Jump to content

Mazda CX-3 Yakıt Tüketimi


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Harika bir anlatım olmuş. Bundan sonrası şanzımanın verimi ve aracın ağırlığıyla ilgili herhalde. Orada fark yaratacak aracı tasarlamak önemli benim anladığım kadarıyla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Torka takılmamak kısmına katılmıyorum. Tork güzeldir :) Palandökeni benzinli mazda 3 ile 3. viteste 105-110 hızlarda dip gaz yaparak çıkıyorsun ki 2 ye düşüyor 100 civarında ve 5500-6000 devirlerde tırmanıyorsun. Dizelde 6. viteste 105-110 hızlarda aracı hiç kasmadan tırmanabiliyorsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

105 bg golf dizel de aynı şekilde çıkıyor. Ayrıca 10 bg o kadar fark etmez diye düşünüyorum. 6. vites oranı nere 3. vites nere?

Benzinli 5500-6000 devirde tam güç devrinde çıkarken, dizel 2000 devirde tam gücün çok altında çıkıyor. Güç farkı değildir bu... Şanzıman oranını hiç katmıyorum..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

75 hp symbol de aynı şekilde çıkıyor.

Maksimum güçü kenara bırakın, sizin dizel 2000 devirde 71 hp üretiyor. 4000e kadar 90-110hp

Benzinli olan 2000 devirde 30 hp ancak üretiyo. 4000 devirde tahmin ediyorum ancak 70-80hp

75-90-100 hp nerede

30-40-50-80 hp nerede

Dizel mazda 3 2000 devirde maça 70hp ile başlıyor.

güç farkı..

Bir de otomatik ise zaten kıyaslama yapmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6000 devirde 105 bg üretmiyor mu? diğeri 70 bg diyorsunuz? biri 2. viteste diğeri 6. viteste nasıl güç farkı oluyor? 2. viteste gidenin gücü daha fazla şanzıman oranından ve devirden dolayı değil mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hem biri 2bin devirde gidebilirken öteki 6bin devirde giderse eşit güçler elde ediliyor anladığım kadarıyla.

 

ama eşit yakıtlar asla yakılmıyor,bencede tork ne milletin bahsettiği kadar önemli nede zealot'un anlattığı kadar önemsiz birsey..birazı karar çoğu zarar gibi bişe heralde)))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hem biri 2bin devirde gidebilirken öteki 6bin devirde giderse eşit güçler elde ediliyor anladığım kadarıyla.

ama eşit yakıtlar asla yakılmıyor,bencede tork ne milletin bahsettiği kadar önemli nede zealot'un anlattığı kadar önemsiz birsey..birazı karar çoğu zarar gibi bişe heralde)))

Benzinli 6000 devirde 105 bg üretirken dizel 2700 devir civarı 105 bg üretiyor.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Küçük çaplı motorlara turbo takılmasının ülkemiz dışındaki asıl nedeni performansı arttırmak değilmidir. Ben ayno hacimlere sahip turbolu ve turbosuz araçları kıyasladığımda pekde bir tüketim farkı göremedim. Hatta tam tersine atmosferik daha az yapacaktır. Zaten atmosferik motor da düşük devirlerde az yakması, yüksek devirlerde ise ciğerlerinin açılması ile bilinir.

1,2 turbo fabia dsg ş.içi tüketim 5,8 LT, 0-100 9,6 sn

1,2 atmosferik spacestar cvt 4,9 LT, 0-100 12,8 sn

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Küçük çaplı motorlara turbo takılmasının ülkemiz dışındaki asıl nedeni performansı arttırmak değilmidir. Ben ayno hacimlere sahip turbolu ve turbosuz araçları kıyasladığımda pekde bir tüketim farkı göremedim. Hatta tam tersine atmosferik daha az yapacaktır. Zaten atmosferik motor da düşük devirlerde az yakması, yüksek devirlerde ise ciğerlerinin açılması ile bilinir.

1,2 turbo fabia dsg ş.içi tüketim 5,8 LT, 0-100 9,6 sn

1,2 atmosferik spacestar cvt 4,9 LT, 0-100 12,8 sn

evet buda mantıklı geldi..detaylı olarak bilmediğim bi konu bu... 1.4tsi 1.4opel ecotech fln bunların 7litre civarlarında rahat gezdiği şehir efsanesi öyleyse?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6000 devirde 105 bg üretmiyor mu? diğeri 70 bg diyorsunuz? biri 2. viteste diğeri 6. viteste nasıl güç farkı oluyor? 2. viteste gidenin gücü daha fazla şanzıman oranından ve devirden dolayı değil mi?

Mobilde oldugumdan uzun yazamıyorum ama şöyle özetleyeyim, benzinli mazda3 motoru pek iyi değil 6000 e ulaşırsaniz evet 105 hp ama

Bu devirden uzaktayken çok güçsüz.

Günlük kullandığımız 2000 3000 devirlerde 30-50hp, 4000-6000 arası sürerseniz 80-105 hp arası güç alırsınız.

Dizel olan mazda3 en az 70 hp olmakla birlikte genel olarak her devirde 100 hp civarı veriyor.

Dizel3 ün Ortalama gücü yüksek yani.

Mercedes e250 cgi ile e250cdi

204 hp gücünde ikiside.

Dizel olan 500nm. Benzinli olanın torkunu hatırlamıyorum ama 300 civaridir.

0-100 olarak da top speed olarak da eşit bu araçlar. Benzinli 1.8 ve dizel 2.2 litre

Arada 200nm tork farkı var. Bir mazda6 Torkundan fazlası bu. Ama dediğim gibi tork bir anlam taşımıyor devir olmadan. Güç olarak karsilastirmaniz daha doğru olacaktır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet buda mantıklı geldi..detaylı olarak bilmediğim bi konu bu... 1.4tsi 1.4opel ecotech fln bunların 7litre civarlarında rahat gezdiği şehir efsanesi öyleyse?

şehir efsanesi değil uygun viteste uygun devirde gezersen düşük yakıt tüketimi yakalıyorsun. 1.2 tsi leonda 6.5 litre ile geziyordum şehir içi.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamamı ile ilk olarak motorun karakteri ile alakalı. Sonrasında ise sürüş karakteri önemli faktör. Birkaç arkadaşımda mitsubishi lancer 1.8 cc cvt şanzımanlı araç var. Bunların arasında İstanbul da 7,5 lt yi devamlı tutturanda var 9-10 litrenin altına düşüremeyen de var. Ben araç alırken ilk olarak güveniğine sonrasında ise motor şanzıman uyumuna önem veririm. Bu nedenle japon araçlarını tercih ediyorum. Önceki aracım mitsubishi colt 1.3 yarı otomatik ve İstanbul gibi biryerde devamlı 5,5 ile 7 lt tüketim değerlerini gördüm. Şuan aracımı sattım ve motor şanzıman uyumunu beğendim için skyactiv mazda 3 otomatik alma niyetindeyim. 1,3 cc kadar az yakmayacağını biliyor olsam da 1,5 skyactiv 6 at şanzıman ile düşük tüketim değerlerini yakalayacağıma eminin. Vites geçişlerinden sonra sabit devir sabit hızda gittikten sonra inan altınızdaki araba size köpek gibi sadık olacaktır.

Motor şanzıman uyumu demişken. Artık piyasa globalleştiği için firmalarda şanzımanlarını kendileri üretmek yerine nam salmış firmalardan şanzıman almayı tercih ediyorlar. Mesela bmw 2012 den sonra çıkardığı tüm otomatik şanzımanlar alman zf üretimidir ve motorla muhteşem uyum sağladıklarından artık eski bmw ler gibi yüksek tüketim değerlerini yansıtmazlar. Bir mazda 3 skyactiv at ne yakıyor ise 2012 ve sonrası bmw 1-3 lerde neredeyse aynı tüketimi gösteriyor.

Mazda da benim beğendiğim kısımda tam da burada başlıyor. Kendi şanzımanlarını kendileri üreterk şanzıman üreticilerine meydan okuyorlar. Hemde aynı teknolojiye sahio bir şekilde üretim. 6 at bir şanzımana karşı tüketimi 1,5 motora oranla gayet makul.

Test ettiğim skyactiv araçta vites geçişlerinde bir saniyenin biraz altında bir gecikme hissettim. Muhtemelen birkaç yazılım müdahalesi ile düzelecektir. Yazılımla düzelecek gibi değilse skyactiv 2 de daha bir canavar şanzıman bizi bekliyor demektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi çok kafam karıstı ya o kadar farklı noktalardan acıklamalar örnekler geldiki ben bu soruyu sormadım farzediyorum..ama bnde sizinle aynı şeyi düşünüyorum O0


şehir efsanesi değil uygun viteste uygun devirde gezersen düşük yakıt tüketimi yakalıyorsun. 1.2 tsi leonda 6.5 litre ile geziyordum şehir içi.

abi çok kafam karıstı ya o kadar farklı noktalardan acıklamalar örnekler geldiki ben bu soruyu sormadım farzediyorum..ama bnde sizinle aynı şeyi düşünüyorum  O0

 

 

bu iletim sizeydi :2funny:  :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mobilde oldugumdan uzun yazamıyorum ama şöyle özetleyeyim, benzinli mazda3 motoru pek iyi değil 6000 e ulaşırsaniz evet 105 hp ama

Bu devirden uzaktayken çok güçsüz.

Günlük kullandığımız 2000 3000 devirlerde 30-50hp, 4000-6000 arası sürerseniz 80-105 hp arası güç alırsınız.

Dizel olan mazda3 en az 70 hp olmakla birlikte genel olarak her devirde 100 hp civarı veriyor.

Dizel3 ün Ortalama gücü yüksek yani.

Mercedes e250 cgi ile e250cdi

204 hp gücünde ikiside.

Dizel olan 500nm. Benzinli olanın torkunu hatırlamıyorum ama 300 civaridir.

0-100 olarak da top speed olarak da eşit bu araçlar. Benzinli 1.8 ve dizel 2.2 litre

Arada 200nm tork farkı var. Bir mazda6 Torkundan fazlası bu. Ama dediğim gibi tork bir anlam taşımıyor devir olmadan. Güç olarak karsilastirmaniz daha doğru olacaktır.

Ortalama gücünün fazla olması zaten torka bağlı. Düşük devirlerde fazla tork üretmesinden dolayı ortalama gücü yüksek tutuyor. Tork momentumdur sonuçta. Dizelde piston kolları daha uzun olduğundan torku yüksektir ( tabi turbonun etkisi de var) güç kaybetmeden rahatlıkla yokuşu çıkar. Zıt güce karşı koyabilme yeteneği daha fazladır.

Benzinlide ise karşı koyabilme yeteneği düşüktür. Yüksek devir çevirsende tork düşük olduğundan hızı yavaşlamaya başlar. Ancak vites düşürerek dişli oranlarından torku yükselterek karşı koyabiliyorsun.

Yanlış mı?

Hızlanma veya top speed olarak konuşmuyorum, genel günlük kullanım olarak söylüyorum. Dizel düşük devirlerde daha esnek daha atiktir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Günlük kullanımda düşük devirlerde gezmek istiyorsanız dizel tartizmasiz üstündür. Bu konuda kimse aksini iddia edemez.

Zaten toplamda dolu dolu 4000 çeviriyor.

Ortalama gücün yüksek olması da turbodan geliyor.

Örneğin vw 1.2 tsi ile vw 1.6 tdi ikiside 105 hp. Dizelin Torku yüksek ama iki aracın tüm performans karakterleri ayni. Alt devirler de aynı

1999 model honda civicler vardı. İlk vtec ler. Vti olanları

1.6 atmosferik. 160nm ve 7000d/d.

0-100 saniirm 7.5 sn filan. 320bmw geçiyor bu arabalar

Motor tasarımı 6-8bin devire göre yapılmış.

5.vites 2000 devir. Hiçbi rampayi cikamaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Günlük kullanımda düşük devirlerde gezmek istiyorsanız dizel tartizmasiz üstündür. Bu konuda kimse aksini iddia edemez.

Zaten toplamda dolu dolu 4000 çeviriyor.

Ortalama gücün yüksek olması da turbodan geliyor.

Örneğin vw 1.2 tsi ile vw 1.6 tdi ikiside 105 hp. Dizelin Torku yüksek ama iki aracın tüm performans karakterleri ayni. Alt devirler de aynı

1999 model honda civicler vardı. İlk vtec ler. Vti olanları

1.6 atmosferik. 160nm ve 7000d/d.

0-100 saniirm 7.5 sn filan. 320bmw geçiyor bu arabalar

Motor tasarımı 6-8bin devire göre yapılmış.

5.vites 2000 devir. Hiçbi rampayi cikamaz.

Günlük kullanımdan bahsediyorum. Sürekli yarış modunda benzinli daha zevkli ve avantajlı :)

1.2 tsi 1500 devirde 175 nm tork üretirken 1.6 tdi 1500 devirde 250 nm tork üretiyor. Bu da şehir içi düşük devir kullanımda dizeli daha canlı kılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

130-140 olduğundan eminmisiniz? bnde skyactiv kullanıcısı değilim ama forumda kullanıcılar tarafından 6.vites 3bin devir 105-110 gibi rakamlar yazıldığını sanıyorum

birde dizel 2000devir 130-140 buda fazla geldi,bana 2bin devirde 140 yapıosa 5bin çevirdiğini varsayarak uçacak o araba :2funny:  :2funny:

şaka biyana kullanan cevaplarsa çok memnun olurum.

 

Bende skyactiv için fotoğraf vardı ama silmişim onu eklerdim. Skyactiv kullanıcısı arkadaşlar da koyabilir. 6. vites 140 yapıyor araç 3000 devirde.

Dizel TDCI derken focus ları kastetmiştim ben, 3000 devirde 180 görüyor. başta bende inanmadım ama böyle bu araçlar. 2bin devirdeki değerini bilmiyorum. Yukarıdaki mesajımdaki değer yanlış olabilir.

Bu arada 105 bg lik 1.6 dizel golf de 3000 devirde 165 yapıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende skyactiv için fotoğraf vardı ama silmişim onu eklerdim. Skyactiv kullanıcısı arkadaşlar da koyabilir. 6. vites 140 yapıyor araç 3000 devirde.

Dizel TDCI derken focus ları kastetmiştim ben, 3000 devirde 180 görüyor. başta bende inanmadım ama böyle bu araçlar. 2bin devirdeki değerini bilmiyorum. Yukarıdaki mesajımdaki değer yanlış olabilir.

Bu arada 105 bg lik 1.6 dizel golf de 3000 devirde 165 yapıyor.

Yukarıda da belirtmiştim. 6 vites 2 Bin devirde 108 Km hız yapıyor guzum.

 

Golf 7.Vites, 3 Bin devirde mi yapıyor bu hızı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...