Jump to content

Üç Bujimi Yeniledim, Biri Yerinden Çıkmıyor?


basstone84
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Sevgili arkdaşlar aracımdaki 3 buji yeni. Ama teki çıkmıyor yerinden. Usta fazla zorlarsak kırılır silindir kapağı açılması gerekebilir dedi. Nerden baksan 300 lira masraf olur dedi. Acaba bu şekilde kullanmaya devam etmeli miyim?

Edit : Başlık...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 46
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • NoooFearrrr

    10

  • domestos

    6

  • basstone84

    12

  • oktay toker

    6

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

bujinin çıkma sırasında silindir kapağını kırması pek olası değil , önerim şu önce motor güzelce soğusun ama iyice soğusun çünkü metaller sıcakta genleşir, sonra buji kablosunu cıkar, bir miktar WD 40 yani pas sökücü yağlayıcı vede bu tip işler gören bir spreyle ıslatıp bekle 15 dakka kadar sonra 16 lokma buji anahtarını tak bujiyi anahtarın koluna yüklenerek değil uzun bir kol kullanıp , ona hafif bir çekiçle tıklayarak açmaya çalış. kesinlikle açılacaktır. ayrıca bujinin ömrünün ne kadar olduğu belli ne zamana kadar bekleyeceksinizki anlayamadım doğrusu.

geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fazla zorlamada buji kırılabilir dedi. Silindir kapağını açıp tornacının gelmesi gerekebilir dedi. O zaman yarın iş dönüşü 5 de arabayı kapının önüne koyayım. sabah erken saatte 6 gibi pas sökücü ile dediğiniz olayı yapayım. Bakalım sökebilecek miyim? Usta bugün bujinin kafayı yalama yapmış anahtar boşa dönüyor oğlum dedi ama.. İnşallah masrafsız halledebilirim. :dua:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer normal şartlardaysa soğukken noofear'ın dediği şekilde sökülmesi gerekli, ancak sizin bahsettiğiniz gibiyse yani buji yalama oldu da anahtar boşa dönüyorsa işiniz biraz daha zor.

Ancak bu işin uzmanını bulmanız veya ustanın dediği gibi 300 tl masrafı göze almanız gerekir.

İnşallah kolay yoldan sorunu çözersiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Buji sökülme operasyonu mutlulukla sona ermiştim. Sarma yapmış 2 bujim kırılmadan çıkarıldı.. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gövdedeki dişler nasıl baktınız mı?Motor içi,ne bu hale gelen buji dişinin talaşı kaçmışsa iyi bişi değil.Yeni bujileri nasıl sıktınız zorlama oldu mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tornacı usta geldi buji yuvalarına bujilerin dönmesi için birşeyler yaptı..Yeni diş yuvası açtı sanırım.Sonra hava kompresörüyle  buji yuvalarının içi temizledi. Yeni bujileri takmak sıkıntı olmadı. Olması gerektiği gibi yerine güzelce oturdu. Umarım bir sıkıntı olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tornacı usta geldi buji yuvalarına bujilerin dönmesi için birşeyler yaptı..Yeni diş yuvası açtı sanırım.Sonra hava kompresörüyle  buji yuvalarının içi temizledi. Yeni bujileri takmak sıkıntı olmadı. Olması gerektiği gibi yerine güzelce oturdu. Umarım bir sıkıntı olmaz.

Yeniden yuva açılmış anladığım kadarıyla, usta işini düzgün yaptıysa sıkıntı olmaz rahat olun...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gövdedeki dişler nasıl baktınız mı?Motor içi,ne bu hale gelen buji dişinin talaşı kaçmışsa iyi bişi değil.Yeni bujileri nasıl sıktınız zorlama oldu mu ?

Bir LPG konusunda açılan enjektör yuvasından motorun içine kaçan talaşlar sonradan problem çıkartmıştı. Bu işlemler sırasında motor içine birşeyler gittiyse problem olabilir Oktay'ın belirttiği gibi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Diş açıldı ise haliyle rahat takılır şansınız var mış ki aynı diş kalınlıgı oluşturuabil miş.Umarım talaş düşmemiştir.İyi gülerde sorun yaşamadan kullanın. :nazar: :nazar: :nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok geçmiş olsun, bujiyi takarken sökerken son ana kadar anahtar değil elle sıkılması gerekir, yani lokma yı elle çevirerek takmak gerek, bu arada motor bloğunda sorun olduğunu sanmam çünkü bujinin dişeri silinmiş bu motor bulogunun dişlerinin daha sağlam olduğunu gösterir ki zaten bu diş açma işlerimi malum bozuk dişlerin daha sağlam bir metaldan yapılı vida ile  tekrardan sıkılarak düzeltilme işlemidir, aşırı bir parça oluşturmaz, ufak tefek parçacıklarda piston başlarına düşer ilk çalışma anında egsoz aracılığıyla atılır. Bu parçacıların yağa karışma durumu çok kötü sonuçlar doğurur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buji yuvalarını hava kompresörüyle güzelce temizlediler  sonra aracı çalıştırdık bir süre..Rolantide kaldı..Sonra aracın yağını değiştrdik..Umarım bir sorun olmaz..Kaş yapalım derken göz çıkarmazsak iyi. :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buji yuvalarını hava kompresörüyle güzelce temizlediler  sonra aracı çalıştırdık bir süre..Rolantide kaldı..Sonra aracın yağını değiştrdik..Umarım bir sorun olmaz..Kaş yapalım derken göz çıkarmazsak iyi. :tey:

Kötüye yormayın ve aklınıza negatif düşünceler getirmeyin, bence doğru yoldasınız, bulduğunuz mazda ustası inşallah sorunlarınıza zamanla çözüm bulacaktır...

Yapılan işlemlerden sonra size dönüş olarak pozitif fark arabada oluşuyorsa zaten sıkıntı yok demektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok teşekkür ederim..Şimdi dışarıdan geliyorum daha önce benim arabanın beyazından olan bir arkdasla buluştum.Aracımı test ettirdim ve eskiye nazaran çok ama çok fark oldugunu söyledi motor performansı olarak.Şimdi tek sıkıntım direksiyonu tam kırdıgımda park halinde rolantim çok düşüyor. Bunun olmaması gerektiğini söyledi..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...