Jump to content

2. Nesil Mazda 3 - 2100 Devirde Titreme !


SeRcAn35
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar, bugün bir şey fark ettim aracımda (2010 Mazda 3 1,6 105 bg imres.) araç tam 2100 devirde titreme yapıyor ( araç durduğunda yapıyor haraket halinde bu titremeyi yapmıyor ) , bu titreme sizin araçlarınızda da var mı yoksa yeni lpg taktırdım o mu neden oldu, yarın lpg için 1000 km bakıma gideceğim kafama çok takılıyor.

 

Konu Uygun Yere Taşınmıştır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muhtemelen Lpg ayarlarından.. O devir bandındaki karışım fakir geliyordur.. Enjektör atım süresini biraz daha erkene alırsa düzelir ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Muhtemelen Lpg ayarlarından.. O devir bandındaki karışım fakir geliyordur.. Enjektör atım süresini biraz daha erkene alırsa düzelir ;)

benzinde de aynı titremeyi yapıyor ;) tam 2100 devirde hissedilir titreme var

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet o bendede var bence rot balans yaptırın geçicektir.cunku bizi  suspansiyonlar sert olduıgu için aracın rot blans ayarları cabuk bozulabliyoru

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilk zamanlarda bendede pek olmuyordu ama 2 aydır araba dururken az bi miktar titreme yapıyor. Giderken bendede hiçbirşey yok yada az titrediği için hissedilmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araba dururken 2100 devirede titremeyi görmek için gaza basıp 2100 devirde bekleyecekmiyiz, yanlış anlamadım di mi, bu şartlarda mı gerçekleşiyor sendeki titreme  ??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Bu titreme sorununa halen çözüm bulamadım şimdi yolda giderken de titreme yapıyor 2000 devirde başlıyor 2500 devire kadar silkeleme gibi bu devirleri geçtikten sonra araç silkelemeyi kesiyor benzinedede lpg de de yapıyor ancak lpg de biraz daha çok hissediliyor servise götürdüm bilgisayara bağladı hiç bir sorun çıkmadı bujilerine baktı yine bir sorun yok ancak titremeyi kendide hissetti ve normal olduğunu söylüyorlar ancak bana normal gelmiyor araçtan soğuturuyor beni yardım edebilecek fikri olan var mı bu sorunla ilgili...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

biraz detayları yazar mısın ?

araç kaç km de ? lpg ne zaman takıldı ? bakımlar düzenli yetkili serviste yapılıyor mu ? soğukta sıcakta fark ediyor mu ? boştayken gaza basınca mı yapıyor , yoksa seyir halinde mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

biraz detayları yazar mısın ?

araç kaç km de ? lpg ne zaman takıldı ? bakımlar düzenli yetkili serviste yapılıyor mu ? soğukta sıcakta fark ediyor mu ? boştayken gaza basınca mı yapıyor , yoksa seyir halinde mi ?

Araç 35,000 km de lpg 15,000 km de takıldı bakımları düzenli bir şekilde yapılıyor soğuktada yapıyor ancak araç ısınınca ve araçta 3 veya 4 kişi varsa yani yüklü iken daha fazla yapıyor lpg de biraz daha fazla belli oluyor benzindede var araca komple chep up yapıldı elektrik ve elektrnik hiç bir sorun yok servis 2000 le 2500 devir arasında titremesinin normal olduğunu söylüyorlar araç o devirlerle hızlanmaya çalışırken zorlanıyormuş devir düşük olduğu için titriyormuş ama önceden böyle bir şey yoktu, bujilere bakıldı bujiler güzel zaten buji kablosu yok bobin olur mu dediğim hayır normal diyorlar anlamadım satmayı bile düşünüyorum motoru çekmedi için...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aracı bir 100-200 km benzin ile kullanın. Titreme geçerse lpg ayarındandır, tekrar ayarlatırsınız. Düzelmezse lpg montajını kontrol ettirin. manifoldan hava kaçırıyor vs montajla ilgili bir sorun olabilir. Belirgin bir titreme yapması normal değil. olsa bizde de olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

100 200 km kullanayımda ne fark eder ki sonuçta benzinde titreme az lpg de biraz daha fazla yani ikisindede var, haftaya lpg ayarına gidicem yolda giderken ayar yapıcaklar manifolda bakmaları söylerim ama kaçırdığını falan ben anlayabilir miyim çünkü onlara herşey normal gelebilir...  ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana bu titreme bujilerden veya özellikle bobinlerden yapıyor gibi geliyor ama servis bir sorun olmadğını söylüyor bu bobinlerin bozuk olduğu nasıl anlaşılır bide herkez bizim araçlardan anlamıyor adam japon ustası bizim araçlarda buji kablosu yokmuş halen adam var diyor nasıl bir iş anlamadım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

100 200 km kullanayımda ne fark eder ki sonuçta benzinde titreme az lpg de biraz daha fazla yani ikisindede var, haftaya lpg ayarına gidicem yolda giderken ayar yapıcaklar manifolda bakmaları söylerim ama kaçırdığını falan ben anlayabilir miyim çünkü onlara herşey normal gelebilir...  ?

şöyle fark eder. beyin kısa kullanım ve uzun kullanım adında iki yakıt ortalaması ve buna bağlı oksijen/gaz dağılımı tutuyor. lpg uzun ortalamayı bozunca araç titreme yapar. Özet geçtim biraz. O yüzden bu uzun ortalamayı düzeltmek için bir süre benzinde gitmek gerekiyor. madem haftaya ayara gidecekmişsin, bir hafta benzinle git yapacağınız ayar da daha sağlıklı olur.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Denerim ancak benim anlamadım neden sadece 2000 le 2500 devir arasında yapıyor bunu diger devirlerde neden olmuyor 2000 devirin altında bile hızlanmaya çalışsan 2000 e kadar yapmıyor bu silkelemeyi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana bu titreme bujilerden veya özellikle bobinlerden yapıyor gibi geliyor ama servis bir sorun olmadğını söylüyor bu bobinlerin bozuk olduğu nasıl anlaşılır bide herkez bizim araçlardan anlamıyor adam japon ustası bizim araçlarda buji kablosu yokmuş halen adam var diyor nasıl bir iş anlamadım...

Buji kablosu yokmuymuş ? Bujilere elektrik ne ile gidiyor peki ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selamlar,

Benzer bir sorun benim mazda 2 aracımda da vardı. Araç 80.000 kmde ve son 50.000 km.de Lpg ile kullanılmıştı. Ben 2. sahibi olma gafletinde bulundum ve bu aracı almadan önce test ettim, lpg servisine götürdüm, mazda servisinde tüm ekspertizini yaptırdım, fakat havalar soğuyunca sabahları benzindeyken rölantide aracın hissedilir bir biçimde sarsıntılı çalıştığını farkettim.

Tabi internetten benzer sorunu yaşayanlar olduğunu, ve birşekilde çoğunun aynı arızayla karşılaştığını öğrendim, benden önceki sahibi aracı çok hor kullanmıştı ,kendisi satış sorumlusu olduğu için aracı bayağı uzun süre lpg ile kullanmıştı,düşünün ben aracı aldığımda aracın yağı 20 bin km. değişmemişti. O kadar bakımsızdı. Birde üzerinde atiker marka sıralı sistem olduğunu öğrenince aslında aracı almaktan vazgeçmiştim, fakat fiyatı çok uygun olunca, birde araca şiddetle ihtiyacım olduğundan yaradana sığınıp almıştım.

Sonra aracı Mazda servisine götürdüm, tüm ateşleme sistemlerini gözden geçirdiler, bujiler kömür gibi olmuştu değiştirdiler, boğaz kelebeğini temizlediler, yağını, suyunu ne varsa, hatta alt akımları bile gözden geçirip, rot balans ne gerekiyorsa yaptırdım.

Yaklaşık yarım depo benzine mal olan test sürüşleri yaptılar, devir göstergesini sürekli incelediler, ben sübaplardan süphelendiğimi söyledim, usta bana şayet sübaplardan kaynaklı olsa devir sabit hızla artmaz vs. söyledi ve sonuçta bir sorun olmadığını, aracı 200-300 km. benzinle devirli kullanmamı ve böylece kurum vs. kalmayacağını, rölantinin düzeleceğini söylediler.

Bende ne dedilerse aynen uyguladım, 1.3 aracım benzinle giderken dik yokuşlarda müthiş bir güç kaybına uğruyordu, 2.vitesle çıktığım yokuşu 1. vitesle ancak çıkabiliyordum.

Yine servisin yolunu tuttum, durumu anlattım, 1.3 motordan dik yokuşlarda fazla birşey beklememi söylediler, tabi servisten bilgi alabilmek için 70 kapıya 80 değnek sallıyorsun, bu da ayrı bir konu.

Araca kompresyon testi yapın dedim, makina arızalı dediler, sonra çıktım Atiker ana bayisine gittim, gitmez olaydım, 3-5 tane zibidi diye tabir edebileceğim, sözüm ona köylü kurnazlığında, daha askerlik çağları bile gelmemiş gençler.. Ellerine birer tane kabo ve laptop verha araçları bağlayıp standart kalibrasyon yapıyorlar,ve en basit sorulara bile sırıtarak cevap veremiyorlar...

Oradan derhal çıkıp, hemen Prins bayisine gittim, adamlarda dyno bile vardı, çok profesyonel iş yaptıkları belliydi. Sonuç olarak bana sübaplarda erime başlangıcı olduğunu, bunun için değişimin henüz gerekmediğini, bu şekilde gittiği yere kadar devam etmemim benim için daha karlı olacağından bahsettiler.

Bende bilgi vermek amaçlı ,servise gidip bu durumu anlattım , değişimin maliyetini sorduğumda 2500- 3000 tl bir rakamdan bahsettiler.

Sonra baktım bu sarsıntı, güç kayıpları, lpg için sürekli hassas bakım yapma zorunluluğu, doğru lpg istasyonu seçmek, sabah erken ve gece yarısı lpg almak, vs. gibi şeylerle uğraşamıyacağım için dizel bir araç almaya karar verdim, gittim bir hyundai bayisine i20 dizel için pazarlık yaptım, takasta aracımı öldürdüler, bende aldığım fiyata, aracımı alacak daha önce mazda sahibi olmuş birisine, aracın tüm durumunu anlatarak aldığım fiyata 1 hafta içinde sattım.

Tabi hyundai i20 de almadım aynı fiyata gidip i20 den iki kat daha dolu olan dizel Kia Rio 1.4 90 bg. Fancy modelini aldım.

Peki bu aracımdan memnunmuyum?Kesinlikle hayır. Peki yakıt olarak? Yine hayır. İster inanın ister inanmayın benzinli Mazda 3 aracımla da şehir içinde ortalama aynı değerleri yakalıyordum.

Keşke o zaman ihtiyacım olmasaydı da ilk aracım Mazda 3 ü satmasaydım.

Lpg li araç gerçekten çok tasarruflu kabul etmek lazım, kalan 2 çentik benzin hiç bitmiyor :) ancak bir daha lpg li araç ne alırım ne de taktırırım dostlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buji kablosu yokmuymuş ? Bujilere elektrik ne ile gidiyor peki ?

Evet yok abi direk bobinler bujilerin üstüne soketler ile geçiyor hem avantajı bobinler her bujinin ayrı ayrı bazı araçlar böyle güzel bir şey ama benim merak ettiğim bujinin sağlamlığı nasıl kontrol ediliyor bu sorunun cevabını bulamadım ve bu bobin denilen baya masraflı ve lpg li araçların en büyük sıkıntılarından bir olduğunu öğrendim çekişte benim gibi sorunları olanların ilk bakmaları gereken parçadan birisi ama tabi bunun kontrolünün nasıl yapıldığını bulamadım tamirci başka bobin takarak deneyeceğini söyledi ama tabi takacak parça bulamadı  :tey:...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...