Jump to content

Nurkan Yurdakul : "Verimsiz Bayilerle Vedalaşacağız"


Zotone
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bizim insanımız imaja değil fiyata önem verir Emre.  Bizim gözümüzde gayet prestijli bir marka Mazda (Yurtdışında serçe modunda olsa da), ama sokakta herhangi birine sorsan bizim gözümüzle bakmayacaktır. Yok satılmaz, yok ikinci eli düşük, hatta kore malı diyen bile var.

Bir de ortada acınası satış rakamları olunca, biraz prestijimizden ödün vermemiz gerekebilir. Fazla inatlaşırsak da Volvo gibi Çin malı oluveririz. Ford'un elinden zor kurtulmuşken...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 218
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    51

  • A-Lee

    47

  • emregc

    16

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Olayın imaj boyutu nedense daha önemliymiş gibi geliyor bana.

Aynı sınıfdaki diğer markaların başka gruba ait araçlarla beraber satıldığını gördünüzmü, Renault Dacia, Opel Chevrolet, bunlar hep aynı grubun araçları , Toyota , Honda görmedim hiç başka markalarla beraber satılan, ama bizim kombinasyonlar bir enteresan Mazda Geely , Mazda Chevrolet,  Mazda Volvo vs. vs.  kendi içinde rekabet var sanki bayinin, artık kimi tutar bayi , tarafsız olurmu bilmem kendi inisyatiflerine kalmamış mı daha karlı olan birini öne çıkarmak...

Yinede uzun vadeli düşünüp işe şöyle başlansaydı daha iyi olurdu diye düşünüyorum:

-5000 adetlik satış hedefleri 1100 de kalıp tutuşunca reklam vermeye değil , baştan başlanabilirdi sıkı bir reklam vermeye

- güven verip müşteri kazanmak  ve müşteri memnuniyeti sağlamak adına rakiplerin yaptığını yapıp bakım aralıkları en azından 1 yıl a , garanti 5 yıl/150.000 km ye çıkarılmaya çalışılabilirdi...

- olmayan illerimize bayiler açmaya teşvik edilebilirdi yatırımcılar..

İleride beklenen o izlenim bırakılabilecekmi Çin, Hindinstan araçlarının yanında duruyorken sıradışı Skyactiveler...

toyota / honda aynı bayide görmediniz mi?...emin misiniz?...bence değilsiniz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim insanımız imaja değil fiyata önem verir Emre.  Bizim gözümüzde gayet prestijli bir marka Mazda (Yurtdışında serçe modunda olsa da), ama sokakta herhangi birine sorsan bizim gözümüzle bakmayacaktır. Yok satılmaz, yok ikinci eli düşük, hatta kore malı diyen bile var.

Bir de ortada acınası satış rakamları olunca, biraz prestijimizden ödün vermemiz gerekebilir. Fazla inatlaşırsak da Volvo gibi Çin malı oluveririz. Ford'un elinden zor kurtulmuşken...

Birkaçımızın değil yukarıda bahsettiğin gibi halkın gözündeki prestijimize bakalım derim, mesela ben VW'e bakınca paradan çok imajın öne çıktığını, milletin bile bile kuyruğa girip 4-6 ay beklediğini görüyorum çevremde, bu satış rekoru kıran araçların fiyatları rakiplere nazaran fayda maliyet oranlaması yapınca hiç de uygun değil bana göre....

Eğer ileride fiyatları koz olarak kullanacaksak Mazda'nın  aynı bayide ,daha ucuza kaliteli araçlar sunmaya çabalayan markaların yanında,pek üstünlüğü yine olmayacak gibi.... yani " aynı özellikler Çin/Kore aracında da var fiyatı şukadar Mazdalar bukadar" diyebilir satışçılar, bu durumda yine satmayabilir beklendiği gibi ve  daha ziyade diğer markanın satışlarına katkısı olabilir daha pahalı olan Mazdalarımızın...

Bence prestijden daha fazla ödün verirsek ipin ucu iyice kaçar, buradaki herkesin bildiği gibi sağlam bir toparlanmaya ihtiyacı var Mazda imajının...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

toyota / honda aynı bayide görmediniz mi?...emin misiniz?...bence değilsiniz...

Ben görmediğime eminim tabi, ama gören varsa söylesin Honda / Toyota nerede hangi marka ile  beraber satılıyor bilmek isterim....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

servisinde faturanin uzerindeki mazda logosu haric mazda ya dair en ufak bir ipucu bulundurmadan honda tulumlu elemanlarla araclarin bakimini yapan, mazda dan bir haber olup yedek parcanin y'sini stogunda bulundurmayan bayilerle de yollarini ayirmazlarsa ileride kesinlikle mazda dan devam etmeyecegim.. babadan 4, bir de kendim 5 tane mazda gordum 20 senede ama bir daha tovbe.. ayiptir.. marka imaji ancak bu kadar yerlere dusurulur.. eger buralari denetleyip bu tabloyu gordukten sonra bile eyvallah diyorlarsa yaziklar olsun.. adamin verdigi kartin uzerinde bile honda logosu var.. yoneticilik bu degil, sahip ciksinlar markalarina..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

daha elinde mazda 3 polen filtresi bile bulundurmayan honda servisleri var, mazda tr yoneticilerinin dikkatine..

mazda polen filtresi bulundurmayan Honda servisleri ? :D *mesajı silebilirsin sonra* :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet abi mazda polen filtresi bulundurmayan honda servisi.. bayi olarak mazda ile honda beraber ama asagidaki servis kati honda.. ama mazda ya da bakiyorlar ayip olmasin diye..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elazığ bayisi.. eskiden Honda bayisi idi, Mazda'yı da dahil ettiler bünyelerine ama servis olduğu gibi Honda.. insan bir tane Mazda broşürü koyar bekleme odasındaki masanın üzerine, o da yok :D altında mazdayla bildiğin honda servisine giriyorsun yahu, bu adamlar bu arabaları tanıyor mu diye şüpheye düşüyor insan.. içerden bir tane polen filtresi getirdiler, mevcuduyla yanyana koyup bu mu değil mi tartışması yapıyorlar.. değilmiş elimizde yok malesef dediler.. kimin içine siner ki bir daha aynı servise ayak basmak?

bu şekil işleyen servisleri ya temizlemeleri ya da yola getirmeleri gerek.. rx-8 satıyorlar showroomda, soruyorsun dexelia yok serviste.. ne marka yağ var diye soruyorum, honda yağı koyuyoruz diyor.. gittim baktım Castrol koyuyorlar :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Elazığ bayisi.. eskiden Honda bayisi idi, Mazda'yı da dahil ettiler bünyelerine ama servis olduğu gibi Honda.. insan bir tane Mazda broşürü koyar bekleme odasındaki masanın üzerine, o da yok :D altında mazdayla bildiğin honda servisine giriyorsun yahu, bu adamlar bu arabaları tanıyor mu diye şüpheye düşüyor insan.. içerden bir tane polen filtresi getirdiler, mevcuduyla yanyana koyup bu mu değil mi tartışması yapıyorlar.. değilmiş elimizde yok malesef dediler.. kimin içine siner ki bir daha aynı servise ayak basmak?

bu şekil işleyen servisleri ya temizlemeleri ya da yola getirmeleri gerek.. rx-8 satıyorlar showroomda, soruyorsun dexelia yok serviste.. ne marka yağ var diye soruyorum, honda yağı koyuyoruz diyor.. gittim baktım Castrol koyuyorlar :D

kızdırmayın leyn adamı... valla dolmuş admin yahu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İrfan Çelikmotor cok yeni bir bayi . Ben de aracı oradan aldım. Dexelia yok , bazı sarf malzemeler de eksik var (polen gibi) .ben çok kafaya takmadım açıkcası,ne lazımsa geliyor ama haklısın. Şehir disından gelenler için büyük bir eksik . Okan'a ileteceğim bu serzenişleri  :) kısa zamanda çözülür merak etme . Elazığ'a gelirsen beni de ara mutlaka :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi geçen sene ağustos'ta uğramıştım izmir'den gelirken, yeniler olur o kadar demiştim ama üzerinden 1 sene geçti hiçbir şey değişmemiş :) hala honda servisi.. servise biraz mazda makyajı yapmak bu kadar zor olmasa gerek.. ellerinde gerekli malzeme de vardır yani.. belki honda kullanıcılarını ürkütmek istemiyorlardır.. başka honda bayi ve servisi varsa, mazda tek olduğundan kafaları rahattır..

polen filtresine gelince elinde bitse bile sipariş vermeleri gerek.. 10 gün değil 1 ay sürsün isterse gelmesi.. stoktan eksilme olmuşsa müşteriyi beklemeden tamamlamaları gerek.. mantalite önemli.. aynı ilgisizliği honda'ya karşı göstermediklerini zannederek kızıyorum, madem ayrı gayrı iş yapacaklar mazda için yapmasınlar diyorum.. malatya'ya da giderim.. ordakide olmasa yürür giderim izmir'e kadar, hem mazeret olur iyi olur :D

bu şekilde işleyen servislerin kendilerine çekidüzen vermeleri gerek.. bir mazda kullanıcısı olarak benim içime sinmiyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi geçen sene ağustos'ta uğramıştım izmir'den gelirken, yeniler olur o kadar demiştim ama üzerinden 1 sene geçti hiçbir şey değişmemiş :) hala honda servisi.. servise biraz mazda makyajı yapmak bu kadar zor olmasa gerek.. ellerinde gerekli malzeme de vardır yani.. belki honda kullanıcılarını ürkütmek istemiyorlardır.. başka honda bayi ve servisi varsa, mazda tek olduğundan kafaları rahattır..

polen filtresine gelince elinde bitse bile sipariş vermeleri gerek.. 10 gün değil 1 ay sürsün isterse gelmesi.. stoktan eksilme olmuşsa müşteriyi beklemeden tamamlamaları gerek.. mantalite önemli.. aynı ilgisizliği honda'ya karşı göstermediklerini zannederek kızıyorum, madem ayrı gayrı iş yapacaklar mazda için yapmasınlar diyorum.. malatya'ya da giderim.. ordakide olmasa yürür giderim izmir'e kadar, hem mazeret olur iyi olur :D

bu şekilde işleyen servislerin kendilerine çekidüzen vermeleri gerek.. bir mazda kullanıcısı olarak benim içime sinmiyor..

insan yaptığı işe saygı duyacak önce...ne demişler aslan yattığı yerden belli olur.

bunun hiçbir mazereti olamaz.

burada hem Mazda hem de bayi suçludur bence...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Böyle bayilerin/servislerin sıkacaksın topuklarına birer tane. Bak bi dahaki sefere nasıl karşılıyorlar seni :D

Geyik bir yana; Kocaeli Mazda Haldız bu konuda en örnek bayilerden biri sanırım. Bünyelerine Pejo'yu da aldılar ama onu yolun karşısındaki başka bir binada satıyorlar. Aynı çatı altında iki markayı yanyana getirmiyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...