Jump to content

[323] Bilinmeyen Hortum (89-94)


seferihisarlı mazdacı
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

seferihisarlı mazdacı
:hi: :hi:arkadaşlar mazdamı yeni aldım  1997 323 sedan .hava filtresinden 2 tane hortum çıkıyor  biri arabanın sağ köşesine doğru gidiyor ucu açık  havayı buradan alıyor ama arabanın sol köşesine çamurluğun oraya kadar uzanan hortumun ucu kapalı baktım oradan hava alacak yeride yok  o zaman bu hortum ne işe yarıyor bu konuda yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim  :tey: :hi:birde motor çok tozlu acaba motoru sıcak basınçlı suyla yıkatsam bi problem olurmu ? 8):krrsz:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

seferihisarlı mazdacı

özel ilaçlar var (leke çıkarıcı motor temizliği için) onlardan sıkıp sonra tanziksiz suyla yavaşça yıkayın

resim yüklerseniz ve aracın kasa tipini öğrenebilirsem (3 farklı 97 323 var) daha ayrıntılı yardımcı olmaya çalışırım :)

:krrsz: :krrsz:1.6 glx sedan

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

seferihisarlı mazdacı

hortum daha ince ve daha az miktarda element geçmesini sağlayan yuvarlak ve yalıtımlı malzemeye verilen isimdir, bahsettiğiniz büyük bir boru :D öhöm sol tarafa doğru ağzı kapalı ve boş uzanan o boru sıcak havalarda aracın boğulmasını engellemek amacı ile konmuştur, yazın nispeten onu çıkartırsanız araç daha rahat edicektir öte yandan ekstra besleme yapılması durumundada daha fazla birim havaya ihtiyaç duyucaktır bknz: turbocharge ve supercharge ayriyetten daha güçlü motor parçalarındada üreticeği birim güç artıcağı için pistonlar üstündeki yakıt hava karışım oranı artıcaktır dengeleme yapılması için daha rahat nefes alması sağlanır

teşekkürler arkadaşım.... :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

seferihisarlı mazdacı

verdiğim linkteki konuyu incelediniz mi?

verdiğin linki şimdi gördüm  fakat o linktede arkadaşlar ne olduğunu çözememişler neyse altta arkadaş gerekli açıklamayı yapmış teşekkür ederim arkadaşım.. :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

seferihisarlı mazdacı

şöyle bir şey yapılabilir (eski 323 ler için) hava filtresi havayı egzos manifoltunun üstünden alıyor orası iptal edilip (kapatılıp) bu borunun ucu açılırsa daha soğuk hava sağlanabilir motora

:hi:evet oğuzhan arkadaşım senin dediğini bende düşündüm  onun için o borunun ne işe yaradığını sordum dediğin gibi ekzos manifoldunun üzerindeki delik kapatılıp  benim bahsettiğim borunun ucu açılırsa hatta ucunu şöyle daha soğuk hava alabileceği bir noktaya yönlendirirsek bence motor performansı dahada artar çünkü benim bildiğim karbülatör ne kadar soğuk taze hava alırsa motorun gücü o nisbette artar .. :fiuw:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yukarıda ki şekillerden rezonans.jpg 13-344 parçası manifolttan sıcak hava emmek için. hava filtresi girişinde bir mekanizma var. yüksek devirlerde açılıyor ve 13-344 nolu borudan hava emiyor.

yanda ki boru da hava emiş sesini azaltıyor. rezonans 626 da da var ve ucunda boş bir kutu var. 323 te kutu yoktu. benim anlamadığım soğuk hava nasıl bir performans yapar? Özellikle gazda performansı düşürür. 13-344 bu parça özellikle sıcak hava alabilmek için.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yanlışın var 13-344 parçası yüksek devirde açılmıyor o parçanın içinde metal sargı var salyangoz tarzında bir şey soğuk havalarda açılıyor motor ısınana kadar egzoz manifoltundan veriyor havayı motor ısınınca zaten kapanıyor ve motor dışarıdan almaya başlıyor havayı

doğrudur zaten onun icindeki parça aynen termostat gibi bişey soğukken acılıp sıcakken kapanıyo
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ne dersiniz rezonans ın ucunu açalım mı faydası olurmu yada hızlı iken vitesi boşa aldığımızda fazla hava girmesi nedeni ile stop ettirirmi acaba denemek lazım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

"Motorda soğuk hava sıcak havadan daha yoğundur. Bu yüzden motordan içeri giren hava ne kadar yoğun olursa içerdeki patlama o derece şiddetli olur"

lpg li araçlarda gereğinden fazla hava girmesi yararlı olmuyo
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tam yanlış demeyelimde yanlış anlaşılmaya açık olmuş diyelim. Açılan olarak bahsettiğim parça 13-344 değil. L şeklinde ki boru ile 13-344 kesiştiği yerde, dandirikten bir yaya bağlı kapak var. Resimde işaretlediğim yerde kalıyor. Uçta ki boru plastik. Onun vidalarını sökünce görülebiliyor. Gazı köklediğinizde fazla havaya ihtiyaç oluyor ve kapak açılıyor. Tamamen basit mekanik bir olay. Motor soğukken o kapağı açacak herhangi devre yok.

Geçen kış 323 üm gazda titreme, stop sorunu vardır. 1 hafta hergün akşam gaz ayarı yaptırdım. Yapılıyor tamam deniyor. eve gidene kadar bozuluyor. Plastik borunun ağzını tamamen kapattılar. Yine çözülmedi. Karbiratöründe çatlak var diyip bıraktılar. Benimde kafam attı haftasonu söktüm baktım ki birşey eksik 13-344 parçası yok. Oraya uydurma bir boru takıp kendim gazı ayarladım. Sonuç beklenilenden iyiydi ;)rezonans.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Enteresan. Sıcakta kapanıyor, soğukta açılıyor... Parça bimatel desek soğukta ufalması sıcakta genleşmesi lazım. Ayrıca bu durumda araç soğukken en uç taraftan hiç hava almaması gerekiyor, ama normal olarak devam ediyor ve hava alıyor. Bende Karbiratörü komple söküp temizlediğimde hem sıcak hem soğuk su ile yıkadım ama açılıp kapandığını gözlemleyemedim. Bahsettiğim kapak sökülecek bir yerde değil. Ben boruyu manifolta takmadan önce gaz telini yüksek devire kadar çektim ve gördüğüm yüksek devirde oradan hava emişi yapmasıydı.

Kapağı tarifim bu kapakq.jpg

Bunlarda ilginizi çekebilecek linkler. ama bahsettiğim kapağı linklerde göremedim. Ancak bu kadar araştırabildim. Daha fazlasını bulabilirseniz bilgi paylaşımı güzeldir.

http://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEBA01&_grp=K2&blk=1330

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

seferihisarlı mazdacı

arkadaşlar bende bi tanede lada samara var  o dediğiniz yerde ladalardada  termagülatör diye bi parça var o parça motor ısınana kadar havayı egzos manifoldundan sonra ise filtre çıkışındaki uzun borudan yani soğuk havadan alır  sanırım mazdadaki sistemde bunun aynısı olmalı ...benim merak ettiğim o rozenans dediğiniz parçanın ucunu açıpta kullanan bi deneyen yokmu bence onun ucunu açıpta araca havayı ordan vermek çok daha iyi olur oradan aracın soğuk hava alması daha randıman verir bi denemek lazım ben bi deneyeceğim ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda da bunu denemek çok kolay. Zaten o boru 3 parça. Ama emin olun araba gazda çalışmayacaktır. o borunun unuca açık hava filtreside takılabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben daha şimdi denedim rezonans a giden borunun ucundaki lastik hortumu cıkardım hiç bi şey farketmedi zaten araba sorunsuz çalışıyodu lpg sistemini komple 2 ay önce sıfır taktırdım ama sorunlu çalışan araclarda belki fazla hava girmesinden dolayı araç stop edebilir benim aracımda olmadı bu arada benim diğer aracım mercedes onunda hava filtresinin orda termagülatör parçası var aynen mazda gibi bu soğukda açılıp egzos manifoldundan sıcak hava alıyo  ısınınca kapanıyo aynen termostat mantığı sanırım içinde civa var

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunu bilecek ustayı nerede bulucağız acaba :) 323 satmamış olsam sökerdim, oyuncağım gibi geliyordu. 626 nın kaputu açınca kaybolacak gibi oluyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

seferihisarlı mazdacı

aracınız lpg li ise boşuna uğraşmayın derim

:fiuw:yok dostum benim araçta lpg yok benzinli :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o zaman bir şeyler düşünülebilir ama yinede çok fark olacağını sanmıyorum :) zaten benzinde yeterince performanslı 323 ler (eski aracımdan biliyorum) çok seri ve atak oluyor benzinde

lpg den benzine geçtikten sonra altımdan kayıp gidivercek gibi geliyordu gaz pedalını zorlayamazdım :) öyle porş mersedes olmasada alın teri ve benimdi aah anılar depreşiyor bugun :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...