Jump to content

LPG ye özel bujiler


Lupara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

  • 2 ay sonra ...

Buji ile ilgili geçen hafta yaşadıklarımı yazayım. Benim 121 de ms beyin var proje aracı olarak sürekli denemeler yapıyorum. Yani bütün ayarlarını map ını felan kendim yazıyorum. Aracın üstünde bkr6e buji vardı. Bu buji 0.8mm aralığa sahip. Araç gayet güzel yürüyordu. Yazılımınıda bu bujiye göre yapmıştım. Buji farklılığını daha doğrusu etkisini merak ettim. Daha sonra fabrika bujisi olan bkr6e-11 kodlu bujiyi taktım. Bu buji 1.1mm aralığa sahip. Bunu takar takmaz araba saçmaladı. 13 de olan afr 11 lere düştü alt devirde tork azaldı. Çekiş düştü. Bende hemen yeni bujiye göre ayar yaptım ve 0.8mm boşluklu bujiden daha iyi durumda şimdi. Ayar yapmasaydım orjinal buji olduğu halde motorun verimi düşecekti. Yani burada demek istediğim standart beyinli araçlarda ecu buji egzost filtre gibi değişiklikleri belirli bir yere kadar destekliyor. Yani siz farklı bir buji taktığınızda aslında aracın yazılımı değişmediği sürece verim alamazsınız. Araç alt devirden kaybederken üstten kazanır ya da tam tersi olur. Ha orjinal beyinler bunu dediğim gibi bir noktaya kadar telafi edip düzeltebliyor. Bu noktada fabrika tarafından sınırlandırılmıştır. Benim fikrim orjinal bujiyi kullanmak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...