Jump to content

2012 Mazda3 Impressive HB Otomatik (Makyajli Kasa)


Onur
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

yahu duyan/okuyan da içeriden kapılar kilitlenemiyor sanacak.

ailesini o kadar düşünen insan basitçe elini kapı kilitleme koluna götürüp bir zahmet kilitler tüm kapıları. cam kilit düğmesine de basıverir o arada...

Bir gün insanlığın bir doğası olarak dalgınlığına gelip de o kola basmayı unutur da başına benzer bir olay gelmez inşallah. Başka hiçbir şey söylemiyorum zira böylesine körü körüne bir savunmaya söyleyebilecek sözüm yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 66
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    10

  • emregc

    5

  • Onur

    17

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Bir şeyi açıklamakta fayda var. Otomatik kilitlenme benim bildiğim kadarı ile Mazda'da hiç olmadı Türkiye'de. Bu sebeple maliyet ile felan alakası yok. Muhtemelen Avrupa menşeili hiçbir araçta bu seçenek mevcut değildir çünkü bizim araçlar Avrupa spekli geliyor.

Çıkartılan donanımların da sayısı 3 veya 4 ki bunlardan bir tanesi donanım bile değil anahtarlardan birisi kumandasız gelmeye başladı o kadar . Geriye kalan 3 fark ise ;

* Ön cam ısıtması

* 4 cam ve sunroof'un otomatik olması ve sıkışma koruması

* Kumandadan 4 cam ve sunroof un kontrol

Kısacası kapı kilidi gibi hiç olmayan bir özellik üzerinden tartışmanın bir anlamı yok. Eğer yapılabiliyorsa benim eski aracımda yaptırdığım gibi 40-50 TL lik bir röle taktırılır olur biter.

Bu tarz ufak eksiklikler sebebi ile aracın toplamında bir donanım eksikliği varmış gibi gösterilmesine ben de karşıyım. Evet olsa iyi olurdu denecek özellikler var ama eski aracım Mazda6 ile karşılaştırınca da oldukça güzel ekler de mevcut.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Serdar kardeş, başına bir olay gelmiş, bir travma ile böyle yazman normal. Allah kimsenin başına vermesin ve geçmiş olsun.

Fakat başkalarının başına kapkaç gelmesin temennisine, ben de, kimse kaza yapmasın binde bir de olsa kilitli kapılar açılmadığından kimse ölmesin duasında bulunabilirim.

Coriolis'in ima ettiği gibi, herşeyi koy, o da olsun bu da olsun'un sonu yok maalesef. Kemeri nasıl takıyorsak kapıları da kitleyebiliriz.

Şunu da unutmayalım, dünya da otomatik kilitlenen kapılar hala tartışmalıdır. USA'a bile uygulamada eyalet eyalet farklılıklar gösterebiliyor...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kapıların, sürücü bölümünde yer alan düğmeden kilitlenmesinden sonra, hem dışarıdan hem içeriden açılamıyor. Araç içindeki yolcuların ine bilmesi için, ya mandalı geri çekerek sadece kendi kapısını açacak, yada araç kullanıcısı tüm kapıları kendi tarafındaki mandala basarak hepsini açacak. Bunların hiçbirisini aracım daha yeni olduğu için denemedim açıkcası. Bu şekilde dir diye düşündüğüm için yazdım. Şimdi kafama takılan ve bilmediğim soru nedir sürücü kapıları içeriden kilitledi diyelim, sonra sürücü araçtan inmek için kilit mandalını geri çekmesimi lazım yoksa kapı kolunu çektiği anda kapı açılırmı ?. Bunu denemedim bileniniz varmı ?. Birde yine dönüp dolaşıp aynı konuya geleceğiz "güvenlik". Aracı içeriden kilitledik diyelim, bir kaza oldu, araçta yangın çıktı, sürücü baygınlık geçirdi vs bir sürü ihtimal var. Araçta bulunan yolcular o panik anında kapı kilidini açmaya mı çalışacakla sonuçta kolu çektikleri zaman kapı açılmayacak. Yolcular arasında çocuklarında var olduğunu düşünürsek kapı kilidini açması zor olacaktır. İçeriden sürücü tarafından kilitlenen kapılar hem içeriden hem dışarıdan açılamıyor. Ya yolcunın yada sürücünün kilite müdahalesi ile açılabiliyor. Olası bir durumda ilk olan şey panik. Yani otomatik kilitlenmesi olsa bir dert olmasa bir dert. Sürücü içeriden kilitlese ayrı bir dert. Bu arada yine söylüyorum arkadaşlar aracım yeni olduğu için daha herşeyini keşfetmiş değilim. Kapılarla ilgili söylediklerim bu şekildemi işliyordur. Otomatik kilitlenme özelliğinde bu arada  içeriden kapılar açılabiliyor ama dışarıdanmı sadece açılamıyor.Kazasız belasız sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kapıyı içeriden kilitlediğinizde, tekrar içeriden kapıyı açmak için kapı kolunu çekmeniz veya iki defa çekmeniz yetmiyor. Mutlaka kilit mandalını çekmelisiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Forddakinden memnunum, herşey aynı koldan manuel kumanda, kolu öne itiyorsun kilitliyor tüm kapıları, normal şekilde kapıyı  açmak için aynı kolu çektiğinde bütün kilitlerde açılıyor... Yani panik anında yine kilitleri aynı koldan açmış oluyorsun...

Kırmızı ışıkda etrafda şopar , satıcı vs görsem,  dursam bir yerde kilitliyorum kendim nolur nolmaz kapıları...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet, kilitliyken yolcular kendi kapısını açmak istediği zaman açıp çıkabiliyor , bu arada diğer kapılar kilitli kalmaya devam ediyor... Yalnızca sürücü kapısından tüm kapılar aynı anda kilitlenip açılabiliyor...

Bagaj kapısını da dışarıdan anahtar harici açmak mümkün değil, içeride sinyallarin hizasında bir bagaj butonu var ona dokununca açılıyor, yada anahtarla açabiliyorsunuz... Bu da emniyete bir başka bakış açısı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sevgili "Orbitus" goreceli olarak kabullenebilecek seyler konusunda kendi icimde dusuncelerimi pekistirmissin tesekkur ederim. bu arada takvim yok :)

otomatik kilit konusunda ben hala kaza aninda tehlikeli olmasi konusunun sacma oldugunu dusunuyorum, keza ha elimle kitlemisim kitlenip olmusum ha otomatik, sonucta bu elle kapatilabiliyorsa elle de acilabilir, ha kaza aninda sikisiyosa elle de kitlenince ayni dava otomatik kitlenince de ayni dava. kesinlikle ama kesinlikle savunulacak bir yaninin olmadigini dusunuyorum.

insallah elim alisir, simdi sehir icinde ne zaman bi dilenci, bir cam silici, bir selpak satici gorsem direk zink diye elim kilide gidiyor. bir de bu kilitlenme davasinda baska bir sorun var, en azindan kapi kilidini acip kapatmak icin ortak bir dugme olmaliydi neden? mesela araci parkettim bankamatigin onune, esim arabada daha onceki araclarimda diyordum ki ben disardayken iceriden kitle biri dalmasin, simdi bu mumkun degil sadece kendi kapisini kitleyebiliyor munferit olarak. bu kapi kilidi olayi ne yazikki nerden tutsam elimde kaliyor. bu konu hakkinda 100 kisinin 100 farkli fikri tezi veya onerisi olabilir ama genel olan ve geleneksel olan sudur, araba belli bi hiza ulasinca kapilar otomaitk kitlenir, ortada bi yerde bir dugme olur ve manual olarak tum kapilar kitlenir veya acilir budur arkadaslar. yineliyorum bu eksiklik (bence ciddi eksiklik) araci tu kaka yapmaz kesinlikle ama uzerinde durulmayacak kadar da basit bir dava degil.

hararet gostergesi konusunda birkez daha dusundum ve gayet anlasilir geldi bu sistem. soguksa mavi isik, normade isik yok, tehlike aninda kirmizi. ekranda yer kaplamamis olmus guzel.. lafimi geri aldim :)

On sol konsol altinda bir bosluk var denmis ancak aktif kullanim icin cok pratik degil. amacim cep telefonumu elimin altinda tutmak, simdilik bardak koyma kutusu isimi goruyor..

RVM hakkinda birsey eklemek istiyorum, evet cok guzel bir ozellik (bu arada citroen de koymus c5'in yeni modeline sanirim gecen reklamini mi ne gordum) ancak bazen ozellikle kontrol ediyorum saglikli calisiyor mu diye ve goruyorum ki %100 hatasiz calisan bir sistem degil. bazen kacirabiliyor ama olsun elestirmiyorum yine de saglikli suruse destek oluyor. koltuk isitmasini ve RVM'i cikarip bisi koymak yerine onlari da ek olarak koysalar fena olmazmis. koltuk isitmasi davasi ise oldukca hizli 5-6 saniye icinde pismeye basliyorsunuz..

bagaj kapisi guvenligini test ettim, araba vitesteyken yani acilmamasi gereken durumda acilmiyor orda sorunumuz yok.

sevgiler!...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Coriolis

Citroen' in RVM' si sesli değil...

ayrıca bardak koyma kutusunun ortası çıkarılabilir  tasarlanmıştır. tam da cep telefonu vb koyabilelim diye.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

onur öncelikle hayırlı uğurlu olsun. RVM 60 km hızdan sonra çalışmaya başlıyor, o yüzden belki yanılmış olabilirsin. bir de kalorifer ısıtması için hararet göstergesi iyi olur demişsin, gösterge mavi de yansa, otomatik ısıtmayı açınca klima sayesinde ısıtma çalışıyor, yani beklemene gerek yok. diğer yazdığın konuların çoğuna ben de katılıyorm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak Mod, evet torpidonun arkasinda bir bosluk var ancak henuz oraya bisiler doldurma sansim olmadi. ilk firsatta deneyecegim.

dülgeroğlu: hayir hocam yüksek hizda sagimdan otobüs geliyo görmüyo bazen, dedigim gibi calisma prensibinden kaynaklanan bilmedigim seyler olabilir ogrenecegim, herseye ragman RVM yani :)

Coriolis: bardak koyma yerinin ortasinda pull gibi bir yazi vardi yani belli orda bi aksiyon olabilecegi ama elimde kalir diye asilmadim, bu sekilde de oldukca kullanisli...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onur kardeşim, RVM konusunda, RVM'nin sağdan gelen otobüsü, bazen, algılamaması hususunu anlamadım.

Kitapçıkta "hatalı doğru " ve "hatalı yanlış " larla ilgili açıklamalar var buna göre; RVM'nin hatalı doğru uyarılar verme ihtimali olabiliyor ama hatalı yanlış, yani senin durumundaki gibi, reaksiyon göstermesi yani tepki vermemesi çok olası görünmüyor.

Zaten söylenmiş, RVM enaz 60 km/h hızda ve arkadan yaklaşan aracın hızı senin aracın hızından daha yüksek olduğu durumlarda çalışıyor. Koşullar uygun olduğunda da iki ayrı fazda çalışıyor RVM. Buna göre sen enaz 60 km/h hızında gidiyorsun, arkadan sağ veya sol şeritten daha hızlı bir araç yaklaşıyor. Direksiyonu şerit değiştirmek için kırmadığın sürece ilgili yan aynada yaklaşan aracı göstermek için sadece turuncu uyarı ışığı yanıyor, şerit değiştirmek amacıyla direksiyonu hafifçe ilgili yöne kırmaya teşebbüs ettiğinde, hemen aynadaki ışık kırmızıya dönüyor ve sesli uyarı veriyor...

Tekrar belirtmek istiyorum; koşullar uygunsa otobüsü görmeme ihtimali olacağını  düşünmüyorum; yani bu çok çok çok düşük bir olasılık.  Bu hata, bir arıza anlamına gelebilir. Ben kendi aracımda 3 aydır hatalı bir algılamaya rastlamadım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onur kardeşim, RVM konusunda, RVM'nin sağdan gelen otobüsü, bazen, algılamaması hususunu anlamadım.

Kitapçıkta "hatalı doğru " ve "hatalı yanlış " larla ilgili açıklamalar var buna göre; RVM'nin hatalı doğru uyarılar verme ihtimali olabiliyor ama hatalı yanlış, yani senin durumundaki gibi, reaksiyon göstermesi yani tepki vermemesi çok olası görünmüyor.

Zaten söylenmiş, RVM enaz 60 km/h hızda ve arkadan yaklaşan aracın hızı senin aracın hızından daha yüksek olduğu durumlarda çalışıyor. Koşullar uygun olduğunda da iki ayrı fazda çalışıyor RVM. Buna göre sen enaz 60 km/h hızında gidiyorsun, arkadan sağ veya sol şeritten daha hızlı bir araç yaklaşıyor. Direksiyonu şerit değiştirmek için kırmadığın sürece ilgili yan aynada yaklaşan aracı göstermek için sadece turuncu uyarı ışığı yanıyor, şerit değiştirmek amacıyla direksiyonu hafifçe ilgili yöne kırmaya teşebbüs ettiğinde, hemen aynadaki ışık kırmızıya dönüyor ve sesli uyarı veriyor...

Tekrar belirtmek istiyorum; koşullar uygunsa otobüsü görmeme ihtimali olacağını ihtimalini düşünmüyorum; yani bu çok çok çok düşük bir ihtimal.  Bu hata bir arıza anlamına gelebilir. Ben kendi atacımda 3 aydır hatalı bir algılamaya rastlamadım.

hepsine okay, zaman icinde daha net anlayip ogrenecegim. eger bir sorun olursa yeniden paylasirim zaten.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Telefon için en uygun yer bence de bardaklık kısmı ama ufak , ince şeyler için ( park bileti gibi ) bilgi ekranlarınınn önü de kullanılabiliyor.

Bu tarz boşlukların bırakılmamasının sebebi ise yine "güvenlik" diye düşünüyorum :) . Kaza anında bu gibi baş hizasındaki cisimleri serseri mayına dönebileceği için bu boşluklardan vazgeçilmiş olabilir diye bir mantık geliştirdim ben kendi kendime :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Telefon için en uygun yer bence de bardaklık kısmı ama ufak , ince şeyler için ( park bileti gibi ) bilgi ekranlarınınn önü de kullanılabiliyor.

Bu tarz boşlukların bırakılmamasının sebebi ise yine "güvenlik" diye düşünüyorum :) . Kaza anında bu gibi baş hizasındaki cisimleri serseri mayına dönebileceği için bu boşluklardan vazgeçilmiş olabilir diye bir mantık geliştirdim ben kendi kendime :)

ne guvenlik prensipleriymis arkadas dedirtiyor bu mazda adama :)  :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...