Jump to content

3. Nesil Mazda 3 i-STOP Kullanımı


QMenTol
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arabam otomatik Mazda 3, bazen arabamı durdurmak istediğimde i-stop devreye giriyor, bu vaziyette vitesi N konumuna alıp el frenini çektikten sonra vitesi P durumuna alıyorum, motoru durdurmak için start stop butonuna basınca motor kapanmak yerine yeniden çalışıyor. Anladığım kadarıyla yanlış yaptığım bir şeyler var. Bu durumu nasıl düzeltebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İ-stop motoru durduğunda vitesi boşa almak , P ye takmak, tekrar başlat butonuna basmak, bunları yaparken bir de ayağı frenden çekmek gibi şeyler yapmayınız, hemen olmaz ama belki ileride çeşitli teknik sorunlara yol açabilir. 

Kısacası araca hata yaptırıyorsunuz. Bilindiği üzere Mazda' lar da ki start stop sistemi frene normalden daha sert basılınca devreye giren bir sistem. Siz aracı park etmek için durduğunuzda demek ki normalden daha sert frene basıyorsunuz ki i-stop devreye giriyor. İstemediğiniz anlarda yada park ederken i-Stop devreye giriyorsa direksiyonun alt kısmındaki düğmeden i-stop' u kapatın, veya ayağınızı frenden çekip motor tekrar çalıştıktan sonra frene hafifçe basarak , i-stop u devreye sokmadan aracı park etme prosedürünü uygulayın. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir arkadaştan daha duymuştum, aracı durdurmamla beraber i-stop devreye giriyor diye.

Acil bir durum olup da freni köklemediğiniz sürece i-stop'un devreye girmesi için araç durduktan sonra bir miktar daha basınç vermeniz gerekir frene. Siz bunu şu an zaten yaşıyorsanız pedal kullanımınızdadır problem bence. Yanlış anlamayın, iş öğretmek değil amacım, ama aracın hızı ile pedala uyguladığınız basınç ters orantılı olmamalı. "Aracın hızı" dediğimse "saniyede santimlerle" sayılacak bir hız.

Neyse, diyelim ki durdurunuz ve yine i-stop devreye girdi. Bu noktadan sonra üç yöntem izleyebilirsiniz;

  1. Ayağınızı frenden, aracın hareket etmesine izin vermeyecek kadar (çok hafif) çekmek aracı çalıştıracaktır. Vitesi P'ye alıp motoru durdurabilirsiniz. Fakat vites D'de olduğundan aracın yürüme riski var - derseniz bu adımı geçelim.
  2. Vitesi N'ye alın, ayağınızı frenden çekip tekrar basın. Araç çalışır. P'ye alıp ve motoru durdurun.
  3. Ayağınız frendeyken (güvenlik için), direksiyonu sağa ya da sola biraz zorlarsanız araç çalışır. Vitesi P'ye alıp motoru durdurun.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence Mazda i-Stop takdire şayan bir şekilde çalışıyor.

1- Araç optimum konuma gelmeden devreye girmiyor

2- Stop istemediğinizde frene hafif basınca devreye girmiyor.

Ben VW veya PSA grubu araçların start-stop sistemlerini hiç beğenmiyorum. Size herhangi bir inisiyatif bırakmıyorlar. Her durumda araç hızı "0" olunca motoru durduruyorlar. (Peugeot bazen araç tam durmadan da motoru durdurabiliyor!) Oysa ben kimi zaman 1-2 sn lik duraklamalarda yahut anlık sıkışık bir durumda motorum stop etsin istemiyorum. Yalnızca 30-35 sn gibi uzun duraklamalarda stop etmek istiyorum. İşte Mazda size bunu sağlıyor. İşi kaptan pilota bırakıyor :D KODO felsefesi işte bu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Bikes44 :

Bence Mazda i-Stop takdire şayan bir şekilde çalışıyor.

1- Araç optimum konuma gelmeden devreye girmiyor

2- Stop istemediğinizde frene hafif basınca devreye girmiyor.

Ben VW veya PSA grubu araçların start-stop sistemlerini hiç beğenmiyorum. Size herhangi bir inisiyatif bırakmıyorlar. Her durumda araç hızı "0" olunca motoru durduruyorlar. (Peugeot bazen araç tam durmadan da motoru durdurabiliyor!) Oysa ben kimi zaman 1-2 sn lik duraklamalarda yahut anlık sıkışık bir durumda motorum stop etsin istemiyorum. Yalnızca 30-35 sn gibi uzun duraklamalarda stop etmek istiyorum. İşte Mazda size bunu sağlıyor. İşi kaptan pilota bırakıyor :D KODO felsefesi işte bu.

Evet oktavya sı olan bi arkadaşım var bi iki tur attık bizdeki start stopa hayran kalmıştı.. Karşı komşumda 2015 pejo 508 var araba 9 km hızın altında stop ediyo ama hala o vaziyette gidebiliyosun anlamadım birşey... stop etmesini beğendim titremeden ediyo yani odaya girip ışığı açmak için düğmeye başmak gibi stop ettiğini sadece devir kadranı dibe düşünce anlıyosun... motor çalışmasıda fena değil kullanmadım ama yanındayken hissettiklerim bunlar..(pejo için)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dğer başlıkta belirtmiştim fakat burda da belirtmemde fayda var. 

Kullanım klavuzuna göre, eğer klima açıkken klima yönü ön cam seçiliyse i-Stop devreye girmez. Aklınızda bulunsun. Bende i-Stop devreye girmiyor diyenler için kontrol edilmesi gereken bir nokta olabilir... 

  • Beğen 1
  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27.11.2015 15:10:24, Devrim Babacan :

Bir arkadaştan daha duymuştum, aracı durdurmamla beraber i-stop devreye giriyor diye.

Acil bir durum olup da freni köklemediğiniz sürece i-stop'un devreye girmesi için araç durduktan sonra bir miktar daha basınç vermeniz gerekir frene. Siz bunu şu an zaten yaşıyorsanız pedal kullanımınızdadır problem bence. Yanlış anlamayın, iş öğretmek değil amacım, ama aracın hızı ile pedala uyguladığınız basınç ters orantılı olmamalı. "Aracın hızı" dediğimse "saniyede santimlerle" sayılacak bir hız.

Neyse, diyelim ki durdurunuz ve yine i-stop devreye girdi. Bu noktadan sonra üç yöntem izleyebilirsiniz;

  1. Ayağınızı frenden, aracın hareket etmesine izin vermeyecek kadar (çok hafif) çekmek aracı çalıştıracaktır. Vitesi P'ye alıp motoru durdurabilirsiniz. Fakat vites D'de olduğundan aracın yürüme riski var - derseniz bu adımı geçelim.
  2. Vitesi N'ye alın, ayağınızı frenden çekip tekrar basın. Araç çalışır. P'ye alıp ve motoru durdurun.
  3. Ayağınız frendeyken (güvenlik için), direksiyonu sağa ya da sola biraz zorlarsanız araç çalışır. Vitesi P'ye alıp motoru durdurun.

Benim başımada geldi bir kaç sefer. Vites konumunu N' getirdiğim zaman hemen stop ediyor (fren pedalına basılı olmadan). hemen müdale edip fren'e veya D'ye getirmeniz koşuluyla araç tekrar çalışıyor fakat  bir kaç dk geçtikden sonra frene veya d 'ye getirseniz bile çalışmıyor vitesi tekrar p konumuna getirdiğimizde çalıştırıyorum. Bu i-stoop da bilmediğimiz farklı özellikler olması mümkün mü acaba?  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, 61kdeniz :

fakat  bir kaç dk geçtikden sonra frene veya d 'ye getirseniz bile çalışmıyor vitesi tekrar p konumuna getirdiğimizde çalıştırıyorum

Böyle bir şeyle hiç karşılaşmadım. Çok uzun süre, hatta son haddine kadar i-stop'ta çok beklediğim oldu, ama tekrar çalışmamazlık yapmadı.

Dediğiniz durum, eğer i-stop'tayken sürücü kapısını açarsanız olur. Araç (belki güvenlik sebebiyle) tekrar çalışmaz, manuel olarak çalıştırmanızı bekler. Ben öyle durumlarda N'ye alıp çalıştırıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Devrim Babacan :

Böyle bir şeyle hiç karşılaşmadım. Çok uzun süre, hatta son haddine kadar i-stop'ta çok beklediğim oldu, ama tekrar çalışmamazlık yapmadı.

Dediğiniz durum, eğer i-stop'tayken sürücü kapısını açarsanız olur. Araç (belki güvenlik sebebiyle) tekrar çalışmaz, manuel olarak çalıştırmanızı bekler. Ben öyle durumlarda N'ye alıp çalıştırıyorum.

kapıyı açıyorum evet ama bazen tekrar çalışıyor bezen çalışmıyor onu anlayamadım, neden dolayı çalışıp neden dolayı çalışmadığı :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, 61kdeniz :

Benim başımada geldi bir kaç sefer. Vites konumunu N' getirdiğim zaman hemen stop ediyor (fren pedalına basılı olmadan). hemen müdale edip fren'e veya D'ye getirmeniz koşuluyla araç tekrar çalışıyor fakat  bir kaç dk geçtikden sonra frene veya d 'ye getirseniz bile çalışmıyor vitesi tekrar p konumuna getirdiğimizde çalıştırıyorum. Bu i-stoop da bilmediğimiz farklı özellikler olması mümkün mü acaba?  

Evet bende öyle düşünüyorum. Servis ustasıyla beraber gezerken Aracı kenara çekip ona verecekken indik bindik araba stop etmiş o sırada.. Ustaya sorduğumda kapı açtığın için demedide güvenlik gibi birşey demişti ama kapı açmayla ilgisi var bence.

9 saat önce, Devrim Babacan :

Böyle bir şeyle hiç karşılaşmadım. Çok uzun süre, hatta son haddine kadar i-stop'ta çok beklediğim oldu, ama tekrar çalışmamazlık yapmadı.

Dediğiniz durum, eğer i-stop'tayken sürücü kapısını açarsanız olur. Araç (belki güvenlik sebebiyle) tekrar çalışmaz, manuel olarak çalıştırmanızı bekler. Ben öyle durumlarda N'ye alıp çalıştırıyorum.

Başıma bi kaç sefer geldi çok dikkat etmedim ama sanırım %90 kapı açtığında istop tamamen stop konumuna geliyor. Tekrar binildiğinde ''P'' ye alıp start-stop düğmesiyle çalıştırmak gerekiyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kapı açılınca stop edileciğini park yapılacağını mı algılıyor sistem acaba

örnek vericem gerçi bu konuya uygun değil ama aracımda dörtlüleri yakıp inince kumandayla kapılar kiltlenmiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bildiğiniz gibi, araç i-stop'tan sonra bazı sebeplerden (özellikle elektrik ihtiyacı vb. durumlar için) sizin iradeniz dışında tekrar çalışabiliyor. Bence kapı açıldığı anda, sürücünün araçtan çıkmış olabileceğini var sayarak "ne olur ne olmaz" diye tam stop durumuna geçiyordur. Ustanın dediği gibi, güvenlik!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Sayfa 3-6 daki bu notu uygulayan var mı? Böylelikle arabayı tekrar çalıştırmadan durdurmak mümkün gibi gözüküyor.

(i-stop fonksiyonu bulunan araçlarda (Avrupa modelleri)) i-stop fonksiyonuna sahip araçlarda, i-stop fonksiyonu çalışırken (motor durdurulmuş konumda) gelişmiş anahtarın araçtan çıkarılması, tüm kapıların kapatılması ve gelişmiş anahtar üzerindeki KİLİTLEME ğmesine basılması durumunda çalıştırma düğmesi KAPALI konuma alınır ve tüm kapılar kilitlenir (direksiyon simidi de kilitlenir).

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

06.12.2015 at 00:27, Devrim Babacan :

Bildiğiniz gibi, araç i-stop'tan sonra bazı sebeplerden (özellikle elektrik ihtiyacı vb. durumlar için) sizin iradeniz dışında tekrar çalışabiliyor. Bence kapı açıldığı anda, sürücünün araçtan çıkmış olabileceğini var sayarak "ne olur ne olmaz" diye tam stop durumuna geçiyordur. Ustanın dediği gibi, güvenlik!

 

Dün yine başıma geldi n konumunda araç stop etti, bende hazır başıma gelmişken bir deneme yapayım dedim. 1 sefer  kapıyı açıp kapattım ama araçtan inmedim zaman olarak da fazla beklemedim, hemen vitesi n konumundan d'ye getirdiğimde direk çalıştı araç.

Ama hala çözemedim niye bazen çalışıyor bazen çalışmıyor.??? Zamanla alakalı veya anahtarla ilgili'de olabilir aracın tekrar çalışmaması.  Konu ile ilgili daha detaylı deneme yapmaya devam etmeyi düşünüyorum. En sonunda çözeceğiz inş bu konuyu kurcalamaya devam... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, kubilay1962 :

Sayfa 3-6 daki bu notu uygulayan var mı? Böylelikle arabayı tekrar çalıştırmadan durdurmak mümkün gibi gözüküyor.

(i-stop fonksiyonu bulunan araçlarda (Avrupa modelleri)) i-stop fonksiyonuna sahip araçlarda, i-stop fonksiyonu çalışırken (motor durdurulmuş konumda) gelişmiş anahtarın araçtan çıkarılması, tüm kapıların kapatılması ve gelişmiş anahtar üzerindeki KİLİTLEME ğmesine basılması durumunda çalıştırma düğmesi KAPALI konuma alınır ve tüm kapılar kilitlenir (direksiyon simidi de kilitlenir).

Bu gün denedim, motoru durdurmadan önce i-stop devreye girerse; arabayı yeniden çalıştırmaya, klimayı açıp kapamaya, buğu çözücüsünü devreye koymaya, i-stop'u devreden çıkartmaya lüzum yok. Arabadan inin ve kapıları kitleyin. Araba kendiliğinden stop konumuna geçiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 hours ago, 61kdeniz said:

 

Dün yine başıma geldi n konumunda araç stop etti, bende hazır başıma gelmişken bir deneme yapayım dedim. 1 sefer  kapıyı açıp kapattım ama araçtan inmedim zaman olarak da fazla beklemedim, hemen vitesi n konumundan d'ye getirdiğimde direk çalıştı araç.

Ama hala çözemedim niye bazen çalışıyor bazen çalışmıyor.??? Zamanla alakalı veya anahtarla ilgili'de olabilir aracın tekrar çalışmaması.  Konu ile ilgili daha detaylı deneme yapmaya devam etmeyi düşünüyorum. En sonunda çözeceğiz inş bu konuyu kurcalamaya devam... 

Siz muhtemelen N'deyken kapıyı açtığınızda ayağınız frenden çekilmedi ve anahtar çıkmadı. Araç da P'de değildi. O yüzden iStop devre dışı olmadı.

Onun dışında, N konumda veya P konumunda iStop devrede iken, ayağınızı frenden çekip tekrar basmak, vitesi D'ye almak, iStop'u devre dışı bırakır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

22.12.2015 at 17:18, karantina :

Siz muhtemelen N'deyken kapıyı açtığınızda ayağınız frenden çekilmedi ve anahtar çıkmadı. Araç da P'de değildi. O yüzden iStop devre dışı olmadı.

Onun dışında, N konumda veya P konumunda iStop devrede iken, ayağınızı frenden çekip tekrar basmak, vitesi D'ye almak, iStop'u devre dışı bırakır...

İ-stop ile ilgili kısa bir video hazırladım hem görsel olarak daha yararlı olur diye düşündüm. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 minutes ago, 61kdeniz said:

İ-stop ile ilgili kısa bir video hazırladım hem görsel olarak daha yararlı olur diye düşündüm. 

 

abicim sendeki kafadan ofsayt durumu söyliyim, emniyet kemeri =) sürücü emniyet kemeri takılı değilse iStop devreye girmez. istop devredeyken kemeri çıkartıp kapıyı açarsan da devreden çıkar. sen arabayı kandırmışsın baştan =) senin sistem sıkıntılı =)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

30 dakika önce, karantina :

abicim sendeki kafadan ofsayt durumu söyliyim, emniyet kemeri =) sürücü emniyet kemeri takılı değilse iStop devreye girmez. istop devredeyken kemeri çıkartıp kapıyı açarsan da devreden çıkar. sen arabayı kandırmışsın baştan =) senin sistem sıkıntılı =)

hocam eminiyet kemeri takılı, takılı olmazsa zaten devreye girmiyor diye biliyorum i-stop.  Yani emniyet kemeri hep takılı halde işlemi gerçekleştirdim. ama tak çıkar tabi aklıma gelmedi :) buna ofsayt değilde acemilik kurbanı oldum diyelim>:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...