Jump to content

Mazda Genel Müdürü Nurkan Yurdakul: Çok Satmak Her Şey Değildir


Mehmet Özdemir
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

markaya göre bakım rakamı tabiki olmaz, en fazla özel bir yağ kullanır biraz da fazla işçilik yazar o kadar. bunlar da çok fark etmez. sadece güzel bir açıklama yapmış, genelde müdürler ağdalı dil kullanıp birşey yaptığını sanır, kalitatif değerlerimiz falan diyen de var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 saat önce, Teknisyen :

Eskiden öncelik müşteri memnuniyeti idi ,Mazda olayı başka bir boyuta taşımış "bayi memnuniyeti"...

Benim bildiğim bayinin memnun olması için çok fazla kar etmesi lazım..Yalnız o kâr kısmı müşterinin cebine extra harcama olarak giriyor ama kimsenin umurunda değil galiba?

Aynı görüşteyim kimsenin umrunda değil , bu gidişle 2-3 yıl sonra,bu forumda mazda herkese hayal olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Herkese iyi akşamlar arkadaşlar 2 yıldır sayfayı takip edip bu günlerde mazda  Türkiye ye inat mazda 3 hb almayı planlayan bir mazdacı oldum ! Ve sayfanıza katıldım, mazda hakkında baya bilgilere ulaştım herkesin emeğine sağlık ! benim mazda yönetimi ile ilgili ilk hissettiğim şey itici sıkıcı kendini beğenmiş bir görüntü vermeleri ve bu çerçevede sanki bu adamlar arada sırada şirkete gidip ayaklarını uzatıp nasıl olsa mazda maaşımı veriyor yerimde garanti aman ben kralım arabam sadece benim kimse binmesin diyen tiplerle dolu olsa gerek . Ne zaman kendilerini tanımam ama bir söyleyişini izlesem paramla rezilmi olacağım bu adamın maaşını benim ödeyeceğim diye düşünüp almaktan vazgeçiyorum acayip sinir bozucu . Ama inat alıyorum nerdeyse 120.000 sigorta vs ile üstünde bir rakam çıksada almayı planlıyorum.anlayacağınız hep kafam karışık hiç güven vermiyor araç hariç! Pardon ilk yazım uzun sürdü geveledim ama keşke mazda yönetimi araçları zevkle satıp zevkle aldırsa bizlere!

 

Samimiyetlerine güvendiğim bazı bayi çalışanları hiçte memnun değil mazda yönetiminden onlarda satamamaktan şikayetçiler . Ve maalesef istediğim 2017 model mazda 3 ü şimdi almak istesem 3 ay sonda gelir deniyor !! Bu şu demek çok satsam stok olur az satıyorum Ozaman müşteri beklesin isterse ! Bana bazı markaları anımsattı :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda susayım diyorum ama vicdanım el vermiyor.

"Bizim şanssızlığımız araçlarımız durduk yerde bozulmuyor. Müşteri için şans bizim için şanssızlık. Bir çok markanın biz bu araçları sattık, bize servis olarak geri döner dediği şey bizim için geçerli değil. Araçlarımız yılda bir kere servise geliyorlar. Artık servisten kazanırız diye bir durum yok. Servisten para kazanmak eskisi gibi değil. Satış sonrasında o karlılık kalmadı. Bizim amacımız satıştan karlılığı elde eymek. Servis de kazanacak tabi. Ama servisten kazanıyorsun satıştan kazanmayıver demenimn alemi yok. “

Dünyanın en az arıza veren markası olmakla övüneceği yerde şansızlık diyor sonrada elit marka olmak diyor ya kafayı yememek elde değil.Böyle birşey olabilir mi yaa.Forum büyükleri susuyor o na da üzülüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yılda bir geliyor denilmesi de ayrı bir dava.. 6 ayda bir 3 bin 5 bin km yapmış araçları servise götürüyoruz. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 10 binde bakım yaptırıyor. 
Vw grubu 15 binde.
Opel insigna 15 binde.
60 bin km bakım maliyeti çıkardığımda vw daha ucuza geliyor ne yazık ki.
Mazda6 yı %20 indirimli 520 tl ye yaptırdım. Vw passat 700 tl indirimsiz, skoda superb 710 tl indirimsiz.
Hesabını buyrun yapın kime göre ucuz? 



Güney Afrika da 15 binde servis bakımları


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

türkiye şartlarında 10k ya lafım yok. araç durduğu yerde zaten döngüsü 15k oluyor eyvallah ama 6 ay nedir ???? yıllık bakıma 6 ay 6 ay vurunca mercedes kadar bakım ücretimiz var

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Servet :

Türkiye şartlarında ne var ki, eskide kaldı tozlu yollar, kötü yakıtlar.

abi trafik artarak kitleniyor :) araç rolantide çalış babam çalış . otobanda bile kilit maalesef

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Av.Oguzhan :

abi trafik artarak kitleniyor :) araç rolantide çalış babam çalış . otobanda bile kilit maalesef

Sadece mazda mı kilit yani? Anasını sattığımın dusterı 20 bin km de bir bakımı millet 400 bin km yol yapıyor tık demeden. Citroen 20 bin km dizel birde turbolu araç bunlar.

4 dakika önce, Servet :

Okey rölentide çalışan motorun km olarak döngüsü bilinmiyor. O zaman bölgelere göre yapalım bakımları. İst 10.k Kars 30.k olmalı :)

Valla abi tam ben yazacaktım, Erzurum yayla havası 50 binde bir değişelim.

10 binde değiştim yağ konulduğu gibi çıkıyor, rengi aynı turbo yok hava temiz kolay kolay bozulmuyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizdeki dci'ler 20.k, 25.k da bir bakıma girer, 450.k olunca satılır. Bir kere motor arızası yaşadık-m. Oda yağ pompası arıza yapınca gitti motor. Hızım yüksek hava deli sıcaktı. Motor 280.k idi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, M.E.G :

Sadece mazda mı kilit yani? Anasını sattığımın dusterı 20 bin km de bir bakımı millet 400 bin km yol yapıyor tık demeden. Citroen 20 bin km dizel birde turbolu araç bunlar.

Valla abi tam ben yazacaktım, Erzurum yayla havası 50 binde bir değişelim.

10 binde değiştim yağ konulduğu gibi çıkıyor, rengi aynı turbo yok hava temiz kolay kolay bozulmuyor

Hangimiz aracımızı şirket arabası gibi kullanıyoruz ? Vur marşa 300 500 km yol yap. Yok öyle birşey genellikle şehir içi takılıp ister istemez yoruyoruz . Onun için benim 10k 15k ile ilgili problemim yok. Aslında hepimiz aynı şeyden bahsediyoruz. Sonuçta 20 binde 1 de girse bakıma 1 yıl diyor. Bmw 30.000 diyordu. 10binde 1 yağ ve filtre değiştiriyordum. Aracına bakacaksın aracında sana bakacak. Benim taktığım nokta 6 ay :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, Av.Oguzhan :

abi trafik artarak kitleniyor :) araç rolantide çalış babam çalış . otobanda bile kilit maalesef

Aslında her önüne gelene araba satmayacaklar araç kullanmanın da ehliyet kullanma gibi yaşı olacak yeni yetme bebeler babadan zengin gam yok tasa yok ver altlarına arabayı hem trafiği allak bullak etsinler 

 

8 saat önce, M.E.G :

Sadece mazda mı kilit yani? Anasını sattığımın dusterı 20 bin km de bir bakımı millet 400 bin km yol yapıyor tık demeden. Citroen 20 bin km dizel birde turbolu araç bunlar.

Valla abi tam ben yazacaktım, Erzurum yayla havası 50 binde bir değişelim.

10 binde değiştim yağ konulduğu gibi çıkıyor, rengi aynı turbo yok hava temiz kolay kolay bozulmuyor

Valla iyi dedin ben guzunun  bundan sonra yağını 50 binde değişecem 25 binde şöyle pamuğu yağa batırıp motoru dışından silsem o ona yeter :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok yaa bunlarda kafa yok sen fuarlara falanda katılma bilmem ne, çık o zaman komple pazardan kardeşim toplat arabalarını millet arabanı alıyor birde bakım için servis arıyor. nasıl bir mantık sizinki anlamıyorum  

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, Av.Oguzhan :

Hangimiz aracımızı şirket arabası gibi kullanıyoruz ? Vur marşa 300 500 km yol yap. Yok öyle birşey genellikle şehir içi takılıp ister istemez yoruyoruz . Onun için benim 10k 15k ile ilgili problemim yok. Aslında hepimiz aynı şeyden bahsediyoruz. Sonuçta 20 binde 1 de girse bakıma 1 yıl diyor. Bmw 30.000 diyordu. 10binde 1 yağ ve filtre değiştiriyordum. Aracına bakacaksın aracında sana bakacak. Benim taktığım nokta 6 ay :)

Yılda 50-60 bin km yol yapıyorum. Yapmasam 6 ayda götürür müydüm? Götürmezdim yüksek ihtimal. Yağ 6 ayda bozulmaz. 

Bende de bmw vardı @Mehmet Özdemir bilir 10 bin km de kendim değişiyordum hava filitresi,yağ filitresini, yağını 30 binde servise gidiyordum. Neden, turbo dizel olduğu ve performanslı kullandığım için....

Fakat bu benzinli, turbosuz araç. Avrupada 20 bin km, afrikada 15 bin km de Türkiye' de 10 bin?? Bunun bakımla alakası yok, servislerden para kazanamama politikası. 

Sizin için problem değil ama filoya veremiyoruz diyor ya Nurkan Bey, sebeplerinden biri bu. Ne kadar uzun süre periyodik bakım olursa kiralama şirketi için o kadar kardır. 

Ayrıca o dusterlar kadar siz hor kullanamazsınız aracı. Dağda, taşta, şehir içinde ne de olsa şirket aracı deyip anasını ağlatıyorlar...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

26 dakika önce, M.E.G :

Yılda 50-60 bin km yol yapıyorum. Yapmasam 6 ayda götürür müydüm? Götürmezdim yüksek ihtimal. Yağ 6 ayda bozulmaz. 

Bende de bmw vardı @Mehmet Özdemir bilir 10 bin km de kendim değişiyordum hava filitresi,yağ filitresini, yağını 30 binde servise gidiyordum. Neden, turbo dizel olduğu ve performanslı kullandığım için....

Fakat bu benzinli, turbosuz araç. Avrupada 20 bin km, afrikada 15 bin km de Türkiye' de 10 bin?? Bunun bakımla alakası yok, servislerden para kazanamama politikası. 

Sizin için problem değil ama filoya veremiyoruz diyor ya Nurkan Bey, sebeplerinden biri bu. Ne kadar uzun süre periyodik bakım olursa kiralama şirketi için o kadar kardır. 

Ayrıca o dusterlar kadar siz hor kullanamazsınız aracı. Dağda, taşta, şehir içinde ne de olsa şirket aracı deyip anasını ağlatıyorlar...

Biz niye anlaşamıyoruz. Yada kelimelerin duygusu yok o yüzden anlaşamıyor gibi görünüyor olabiliriz.sonuç itibariyle sizde 10k da yağ değişim yapıyordunuz bende. Ama servise 30binde bir aynı şekilde aynı kafada. Yani bizim araçlar 20k da olsa titizlikten dolayı zaten 10kda değişeceğiz. Servise Yılda 1 gitmede de problem görünmüyor . Doğru mudur. O zaman yılda bir 10k da bir yapsınlar :) Nurkan bey yılda bir geliyorlar demiş ama 6 ayda bir çağırıyorlar. Ve kontrol edip yollamıyorlar. Gel diyorlar yağını filtreni değişelim. Bana düzgün gelmeyen nokta burası. Yineliyorum :)

Şirket aracı mantığına gelince demek istediğin şuydu şirket araçları genellikle uzun yolda kullanıldığı için dur kalk problemi şehir içi kadar yaşamıyor. Ayrıca sabit devirlerde yıpranmadan yol aldığını düşündüğüm için tek marşta 300 500 km yapmıyoruz dedim. Adam 1 saatte 120 biz 3 km yol gidiyoruz misal olarak

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Markanın dünyada satışları gerçekten iyi durumda olduğu için ülkemizde sadece imaj için duruyor. Bundan dolayı pazarda pay alabilmek için ürünü farklı konumlandırması gerekiyor. Mazdanın bu konuda meyvesini alıp alamadığını zaman gösterecektir. Diğer markalar sattığı arabadan kazanıyor mu kazanmıyor mu bende merak ediyorum. Çünkü Nurkan beyin dediği gibi ürünü satalım sonra kucağımıza düşsün anlayışına sahip firmalar ülkemizde mevcut. Diğer konularda zaten sizlerin verdiği tepkilere katılıyorum. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...