Jump to content

Seafoam - Engine Flush ve Benzeri Ürünler, Motor Temizliği


SeZaR_323
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Toplanın millet, size güzel bir bilgi aktaracağım  :tey:

Bilenler bilir, bilmeyenler için özet geçeyim ; Seafoam adında kimyasal bir sıvı var. Bunu motorun emme manifoldundan bir vakum hortumu vasıtası ile veriyorsunuz, emme manifoldu başta olmak üzere, yanma odasındaki ve subap yollarındaki bütün kurum artıklarından kurtuluyorsunuz... Yanarak atılanları egzozdan görebilmeniz münkün, işte örnek bir video :

Bu işlem size daha stabil bir rölanti, daha iyi gaz tepkisi ve çekiş gücü, ve daha iyi yakıt tüketimi olarak geri dönüyor  8)

Ancaak.. Bu konuda çeşitli söylentiler olmakla birlikte, içindeki kimyasalların zararlı olabileceğine dair tartışmalar her daim mevcut. Bunun üzerine kardeşiniz üşenmedi oturup farklı bir teknik geliştirdi.

http://www.yesilanne.com/Moms-Green-Ecologic-Bitkisel-Portakal-Ozlu-Yag-Cozucu-Sprey-500-ml,PR-3.html

yukarıda linkini verdiğim türevde, motora hiçbir zararı olmayan, bitkisel bazlı bir yağ çözücüyü 1/10 oranında su ile karıştırarak emme manifoldunun pcv hattından verdim (yaklaşık 500 ml) ve motor epey bir kurum yaktı... Sonuç olarak saat gibi bir rölantiye sahip, gaz tepkisi sanki motor yeniymiş gibi olan ve piyasa dizelleri ile neredeyse aynı tüketim değerlerine sahip bir aracım oldu...

Süper bir uygulama, birkaç püf noktası var sadece... Aklına soru takılan olursa yanıtlayabilirim ;)

Bu arada Pcv valfini de iptal ettim, artık motorum kirli yağ buharını çekmiyor  :egy:

Pcv valfi iptalini de daha sonra anlatacağım, sağlıcakla...

Sezer

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzeri ürünleri üniversitede, söküp dağıtılması kolay olan motorlarda da denemiştim, 'KİMYASAL' içermeyenler kesinlikle güvenilir. Zarar verebileceği bir mekanizma yok. Emin olun, motorda biriken kurum, vernik ve reçinelerin yanında bulaşık artıkları hava kabarcığı kalır ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç wrx miş. :)

Bir impreza kullanıcısı olarak müsadenizle subaruclubtr ye taşıyorum konuyu mahsuru yoksa.

Ayrıca bu deterjan katalizöre de fayda sağlar kanımca.

Bir de bell2ad diye bir ürün var o da yanıcı değil ve deterjan türevi bir icat. Aynen manifolttan veriliyor ve bu şekilde kurum attırıyor araca.

Özgür Kızılkaya

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emmeye su karıştırılması tehlikelidir.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrolock

300px-Bent_connecting_rod_1.JPG

Bi yaşıma daha girdim. Sizin emme manifolduna su püskürten water/ methanol injector mekanizmasından haberiniz yok galiba? Ya da profesyonel drag uygulamalarında manifolda su püskürtülmesinden? Su karışımını çok az miktarda enjekte edeceksiniz, itfaiye hortumu ile boca etmeyeceksiniz motora.

Çıkan dumanı analiz etmek için 4gaz analz cihazını bağlayıp bakın attığı kurum mu mangal dumanı mı...

Bizimki bir tavsiye, isteyen uygular isteyen uygulamaz herkesin kendi keyfi ancak sırf muhalefet olmak için çabalamanın alemi yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bi yaşıma daha girdim. Sizin emme manifolduna su püskürten water/ methanol injector mekanizmasından haberiniz yok galiba? Ya da profesyonel drag uygulamalarında manifolda su püskürtülmesinden? Su karışımını çok az miktarda enjekte edeceksiniz, itfaiye hortumu ile boca etmeyeceksiniz motora.

Çıkan dumanı analiz etmek için 4gaz analz cihazını bağlayıp bakın attığı kurum mu mangal dumanı mı...

Bizimki bir tavsiye, isteyen uygular isteyen uygulamaz herkesin kendi keyfi ancak sırf muhalefet olmak için çabalamanın alemi yok.

Sezer sen uygulayıp ciddi mana da faydasını gördün mü bu işin ?

Özgür Kızılkaya

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://forum.vwturk.com/showthread.php/84219-Carbon-clean-yaptrd%FDm-%F6ncesi-ve-sonras%FD

Carbonclean öncesi ve sonrası dyno, ses ölçümleri ve egsoz emisyon değerleri tabloları paylaşılmış. Yazılı metin okumak isteyenler VW kullanan bu kişinin araştırması ve testine bakabilir.

O kişi kendi aracında bir fark görememiş ama sıkıntısı da yokmuş kendi belirttiğine göre. 106bin km dizel.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benimde merak ettiğim gerçekten egzosttan çıkan dumanın olumlu nedenden dolayı mı yoksa olumsuz mu olduğu , belki yaktığı kurum değil, eklenen madde de olabilir.. Bunu öğrenmenin tek yolu denemek sanırım çünkü yeterli sayıda bunu kullanan tanımıyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 10 ay sonra ...

Toplanın millet, size güzel bir bilgi aktaracağım :tey:

Bilenler bilir, bilmeyenler için özet geçeyim ; Seafoam adında kimyasal bir sıvı var. Bunu motorun emme manifoldundan bir vakum hortumu vasıtası ile veriyorsunuz, emme manifoldu başta olmak üzere, yanma odasındaki ve subap yollarındaki bütün kurum artıklarından kurtuluyorsunuz... Yanarak atılanları egzozdan görebilmeniz münkün, işte örnek bir video :

http://www.youtube.com/watch?v=8MDMFhOPHGY

Bu işlem size daha stabil bir rölanti, daha iyi gaz tepkisi ve çekiş gücü, ve daha iyi yakıt tüketimi olarak geri dönüyor 8)

Ancaak.. Bu konuda çeşitli söylentiler olmakla birlikte, içindeki kimyasalların zararlı olabileceğine dair tartışmalar her daim mevcut. Bunun üzerine kardeşiniz üşenmedi oturup farklı bir teknik geliştirdi.

http://www.yesilanne.com/Moms-Green-Ecologic-Bitkisel-Portakal-Ozlu-Yag-Cozucu-Sprey-500-ml,PR-3.html

yukarıda linkini verdiğim türevde, motora hiçbir zararı olmayan, bitkisel bazlı bir yağ çözücüyü 1/10 oranında su ile karıştırarak emme manifoldunun pcv hattından verdim (yaklaşık 500 ml) ve motor epey bir kurum yaktı... Sonuç olarak saat gibi bir rölantiye sahip, gaz tepkisi sanki motor yeniymiş gibi olan ve piyasa dizelleri ile neredeyse aynı tüketim değerlerine sahip bir aracım oldu...

Süper bir uygulama, birkaç püf noktası var sadece... Aklına soru takılan olursa yanıtlayabilirim ;)

Bu arada Pcv valfini de iptal ettim, artık motorum kirli yağ buharını çekmiyor :egy:

Pcv valfi iptalini de daha sonra anlatacağım, sağlıcakla...

Sezer

Organik Portakallı Yağ Çözücü Sprey

Hocam siz bu urunumu kullandiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Böyle ürünlere gerek olduğunu düşünmüyorum açıkçası. Kurum atılması isteniyorsa otobana çıkıp 5bin devir çevirirsiniz 20-30 dakika olur biter. 

 

Engine flush deyince geldi aklıma, engine flush ismini genelde motor yağı temizliği için kullanırlar. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg li araç kullanın  silindir ve sonrasında kurum olmaz.   :=)

 

emme ' de her türlü kurum oluşuyor basmakla gitmekle azalmaz artar. 

egr yi kapatırsanız emme de 'de kurum olmuyo ama bence benzinlide gerek yok. dizelde düşünülebilir. 

unutmayın ki egr aktif iken egt 'de düşüş oluyor silindir içi sıcaklıkta da düşüş oluyor.  

 

son olarak  uygulamayı yapan arkadaşın anlattıklarına katılıyor, emmeye deterjanlı su püskürtmenin faydası olduğunu düşünüorum.

zaten tasarladığım water/meth injekşın sistemim bitti sayılır, test aşamasındayım.

tamamlandığında  arabamın ömrü bitene kadar motor içine su püskürterek gezeceğim. 

 

egr :  Exhaust gas recirculation

egt :  Exhaust gas tempereture

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg li araç kullanın  silindir ve sonrasında kurum olmaz.   :=)

 

emme ' de her türlü kurum oluşuyor basmakla gitmekle azalmaz artar. 

egr yi kapatırsanız emme de 'de kurum olmuyo ama bence benzinlide gerek yok. dizelde düşünülebilir. 

unutmayın ki egr aktif iken egt 'de düşüş oluyor silindir içi sıcaklıkta da düşüş oluyor.  

 

son olarak  uygulamayı yapan arkadaşın anlattıklarına katılıyor, emmeye deterjanlı su püskürtmenin faydası olduğunu düşünüorum.

zaten tasarladığım water/meth injekşın sistemim bitti sayılır, test aşamasındayım.

tamamlandığında  arabamın ömrü bitene kadar motor içine su püskürterek gezeceğim. 

 

egr :  Exhaust gas recirculation

egt :  Exhaust gas tempereture

 

Hocam bizim benzinlilerde de egr var mı?

 

6. zamanlıya modifiye etmedikçe su püskürtmenin ne avantajı var? Tamam silindir içi sıcaklığı düşürüp daha fazla hava alabilir hale geliyor da, gözle görülür bir fark yaratır mı bu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bizim benzinlilerde egr var..     

benim eski 626'mda yoktu.. motor bloğu  emme manifoldu  boğaz kelebeği   a'dan z ye 220 bin km deki araba   hiç temizlik yapılamamasına rağmen   hiç kurumsuz pırıl pırıldı.

 

şimdiki 6'da egr var. arada söküp bakıorm hortumuna da  ,   boğaz kelebeğini temizledikten 10 gün sonra direk kurum yapıyor 

emme manifoldunun içi eski soba bacaları gibi öbek öbek kurum dolu.  ama araçta lpg olduğu için silindirden sonrası tertemiz. 

 

su püskürtmenin avantajına gelirsek,  herşeyden önce,  düşük egt,    egsoz subaplarını sonsuza kadar koruyacaktır

performans olarakda,  havanın soğumasından dolayı evet katkısı oluyor  ve üst devirlerdeki basınç ve sıkaklıktan dolayı kontrolsüz yanmayı minimize ediyor. 

ben turbolu araçlardan sa,  atmosferiklerde daha etkili olacağını düşünüyorum..  

tıpkı cold air intake ler gibi..  turbolarda hiç bir işe yaramadığı gibi, atmosferiklerde kayda değer etkisi var.   benim aracımda da coldairintake var,  ve net fark hissediliyo.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...