Jump to content

Mazda3 Fren Problemi


moretimetokill
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bende de bir iki defa oldu n de calistirip rolantiyi beklemeden d ye atinca arac kendini atiyor devri yuksek oldugu icin ..bende bunu beklemedigim icin tutmuyor hissi vermisti fren ama devir dustukten sonra hareket edince hic sorun yasamadim

Bu arada ben farkli birsey sormak istiyorum bizde 2 aracta da ayni seyi yasadik ikisinde birden sorun olmaz heralde diyoruz ama ...aracla giderken 80 ve uzeri tum hizlarda frene bastığınızda bir titreme oluyor direksiyondan falan baya bir hissediyorsunuz . Sizlerdede varmi ayni sey araclar 2009 ve 2011 ayni kasa otomatik. .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende de bir iki defa oldu n de calistirip rolantiyi beklemeden d ye atinca arac kendini atiyor devri yuksek oldugu icin ..bende bunu beklemedigim icin tutmuyor hissi vermisti fren ama devir dustukten sonra hareket edince hic sorun yasamadim

Bu arada ben farkli birsey sormak istiyorum bizde 2 aracta da ayni seyi yasadik ikisinde birden sorun olmaz heralde diyoruz ama ...aracla giderken 80 ve uzeri tum hizlarda frene bastığınızda bir titreme oluyor direksiyondan falan baya bir hissediyorsunuz . Sizlerdede varmi ayni sey araclar 2009 ve 2011 ayni kasa otomatik. .

 

Fren disklerinizi kontrol ettirin acilen.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende böyle bir sorun yok ama 110-120 gibi bazen titreme/sarsıntı değil ama motor rezonansa giriyor sanırım onun etkisi olabiliyor, o rezonans yaptığı hızda gitmiyorum ben de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Yeni üye oldum, 6 ay önce almış olduğum, mazda 3 impressive modeli arcımdan oldukca memnunum, fren konusunda şunu keşfettim, araç soğukken yani rölanti düşmeden hareket ederseniz ve fren kullanırsanız, tutmuyor olayı tamamen aracın yüksek rolantiden dolayı motor devrinin çok zorlaması ve haraket isteği-fren durma olayı yani iki zıt işlemin fizik kuralıda diyebiliriz, aslında rölanti normale gelince herşey düzeliyor, bunu hissettim. Motor yüksek rölantide o kadar istekliki hareket hızını artırmaya çalışıyor ve frene baskın geliyor, frene daha güçlü basmak gerekiyor bunu çözdüm aracımda. Ayrıca frene basınca araçta ve direksiyonda titreme oluyorsa belirli bir hız sonrası muhtemel sorun disk eğriliği olabilir, gözle ve elle tespit edemezsiniz. Ayrıca fren hissizliği, balataların sertleşip kaydırma yapmasıda önemli etkendir. Normalde hidrolik yağların 2-3 yılda değişmesi gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Bu arada 2 seferdir aracı çalıştırır çalıştırmaz hareket ettirdim ve ilk anlarda fren tutuşu çok az olduğunu farkettim. Fakat sürüşün geri kalanında bir sorun yoktu. Bu ilk anlardaki az tutma olayı normal mi? Dip fren yapsam bile araç gidiyordu hemen hareket ettikten sonra

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada 2 seferdir aracı çalıştırır çalıştırmaz hareket ettirdim ve ilk anlarda fren tutuşu çok az olduğunu farkettim. Fakat sürüşün geri kalanında bir sorun yoktu. Bu ilk anlardaki az tutma olayı normal mi? Dip fren yapsam bile araç gidiyordu hemen hareket ettikten sonra

İlk çalıştırmada bendeki durum da aynı mutlu. İlk aldığım zamandan beri. Çok dikkatli davranmak lâzım
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada 2 seferdir aracı çalıştırır çalıştırmaz hareket ettirdim ve ilk anlarda fren tutuşu çok az olduğunu farkettim. Fakat sürüşün geri kalanında bir sorun yoktu. Bu ilk anlardaki az tutma olayı normal mi? Dip fren yapsam bile araç gidiyordu hemen hareket ettikten sonra

O durum normal. Elin viteste olursa baktın gidiyor araç, vitesi boşa al fren hemen tutuyor. Özellikle paralel parktan çıkarken dikkatli olmak lazım.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyi bari bu durum daha önce de karşılaşmıştım da bu kadar değildi. Bir sorun olmamasına sevindim diyebilirim. Zira arka lastikler ıslak havada fena kaydırmaya başladı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 sayfa boyunca tum yorumlari okudum ve anladigim su. 

 

Arabayi calistiriyosunuz ve hemen hareket etmek istediginizde "bazen" fren tutmuyor, pedal sisiyor vs..  bir diger arkadasin da klimasi acikken freni tutmuyor.

 

Cok ozur dilerim, gercekten... ama ne kadar rahatsiniz be arkadaslar ? :) biri bu konuyu acmasa pek de caninizi sikan bir sorun degilmis gibi davrandiginizi goruyorum :) siz ve ailenizin cani bu kadar degersiz mi guzel kardeslerim ? "kitapcikta bu konuda uyari var " denilebilir mi ya bu HATA icin  ?   Hele ki servis "genel olarak otomatik araclarda bu sorun var " nasil der ? Saka deyin bana ne olur ..   

 

Mazda Rusya forumda baktim boyle bir konu bile yok.. Arayip sordum ayni model araclari kullanan birkac forum uyesi arkadasa "saka mi yapiyosun, aninda dava ederdim" diyorlar!.. Madem bu kadar normal , neden diger tum otomatik araclarda yok bu HATA peki ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 sayfa boyunca tum yorumlari okudum ve anladigim su. 

 

Arabayi calistiriyosunuz ve hemen hareket etmek istediginizde "bazen" fren tutmuyor, pedal sisiyor vs..  bir diger arkadasin da klimasi acikken freni tutmuyor.

 

Cok ozur dilerim, gercekten... ama ne kadar rahatsiniz be arkadaslar ? :) biri bu konuyu acmasa pek de caninizi sikan bir sorun degilmis gibi davrandiginizi goruyorum :) siz ve ailenizin cani bu kadar degersiz mi guzel kardeslerim ? "kitapcikta bu konuda uyari var " denilebilir mi ya bu HATA icin  ?   Hele ki servis "genel olarak otomatik araclarda bu sorun var " nasil der ? Saka deyin bana ne olur ..   

 

Mazda Rusya forumda baktim boyle bir konu bile yok.. Arayip sordum ayni model araclari kullanan birkac forum uyesi arkadasa "saka mi yapiyosun, aninda dava ederdim" diyorlar!.. Madem bu kadar normal , neden diger tum otomatik araclarda yok bu HATA peki ?

 

Sonuna kadar haklısın hocam. Geçen sene aynı sorunu bende 2-3 kez yaşadım. 2006 model mazda ile Birkaç sefer 90 km civarında hızla ilerlerken frene biraz bastığımda bi terslik olduğunu frenin sertlemiş olduğunu ama biraz zorlayınca tuttuğunu farkettim. Derken bi gün yolda giderken özellikle denemek istediğimde yaklaşık 3 sn kadar fren takoz gibi oldu. Sonra açıldı. Özel servisimde baktırdım birşey bulamadılar. Daha sonrasında ise tekrarlamadı. Ama bu gerçekten çok ciddi bir durum.

 

Özellikle yol tutus ve fren mesafesiyle övülen mazdaların frenle alakalı böyle problemler yaşatması da ayrı bir soru işareti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

2012 mazda 3 aracımın, geri gidişte frene basılınca vuruntu sesi yapan ve ayrıca ses yapan orjinal fomoco marka arka fren balatalarını, yumaşak karakterli diye kale marka balatalarla değiştirtim. Balatalar araçtan çıkanla farklı idi, usta geri gidişteki frenlemede balata boşluğunu alsındiye yeni nesil olarak farlı tel sıkıştırma yapmışlar dedi, ayrıca bu arada dot 4 ile fren hidroliğini tamamen değiştirdim.  değiştireli iki gün falan oldu, şehir içinde birşey fark etmedim, fakat kırıkkaleye 140 km yol yaptım, donüşte bozuk diferansiyel sesi gibi balata sürtme sesi geldi, frene basınca kesiliyor, bırakınca uğultu yükseliyordu, bir yerde sert fren yapmak zorunda kaldım, ses kesildi fakat eve geldiğimde ön jantların soğuk, arka jantların sıcak olduğunu fark ettim, ustamı aradım, fren merkezindendir diyor, bana inanadırıcı gelmedi, balata ve hidrolik değiştirinceye kadar bişey olmayan araca şimdi ne olduda merkez bozuldu. Aklıma acaba kale balatada bir sorunmu var diye düşündüm, arkadaşların görüşünü alayım dedim. yorumlarınızı bekliyorum.

renegade tarafından düzenlendi
kelime hatası
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2012 mazda 3 aracımın, geri gidişte frene basılınca vuruntu sesi yapan ve ayrıca ses yapan orjinal fomoco marka arka fren balatalarını, yumaşak karakterli diye kale marka balatalarla değiştirtim. Balatalar araçtan çıkanla farklı idi, usta geri gidişteki frenlemede balata boşluğunu alsındiye yeni nesil olarak farlı tel sıkıştırma yapmışlar dedi, ayrıca bu arada dot 4 ile fren hidroliğini tamamen değiştirdim.  değiştireli iki gün falan oldu, şehir içinde birşey fark etmedim, fakat kırıkkaleye 140 km yol yaptım, donüşte bozuk diferansiyel sesi gibi balata sürtme sesi geldi, frene basınca kesiliyor, bırakınca uğultu yükseliyordu, bir yerde sert fren yapmak zorunda kaldım, ses kesildi fakat eve geldiğimde ön jantların soğuk, arka jantların sıcak olduğunu fark ettim, ustamı aradım, fren merkezindendir diyor, bana inanadırıcı gelmedi, balata ve hidrolik değiştirinceye kadar bişey olmayan araca şimdi ne olduda merkez bozuldu. Aklıma acaba kale balatada bir sorunmu var diye düşündüm, arkadaşların görüşünü alayım dedim. yorumlarınızı bekliyorum.

Sanki arka balatalar sıkıyor gibi. Ustanın dediği merkez bozuk lafına inanmayın. Ustanıza gidin arka balataları tekrar kontrol etsin, sıkılığını vs. Zaten aracı lifte kaldırıp tekerlekleri döndürmeye çalıştığınızda sıkıp sıkmadığını anlarsınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün aracımı ustama götürdüm, arka frenler kontrol edildi, Mazda 3 için üretilen yeni nesil KALE balatalarda uyumsuzluk var, balata sıkıştırma gergi telleri yerinden çıkıp pistonun kıyısına gelip balatalar freni sıkıştırıyor ve devamlı sürtme yapıyor, ayrıca kale balatanın dış metal aksamları kötü bir işçilik ve malzeme kalitesi ile yapılmış görünüyor, fomoco larla karşılaştırınca durum daha iyi net anlaşılıyor, eski balatalarımı taktırdım, sorun halloldu, araç rahatladı. Ayrıca tükenmek üzere olan ön balatalar için BREMBO marka balata sipariş ettim, verim alacağımı düşünerek iki gün sonra taktırmayı düşünüyorum.

renegade tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Brembo gerçekten balata imiş, son derece yumuşak ve kesin kararlı, olması gerektiği gibi, en kısa zamanda ark disklerede brembo takmayı düşünüyorum, balata sesi ve fren problemi yaşayanlara kesin tavsiyem. Ben çok memnun kaldım, bir haftayı geçti kullanıyorum, fark yaratıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Konuya bir güncel çekelim.

Kayseri sıcağını görünce şehiriçinde 40 km yi geçmeden şehiriçi sürüşte bu durumu 2-3 dakika sürdü. Tabi frenlerin çok az tuttuğunu ben farketmedim. Farkettiğimde sonuna kadar bassam da sanki el frenini 2-3 tık çekmişim gibi çok yavaş bir şekilde durdu. Hemen sağa çekip freni pompaladım ve sonra frenin tuttuğuna emin oldum. Yalnız 2 gündür deniyorum. İlk çalıştırmadan sonra pompalama yapmazsam fren tutmuyor, ayrıca üstüste sık fren yapınca da sanki fren tutma performansı düşüyor. Markette durdum 5 dakika. Çıktıktan sonra aracı çalıştırıp ilerledim ve frene sonuna kadar bastım, aynı şekilde tutmadı.

Bu arada her zaman araç çalıştıktan sonra rölantinin düşmesini beklerim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyotaclubtr den Ufuk usta ile yapılan istişareler sonucunda sorunun tasarımsal olarak booster check valve inden kaynaklanabileceğini söyledi. Hatta %99 ihtimal verdi. 
Yaptığım araştırmalarda da gerçekten booster check valve yüzünden boosterda vakum korunamadığından böyle sorunların oluştuğunu söyleyen bir sürü kullanıcı var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

       Dikkat etmek lazım mutlu bey.???

       Sonuçta fren sistemi hayati önem arz ediyor. Eğer anlattığınız gibi bir durum varsa çok sıkıntı. Evimin önünde kapalı pazar yeri var aracımı oraya park ederim. Geçenlerde eski aracımla tam park yerinden çıkıyorum 3 yaşlarında bir velet araçların arasında bisiklete biniyor. sağım solumda park halinde araçlar var dikiz aynası park sensoru derken kaşla göz arası görmediğim bir noktadan çık aracın arka tamponuna yapış! sensorler otuyor ancak diğer araçlardan zannediyorum tabi ben. Allahtan çok yavaştım ve durdum birde baktım velet bisikleti ile tamponun altına girmiş.

       Sorunun bir çözümü var mı?

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, vethekim :

       Dikkat etmek lazım mutlu bey.???

       Sonuçta fren sistemi hayati önem arz ediyor. Eğer anlattığınız gibi bir durum varsa çok sıkıntı. Evimin önünde kapalı pazar yeri var aracımı oraya park ederim. Geçenlerde eski aracımla tam park yerinden çıkıyorum 3 yaşlarında bir velet araçların arasında bisiklete biniyor. sağım solumda park halinde araçlar var dikiz aynası park sensoru derken kaşla göz arası görmediğim bir noktadan çık aracın arka tamponuna yapış! sensorler otuyor ancak diğer araçlardan zannediyorum tabi ben. Allahtan çok yavaştım ve durdum birde baktım velet bisikleti ile tamponun altına girmiş.

       Sorunun bir çözümü var mı?

 

Bugün brake booster check valve in durumunu gösteren bir testi yaptım. Araç rölantide 2 dakika çalıştıktan sonra frene sonuna kadar basıyoruz ve motoru stop ediyoruz. Ardından 30 saniye daha basılı tutmaya devam ediyoruz. Sağlıklı bir check valve de ayağımızı 30 saniye sonunda frenden çektiğimizde fren pedalının oluşan vakum nedeniyle alta yakın bir yerde kalması lazım, yukarı çıkmaması lazım. Fakat bende yukarı çıkıyor fren, hem de hızlı bir biçimde. 

Boosterda bir sıkıntı olsa, bu durumu sürüş esnasında da yapar, fakat bizdeki durumlar araç ilk çalıştıktan sonraki kısımlarda ortaya çıkıyor. Bu da Mazda'nın bir tasarımsal sorunu kesinlikle. Belirli şartlar gerçekleşince oluşan bu durumları hesaba katamamış Ford anlaşılan. Fren sistemi Ford çünkü.

 İlerleyen aşamalarda da demek ki bendeki gibi sorunlar ortaya çıkıyor. Havanın sıcaklığı, klimanın ful seviyede çalışması, otomatik şanzımanın d de olması gibi durumlar üstüste eklenince sistem patlak veriyor herhalde. 

Ayrıca bu check valve arızasında diğer sürücüler de özellikle aracı istop edip 3-5 dakika sonra tekrar çalıştıktırdıklarında frenlerin dibe doğru tuttuğunu belirtmekteler.

Sorunu çözmek için de check valve i yenilemek gerekli.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...