Jump to content

Yeni Bir Mazda Adayına Önerileriniz


Asilzade

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar form da yeniyim. Formu altüst ettim diyebilirim. Yakınlarda Rover 25 aracımı sattım mazda 3 almayı düşünüyorum. Kafamda bir kaç soru işareti var. Bu soru işaretleri rover ı alırkende vardı ama cevabını rover kullanıcılarından aldım ve çok haklı olduklarını gördüğüm için şimdi mazda kullanıcılarına sormak istiyorum

1-) 1.Nesil 2.nesil 3.nesil olarak sıralandırılan mazda 3 serisinin yıllara göre kasa farkımıdır bu adlandırma. Eğer bu şekildeyse hangi yıllar hangi nesil?

2-) Yaşım genç olduğu için HB aracı kendime daha yakın hissediyorum ama yarın bi gün çoluk çocuk olunca HB bagajı dar gelebilir mi? (2009-2011 arası HB için)

3-) Forum da okuduğuma göre 2009 modelin artısı 2010 ve 2011 den daha fazla olduğu söyleniyor.

4-) Benzin li ve LPG yakıt durumu nedir. LPG de kronik sorunlara yol açma ihtimali varmıdır. Manuel ve Otomatik için yakıtda çok fark varmı.

5-) Mazda 3 kullanıcısı olarak aracının şurasına dikkat et, şu özelliği kesin olsun, şunlardan kaçın gibi nasihatlarınız varmıdır

6-) Sedan araca hiç binmedim ama Mazda 3 sedanın rahatlığı HB de yok diyorlar. Alıyım satıyım dediğimde hangisi daha çok tercih ediliyor (2009 HB Malum sitede sınırlı sayıda olduğunu varsayarsak)

7-) 2009-2012 arası Mazda 3 HB, Sedan Manuel ve Otomatik fiyat aralığı makul fiyat sizce ne olmalı ? (mal satıcının ama uygun fiyat aralığı için soruyorum)

7-) Şu an için kafama takılan sorular bunlar. Bunlara ek olarak her hangi bir bütçe ayırmadığım için kafamda 2009-2012 arası mazda 3 var. arasında sadece model farkı var paran yoksa cebine uygun olanı mı al dersiniz yoksa sabret üstüne kat şu modeli alırsan daha iyi olur mu dersiniz.

Bu forumu çok aktif gördüm kullanıcı yorumları her zaman doğruları yansıtmıştır. Lütfen beni bu konularda bilgilendirebilirseniz çok iyi olacak. Şimdiden Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hosgeldiniz diyelim oncelikle...
Malum mazda 3'un 3 farkli kasasi var, benim aracim 3. nesil oldugundan ve diger kasalari kullanma firsatim olmadigindan detayli bir yorum yapmam dogru olmaz ama HB modelon bagajı bence 1 cocuklu aileye rahat yeter, 2. cocuga garanti veremem .

Ben de her daim HB araclara ilgi duysam da mazda HB ve sedan arasindaki keskin farki eritmis ender markalardan biri bence. Bu sebeple de bundan onceki 2 arabami israrla HB olarak tercih etmis olsam da mazda3 baktigim donemde sedan veya HB diye ayirt etmedim, kismet yine HB oldu.

Diger sorulariniza 1. ve 2. nesil mazda3 kullanicilari daha detayli cevap verecektir muhakkak.



Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorularınızın hepsinim cevabı forumda var ama yine de cevaplayım.

1. 2004-2009 1. Nesil bk kasa. 

2009-2012 2. Nesil bl kasa.

2013-... 3. Nesil BM kasa.

2. Bagaj olayı çok subjektif. 2 bavul ve bir sürü paketi fiestaya rahatça yerleştirebilirken mazda 3 sedanımda 2 bavulu yerleştiremiyorum. Hb in geniş yükleme alanı avantajı var.

3. 2009-10 modellerin ilk serileri ışıklı cam açma düğmelerine ve anahtardan açıp kapanabilir sunroof, camlar özelliği var.

4. Manuel Şehiriçi 8.5-9 Şehirdışı 5.5-6

Otomatik Şehiriçi 12 Şehiriçi 7-8 

Lpg ekonomi sağlıyor düzgün lpg ayarı ile uzun süre sıkıntısız kullanılır. Çıkarırsa da subapları yenilenir. 

 

7. Bl kasa için manuel 40 otomatik 44 den başlar bence. İmpressive olunca fiyata 2-3 eklenebiliyor. Touring donanım ihtiyaçları yetiyorsa ve fiyat uygunsa impressive için fazladan para vermeyr gerek yok diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Foruma hoşgeldin @Asilzade kardeşim.  1.Nesil Mazda 3 HB kullanıcısı olarak bazı sorularına cevap vereyim;

  • HB'nin bagajı bence birçok HB araca göre daha geniş ve rahat. Bagaj içi düz bir boşluğa sahip olduğu için eşya yerleştirmede sorun yaşamıyorsunuz. Ayrıca @Mutlu Tekir'in de dediği gibi HB'lerde bagaj kapağından dolayı yükleme rahatlığı var. Bence bir çocuk için yeterli olacaktır. Zira kayınbiraderimin kullandığı 2014 Opel Astra HB'ye göre bizim araçların bagajı yayla gibi :)
  • Ben aracımı Atiker marka LPG sistemi ile kullanıyorum ve şu ana kadar hiçbir sorun yaşamadım çok şükür. Ben genelde çevreyolunu kullandığım için yüksek hız ve devirde kullanıyorum depo 29 Lt gaz alıyor ve 280 km yol yapıyorum. Sakin kullanımda bu 300 km'ye kadar çıkıyor. Yani ortalama km'de 0,1 lt yakıyor. Fiyat olarak söylemiyorum çünkü heryerde LPG fiyatı farklı.
  • Bence 1.Nesil BK kasa Mazda 3 alacaksanız ve imkanınız varsa sedan da "Dynamic" diye, HB'de "Sport Dynamic" diye geçen donanımı alın.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayir. 1nci fotograf 1.nesil mazda 3 ama donanim bilgisi yanlis yazilmis 1.nesillerde impressive donanim yok.
2009 yilinda 1.nesil bitti ve 2.nesil basladi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen Mayıs'ta İstanbul'dan bir arkadaş için Bursa'da bulunan 2006 Mazda RX-8 bakmaya gittim. 103.000 km yazıyor ancak sürücü koltuğu oturma yerindeki sünger dümdüz olmuş hafiften renk değiştirmeye başlamış. Bende de 2006 RX-8 var 126bin kmde koltuğu hiç öyle değil, karşılaştırsak yepyeni kalır.

Km manüplasyonu yapanlar TÜV muayenesi öncesi ayarlıolar böylelikle kayıtlarda da düşük km görünüyor yani TÜV ve servis kayıtlarından dahi asıl gerçek km yi öğrenemezsin fakat sürücü koltuğu, sürücü zemin halısının durumu fikir verebilir. Direksiyon da fikir verir ancak değiştirmek kolay ve ucuz old için tam kesin anlaşılmaz.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selamlar foruma hoşgeldiniz..

hem 1. kasa 2009 touring hemde 2. kasa 2011 impressive Mazda 3 araçlarımı halen aktif olarak kullanıyorum. araçların ikiside HB ve ikiside LPG li.

bagaj olarak cocuklu bir aile olmamıza rağmen hiç bir zaman sorun yaşamadık. (bu tabi sizin aile yapınıza göre değişebilen bir durum) ancak 

yazın tatile giderken bebek arabası dahil tüm çocuk eşyalarımız ve kendi eşyalarımız rahat rahat sığıyor. her iki kasada aynı şekilde. Şahsen honda civic HB haricinde mazda3 den daha büyük bir bagaj görmedim.

LPG tüketimlerim şu şekilde.

1. nesil aracım manuel full depo lpg ile (yaklaşık 30 lt alıyor) full sehir içi 320-330 km yapıyorum.

2. nesil aracım otomatik full depo ile (yaklaşık 30 lt alıyor) 280-290 km arasında yol yapıyorum. manuel ile otomatik vites farkı bu  kadar etkiliyor. 

araçların ikisinide LPG li olarak aldım hiç bir sıkıntı yaşamadım. Şahsen sonradan LPG taktırma vs uğraşamazdım :) tabi siz içime sinsin derseniz kendinizde taktırabilirsiniz. LPG  kitleri landirenzo diğeri ise Tartarini.

Ben 1. nesil aracımı şahsen daha çok seviyorum. Bilmiyorum neden böyle belki manuel olasından kaynaklıdır.  içinde kullanılan malzeme daha kailteli hissi veriyor. 2009 model 1. neslin son serisi olmasından kaynaklımı dır bilmiyorum ama yalıtımı kesinlikle daha iyi. Ancak 2. nesil olanında da rvm den tutun koltuk ısıtmasına kadar çok fazla donanım var. Kullanırken konfor daha ön planda oluyor. 

Alırken km olayı tabiki önemli.. ancak şunu bilin bazı insanlar aracın km sine direksiyona bakarak söylerler:) 

Her iki kasada da direksiyonlar çok çabuk soyuluyor yada beyaz beyaz alttan boyası çıkıyor. araçları aldığmda biri 30bin km de diğeri 50 bin deydi 

ikisininde direksiyon simitleri soyulmuştu. 

fiyat olarak malesef bir şey söylemek zor ancak 2. nesil alıcaksanız impresiive donanımlı almanızı tavsite ederim. 2010 ları en dolu olanlarıdır. 

2010 imp az km li bulabilirseniz ne ala bulamaz iseniz diğer yıllar ufak makyajlar haricinde pek de farklı değil.

1. nesil alıcaksanız 2009 olmasını ve touring donanımlı olmasını tavsiye ederim.

daha önceki yıllarda üretilenler

@spade35 in dediği gibi sport dynamic yada dynamic olanları donanımlıdır.

 

Umarım yardımcı olabilmişimdir. 

iyi forumlar.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Beyler supersiniz yeminle. Su samimiye bayildim. Allah razi olsun. Kafamda suan 2010 hb impresive manuel ve mumkunse mavi canlaniyor. Ama mavinin manuelini gormedim hic. Uzun bir sure beklicek gibiyim. 

Lpg de en cok tercih edilen marka nedir

Yada aralarinda fiyattan baska fark var mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16.09.2016 at 20:43, Asilzade :

ikisi de 2009 sedan kasa ama konsol farklı. manuel ve otomatikden mi farkediyor

1.jpg

2.jpg

İlk resimdeki araç aslında comfort paket ancak 2009 model araçlarda yeni kasanın donanım isimleri kullanılıyor ve en boş paketidir. 2009 modellerde iki kasa da mevcut yani ( 2009 model 1. kasalarda makyaj olarak stoplar ve jantlar farklı benim bildiğim kadarıyla ). İlanlardaki 1. aracın fiyatı çok çok abartılı, ben 70.000km'de hatasız, otomatik ve en dolusunu 37.000'e almamıştım, gerçekten şişirme fiyat.

2. araç da impressive paket, hasar, boya durumunu bilmiyorum ama km'si yüksek olmasına rağmen 40.000'den fazla eder, dikkat etmek lazım.

Tüm sorularına cevap veremeyebilirim, vakıf olmadığım sorular var ancak, hb araç da kullanmış biri olarak diyebilirimki, hb aracın yükleme kolaylığı ve kullanışlılığı sedandan yüksek, ancak sedanın da bagaj hacmi yüksek ve tip olarak benim daha çok hoşuma gidiyor. Sonuç olarak bence hoşuna gideni al derim. Son olarak, eğer otomatik vites senin için zaruri değilse manuel almanı tavsiye ederim. 4 ileri otomatik olduğu için yokuşlarda problem olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.nesil aracımı satıp 2.nesil dizel almıştım fakat sonra 1.nesile tekrar döndüm. Tamamen keyfi bir durum.

1.nesiller 2007-2009 arası makyajlıdır. 2005-2006 ların 2004 ten farkı anahtarlarının sustalı olması. 1.nesilin mavisini beyazını bul keyfine kimse diyecek birşey bulamaz. Kronik olarak;

ön göğsün cam kısmındaki 3 cm lik kısmı çatlar.

Cd sürücüsü lensi kirlenebilir.

2.vites geri vitesle beraber çalıştığı için senkromeçleri aşınmış olabiliyor, gırçlama denilen sesle karşılaşılabilir veya geri gidişlerde zorlanırsa vites kendini boşa atar.

Tekerlek üzeri davlumbazları yerinden düşebilir.

Silecekleri ses yapmasın istiyorsanız kesinlikle ya servisten orjinalini ya da Bosch marka olanını alacaksınız.

Direksiyon soyulması Mazda'nın efsanesi zaten. Kaynının dükkanında yaptırıyor sanki mübarek.

Yan camların dış tarafındaki plastik yarım santim kadar kendiliğinden her zaman kayar. 

LPG uyumsuzluğu yoktur, her naneyle çalışır. 

hava filtresinin yan sanayi ile orjinal arasındaki farkı çok fazladır. 

Son olarak 4.000 deviri pek sever. hep böyle gitsin gidecekse dersiniz.

Kendi adıma evli de olsam bekar da olsam bu aracın sedanına bayılıyorum ve vazgeçmezdim. HB bu kadar seksi durmuyor. Arka kısmı sportback denilen araç gibi göründüğünden türünün tek örneklerinden bence. bakınız yeni A3 sedan ve BMW 4 serisi. 

Ön kısmı da farklı görünüyor bence ve daha kaslı, mesele kesinlikle bagaj değil.

Otomatik takıntın yoksa manuel al. Herşeyiyle daha zevkli bir sürüşü var.

Mazda 3 te kaçılacak bir nokta yok, boşu da dolusu da 1.nesili de 3. nesili de ayrı bir güzeldir. 

Satayım dediğin zaman her zaman Sedan önce satılır, satış rakamlarına bakarsanız her 4 mazda kullanıcısından 3 ü sedan alıyor. Türkiye de ise durum çok daha farklı. 5 kullanıcıdan 2 si HB alıyor. C sınıfı sedan dediğin zaman herkesin gözü ondadır. neden ? çünkü orta direk.

2.nesil bence ticari olarak çıkarılmış bir araç. dizel kullanmamdan dolayı da olabilir, platform kardeşi Focus olmasından kaynaklı olabilir bu düşüncem ama trim sesleri beni dünyadan bezdirdi. Ön konsoldaki ve gözlük yerinden gelen tıkırtılar deli ediyordu beni. aracımı 30.000 km de kazasız almıştım bunu da belirteyim. Ama donanımları 1.nesile döndükten sonra bayağı iyiymiş dedirtiyor. 

2007-2009 Touring 1.nesil 35-40 arası temizleri.

2009-2012 Touring veya Impressive ise 42.000 den yukarı bence. aşağısında olanlar var ama karşına ne çıkacağını bilemezsin. Çıkabileceğiniz maksimum rakam da önemli.

Ankarada bir ara 2009 Beyaz Touring vardı 45.000 km de birisi aldı o aracı ama hala arıyorum kim olduğunu bulamadım. Kimse burda ortaya çıksın ortaya. :)

Son olarak 3.nesillerin HB leri çift egzoz ile bir başka güzel. 3 çocuğum da olsa gönlüm ondan yana ama gel gelelim geçmişteki Punto satış tecrübemden dolayı HB araçlara otomatik olmadığı sürece tövbeliyim. Direksiyon göbeklerindeki tombalaklığı sevemedim gitti. birde orta konsoldaki bardak konulacak yerlerin kapaksız ya da sürgüsüz olması. yoksa cam otomatiklerinde 2 kademe yokmuş, pedallarda ışıklandırma yokmuş. bunlar pek de mühim değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum bende bayramdan once 2011 Mazda 3 Impressive (AT) aldım. Bir önceki aracım sıfırdı (dizel manuel) 9 aylıkken eşim kullanamadığı için satmak zorunda kaldım. Depresif bi bayram geçirdim çünkü benim ilk arabamdı ve herşeyden sakınırdım:) fakat bugün sanayiye yeni aracımı götürdüm sağına soluna baktırdım yağını filtrelerini değiştirdim, ustalardan aldığım yorumlarla moralim yerine geldi ve aradan geçen zamanda aracıma iyice alıştım keyif almaya başladım. Hele birde eşimin aracı kullanabilmesi bana iyice keyif vermeye başladı:) Ben diğer tecrübeli arkadaşlar gibi ayrıntılı yorumlar yapamam sana ama daha yeni aracı aldığımdan ve bugün lpg için ustalarla görüştüğümden o konuda sana söylediklerini direk aktarayım.

Araç-LPG uyumu tam fakat subap sorunu yaşamazsın diyemem, yaşarsın fakat çelik subaplarla değiştirilir bu bir dert değil dedi. Yılda yapacağım km nin maksimum 8bin olduğunu ve 1-2 yıla aracı değiştirebileceğimi söyledim. Kendisi bana LPG ustası olmasına rağmen taktırma satarken daha rahat satarsın dedi.(tanıdık vasıtasıyla gittim) Mazdalarda LPG takılmamış araçların tercih sebebi olacağını iletti nekadar doğru bilmiyorum.Uzun lafın kısası LPG olayı senin yaptığın km ile alakalı bir durum olacak ve imkan varsa sende ben gibi hiç LPG takılmamış bir araç bul.

Mazda için sanayideki ustaların yaptığı yorumların bir kısmını sana aktarayım. Sadece bakımdan bakıma buraya uğrarsın (LPG olmayan araçlar için konuşuyor) Her iyi marka gibi Türkiyede değeri bilinmiyor dedi örneğin volvo örneğin subaru örneğin mazda dedi bu araçların gayet sağlam ve donanımlı araçlar olduğunu söyledi. Çok şükür aracımın altına çamurluklarına heryerine baktılar birtane vidasi bile sıkılmamış bu açıdan da gayet memnun oldum bakımlarını yaptırdım. Üstte yazdım 1-2 yıla değiştiririm diye eğer yakıtına alışırsam ben bu arabayı değiştirmem:) Değiştirirsem de sanırım 3.nesil dizel otomatikle değiştiririm:) 

Yakıt konusunda da: Bugün gazın altında akrep varmış gibi kullanarak bir ölçüm yaptım.. 5km yolu (4 trafik işigi vardı) dur kalk dahil 6,9lt/100 değeriyle geldm ama motor sıcak iken. tahminime göre 8-9lt lik bir rakam Ankarada yakalarım sende şehrindeki trafiğe ve kullanım şekline göre bu durumu hesaplarsın. LPG olarak da bu değerleri 9-11lt/100km (1,2 ile çarpılmış hali) şeklinde düşünebilirsin. Aracın manuel olursa bu değer en az 1lt daha düşecektir. Ben otomatik için değerlendirme yaptım 

Sorularına net arkadaşlar gibi cevap veremedim ama bildiğim kadarıyla yorum yaptım

İyi Forumlar..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.09.2016 at 17:25, Mümin :

 

Son olarak 3.nesillerin HB leri çift egzoz ile bir başka güzel. 3 çocuğum da olsa gönlüm ondan yana ama gel gelelim geçmişteki Punto satış tecrübemden dolayı HB araçlara otomatik olmadığı sürece tövbeliyim. Direksiyon göbeklerindeki tombalaklığı sevemedim gitti. birde orta konsoldaki bardak konulacak yerlerin kapaksız ya da sürgüsüz olması. yoksa cam otomatiklerinde 2 kademe yokmuş, pedallarda ışıklandırma yokmuş. bunlar pek de mühim değil.

Mümin harika yorum yapmış her paragrafı ayrı bir ilgiyle okudum. Sedan'ın HB'ye göre daha güzel ve özel göründüğünde ben de hemfikirim. Bir tek " HB araçlara otomatik olmadığı sürece tövbeliyim" kısmını anlayamadım yani Sedan'a göre HB hiç tercih etmem ancak otomatik vites durum değişir tercih ederim mi diyorsun?

19.09.2016 at 19:18, Saridoan :

Araç-LPG uyumu tam fakat subap sorunu yaşamazsın diyemem, yaşarsın fakat çelik subaplarla değiştirilir bu bir dert değil dedi. Yılda yapacağım km nin maksimum 8bin olduğunu ve 1-2 yıla aracı değiştirebileceğimi söyledim. Kendisi bana LPG ustası olmasına rağmen taktırma satarken daha rahat satarsın dedi.(tanıdık vasıtasıyla gittim) Mazdalarda LPG takılmamış araçların tercih sebebi olacağını iletti nekadar doğru bilmiyorum.Uzun lafın kısası LPG olayı senin yaptığın km ile alakalı bir durum olacak ve imkan varsa sende ben gibi hiç LPG takılmamış bir araç bul.

LPG 'nin forumda baya konusu geçmişti. O konuların birinde bir kişi "LPG takılmış araç kesinlikle almam, LPG'yi kendim taktırırım" şeklinde yorum yapmıştı ki sanırım olayı net açıklıyor.. LPG aracın orjinalliğini bozuo ve 2.el satmaya calışınca çok km yapmış veya yorulmuş araç imajı oluşturabilio. Orjinallik ve titiz kullanıma dikkat eden alıcıların LPG'li 2.el araç alması oldukça zor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, revivo73 :

Bir tek " HB araçlara otomatik olmadığı sürece tövbeliyim" kısmını anlayamadım yani Sedan'a göre HB hiç tercih etmem ancak otomatik vites durum değişir tercih ederim mi diyorsun?

 

Aynen dediğin gibi abi. Otomatik olursa HB alırım onun da esprisi satarken sanırım otomatik olursa sıkıntı yaşamam diye. yoksa Forever Sedan. O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arşivlendi

Bu konu arşivlendi ve yorumlara kapatıldı

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
×
×
  • Yeni Oluştur...