Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Dizel Yakıt Tüketimi


Arilda07
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Dünyamil üstad siz sanırım postları okumamakta ısrarcısınız,

bakın ne demişim?

tekrar söylüyorum, dizel tasarrufsuz değildir ama bu fiyat farklarını amorti etmek için harcayacağınız km ile anlamsız hale geliyor...

hesabı daha önceden yaptım ve sizin yaptıklarınız da aslında neticede aynı noktaya varacak. ortalama tüketimler/maliyetler ve mesafeler değişmiyor.

iş peşin veya taksitli vermekte ve bunu amorti etme km' sinde.

arıza konusunda gelince,

turbo-dizel araçların arıza frekansları hani o bahsettiğiniz istatistik bilimine göre daha yüksek, bunun birçok sebebi ve kaynakları var olsa da akibetinin yukardaki alıntı ile aynı olacağını düşünüyorum.

@M.E.G

ayrıca arıza yok denilen araçlarda gerçekten arıza var mı yok mu? ne kadar sağlıklı çalışıyor bunları tespit etmek lazım. turbolar gerçekten üretmeleri gereken basıncı sağlayabiliyorlar mı? enjektörler ne durumda? tabii burada sürekli mazot alınan yerler ve motorlar önemli.

misal Focus-C4, ikisinde de aynı makine mevcut ama biri arıza vermiş diğeri vermemiş...bu sizin kıstasınıza %50 yapar.

herneyse, Hilux ve Navara zaten zor şartlar ve ideal olmayan koşullar için tasarlanmış araçlar.

ancak diğer araçlar için olay şu 1600 bar basınçla püskürtme yapan mikron boyutlarında pulverizasyon yapan enjektörlere 10 yerine 1000 - 7000 ppm kükürt oranı olan mazotu koyduğunuzda sadece 1 veya 2 şansları oluyor...olay bu kadar basit.

turbo konusunda olay zaten biliniyor, yağın ideal çalışma sıcaklığına gelmeden turbonun devreye girmesi, devirli kullanımdan sonra aniden stop edilmesi turbolara zarar veriyor.

burada tartışacak bir konu yok.

dolayısıyla yukarda söylediklerimi kontrol etmek lazım. yine de TDI serisi VW ve A4' lerinizin geçmişlerinden eminseniz tebrik etmek lazım (tabii yukardaki kontrolleri yaptıktan sonra)

defa defa şahit olduğumuz konularda arıza verir yada oranı yüksek şeklinde konuşmamız normal, neticede daha 1500km' de enjektör değiştiren, 50000 olmadan turbo değiştiren çok gördük ve bunu bir şirket değil özel bir kullanıcı yaptığında çıkan maliyet çok dramatik olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

E alırkende anı fiyata almadığımz için yapmadınız mı o maliyet hesaplama tablosunu??? Arada fiyat farkı var evet hatta abartılı fark var bu konuda katılabilirim siz ancak 170 TL' ye depo doldurup nerede ise her defasonda en az %50 daha fazla yol yapıp, benzinci il daha az görüşmek psikolojik etkiden daha fazlasını kazandırıyor gibi...

Arıza derken, sizin benzinli motorun arıza yamayacağının garantisi ndir acaba?? Her araba arıza yapabilir...

Ayrıca yukarıda bir arkadaş bahsetmiş, benim 160-170 ile 12-13 litre yaktığım otobanda dizel mazda 3 aynı kmleri 7-8 litr arası yakarak alabiliyor...

Ha konfor olarak katılabilirim size ancak dizel araçların ekonomik olmadığı savınız ancak bnzinli araç kullanmanız ndeni ile kendizi rahatlatma çabasıdır diy düşünüyorum...

kaldı ki istanbul şehir içerisinde yapmış olduğunuz hesaplama doğrudan çökecektir. benim gittiğim yolda benzinli manul mazda ile 9 - 9,5 litre arasında tüketim dizel mazda 3 il en fazla 6,5 oluyor ki buna gör ve şehirlr arası yollardaki farkı koyarsanız sizin yaptığınız hesaptan daha fazla bir tasarruf sağlanır gibi duruyor...

Ha hiç dizel aracım olmadı, son 5yıldır manuel mazda 3 kullanıyorum ve arabamı seviyorum ancak arabam honda da olsa, mazda da olsa, 1,6 bu sınıfta n olursa olsun bu fiyatlar ile akaryakıt can yakıyor...

Ayda 3 depo ile yaptığım km (iş dışında Sakarya) yaklaşık 1,5 - 2 depo ile rahatlıkla yapılacak ise ki 1 depo benzinli araçta 220 TL az ayda bana en az kazandıracak olduğudur dizl aracın... Ha tüp de takılabilir ancak İstanbul ve otoparklar henüz hazır değil bu duruma...

İşin psikolojisine inince şunu farkettim, dizel araç aldım parasını çıkarayım diye insan daha çok gezmek, hafta sonu uzak bir yerlere, memlekete gitmek isteyebiliyor evde yada yakınlarda takılacağına... dolayısıyla maliyetler artabiliyor ,trafik vb ekstra riskler alınıyor vede çevre daha fazla kirleniyor yakılan ekstra yakıtla ... Bu yüzden dizel aracın mecburi işe gidiş gelişler haricinde keyfi kullanımında gerçekten tasarruf sağladığına ben pek inanmıyorum  kendi deneyimlerime dayanarak  :) Eğer ki dizel aracınızı işe gidiş gelişler için kullanıyor ve aldıktan sonra hafta sonu alışkanlıklarınız değişmediyse o zaman kazançlı çıkıyorsunuz bir süre sonra oda aracı bilinçli kullanır turbosuna yakıtına dikkat ederseniz, malumunuz daha hassas araçlar...

Otobanda yüksek süratle daha çabuk gidip geliyorum klima açık yakıt artmıyor, rampalı yollarda yüklüyken bile süratten düşmüyorum, birde nispeten yakıtçıda daha az ödüyorum diyebilmek dizel aracın kullanıcısına sunduğu en büyük mutluluk ama konu tasarruf olunca büyük resme bakarak işin ekonomikliğine ay sonu cebinde kalan paraya göre herkes kendisi karar verebilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dünyamil üstad siz sanırım postları okumamakta ısrarcısınız,

bakın ne demişim?

hesabı daha önceden yaptım ve sizin yaptıklarınız da aslında neticede aynı noktaya varacak. ortalama tüketimler/maliyetler ve mesafeler değişmiyor.

iş peşin veya taksitli vermekte ve bunu amorti etme km' sinde.

arıza konusunda gelince,

turbo-dizel araçların arıza frekansları hani o bahsettiğiniz istatistik bilimine göre daha yüksek, bunun birçok sebebi ve kaynakları var olsa da akibetinin yukardaki alıntı ile aynı olacağını düşünüyorum.

@M.E.G

ayrıca arıza yok denilen araçlarda gerçekten arıza var mı yok mu? ne kadar sağlıklı çalışıyor bunları tespit etmek lazım. turbolar gerçekten üretmeleri gereken basıncı sağlayabiliyorlar mı? enjektörler ne durumda? tabii burada sürekli mazot alınan yerler ve motorlar önemli.

misal Focus-C4, ikisinde de aynı makine mevcut ama biri arıza vermiş diğeri vermemiş...bu sizin kıstasınıza %50 yapar.

herneyse, Hilux ve Navara zaten zor şartlar ve ideal olmayan koşullar için tasarlanmış araçlar.

ancak diğer araçlar için olay şu 1600 bar basınçla püskürtme yapan mikron boyutlarında pulverizasyon yapan enjektörlere 10 yerine 1000 - 7000 ppm kükürt oranı olan mazotu koyduğunuzda sadece 1 veya 2 şansları oluyor...olay bu kadar basit.

turbo konusunda olay zaten biliniyor, yağın ideal çalışma sıcaklığına gelmeden turbonun devreye girmesi, devirli kullanımdan sonra aniden stop edilmesi turbolara zarar veriyor.

burada tartışacak bir konu yok.

dolayısıyla yukarda söylediklerimi kontrol etmek lazım. yine de TDI serisi VW ve A4' lerinizin geçmişlerinden eminseniz tebrik etmek lazım (tabii yukardaki kontrolleri yaptıktan sonra)

defa defa şahit olduğumuz konularda arıza verir yada oranı yüksek şeklinde konuşmamız normal, neticede daha 1500km' de enjektör değiştiren, 50000 olmadan turbo değiştiren çok gördük ve bunu bir şirket değil özel bir kullanıcı yaptığında çıkan maliyet çok dramatik olabiliyor.

E Aynı şeyi söylüyorsak neyi tartışıyoruz ki o zaman... :o))

Eğer çok km yapıyor iseniz sizin hesap işe yarayacaktır tercihte... Zaten az km yapıyor ve 5-6 yıldan daha az zamanda arabayı değiştiriyorsanız ancak angarya olur dizel ve malyeti...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

16 Ekim 2011 ' de  mazda dizel araç aldık.Depoyu Gaziemir'de aldığımız yerin yanında fulledik tamamı şehir içinde olmak üzere toplam 640 km geçtik fakat ben aracı biraz agresif kullanırım dayanamam yadımda bir araç görünce basar geçerim.Babam biraz daha sakin kullanır.Sizce ilk kullanım için bu km değerleri nasıldır ?  toyota corolla 1.6 sol e göre 150-200 km falan fazla kullanımışız onu da belirteyim :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 dizel sedan ile istanbul-safranbolu safranbolu-istanbul arası toplamda 840 km yaptım ortalama hız 140 km altına hiç inmedim, sollamalar filan hatta 160-170 km hızı buldum ara ara. 840 Km de ışık yandı hemen yakıt aldım toplamda 43 litre yakıtla 840 km yol yapmış oldum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 dizel sedan ile istanbul-safranbolu safranbolu-istanbul arası toplamda 840 km yaptım ortalama hız 140 km altına hiç inmedim, sollamalar filan hatta 160-170 km hızı buldum ara ara. 840 Km de ışık yandı hemen yakıt aldım toplamda 43 litre yakıtla 840 km yol yapmış oldum

100 km.de 5,11 litre iyi rakam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 Ekim 2011 ' de  mazda dizel araç aldık.Depoyu Gaziemir'de aldığımız yerin yanında fulledik tamamı şehir içinde olmak üzere toplam 640 km geçtik fakat ben aracı biraz agresif kullanırım dayanamam yadımda bir araç görünce basar geçerim.Babam biraz daha sakin kullanır.Sizce ilk kullanım için bu km değerleri nasıldır ?  toyota corolla 1.6 sol e göre 150-200 km falan fazla kullanımışız onu da belirteyim :D

Bu 640 km. sonrası depo doldu mu? Doldurduysanız kaç litre aldı? Bunları bilmeden birşey söylemek zor. İlhan arkadaşımızın hesabına göre iyi bir sarfiyat var mesela.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ve Arkadaşlar normalde ben sakin kullanan bir insanım kızımda eşimde yüksek hızı sevmiyorlar safranbolu'ya giderken bir arkadaşımız daha vardı onun aracı takip edeceğim birbirmizden kopmayalım diye o hızlara ulaştım. Normalde otobanda seyir halim 120 dir nadiren sollamalarda 140 filan bulur. 100-120 arası gitmiş olsaydım emin olun 1000 Km ye yaklaşırdım. Birde aracı yeni aldığım için bu güne kadar dizel araç ilk defa kullanıyorum uzun vadeli olarak. Eski bir honda kullanıcısıyım, dizel motora daha alışmam lazım ama çok devirli ama düşük devirli bir ortasını yakalayacağım, aracın huyunu suyunu kullandıkça anlıyorsun. Safranbolu'ya giderken hız sabitleyici mesala hiç kullanmadım dönerken kullandım otobanda 120 km'e sabitledim mesala direk yol bilgisayarında yakıtın düştüğüne tanık oluyorsunuz. Akdeniz yada Ege ye inmeye kalktığınızda malum otoban yok gibi birşey bu taraflara giderken  hızda 120 nin üstüne çıkamayacağınız için rahat rahat 950-1000 km yol yapılır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu 640 km. sonrası depo doldu mu? Doldurduysanız kaç litre aldı? Bunları bilmeden birşey söylemek zor. İlhan arkadaşımızın hesabına göre iyi bir sarfiyat var mesela.

Evet depoyu aracı alır almaz fulledik 45 litre mazota 172 lira para vermiştik.Sanki bana değerler biraz yüksek gibi geldi ama zamanla düşeceğini düşünüyorum.Araç 10.000 bakımdan sonra randuman sağlar gibime geliyor.Şehir içi 750-800 görsek yeterli :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet depoyu aracı alır almaz fulledik 45 litre mazota 172 lira para vermiştik.Sanki bana değerler biraz yüksek gibi geldi ama zamanla düşeceğini düşünüyorum.Araç 10.000 bakımdan sonra randuman sağlar gibime geliyor.Şehir içi 750-800 görsek yeterli :D

İlk aldığınız zaman değilde, sonraki fullemede alınan litre ve yapılan km. önemli. İlk alımda doldurdunuz. Sonra kaç km. yapıp kaç litre aldınız?

Dizel candır değil mi Gökhan Abi :D

Kesinlikle.... :D

Bir kısım medya; "dizel gürültülüdür" diyor. Varsın kırkırlasın. 4litre yakmış arkadaş, var mı gerisi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

640 km den sonra depoyu tekrar fulledik 172 liraya fullendi.Şuan fazla kullanmadık belki 15-20 gün sonra depo boşalır o zaman kaç km geçtiğimi yazarım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir kısım medya; "dizel gürültülüdür" diyor. Varsın kırkırlasın. 4litre yakmış arkadaş, var mı gerisi?

1.6 benzinli bir araba bile normal devirli kullanımda 10 lt yakıyor (ş.içinde),  benim ufaklık 2.5 v6 (quattro) olmasına rağmen 8lt yakıyor.. Varsın kır kır diye gitsin, o torku yakıtı yeter bizim paşa gönlümüze Gökhan Abi :):nazar: :nazar:
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklısın İbrahim. Ama gönlümde 1.6SıkayD'li AT bir Şinasi var. Öyle bir alet olacak mı bilmiyorum ama niyetim o.

Malum CX-5 duvara tosladı. :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklısın İbrahim. Ama gönlümde 1.6SıkayD'li AT bir Şinasi var. Öyle bir alet olacak mı bilmiyorum ama niyetim o.

Malum CX-5 duvara tosladı. :D

Malesef o durumu bende farkettim ve üzüldüm, sky iyidir candır; bir an önce gelsin de senide nasipse senide skylı aktivli görelim Gökhan Abi :)

lepege candır :D Ben biraz gidip gazlayayım :D

Yorum yok, mazdadan sonra benzinli arabaya binmedim o duyguyu unuttum :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Canlar, Skylarda yaklaşım " The sky is the limit"  Türkçesi "limit gökyüzü" yani  " fiyatlar da gökyüzü" muhtemelen ( bunu güncel fiyatlardan da çıkartabiliyoruz ekonomi Prof. Roubini olmaya gerek var mı  :) )

Ne diyelim artık Allah herkesin gönlüne göre bir Sky nasip etsin, yalnız Mazda bir Skyactive kumbarası yaptırıp şimdiden dağıtırsa bunun gelecekteki satışlarına olumlu etkisi olabilir, Mesela Mazda3 isteyene Skyactive kasa Mazda 3 kumbarası fena motivasyon olmaz bence ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@Coriolis kerem bey size bir soru soracağım  sanırım aracınız mazda 3 impressive otomatik vites.yıllardır otomobil işinin içinde olduğunuzu söylediniz ve çok iyi hesap kitap yaptığınız da ortada.peki neden honda civic düşünmediniz ? ben benzinli araç alsam herhalde honda civic alırdım.sebebi ise 5 yıl garantisinin olması , arkasının mazda 3 e göre daha kibar olması (bence ) forumlardan okuduğum kadarıyla ve kağıt üstündeki yakıt değerinin az olması olabilirdi.ikinci eli sanırım daha hızlı birde.ben hondanın daha iyi olduğunu yada mazda 3 alarak yanlış yaptığınızı söylemek istemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...