Jump to content

Yeni Mazda 3 SkyActiv Karşılaşılan Arızalar


Misafir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Herkese merhaba. Aşağıda açıklamaya çalıştığım bir sorun var arabada. Daha önce karşılaşan var mıdır diye sormak istedim. 

Bulunduğum şehirde servis yok bu sebeple hemen götüremeyeceğim. İlk fırsatta bir tamirciye göstereceğim.

Sorun şöyle; 

Araba durmaya yakın, sanki düz vites arabada debriyaja yeterince basılmamış gibi tekliyor. Bazen hafif bazen şiddetli oluyor. Ayrıca daha kötüsü, belirli bir hızda (sanırım birinci viteste) giderken alt taraftan, sanki bir kayış kopmuş boşta sallanıyor ve sağa sola çarpıyor gibi bir ses çıkıyor. Bu ses 2 gün önce vardı. Dün arabayı hiç kullanmadım. Bu sabah işe giderken bu sesin yerini metal parça sürtünmesine benzer bir ses aldı. 

Anlattıklarım 2 gün önce başladı. Park yeri bakarken araba tam durduğu sırada ayağımı firenden çektim. Tabi bu arada start&stop devreye girdi ve motoru durdurup aniden yeniden başlattı. Ardında bu tekleme gibi olay oldu. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3. nesil mazda 3 konularında aratırsanız, durmaya yakın yaşadığınız problemi yaşayan başka bir üyemizin konusunu bulabilirsiniz.

diğer sıkıntıyı yaşayan bir üye görmedim daha önce forumda. eğer ses dediğiniz gibi metal parça sürtünmesi gibiyse hiç vakit kaybetmeden bir servise göstermenizi öneririm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, vT :

Herkese merhaba. Aşağıda açıklamaya çalıştığım bir sorun var arabada. Daha önce karşılaşan var mıdır diye sormak istedim. 

Bulunduğum şehirde servis yok bu sebeple hemen götüremeyeceğim. İlk fırsatta bir tamirciye göstereceğim.

Sorun şöyle; 

Araba durmaya yakın, sanki düz vites arabada debriyaja yeterince basılmamış gibi tekliyor. Bazen hafif bazen şiddetli oluyor. Ayrıca daha kötüsü, belirli bir hızda (sanırım birinci viteste) giderken alt taraftan, sanki bir kayış kopmuş boşta sallanıyor ve sağa sola çarpıyor gibi bir ses çıkıyor. Bu ses 2 gün önce vardı. Dün arabayı hiç kullanmadım. Bu sabah işe giderken bu sesin yerini metal parça sürtünmesine benzer bir ses aldı. 

Anlattıklarım 2 gün önce başladı. Park yeri bakarken araba tam durduğu sırada ayağımı firenden çektim. Tabi bu arada start&stop devreye girdi ve motoru durdurup aniden yeniden başlattı. Ardında bu tekleme gibi olay oldu. 

Garanti varsa hiç kimseye götürmeyin direk yetkili servise gidin.

Eğer garanti yok ise iyi bir otomatik şanzimanci bulup vakit kaybetmeden gidin bence.

Arızalı şekilde kullandikça daha büyük masraflara sebep olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Merhaba arkadaşlar. Dediğiniz gibi aracı kullanmadan çekici ile servise götürdüm. Şanzıman arızası olduğu söylendi. Yenisi ile değişimi için parça, işçilik + kdv ile ciddi fiyatlar söylediler. İyi niyet garantisinden faydalanmamız için Japonya ile irtibat kuruldu.

Dün haber geldi Japonya'dan 8.000 TL demişler. Başka bir konuda tamamen ücretsiz değiştirildiğini okumuştum, dolayısı ile sevinsem mi üzülsem mi bilemedim. Gerçi o konudaki şartlar ile bizimki tamamen aynı değil. Bizim garanti biteli 1 yıl oldu. O arkadaşın 1 ay olmuş sanırım. 

Sizlerin düşüncesi nedir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, vT :

Sizlerin düşüncesi nedir?

Henüz 4 yaşındaki bir aracın şanzıman arızası çıkarması olayına girmeyeceğim.

Fiyat bana gayet makul geldi garantisiz bir araçta şanzıman değişimi için. Hele ki Türk lirasının değerinin yerlerde süründüğü şu dönemlerde. Ben 20.000 - 25.000 gibi bir bir fiyat isterler diye düşünüyordum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, vT :

Merhaba arkadaşlar. Dediğiniz gibi aracı kullanmadan çekici ile servise götürdüm. Şanzıman arızası olduğu söylendi. Yenisi ile değişimi için parça, işçilik + kdv ile ciddi fiyatlar söylediler. İyi niyet garantisinden faydalanmamız için Japonya ile irtibat kuruldu.

Dün haber geldi Japonya'dan 8.000 TL demişler. Başka bir konuda tamamen ücretsiz değiştirildiğini okumuştum, dolayısı ile sevinsem mi üzülsem mi bilemedim. Gerçi o konudaki şartlar ile bizimki tamamen aynı değil. Bizim garanti biteli 1 yıl oldu. O arkadaşın 1 ay olmuş sanırım. 

Sizlerin düşüncesi nedir?

8 bin tl ye tüm şanziman değişiyorsa iyi fiyat vermişler. Ben 2 yil önce sorduğumda 17 bin tl +kdv demişlerdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benzeri konularda daha önce de söylemistim tekrar edeyim, 1 yıldır garantisi bitmiş bir araçla misal vw'e gitsek bize 30 bin çıkarmakla beraber bir de dayak atmaya çalışırlar. 8 bin çok iyi fiyat. arıza vermesi ise kötü olmuş. kullanıma bağlı olabilir mi? kolay kolay sorun çıkarmiyor diye biliyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.5 sene önce garantiden şanzıman değiştirmiştim. Fiyat 17.000 TL+kdv yazıyordu. Boş yere değiştir gerçi de size verilen 8.000 TL makul bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teknoloji ile birlikte sınırlar zorlandıkça, kırılmalar daha çok baş gösteriyor sanki.Sıkı bir f1 takipçisi olarak ; o mecrada da son teknoloji ekipmanların kullanımında büyük sıkıntılar çıkıyor..Belki o yüzdendir ki eski araçların sağlamlığına dikkat çekiliyor.Galiba bu tarz durumlar karşısında biraz esnek olmak gerekiyor elbette ki üzücü durumlar hem maddi hem manevi açıdan ..Umarım bir daha kimse bu tarz durumları yaşamaz.Şu an benim araçta( başka marka) şanzımandan ötürü sanayide az çok anlıyorum durumu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, Sibiryaberberi :

Teknoloji ile birlikte sınırlar zorlandıkça, kırılmalar daha çok baş gösteriyor sanki.Sıkı bir f1 takipçisi olarak ; o mecrada da son teknoloji ekipmanların kullanımında büyük sıkıntılar çıkıyor..Belki o yüzdendir ki eski araçların sağlamlığına dikkat çekiliyor.Galiba bu tarz durumlar karşısında biraz esnek olmak gerekiyor elbette ki üzücü durumlar hem maddi hem manevi açıdan ..Umarım bir daha kimse bu tarz durumları yaşamaz.Şu an benim araçta( başka marka) şanzımandan ötürü sanayide az çok anlıyorum durumu.

Bütün bunların sebebi (VW'nin DSG arızaları, Mazda'nın şanzıman arızası, sorunlu küçük turbo motorlar vs) ülkelerin kurduğu komisyonların markalara yaptığı çevrecilik baskısı. Markalar sınırları zorluyorlar, üstelik bu rekabet ortamında ve maliyet kaygıları ile.

90'lar otomobil mekanik sağlamlığı, sorunsuzluğu ve verimliliğinde zirve noktaydı. Ne zaman euro emisyon normları sıkılaşmaya başladı, işler de yokuş aşağı gitmeye başladı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu döngü devam edecek gibi ..Elektrikli otomobiller yaygınlaşıncaya kadar belki de..O dönemde kendi sorunlarını üretecek.Aynen dediğiniz gibi maliyet kaygısı büyük faktör. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 yıl sonra ...

Araç 7 yılını çoktan doldurdu. Kilometresi 110.000 'i geçti.  Geçenlerde iki fonksiyonun çalışmadığını fark ettim. Birinci dokunmatik ekran, ikincisi ise arka sis farları. İlk sorun, Joystick ile ekranı kontrol edebildiğim için  hiç problem olmadı. Arka sis farlarının aktif hale gelmiyor olması ( koldan çevirip bırakıldığında devreye girdiği ön kontrol panelindeki çıkan ışık simgesi ile tasdikleniyordu) pek hoşuma gitmedi doğrusu ama onun da peşine düşmedim. Fren stopları normal çalışıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, AKayhan :

Dokunmatik ekran biliyorsunuz araç dururken devrede, araç belirli bir hızın üzerine çıktığında artık devrede olmuyor.

Evet o şekilde çalışıyor. Şu an dururken de çalışmıyor. Formda daha önce denk gelmiştim diye hatırlıyorum. Dokunmatik ekranın veri yollarını taşıyan ince şerit , zamanla sıcaklığa da bağlı olarak deforme oluyor gibi ifadeler vardı. Dokunmatik ekranı hiç sökmeye uğraşmadığımdan , veri şeridinin soketinden çıkmış olacağını da düşünmüyorum. Veri yolu şeridi kırılmış / kopmuş olabilir. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Merhaba

Aracın fren sisteminde bir süredir sorun var. Park etmek yada  dar bir yolda aracın yönünü değiştirmek için geri manevralar esnasında frene bastığımda fren nerede ise hiç tutmuyor gibi oluyor. Fren pedalının sonuna kadar basmış oluyorum bu arada. Bu durum ileri küçük manevralarda olmuyor. 

Geri manevralarda bahsettiğim durum öyle ki , bir yerlere çarpmamak için el frenini çektim bir kaç kez. Bahsettiğim olay esnasında klima açık durumda oluyor. Kapalı iken denedim sanki düzelmiş gibi geldi. Bahsettiğim durum sıradan bir tamircide arka fren balatalarını değiştirdiğim dönemin sonrasına denk geliyor. Tesadüf olabilir tabi. Gerçi bu değişim sonrası uzun yolda yüksek hızla seyir esnasında frenleme performansının eskiye nazaran düşük olduğunu da hissetmiştim.  Eş zamanlı iki durumdan daha var. Birincisi. Yavaş giderken lok lok diye ses geliyor ön tekerleklerden. İkincisi bazen aracı çalıştırdıktan sonra ekranda çarpışma önleyici ve diğer emniyet ikazları yanık kalıyor ve bir süre sonra normale dönüyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 9 ay sonra ...

2 ay önce 36000km'de aldım (şu anda 41000km'yi geçti). Aracım 2016 model skyactive-d dizel otomatik. Bir kere DPF hatası verdi, cihaza bağlandı ve farkı basınç sensörü arızasından dolayı olduğu çıktı, bu esnada bir de 3. silindir enjektör ateşleme hatası çıktı. O da tamir yoluyla hallolacak inşallah. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

1.5D için son derece dayanıklı fakat narin yani idarelik bir onarım veya yan sanayi, uydurma parçayı kabul etmeyen bir ünite olduğunu düşünüyorum hatta ustalar da benzer yorum yapıyorlar.

Su sızdırması sonrası hararet ışığını Giresun'da yakıp şoförün dalgınlığı ile Trabzon'a kadar sürülerek gelmiş bir skyactiv 1.5d motora şahit olmuştum. Susuz kalmış ve 130 kilometre hararet yaparak kullanılmış araç hala çalıştırılıp maksimum güçte kullanılacak durumdaydı. Görmeden inanılamayacak bir olay bence. Fakat araca komple motor yapılması gerekiyordu ve sandık motor harici bir alternatifi yoktu. Onun dışında yakıt ve havayı seçen bir motor olduğu söyleniyor. Olması gerektiği gibi bakım yapılırsa ve bu tür ufak tefek sıkıntılarda bilinçli bir şekilde tedavi uygulanırsa gayet iyi olduğunu da düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...