Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Lastik Tavsiyesi


Ultrass34
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

18 dakika önce, Burak :

Geçmiş olsun. Pahalı bir tecrübe oldu. Benim de zaman yaklaştı bu yaz alsam iyi olacak.. Araştırıyorum..

falken al hocam:)

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracım CX-3 ama lastik konusunun önemi olduğunu düşündüğüm için fiyat performans araştırması yaptım biraz. Benim bildiğim 2 ebat cat mazda 3 ler için. Şayet başka ebatlar varsa onlar içinde araştırma yapabilirim. 

Lastik etiketlemelerinde sıralama verimlilik-ıslak yol tutuş şeklinde. F/P sıralaması çok hafifte olsa gözettim. Perfotmans olarak bence iyiler ama bazılarının fiyatı biraz tuzlu. 

Hankook kendi aracımda kullandım. Yumuşak lastik. Konforu gayet iyiydi. Ama kışın soğuk yerde muhafaza etmeyin. Hamuru sertleşiyor. 

205/60 R16 için;

Hankook Kinergy Eco K425 (B-B) 

Pirelli Cinturato P7 Blue (B-A) *

Hankook Ventus Prime 3 K125 (B-A) *

Michelin Energy Saver (C-A) 

215/45 R18 için;

Pirelli Cinturato P7 (C-B) 

Michelin Pilot Sport 4 (C-A) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, S.Halilduru :

ben de değerli yorumlarınızı takipteyim benim de zamanım geldi.   :)

Senin araç için tavsiyemiz hazır :)

 

 

1 saat önce, Katil Balina :

falken al hocam:)

Ya beni sevmiyorsun ya da yalnız kalmak istemiyorsun :D 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 dakika önce, Burak :

Senin araç için tavsiyemiz hazır :)

 

 

Ya beni sevmiyorsun ya da yalnız kalmak istemiyorsun :D 

Sizin diyalog beni yıllar yıllar öncesine götürdü. 

Rahmetli dedem televizyon izlerken halaoğlu önüne geçmişti ve şamarı yemişti. Benim olaya tanık olduğumun farkında olmaksızın yanıma gelerek ; bi dedemin önüne geçsene :)

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 dakika önce, Burak :


Ya beni sevmiyorsun ya da yalnız kalmak istemiyorsun :D 

şaka hocam size bu kötülüğü yapamam:)

bu arada yalnız değilmişim adam resmen benim ağzımdan almış lafı:)

https://www.sikayetvar.com/1-gunluk-falken-lastik-yamuk-cikti-bayi-lastigi-geri-almayip-beni-bekletiyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik alırken diğerlerine nazaran daha ekonomik bir lastik seçmek; alınan lastiğin daha kısa sürede aşınacağını , yol tutuş ve frenleme performansının daha düşük olmasını kabullenmek olabilir fakat , lastiğin balans tutmayacak şekilde üretim hatasını kabullenmek mümkün değil.

Bu üretim hataları nelerdir diye merak ettiğimde şunları buldum ;

ÜNİFORMİTEYİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Radyal kuvvet değişimi ( Radial Force Variation )

Lateral kuvvet değişimi ( Lateral Force Variation )

Koniklik ( CON. )

Eksantriklik ( Radial Run Out)

Yanakta ondülasyon

Lateral dalgalanma (Lateral Run Out)

Dengesizlik

 

 

Dönen bir lastikteki radyal kuvvet değişimi lastiğin yere bastığı yüzeye dik olan kuvvetlerdeki değişmedir. Bu kuvvet değişimi düşey yönlü titreşimler olarak hissedilir. Radyal kuvvet değişimini şöyle açıklayabiliriz. Lastik çevresine eşit aralıklarla yaylar çizilmiş dairesel bir cisim olarak düşünülürse ve bu yayların sertlikleri birbirinden farklı ise ve bir ağırlık uygulanarak döndürülürse cisimde titreşimler olduğu rahatça görülür. Bu titreşimler cismin üzerindeki ağırlığında titreşmesine neden olur. Buna göre aracı ağırlık, cismide lastik olarak düşündüğümüzde aracın ilerlemesi ile lastik döner ve lastikte RFV var ise araçta düşey yönlü titreşimler olur. Bu titreşimler araç kullanıcısı tarafından hissedilir ve endişe ile karşılanır aynı zamanda lastikte düzensiz aşınmada görülür. Radyal kuvvet değişimi üretim esnasında şu hatalardan meydana gelebilir. Bunlar;

*  Herhangi bir yarı mamulün kalınlık veya genişliğinin uygun olmaması. Mesela bobinde gerdirme olması veya kısa gelen malzemenin çekilerek uzatılması.

*  Konfeksiyon makinesinde yarı mamullerin veya karkasın doğru yerleştirilmesi örneğin ek yeri şemasına uyulmaması, kumaşın sıklığının bozuk olması, çemberin yanlış yerleştirilmesi, ezme işleminin doğru yapılmaması.

*  Karkasın kalıba anormal yüklenmesi ve bu durumdaki karkasın pişirilmesi, pişirme torbasında deformasyon anormallik olması.

*  Pişirme presinden çok sıcak olarak çıkan lastiklerin dik olarak muhafaza edilmesi ve bu şekilde soğutulması

*  Lastiğin yolda düz gitmek yerine zikzaklar çizerek yoldan çıkma eğilimi göstermesi veya sürekli düz gidememe olarak açıklanabilir. Dönme yönüne doğru + veya – olarak yön değiştirir. Aracın lastikleri aynı LFV değerlerine sahip ise aracın yapacağı etki azalır. LFV gösteren bir lastiğin takılı olduğu aracı kullanan bu lastikten dolayı direksiyon titreşimleri ve direksiyonun sağa-sola oynamasını hisseder ve rahatsızlık duyar. Lateral kuvvet değişimine neden olan üretim hataları yarı mamulden kaynaklanan özellikle de kuşak genişliklerinin yanlış olması ve kıvrılan yarı mamulün kullanılması, uzun süre bekletilen yarı mamulün kullanılmasından kaynaklanır. Diğer bir neden olarak konfeksiyon makinelerinde yanak ve sırtın dalgalı tatbik edilmesi de aynı sonucu doğurur.

 

Koniklik ( CON )

Koniklik lastikte sağa ve sola doğru çekmelerin olması demektir. Konik bir lastiğin takılı olduğu araçta kullanıcı direksiyonu serbest bıraktığında araç lastikten dolayı bir tarafa doğru kayar ve koniklik lastiğin tek taraflı ve düzensiz olarak aşınmasına neden olur. Sebepleri simetrikliğini kaybetmiş veya simetrik üretilmemiş olan yarı mamullerden veya makine de merkezlenmelerin tam olarak doğru olmamasından kaynaklanır.

 

Eksantriklik ( RRO )

Lastiğin tam anlamı ile yuvarlak olmaması demektir. Lastikte çevresel olarak çıkıntıların ve girintilerin olması durumudur. Düşey yönlü titreşimlere sebebiyet verir. Sebepleri yarı mamul olarak kullanılan sırt, kuşaklar ve tela Kalınlıklarının farklı olması, konfeksiyon esnasında aşırı bindirmeler veya açık bırakmaları yarı mamul üzerine yapışmış yabancı malzeme, kalınlık veya genişliklerin uygun olmaması, pişirme esnasında kaçık yükleme olarak gösterebiliriz.

 

.Yanakta Ondülasyon

Üretilen lastik şişirildiğinde yanaklarda görülen ve çöküntülerin olması yanakta ondülasyon olarak adlandırılır. Sebebi yarı mamulde anormal gerdirmelerdir.ve yanak malzemesinin düzgün olmamasıdır.

 

Lateral Dalgalanma

Üretilen lastik şişirildiğinde ve bu halde döndürüldüğünde lastikte görülen sağa ve sola doğru dalgalanmalardır. Araçta ani dönüşlere yol açar. Sebebi sırtın merkezden kaçık olarak tatbik edilmesidir.

 

Dengesizlik

Lastik çevresinde anormal malzeme dağılmasına neden olması dengesizlik durumunun oluşmasına yol açar. Bunu gidermek için jant damağına kurşun çakılır. Yüksek hızda titreşime sebep olur. Sebebi malzemede deformasyon ve dağılımın anormal olması, bindirmelerin sıklığı buna neden olur.

Kaynak :  http://akademikpersonel.kocaeli.edu.tr/kkoca/bildiri/kkoca06.06.2016_22.21.06bildiri.pdf

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Burak :

Senin araç için tavsiyemiz hazır :)

 

 

Ya beni sevmiyorsun ya da yalnız kalmak istemiyorsun :D 

Hepsini okuyorum. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

Ben de uzun zamandır yazlık lastik arayışındaydım ve sonunda Nexen N Fera RU1 215 45 18 lastik aldım. Eski lastiklerim Michelin Pilot Sport 3 tü, aşırı sesli ve konforsuzdu. Nexen'ler gerçekten muhteşem, çok sessiz ve çukur, kasislerden neredeyse sarsıntısız geçebiliyorum. Tabi bu kadar artının dezavantajları da olacak :) Direksiyon tepkisi oldukça yumuşadı. Şimdilik 120 nin üzerinde test etmedim.

Etiket değerleri; Yakıt>E , Islak Yol Tutuş>B  Gürültü>68db , Treadwear 320 (Nexen N'Fera RU1 215/45R18 93W XL)

Lastikleri biraz zor buldum, üretim yılı 2017, Kolayotodan aldım tanesi 425TL

Alternatif olarak Nexen N'Fera SU1 215/45R18 93W XL de bakılabilir

Konfor ve sessizlik arayanlar için şiddetle öneriyorum.

Kalın sağlıcakla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, Muhammet Çakmak :

Etiket değerleri; Yakıt>E , Islak Yol Tutuş>B  Gürültü>68db , Treadwear 320 (Nexen N'Fera RU1 215/45R18 93W XL)

Hayırlı olsun, güle güle kullanın . Yakıt değeri biraz yüksek değil mi ? Genelde bu sınıfta C gördüm .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

32 minutes ago, Muhammet Çakmak said:

Merhaba arkadaşlar,

Ben de uzun zamandır yazlık lastik arayışındaydım ve sonunda Nexen N Fera RU1 215 45 18 lastik aldım. Eski lastiklerim Michelin Pilot Sport 3 tü, aşırı sesli ve konforsuzdu. Nexen'ler gerçekten muhteşem, çok sessiz ve çukur, kasislerden neredeyse sarsıntısız geçebiliyorum. Tabi bu kadar artının dezavantajları da olacak :) Direksiyon tepkisi oldukça yumuşadı. Şimdilik 120 nin üzerinde test etmedim.

Etiket değerleri; Yakıt>E , Islak Yol Tutuş>B  Gürültü>68db , Treadwear 320 (Nexen N'Fera RU1 215/45R18 93W XL)

Lastikleri biraz zor buldum, üretim yılı 2017, Kolayotodan aldım tanesi 425TL

Alternatif olarak Nexen N'Fera SU1 215/45R18 93W XL de bakılabilir

Konfor ve sessizlik arayanlar için şiddetle öneriyorum.

Kalın sağlıcakla.

Benimde en büyük çekincem bu, yanağın yumuşayıp direksiyonun aşırı hafiflemesi ve jöle kıvamında  yol tepkisi vermesi. Sava kış lastiklerim ne kadar iyi tutsa da arabanın direksiyonu Nissan micra'ya dönmüştü, geçen ay PS3'lere geçince araba kendine geldi, direksiyon yerine oturdu, sertleşti, adam gibi merkezlemeye başladı. Fakat benim PS3'lerde gidik muhtemelen çünkü fena kayıyor araba, dün özellikle denedim limite doğru resmen yüzüyor asfaltın üzerinde. Geçen sene asla böyle değildi.  

1-2 gündür bende lastik bakıyorum da şu 215/45 işkencesini çekmemek için kışlıklarım gibi 225/40' karar verdim,

https://urun.n11.com/oto-lastik/bridgestone-22540r18-92y-xl-s001-2018-yaz-lastigi-P240696218

https://urun.n11.com/oto-lastik/goodyear-22540r18-92y-eagle-f1-assymetric-3-yaz-lastigi-2018-urt-P253468768

https://urun.n11.com/oto-lastik/pirelli-22540r18-92y-mo-xl-pzero-P249212658

Hepsi tam performans lastiği, aslında ihtiyacı yok bu arabanın böyle ağır ve yakıt değeri yüksek lastiklere ama tyrereviews'e baktığımda normal serilerde P7 cinturato dışında omuz bloğu ve yanak kısmı görece sert denilen, direksiyon tepkisini bozmayan normal yaz lastiği bulamadım. P7 cinturato'da da ölçü yok, olanlar 2016 üretim. En iyisi Goodyear Asymmetric 3 gibi şuan, lastik başı ağırlık düşük ve tüketimi de C sınıfı. Yine de daha makul yaz lastiklerinde deneyimi olan varsa çok işime yarar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, Leanback :

Benimde en büyük çekincem bu, yanağın yumuşayıp direksiyonun aşırı hafiflemesi ve jöle kıvamında  yol tepkisi vermesi. Sava kış lastiklerim ne kadar iyi tutsa da arabanın direksiyonu Nissan micra'ya dönmüştü, geçen ay PS3'lere geçince araba kendine geldi, direksiyon yerine oturdu, sertleşti, adam gibi merkezlemeye başladı. Fakat benim PS3'lerde gidik muhtemelen çünkü fena kayıyor araba, dün özellikle denedim limite doğru resmen yüzüyor asfaltın üzerinde. Geçen sene asla böyle değildi.  

1-2 gündür bende lastik bakıyorum da şu 215/45 işkencesini çekmemek için kışlıklarım gibi 225/40' karar verdim,

https://urun.n11.com/oto-lastik/bridgestone-22540r18-92y-xl-s001-2018-yaz-lastigi-P240696218

https://urun.n11.com/oto-lastik/goodyear-22540r18-92y-eagle-f1-assymetric-3-yaz-lastigi-2018-urt-P253468768

https://urun.n11.com/oto-lastik/pirelli-22540r18-92y-mo-xl-pzero-P249212658

Hepsi tam performans lastiği, aslında ihtiyacı yok bu arabanın böyle ağır ve yakıt değeri yüksek lastiklere ama tyrereviews'e baktığımda normal serilerde P7 cinturato dışında omuz bloğu ve yanak kısmı görece sert denilen, direksiyon tepkisini bozmayan normal yaz lastiği bulamadım. P7 cinturato'da da ölçü yok, olanlar 2016 üretim. En iyisi Goodyear Asymmetric 3 gibi şuan, lastik başı ağırlık düşük ve tüketimi de C sınıfı. Yine de daha makul yaz lastiklerinde deneyimi olan varsa çok işime yarar.

https://kolayoto.com/pirelli-cinturato-p7-blue-225-40-r-18-xl-eco-92w.html 2017 üretim. A-A etiketli başka lastik bulamazsınız. Xl olmasından kaynaklı ince yanak olmasına rağmen konforlu olacaktır 

https://m.lastikal.com.tr/yokohama-225-40r18-92w-ae50-bluearth-lastik arayıp sormanız lazım detay verilmemiş. Yokohama bence kaliteli lastik. Etiketi C-A. 

C-A lar arasında kalıyorsanız ve konfora özen gösteriyorsanız düşük desibel etiketi olan ve xl olan modellerden birini tercih etmeniz daha doğru olacaktır. 

Ama yinede tercih edip almak istediğiniz lastiğin kullanıcı yorumlarına bakmalısınız. Etiket değerleri çok iyi olup kronik sıkıntıları olan seriler olabiliyor bazen herşeyde olduğu gibi. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

23 saat önce, Arabalar :

Frenleme performansı iyice düşünce Michelin'in ürünü olan ekonomik seriden " Tigar Sigura 205x60x16 " dört adet lastik satın aldım. Toplam 960 TL. Dandik bir şeye benziyor. Performansını kullandığımda yazarım.

Yeni lastiği bugün hafiften denedim. Her şey karşılıklı tabi, oda beni denedi hafiften.

Sola sert virajda asfaltın üzerine birikmiş olan ince çakılların üzerinden orta sert geçiş esnasında savrulmadı. Sağa sert viraja girerken virajı daha eğlenceli kılmak için iyice sağ yapmama rağmen aracın kıçı viraj çıkışında da kıçındaydı. Yalnız bu viraj bitip düzlüğe girer girmez lastik basınç sensör ikazı yandı. Aklıma hemen Falken aldıktan sonra şikayetlerini belirten @Katil Balina  takma isimli beyefendi geldi. Aha dedim benim dandik Tigar da zora gelince jant dibinden fısırdadı mı acaba. Yalnız lastik balanslarının tuttuğu belliydi. Titreşim yoktu araçta.  Sert fren denemesi yapmadım çünkü disk aynalarını henüz tornalatmıştım.  

Lastik basınç sensörünü sıfırladım. Eğer yakın sürede bir daha uyarı vermezse bu lastik bana göre bir sezon işimi görür.

Gelelim lastiklerin reklamlar kısmına . Yakıt tüketiminden F almış Tigar Sigura. Depoya sordum F midir diye. Söylemediler. Yağışta C vermişler kendisine. Onuda önüne bir bardak su döküp denerim. Yahu koskoca tesisler yapıp lastik üretim esnasında ve sonrasında bir dolu kalite kontrol uyguladıktan sonra çıkan ve satışa sununlan  lastiklerin ( bazı markalarda ) yokuş aşağı bırakılmış davul gibi yalpalayarak gittiğini gördükten ve duyduktan sonra bu A B C D eeeee  değerleri size inandırıcı geliyor mu ?

Kalın sağlıcakla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Arabalar :

 Yalnız bu viraj bitip düzlüğe girer girmez lastik basınç sensör ikazı yandı. Aklıma hemen Falken aldıktan sonra şikayetlerini belirten @Katil Balina  takma isimli beyefendi geldi. Aha dedim benim dandik Tigar da zora gelince jant dibinden fısırdadı mı acaba

hocam ben de son sensör uyarısını milas tarafından bodrum'a giderkenki son 20 km'de, virajlı yolları hafiften zorladığımda almıştım.

demek ki araba bu hesap işinde lastiği belli bir noktaya kadar tolore ediyor. ucuz lastiklerin mukavemeti de bunu karşılayamıyor. nitekim michelin'lerde hiç, kışlık dunlop'larda lastik takıldıktan bi iki saat sonra sadece bir kere uyarı almış kış boyunca da almamıştım. 

ankara'ya dönüşte tüm bu tecrubelerle lastikçiye bir daha gideyim. belki ön arka yaparak ya da sorunlu lastik bir tane ise onu tespit ederek meseleyi halledeyim. konuştuğunuzu dinleyen bir lastikçi tanıyorum:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, Katil Balina :

hocam ben de son sensör uyarısını milas tarafından bodrum'a giderkenki son 20 km'de, virajlı yolları hafiften zorladığımda almıştım.

demek ki araba bu hesap işinde lastiği belli bir noktaya kadar tolore ediyor. ucuz lastiklerin mukavemeti de bunu karşılayamıyor. nitekim michelin'lerde hiç, kışlık dunlop'larda lastik takıldıktan bi iki saat sonra sadece bir kere uyarı almış kış boyunca da almamıştım. 

ankara'ya dönüşte tüm bu tecrubelerle lastikçiye bir daha gideyim. belki ön arka yaparak ya da sorunlu lastik bir tane ise onu tespit ederek meseleyi halledeyim. konuştuğunuzu dinleyen bir lastikçi tanıyorum:)

Ne kadar ekmek o kadar köfte denklemi sonuçta:)

Ofiste shoremetreyi bulursam bir test de ben yapayım bari. Yeniyken ölçüp kayıt ederim. Sonrasındada 1000 km. sonra bir daha bakarım. Bakalım hemen sertleşiyor mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, Burak :

Ebat değişikliği nelere sebep olur diye merak edenlere ;

Lastik Karşılaştırma 215/45/18 vs 225/40/18

https://tiresize.com/tyre-size-calculator/

bu arada 215/45/r18'e hemen tum lastikçiler muadil olarak 225/40/r18'i gösteriyorlar. orada değişim şu lastik hesaplama şeylerinde % -2.11 gösteriyor 

oysa 215/45/r18'den 225/45/r18'e geçişte +1.36 gösteriyor. ben bu yüzden kişlık dunlop'ları 215/45/r18 aldım. tabi araç dedikleri gibi 40 yanakta daha rahat edecekti ama 45'te zorlandığı için kış başı 7.9 olan tuketim kış sonunda 8.4 olmuştu. 

falken sonrası da son 1000 km'de tüketim şu an 7.5'e düşmüş durumda.  üstelik  bu son uzun yolda hiç ekonomik kullanmadım. bagaj dolu, iki kişi artı bebek ve  koltuğu neredeyse dip gaz geldim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben yine de kendi ebadını bulmaya çalışacağım. Her ne kadar geçen sene muayenesi yapılmış olsa da seneye bir problem yaşayıp uğraşmak istemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik arayanlara iki önerim var.  Birincisi, original lastik ebadlarinizi degistirmeyin.  Ikinci olarak, lastigin yan duvarindaki TRACTION degerini okuyun.  Mümkünse TRACTION AA olan bir lastik seçin.

UTQG 2 Traction.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, Burak :

Hayırlı olsun, güle güle kullanın . Yakıt değeri biraz yüksek değil mi ? Genelde bu sınıfta C gördüm .

. Yakıt Ekonomisi Karşılaştırması
Bu diyagramı kullanarak lastiklerin yakıt tüketimini nasıl etkilediğini görebilirsiniz. Yakıt-etkinliği A (en etkili) ve G (en az etkili) arasında derecelendirilir.
Lastik ömrü boyunca 80 litreye kadar yakıt tasarrufu. Bu değer, A-sınıf lastik kullanarak 80 km/s hızda seyreden araç için geçerlidir ve bu lastikler,G-sınıfı lastiklerden %7.5 daha az yakıt kullanır. Sonuçlar, araç tipi veya hava koşullarına göre değişebilir ancak performans değerleri kanıtlanmıştır.

Yukarıdaki gibi bir şey buldum Michelin sitesinden, buna göre C ile E arasında yaklaşık 3% lük bir yakıt tüketim farkı olabilir.
Yabancı forumlarda da genelde olumlu yorumlar okudum lastik hakkında.
Sakin araba kullanan birisi olduğum için bu lastikleri tercih ettim, neredeyse 120-140 ı da hiç geçmem :)
Biraz daha sert bir lastik arıyorsan Nexen N Fera SU1 i incele derim. Varsa ölçüsünün 225/45/18 olması daha iyi olacaktır.

Sonuçta pahalı bir sürü lastik var ancak çoğumuz F/P ürün bakıyoruz :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, AKayhan :

Lastik arayanlara iki önerim var.  Birincisi, original lastik ebadlarinizi degistirmeyin.  Ikinci olarak, lastigin yan duvarindaki TRACTION degerini okuyun.  Mümkünse TRACTION AA olan bir lastik seçin.

UTQG 2 Traction.jpg

Lastiğin Traction değeri nasıl test ediliyor diye merak edip baktığımda ; optimum basınç değerine şişirilmiş ve özel bir şasiye monte edilmiş test düzeneği bir kamyon tarafından 40 mil/saat hızla ıslak asfaltta doğrusal olarak çekiliyor. Sonrasında test düzeneği aniden lastikleri kilitleyecek şekilde tam fren yapıyor. Bu esnada çekici kamyon aynı hızla devam ediyor. Bu esnada düzenekteki sensörler sürtünme katsayısını ( frenleme g kuvveti ) ölçüyor. AA değeri alabilmesi için asfalttaki ölçülen G kuvvetinin değerinin 0,54 den yüksek olması gerekiyor.  Buraya kadar tamam. Fakat bu ölçüm ve test, lastiğin dişlerinin geometrik tasarımından ziyade dişlerin bileşeni hakkında fikir veriyor. Yani kauçuğun kendisi. Hal böyle oluncada kaliteli bir lastik (gerçek kalite kontrol aşamalarından geçmiş olanlar için ) seçiminde tek unsurun tek başına ön plana çıkamayacağı görülüyor. Dişlerin tasarımı da suyun drene olmasında, gerçek kullanım koşullarındaki yatay kuvvetlerin etkilerinde ön plana çıkabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...