Jump to content

Mazda CX-3 Yakıt Tüketimi


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu değerleri bende yakalayacakmıyım acaba. Araba oto. Reflex 650 km deyim şehir içi 9 litre. Araba göstergesinde 8,8 altını hiç görmedim. Servisi aradim, 1000 km den sonra düşer deniyor.

Yakıtınız ne alemde ? Düşmediyse yakıt filtresi sorunu yaşıyor olabilirsiniz. Ben de henüz tapa değiştirmedim arada yakıtı yükseltiyor . Bugün Malatya git gel 200km, gidiş 5.6, dönüş 6.3. 5 kişi klima açık, yavaş da gitmedik. Haftaya kısmetse sorun hallolacak ortalama biraz daha düşer

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düşmedi. Şu an 1050 km de.şehir içi Ort 8.9 litre.şehir dışında henüz deneyemedim. 2 hafta ònce servise götürdüm. Hıçbir sıkıntı  yok dediler. Oturdugum yer dik, sürekli rampa in çık o yüzden olduğunu söylediler. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Düşmedi. Şu an 1050 km de.şehir içi Ort 8.9 litre.şehir dışında henüz deneyemedim. 2 hafta ònce servise götürdüm. Hıçbir sıkıntı  yok dediler. Oturdugum yer dik, sürekli rampa in çık o yüzden olduğunu söylediler. 

Bu durumda bir uzun yol yaparsanız durum ortaya çıkacaktır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Trafik olmayan şehirler arası yolda oluşan ortalama yakıt çok iyi bence biraz daha gaza basınca 4.8 e falan çıkıyor ama stabil bir suruste 4.1litre

4 çeker otomatik bir araç için çok  iyi

IMG_20160528_175113-1.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, mazdago :

Trafik olmayan şehirler arası yolda oluşan ortalama yakıt çok iyi bence biraz daha gaza basınca 4.8 e falan çıkıyor ama stabil bir suruste 4.1litre

4 çeker otomatik bir araç için çok  

 

Herhalde yanlış yazdınız,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Son 460km ortalamam 6.3lt . Bilgisayar her zaman doğru gösteriyor. Yalnız arada sapıtıp fazla yakıyor. Onu henüz çözemedik :(

10bin km 6ay verileri ise aşağıda.

07cd32c2ff25b526062c739c63944cca.jpg

a7cd32f616167e4708ae4f95d828e588.jpg

fbf0eed6973b3c07e9c8527f2908a30d.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

Selamlar,

Arayı biraz açtım kusura bakmayın. Benim yakıt olayı halen 7.4 şehir içi. İstanbuldayım, biraz basıyorum fakat öylede abartacak kadar değil daha doğrusu 7.4 olacak kadar değil. Km 7bin küsür oldu normal mi bu değer? Sabit 70 le gittiğimde bile 6.5 altını görmedim.

Bir sorun varmı dır? Haziran 14 te servise de götürdüm fakat bir şey demediler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selamlar,

Arayı biraz açtım kusura bakmayın. Benim yakıt olayı halen 7.4 şehir içi. İstanbuldayım, biraz basıyorum fakat öylede abartacak kadar değil daha doğrusu 7.4 olacak kadar değil. Km 7bin küsür oldu normal mi bu değer? Sabit 70 le gittiğimde bile 6.5 altını görmedim.

Bir sorun varmı dır? Haziran 14 te servise de götürdüm fakat bir şey demediler.

Cx-3 DPF temizliği

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=http://www.mazdaclubtr.com/index.php?/topic/25454-Cx-3-DPF-temizli%C4%9Fi&share_tid=25454&share_fid=193071&share_type=t

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

On 7/1/2016 at 2:27 AM, fotifoti said:

Selam,

DPF olayını biliyorum. Bende sadece sol alt köşede mavi renkteki motor ısı ışığı yanıyor. Sönmesini bekliyorum sonra hareket ediyorum.

70km limit li şekilde dur kalk fazla olmadan (2 trafik ışığı) yaklaşık 30 dak. gittim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selam,

DPF olayını biliyorum. Bende sadece sol alt köşede mavi renkteki motor ısı ışığı yanıyor. Sönmesini bekliyorum sonra hareket ediyorum.

70km limit li şekilde dur kalk fazla olmadan (2 trafik ışığı) yaklaşık 30 dak. gittim.

 

Özellikle kış aylarında mavi ışığın sönmesini beklemeniz yakıt sarfiyatını çok artırır. Kışın çok soğuk havalarda 1 dk civarı çalışması yeterli, hareket edip düşük devirde(1000- 1500 arası) gitmek daha iyi, yazın ise ilk çalıştırmada 5-10 sn bekleyip ışık sönene kadar düşük devirde hareket edin yeter.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 hours ago, M.E.G said:

 

 

Özellikle kış aylarında mavi ışığın sönmesini beklemeniz yakıt sarfiyatını çok artırır. Kışın çok soğuk havalarda 1 dk civarı çalışması yeterli, hareket edip düşük devirde(1000- 1500 arası) gitmek daha iyi, yazın ise ilk çalıştırmada 5-10 sn bekleyip ışık sönene kadar düşük devirde hareket edin yeter.

Selam MEG,

Kusura bakma ismini bilmediğimde yazanla yetindim. Bahsettiğim olay yaz yani şu anki olay aslında. Kışın zaten uzun yol yapmadığımdan çok dikkat etmiyorum. Yazı bile olsa ışık yaklaşık aracın ilk çalıştırılmasından sonra 3, 4 dakika sonra sönüyor. Motoru çalıştırıp bırakıyorum direk hiç gaza dokunmuyorum bile.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selam MEG,

Kusura bakma ismini bilmediğimde yazanla yetindim. Bahsettiğim olay yaz yani şu anki olay aslında. Kışın zaten uzun yol yapmadığımdan çok dikkat etmiyorum. Yazı bile olsa ışık yaklaşık aracın ilk çalıştırılmasından sonra 3, 4 dakika sonra sönüyor. Motoru çalıştırıp bırakıyorum direk hiç gaza dokunmuyorum bile.

3-4 dakika ciddi bir zaman yaz ayı için. Çok da gereksiz.

Kışın aslında dikkat etmek lazım yağ katılaştığından yağlamayı tam yapamaz. Onun içinde 1 dk rolantide çalıştırıp düşük devirlerde gitmek daha iyi. Yaz aylarında ona da gerek yok. 10 sn çalışsın devam edin. Boşuna yakıt masrafı. Işığın sönmesini hareket halinde düşük devirde giderek sağlayın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selam MEG,

Kusura bakma ismini bilmediğimde yazanla yetindim. Bahsettiğim olay yaz yani şu anki olay aslında. Kışın zaten uzun yol yapmadığımdan çok dikkat etmiyorum. Yazı bile olsa ışık yaklaşık aracın ilk çalıştırılmasından sonra 3, 4 dakika sonra sönüyor. Motoru çalıştırıp bırakıyorum direk hiç gaza dokunmuyorum bile.

Beklemenize gerek yok. Motor soğukken zorlamamak yeterli. Bunun dışında lastik havalarınız inik olabilir. Başka yakıtı artıracak bir etken gelmiyor aklıma. Biraz basın bakalım ne yakacak

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun yolda kullandim. Yaklasik 1100 km. Hiz 110-140 arasi. Ortalama yakit degeri 6.9 litre. 4 litre 5 litre sizin araçlar nasil yakiyor anlamadim. 115 Sabit hizlada kullandim 6.8 altini hiç göremedim. 6.9 litre bana gore çok degil ama forumda 4 litre 5 litre yakiyor dediginiz icin acaba arabada sikintimi var diye dusunuyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Birde taze bilgi benden;

Çıkış noktası Gölcük. Varış noktası Safranbolu. Otoyol üzerinde 110-190 km/h, otoyol dışı 110 sabit hız. Devamında Bartın Kurucaşile bol iniş ve çıkışlı rampalar sonucu varış. Kurucaşile Petrol ofisi dolumu.

7.2 litre tüketim. Yol pc 6.9

Devamında otoyol noktasına kadar 110 sınırlı hız. Otoyol'da 150km/h sınırlı hız ile İzmit varış. İzmit Gölcük arası 130 sınırlı hız. Yol pc 6.4 lt. Yarın dolum yapıp ilave edeceğim gerçek tüketimi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22 saat önce, onderece :

Uzun yolda kullandim. Yaklasik 1100 km. Hiz 110-140 arasi. Ortalama yakit degeri 6.9 litre. 4 litre 5 litre sizin araçlar nasil yakiyor anlamadim. 115 Sabit hizlada kullandim 6.8 altini hiç göremedim. 6.9 litre bana gore çok degil ama forumda 4 litre 5 litre yakiyor dediginiz icin acaba arabada sikintimi var diye dusunuyorum.

benim araçra 8000 km oldu çok uzun yolada gittim 6,5--6,8 bundan aşasını hiç görmedim 

filtre değişimi olmadı bu rakamlara göre değiştirmelimiyiz anlamadım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İstanbul dan Van a sabit 82 km hızla geldim dur kalk yok denecek kadar az sadece yolda trabzon Uzungöl e full yokuş yukarı gittim Van a geldiğim de yol bilgisayarı 4.2 litre gösteriyordu. Ama İstanbul da 7.2 den aşağı hiç dusmedi. Bu aracın ideal yakıt hızı 105 km bu hızda düz yolda 4.5 yakalar 120 km lerde 5.5 litre yakar ki normali de budur birde aracı hız kontrolü kullanmak çok fark ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...