araçlari tercih ediyor.

    ABD'de asla motor silindir hacmine göre bir vergi sistemi yoktur ve olabilecegini de hiç sanmam.  Öte yandan, ABD'de bizdeki MTV gibi bir vergi de hiç yoktur.  Bir araç satin alirken sadece "sales tax" yani satis vergisi ödersiniz, o kadar.  Satis vergisi bir eyaletten baska eyalete degisse de tek basamakli bir rakamdir (örnegin, % 8 gibi).  Otomotiv lobisi güçlüdür, öyle daha yüksek vergilere izin vermez.  Detroit'te otomotivden ekmek yiyen yüzbinlerce insan var.  Vergiler yüksek olsa onlarin hali ne olur?

    Ikinci el araçlari bilmem ama yeni otomobillerde bu kadar fazla dizel seçenegi bana biraz garip geliyor.  Dizel motor basta konfor olmak üzere (motor sesi ve titresim), benzinli motordan daha asagida bir motor seçenegidir.  Örnegin, ABD'de senelerdir pek az dizel motor satilir.  Öte yandan, güvenilirlik ("reliability" yani ariza yapma olasiligi) bakimindan da benzinli motor dizelden daha üstündür.  Sanirim bizim halkimizin otomobil bilinci yeterince gelismediginden gidip dizel motora benzinliden daha fazla para ödüyor.  Bana pek mantikli gelmiyor ama gerçek bu.

    Asil konumuz Mazda 6 idi.  Ben de Mazda 6'nin dizel motorla gelebilecegini pek sanmiyorum.  Mazda 6 tercih edenler biraz konfor arayanlardir, diye düsünüyorum.  Konfor arayan birisinin dizel motor seçmesi bana "oxymoron" gibi geliyor, yani kendisiyle çelisiyor.  Ben Mazda 6 almak istesem, seçebilecegim en ufak benzinli motorla alirdim (2.0 litre gibi).

     

    • Beğen 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Tüm dünya emisyona göre vergi alırken bizimkiler hala hacme göre alıyor. Bunla yetmiyor gibi bir de üstüne üstlük aracın satış fiyatı üstünden vergi almaya başladılar. Saçmalığın daniskası. Bari segmente göre yapsalar, ama asıl pay emisyon üstünde olsa da, şu ortalıkta baca dumanı gibi dolaşan araçlardan kurtulsak.

    Öte yandan dizel benzinli konusunda milletimizin dizel seçmesinin sebebi artan yakıt fiyatları. Benzinli bir motorda motora yüklenildiğinde yakabileceğinin ucu yok, turbo benzinlinin hele utanmasa 3 haneli rakamlara çıkar. Ama dizel öyle mi? Şehiriçinde ne kadar yüklenirseniz yüklenin en fazla 7 lt yakar. Uzun yolda hele düşük devirle yüksek hızda gidebilmek konfor sağlıyor, düşük yakıt tüketimi sunuyor. Benzinle 5 lt leri tutturmak için ayağımızda yumurta varmış gibi davranıp 40 takla atarken dizelde sabitle 120 ye zaten 5 lt yakıyor en fazla. Hem daha az yakıyor litre cinsinden, hem de fiyatı  da daha ucuz olduğundan ekonomik oluyor. Hal böyleyken millet niye benzinli alsın lpg ile çile çeksin? Hele uzun yol da sık yapıyorsa? Yokuşta bayılma derdi yok, bir şey yok. Titreşim ve ses olayını da yeni araçlarda aşmaya başladılar. Bakınız Skyactiv-D. 

    Velhasıl kelam cüssesi büyük araçlarda dizel lazım maalesef. Hem torku sebebiyle hem de yakıtı. Bu nedenle de Mazda 6 yı ancak yine Mazda kullananlar seneler sonra sıvı sistem lpg taktırıp kullanırız. :D

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Benim dacia ile 5. Vitese  atmak için  en az 91km hiza çıkman gerekiyor, 89 da iken 5 e atarsan vuruntu yapıyor.   42bin km yaptım ve şimdiye kadar galiba 1-2 kere 5. Vitesi  kullandım, 

    Ayrıca yokuş larda da bariz bayılıyor. 4 te bile. 

    Öte yandan atmosferik benzinli araçlarımdan mazda 6,  6. İleri ve 6 sı uzun,  ama 90 la 6 da gidebiliyorum ve 90 la yokuş da çıkıyor 6da.  Hatta 120 km hızla, hiç bie yerde vites küçültmeden, Ankara ya gidiyorum. Dilovası falan rahat rahat çıkıyor.  

    Mx5 i zaten anlatmaya gerek yok ama komik bi bilgi vereyim, araç  manuel vites ve dijital vites öneri göstergesi var.  50 km sabit  hızla giderken 1. Viteste bile olsan, 5. Vitese takmanı öneriyor, 60 km hıza çıktığın anda hızlanmiyorsan 6. Vitese takmanı öneriyor.  Ve 5.viteste de 6. Viteste de  1200 devirde  gayet lineer bir hızlanması var. Öyle 3-4 binlere gerek yok... 

    Kasislerden falan durma noktasına gelip 3. Viteste geçebiliyor, mahalle arasında 4. Vitesle 30 km hızla gidip, hiç vites değiştirmeden 160 a çıkabiliyorum. 

    Dizel araçlarımda ise her saniye vites değiştirmekten artık illallah ettim. 2 de kalkmaz, 3 de çekmez,  bi ayak sürekli debriyaj da falan,  5 e atamazsın e5 de,  

    Ve 3 arabayi da kaputu açıp 3000 aynı devirde gaza bastığınızda bariz 6 sessiz,  sonra mx,  ve en sesli dacia,  tabiki bu normal ama,  dizelin 2000 devri,  benzinli nin 4bin devrinden daha sesli.. 

    Burası belki benzinli dizel tartışma platformu deil ama,  100 lerce çeşit araç kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki, binek otomobil ler için dizel, tam bir fiyaskodur....

    Ha  dizel güçlü falan gibi düşünüyorsanız,  

    147 hp 10 yaşında mazda 6 ile

    150 hp 2.0 tdi a4 stronik  

    iki farklı audi a4 ile 0-200 denedik,   ikisinde de 5-10 metre önde bitirdim.. Hatta mazdanin vanos arızalı idi ve  mazda iki kişi vs a4 ler tek kişi idi. 

     

    Yada daha geçen hafta mx5 ile yer uçağı 2.2 dizel 175ps awd mazda 6 yi alıp yanyana bastık,   araya dağlar taşlar uçan kuşlar girdi.... 

    • Beğen 2
    • Haha 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    75 bg araçla 160 bg aracı kıyaslamasaydın iyidi.

    Bide senin dacianın şanzımanı çok uzun. Dizel araç 2 de 90 yapar mı? Çok devirsiz kalıyor haliyle.

     

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    8 saat önce, Zealot :

    Benim dacia ile 5. Vitese  atmak için  en az 91km hiza çıkman gerekiyor, 89 da iken 5 e atarsan vuruntu yapıyor.   42bin km yaptım ve şimdiye kadar galiba 1-2 kere 5. Vitesi  kullandım, 

    Ayrıca yokuş larda da bariz bayılıyor. 4 te bile. 

    Öte yandan atmosferik benzinli araçlarımdan mazda 6,  6. İleri ve 6 sı uzun,  ama 90 la 6 da gidebiliyorum ve 90 la yokuş da çıkıyor 6da.  Hatta 120 km hızla, hiç bie yerde vites küçültmeden, Ankara ya gidiyorum. Dilovası falan rahat rahat çıkıyor.  

    Mx5 i zaten anlatmaya gerek yok ama komik bi bilgi vereyim, araç  manuel vites ve dijital vites öneri göstergesi var.  50 km sabit  hızla giderken 1. Viteste bile olsan, 5. Vitese takmanı öneriyor, 60 km hıza çıktığın anda hızlanmiyorsan 6. Vitese takmanı öneriyor.  Ve 5.viteste de 6. Viteste de  1200 devirde  gayet lineer bir hızlanması var. Öyle 3-4 binlere gerek yok... 

    Kasislerden falan durma noktasına gelip 3. Viteste geçebiliyor, mahalle arasında 4. Vitesle 30 km hızla gidip, hiç vites değiştirmeden 160 a çıkabiliyorum. 

    Dizel araçlarımda ise her saniye vites değiştirmekten artık illallah ettim. 2 de kalkmaz, 3 de çekmez,  bi ayak sürekli debriyaj da falan,  5 e atamazsın e5 de,  

    Ve 3 arabayi da kaputu açıp 3000 aynı devirde gaza bastığınızda bariz 6 sessiz,  sonra mx,  ve en sesli dacia,  tabiki bu normal ama,  dizelin 2000 devri,  benzinli nin 4bin devrinden daha sesli.. 

    Burası belki benzinli dizel tartışma platformu deil ama,  100 lerce çeşit araç kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki, binek otomobil ler için dizel, tam bir fiyaskodur....

    Ha  dizel güçlü falan gibi düşünüyorsanız,  

    147 hp 10 yaşında mazda 6 ile

    150 hp 2.0 tdi a4 stronik  

    iki farklı audi a4 ile 0-200 denedik,   ikisinde de 5-10 metre önde bitirdim.. Hatta mazdanin vanos arızalı idi ve  mazda iki kişi vs a4 ler tek kişi idi. 

     

    Yada daha geçen hafta mx5 ile yer uçağı 2.2 dizel 175ps awd mazda 6 yi alıp yanyana bastık,   araya dağlar taşlar uçan kuşlar girdi.... 

    Manuel vites için dedikleriniz doğru olabilir fakat otomatik vites araçlarda dizel her anlamda önde benim gözümde. Her anlamda önde derken fiyat/performans kıyaslaması yaparak önde yoksa maddi kaygı olmasa benzinli motordan güzeli yok. Dizelin en büyük sıkıntısı bence sesi gürültüsü titreşimi skyaktiv-d bu konuda çok iyi.

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Vergiydi, alınabilirdi, çok yakıyordu, emisyona göre olmalı, turbolu olmalı. Artık bunları geçelim arkadaşlar.

    Biz burda 1000 sayfayı da görsek; Devletimiz de Distribitörümüzde bildiğini okuyor. Çünkü İmam onlar. Cemaat onlara uyacak.

    Aramızdan birimizin evladı ilerde büyük adam olur da babam ve arkadaşları hep bu konudan dert yanarlardı. Hayırlı evlat olayım babamın lafı yerde kalmasın. Şu işe el atayım derse ancak bu iş düzelir. Yoksa elin oğlu Japon veya tebaasından bi haber devlet ne bilir ki.

    El elin eşşeğini türkü çağıra çağıra ararmış. 

    Gelin hep beraber şu iki fotoğrafa camdan ekmek banarak zevkini çıkaralım. Bunu da elimizden almalarına izin vermeyelim. 

    • Haha 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    "2018 mazda 6 turbo motor ile geliyor" hımmmm

    " 2018 vergi sistemi ile gidiyor" işte şimdi oldu. Hatta kafiyeli bile oldu  :) hahahahah

    • Beğen 1

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    Bir saat önce, M.E.G :

    75 bg araçla 160 bg aracı kıyaslamasaydın iyidi.

    Bide senin dacianın şanzımanı çok uzun. Dizel araç 2 de 90 yapar mı? Çok devirsiz kalıyor haliyle.

     

    Pardon da dacia nin efsane Tork'u mazda 6 dan fazla ve 400 kg daha hafif.. 

    Bremoke! 

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    3 dakika önce, Zealot :

    Pardon da dacia nin efsane Tork'u mazda 6 dan fazla ve 400 kg daha hafif.. 

    Bremoke! 

    Sen şanzımanı hiç katmıyorsun, uzun dacianın işte. 

    Kullandığım tüm araçları denediğim bir yokuş çıkış var, Tepebaşı yokuşu. 1600 den 2123 e çıkıp 1500 e iniyorsun. Yarış yapmıyoruz normal insan gibi kullanım.

    Mazda3 dizel 115 bg manuel: 6. Vites dip gaz 119-120 civarı çıkıyor. 2200 devir. 

    Mazda3 benzinli 105 bg AT : 2. Vites dip gaz 105 civarı çıkıyor. 6200 devir civarı. 3 e attığın an düşüyor.

    Bmw X1 2.0 Xdrive 177 bg At: 6. Vites dip gaz 130 civarı ki daha da yükselebilir viraj var. 2300 devir. 

    Passat 1.4 tsi act 150 bg MT: 6. Vites dip gaz 120 civarı. 2200 devir. 

    Audi A3 1.6 tdi Dsg 110 bg: 7. Vites dip gaz 114 civarı. 2000 devir.

    Mazda6 2.0 sky 165 bg At: 4. Vites dip gaz 115 civarı. 5 e attığın an ölüyor araç. 

    Dizel araç normal kullanımda düşük devirde sunduğu yüksek güç ile bence de önde. Ama işi yarışa dökersen sesiyle, devir çevirmesiyle her zaman benzinli derim. 

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş

    13 saat önce, M.E.G :

    Ülkemizdeki vergi politikası yanlışlığı mı dersiniz, Mazda’nın düşük hacim yüksek güç motor üretmemesi mi dersiniz bilemem de sonuçta yüksek güçlü Mazda’ lara binemiyoruz.

    Özel olarak 2.5cc mazda3 gerirtilebilir fakat cebi baya yakar, satarken ki kaybı geçiyorum zaten. 

     

    Bu mazda olur, başka bir üretici olur, günümüz şartlarında üreticinin başarması gereken şey, emisyon çevrimlerine-kurallarına uymak ve verimli düşük yakıt tüketimine sahip araçlar üretmek. Sen bunu 1.2lt turbo ile mi yapıyorsun? Tamam kardeşim yap, 1.0lt 3 silindirle mi yapıyorsun? Tamam, 2.0lt atmosferikle mi yapıyorsun? Senin bileceğin iş. Elektrikli araç mı üretiyorsun, hybrid mi üretiyorsun? Hybrid'se araç ham fiyatına göre şu kadar yol vergisi, full elektirikse bu kadar. Şehir merkezlerine şu emisyon değerine sahip araçlarla girebilirsin, şu emsiyon değerlerine sahip araçlar için ek sertifika gerekir, şunlarla giremezsin vs. Fakat genel marka emisyonunu ve tüketimi düşüreceksin, beklentim bu. Bütün gelişmiş ülkelerin motorlu taşıt vergi politikası böyledir. 

    Sende 2.5 buçuk hacim var, 2 araba kadar daha vergi ver, sende 1.6 motor var sen az ver, arabanın marka model sınıf, aşırı besleme var yok, emisyon değeri falan boşver, git muayaneden geç yeter, bu nedir ya? Kaldı ki bu daha yeni değişmiş bir sistem, daha 1 sene önce araç ülkeye giriş fiyatı kriteri yoktu, 1.8-2.5 motorlara hybrid avantajı yoktu (ona da avantaj denirse, alan yok zaten. Adam 1.6 motor yapıyor tamam da 270hp yahu, tabak kadar turbo var, turbo volumetrik verimi arttırmak için kullanılmıyor mu? Motorun efektif hacmini yükseltmiyor mu, tam basınçta 3.0lt motordan daha fazla hacim kapasitesi alacak kadar hava yüklenmiyor mu motora, bu havaya göre de yakıt miktarı ateşlenmiyor mu? Yüksek motor hacminin yaptığı şey de bu tam olarak, sen neden hacimden vergi alıyorsun da turbo'dan almıyorsun? 

    Yukarıdaki Mazda-Golf gibi bir test geldi aklıma örneğin, şimdi dergilikten baktım mayıs sayısı Auto motor sport testi.  2.0 120hp Mazda 3, rakipler 1.2 turbo 308 1.2 turbo Megane, 1.4 turbo İ30 vs, en az yakan araba Mazda 3 2.0. Testin sonunda motoru (ses, canlılık) en beğenilen araba Mazda 3 2.0. Performans olarak 140hp hyundai'den geride, diğerleri ile aynı, fiyat seviyesi de onlarla aynı bir fark yok yani. Oto yıkamacıda okumuştum bu testi :) Orada birbirinin kopyası minik turbolu araçlar arasında parlıyordu yani araba, vay be heriflerdeki mühendisliğe bak düz 2.0lt motorla neler başarıyorlar dediğimi hatırlıyorum. Fakat bu mübarek araba bize gelse fiyatı Mercedes C serisini bulur heralde.

    Sonuçta Mazda'nın kendine çizdiği yol ile bizim maliye bakanlığının çizdiği yol tam zıtta işliyor. Mazda downsize değil, rightsize diyor, TC downsize diyor. Zaten Mazda büyük ölçekli bir üretici değil, deniz aşırı gelen bir üretici buralarda veya avrupada zaten fazla satış yapamaz. Fakat sen birde böyle bir vergi sistemi koyunca hepten adamlara satmayın, gidin demek istiyorsun. 2.0lt hacimli Skyactiv-X motorlar yaygınlaşırsa sonuç buraya geleceğe benziyor.

     

    • Beğen 4

    Bu yorumu paylaş


    Yorum bağlantısı
    Diğer Sitelerde Paylaş



×
×
  • Yeni Oluştur...