Jump to content

Prins LPG Kit + Valve Care (Yağlama Ünitesi) Taktırıyorum.


derebeyi
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

selam arkadaşlar.

ayın 10unda yani bu cumartesi Prins LPG kiti taktırıyorum aracıma ve ekstra olarak yine prinsin çıkarmış olduğu valve care yağlama ünitesininde montajını yaptırıyorum...

Biliyorsunuz bizim mazdalarda sübaplar yumuşak alaşımdan olduğundan sorun yaşama olasılığı vardı. lpg nin kuru yakıt ve ısıl değeri yüksek olduğundan. bu valve care denilen sistem iste direk sübapları yağlıyor ve oranını kendi ayarlıyor. yani aşınmayı minimuma indiriyor.

tüp şeklinde katkı maddesi var...kesin olmamakla beraber bir tüp 10bin km kadar sürüyor.

katkı maddesinin fiyatıda 15-20€ arasında. pompasıda 150-200€ değişiyor.

1900TL 'ye Prins LPG kiti + 200€ valve care (katkı maddesi dahil) ve peşin maalesef...

Aşağıdaki linklerde bununla ilgili bilgi mevcut.

http://www.prinsautogas.com/view_attachment/1329/Gebruikershandleiding_ValveCare.pdf

http://www.prinslpg.com.tr/site/Prins_Lpg_Turkiye/yaglanma.asp

Sizinlede Paylaşmak istedim. Montaj sonrası fotolarınıda eklerim.

Montaj sırasında lpg dolum ağzını benzin kapağının içine taktırmayı düşünüyorum.Yetkili sevis bunu başka arabalarada yaptığını söyledi.fotolarını gösterdi. ama sızdırmazlık sırasında söktürebilirler dedi. bunun üzerine makine mühendisleri odasını aradım adamlar ağız birliği yaprcasına yaptırdığınız bayi karar verir. onlarda gerekli bilgiler var diyor. yani yasak yada değil demiyorlar. Sizler arasında bununla ilgili bir bilgi sahibi olan varmı?

Herkese selamlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG Konu başlığı altında bütün aradıklarınız mevcut aslında.Yağlama kitinede hiç gerek olmadığını ve motora yararından çok zararı olduğunu biliyorum,çünkü motorda ekstradan kurumlanma yapıyor.

Prins'e gelince;bana göre markaya para veriyorsunuz,işini Prins kadar hatta daha iyi yapan ve daha uygun markalar var.

İpucu vereyim:Romano :fiuw: Bi araştırın isterseniz...Selamlar  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle hayırlı olsun, güle güle kullanın. Yağlama kitini kesinlikle tavsiye etmiyorum. Ekstra kurumdan başka bir şey sağlamıyor ve sonradan kendiniz taktırmak isterseniz fiyatı 30 TL. Ben tavsiye etmiyorum ama karar sizin tabii ki de. Dolum ağzını da şu anda Ankara hariç başka bir şehirde benzin depo kapağının içinde sızdırmazlık kontrolünden geçirebileceğiniz bir şehir yok. Makine Mühendisleri Odası'nın uygulamaları şehirden şehire göre değişiklik gösterebiliyor malesef.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya arkadaşlar valve care tavsiye etmediğiniz kadar zararımı var... Burada biraz kafam karıştı. yani bu sistem özellikle japon arabaları için üretilmiş deniliyor ama her araçta yararı çok fazla deniliyor. Sadece Türkiye'de değil Avrupa ülkelerindede dahil.

Sonradan  30 liraya sadece işçiliğidir sanıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şöyle açıklayayım ;

Yakıta katılan yağın bujilerde yarattığı deformasyonun veya kurum birikimini bir kenara bırakırsak Mazda motorlarında uygulanan LPG kitlerinde  esas problem oluşan yüksek ısı iken yağ katkısının bunu  azalmayacağı ortada olunca bu katkının çok büyük bir fayda göstermeyeceğini düşünüyorum.

Ayrıca Prins'e o kadar parayı neden veriyorsunuz ?  Diğer markalardan 300-400 TL farkı olacak kadar farklı olduğunu çok düşünmüyorum.

Ben de Murat Özkan gibi Romano taktırdım ve memnunum. Sessiz ve sorunsuz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım bir karışıklık oldu. yakıta falan katkı değil bu valve care. direkt subaplara etki eden bir sistem. başka kitlerin katkılarında benzin ve lpg tankına koyuluyor onlar (tuneup gibi birşey diyorlardı hatta) çok tavsiye edilmiyor diye okmuştum. yani bi katkıları yok diye .(Tabi sadece okuduklarım)

Neden prins'i seçtim.O da kalitesinden dolayı...  Ama şu var tabi sorun yaşayadabilirim başka kitde taktırsam sorun yaşayabilirim. Sony'mi Sunny'mi ? Ben sony'i seçtim.

Gerçi diğerlerininde kalitesi tartışılmaz teleflex olsun romano olsun landi renzo olsun vs.

Umarım sizin gibi bende memnun olurum kitten.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sübapa yapılan katkı yakıt dışında başka hangi yolla ulaşabilir ki sübapa ? Sonuçta yanma odası var sadece sübapın ısıya maruz kaldığı..

Prins te karar kıldıysanız şimdiden hayırlı olsun. İnşallah sorunsuz kullanırsınız. LPG işinde markadan ziyade montajda kalite önemli maalesef. İnşallah yaptırdığınız yer bu konuda iyidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani teknik bir bilgim yok maalesef. Ama okuduğum araştırdığım kadarıyla yazabiliyorum... ama linkte bi şema var. valve care denilen ürünün bir pompası var bir hortumla motora iletim sağlıyor,katkı maddeside pompaya çevir-tak mantığıyla takılıyor.yağlamayı ihtiyaca göre otomatik yapıyor.Ama dediğim gibi teknik bir bilgim yok.

Yanlız şunu biliyorum benzin yada lpg tankına ilave birşey konulmuyor.

Dediğinize kulak vericem. Yarın teknik olarak bilgi edinmem gerekicek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Kiti ve Valve Care ünitesini 1 hafta arayla taktırdım. sebebi ise Valve Care ünitesinin PC bağlantı kablosunun gönderilmesinin unutulmuş olmasıydı.Resimleri ve açıklamaları paylaşmak istedim.

Resim 1

1- Khein Enjektör

2- Regülatör

3- Filtre

4- ECU (Akü kutusunun içine konuldu)

5- Valve Care (Bir hortumla emme manifolduna , kablolarlada ECU'ya bağlantısı var)

Resim 2

Khein Enjektör

Resim 3

Regülatör ve Filtre

post-3359-141695278463_thumb.jpg

post-3359-141695278468_thumb.jpg

post-3359-141695278475_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Resim 4

Valve Care: Ürün kablolarla ecu dan bilgileri alıyor hortumlada emme manifoldu üzerinden katkısını iletiyor. Yanlız kit takılırken benim ecu'nun versiyonu S211t 'di. Bu versiyon Valve Care ' tanımadı. Son versiyon olan ECU S212t takıldı. sistem Valve Care' ı görmeye başladı. Bunun üzerine Valve Care'ın kendi kablosuyla PC'ye bağlanıldı. Kendi programı üzerinden sayısalı verileri girildi.

Resim 5

Göstergeyi sol taraftaki bölümün sonuna montelettim.

Resim 6

LPG Tankı, bilindiği üzere stepne'nin yerine takıldı. 43 Lt'lik tank takıldığında bagajda küçülme olmuyor. Tabiii stepnenin üzerine gelen plastik bölüm çıkıyor.sadece halı kaplı ince kızım düz olarak koyulabiliyor. Ama kenar kısımları sert straforla doldurmak gerekiyor

post-3359-141695278482_thumb.jpg

post-3359-141695278487_thumb.jpg

post-3359-141695278491_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Resim 7

Gaz borusunun Alt zeminden montelenmesi. Orjinal kablo yerinde boşluk vardı oradan geçirildi.Bakır boru ve kablolar.

Resim 8

Dolum Ağzı: Çeki demirinin hemen yanına monte ettirdim. Pompacı biraz zorlanıyor ama :)

arkadaşlar bu şekilde LPG montajımı yaptırmış bulunmaktayım.

Hepinize İyi Hafta Sonları

post-3359-141695278501_thumb.jpg

post-3359-141695278507_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler. Bu arada taktırmadan önce özelden bilgi aldığım arkadaşlarada ayrı olarak teşekkür ederim...

Şimdilik göreceli bir sıkıntı yok ilerleyen zamanlarda bakalım neler olacak.

Olası sorun ve sıkıntıları bildiririm buradan. Umarım sıkıntı olmaz tabiki :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Merhabalar,

  LPG kitini taktıralı 1 ay oldu. İlk sorun ve çözümlerini aktarmak istedim. Olaki birilerine yardımcı olur.

  Kiti taktırdıktan sonra motor ışığım yandı.tam tamına 3 defa. Her defasındada fakir karışım nedeniyle olduğunu cihazdan öğrendik. son ayarla birlikte şuan için motor ışığım yanmıyor.taktırdıktan itibaren olası sorunlardan her hafta LPG servisine gidiyordum :(

43 lt 'lik tankım mevcut ama 32 lt  (+\- 2lt) gaz ile 270 km tamamı şehir içi mesafe katettim.

her defasında aynı miktar gaz ile 240-280 km yapabiliyordum.

Bunların dışında yüksek devire geçince benzine geçme olayı yaşadım.Bu çok can sıkıcıydı...

aslında en büyük sorunum aracım normal seyrdinde(normal devirde) giderken birden benzine  geçiyor ve en az 10 km mesafe aldıktan sonra kendiliğinden gaza geçiyordu.

benzine geçtiğinde manuel olarak gaza geçmek istesemde düğme yardımıyla ama gaza geçmiyordu. benzine geçerken motoru durdurup tekrar çalıştırmak istediğimde benzinle çalışıyor gaza geçtiğinde stop ediyordu.

Bu benzine geçme olayını Valve Care 'dan dolayı olduğunu düşünüyorduk. Çünkü Valve Care katkısını motora çok veya az verdiğinde bir düzensizlik olduğunu algılayıp benzine geçirebiliyordu. Birçok çözüm yolu düşündük bulduk sonunda çözümün kendisinide bulduk tabi.

Servisteki usta en sonunda regülatöre giden su hortumundaki çatlağı gördü ve değiştirdi. Bu olaydan sonra yukarıdaki sorunların tamamı geçti :)

Çatlaktan dolayı motor suyu ısıtamıyor.gerekli derecedeki sıcak su gelmediği içinde regülatör gazı buhar haline dönüştüremiyor bu durumdada gaz yeterli miktarda gelmediği için benzine geçiş oluyordu. Araba seyir halinde olduğunda hava girişinden dolayı soğutma olduğu içinde seyir halinde sürekli bennzine geçiyordum taki sıcaklık tekrar gazı buharlaştırmaya yetinceye kadar.

Ufacık bir çatlak yüzünden çok can sıkıcı durumlar yaşadım.Benzin sarfiyatımla gaz sarfiyatım nerdeyse aynıydı :)

Ama şuan son derece memnunum. Ne benzine geçmesi ne yüksek devirde benzine geçmesi. ne stop etmesi ne geçişlerde titreme. Ve son olarak katettiğim mesafe arttı.Sorun giderildikten sonra yine 31 lt gaz ile 300 km gittim ki ayar sırasındada bayağı bi rölantide çalıştı araç.

Yaşadığım sıkıntılar ve çözüme ulaşmanın mutluluğuyla hepinize iyi akşamlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...