Jump to content

1.Nesil Mazda 6 Hakkında Sorularım


M Fikret Öztürk
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba değerli mazda severler. Bu platforma engin tecrübelerinizden faydalanmak için geldim. Mazda kullanıcıları arasında henüz çok yeniyim. Elbette ki ilerde tecrübe sahibi olacağım ama şuan yeni olmam sebebiyle sanayi piyasasındaki kurtlar sofrasına düşmek istemiyorum. Aramızda olan ve sanayi eşrafından işini çok düzgün yapan ustalarımızı tenzih ederim. Lütfen üzerlerine  alinmasinlar. Çok uzatmadan sorularıma geçeyim.

1) Şuana kadar kullandığım tüm hidrolik direksiyonlu araçlara göre mazda 6'nin direksiyonu bana biraz ağır geldi. Bu araçların tamamında durum aynı mı yoksa bir arıza olası mıdır?

2) Bazen kasislerden geçerken direksiyona çok hafif, sanki ince bir milin oynaması gibi bir his veriyor bana. Normal midir?

3) Özellikle rampalarda araç çok bağırıyor. 2000 motor 147 beygir bir araç için bana hiç normal gelmedi. Sizin görüşleriniz nedir? 

4) Aracımı biraz daha gösterişli hale getirmek istiyorum. Abartılı modifiye değil ama kastettiğim. Sadece klasik memur arabası görüntüsünü biraz daha modern hale getirmek istiyorum. Tavsiyeleriniz benim için çok önemli. 

Okuyan ve cevap yazacak herkese şimdiden teşekkürlerimi sunarım. 

Not : Bu arada Ankara'dayım. Usta, yedek parçacı, aksesuarcı önerilerinizi bekliyorum.

 Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

8 saat önce, M Fikret Öztürk :

 

1) Şuana kadar kullandığım tüm hidrolik direksiyonlu araçlara göre mazda 6'nin direksiyonu bana biraz ağır geldi. Bu araçların tamamında durum aynı mı yoksa bir arıza olası mıdır?

Mazda 6 nın direksiyonu serttir. klasik hidrolik direksiyon.  elektrik destekli değil. misal veriyorum 60 tan sonra tamamen devreden çıkar. %100 manuel olur.  yüksek hızlarda en güvenli sürüşü vaadeder.  Aracınız normal

 

 

2) Bazen kasislerden geçerken direksiyona çok hafif, sanki ince bir milin oynaması gibi bir his veriyor bana. Normal midir?

Ön Z-Rotlar eskimiştir.  aracı lifte kaldırıp alt salıncak'a asılırsanız  küçük tık tık ses yapar. yaparsa eskimiştir. tanesi 250 tl+kdv  x 2 adet ön ..  ön viraj demir lastiklerinizi de kontrol edin. 

 

 

3) Özellikle rampalarda araç çok bağırıyor. 2000 motor 147 beygir bir araç için bana hiç normal gelmedi. Sizin görüşleriniz nedir?  

aracınızla  düz yolda tam gaz 0-150 km hıza çıkarken kadran 'ı videoya çekin.. bakalım bi 

 

 

4) Aracımı biraz daha gösterişli hale getirmek istiyorum. Abartılı modifiye değil ama kastettiğim. Sadece klasik memur arabası görüntüsünü biraz daha modern hale getirmek istiyorum. Tavsiyeleriniz benim için çok önemli. 

1500 tl ye postmodern led far alabilrisiniz . veya led stop..  başka da bir şey olmaz

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, Zealot :

 

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler zealot. Z rot dediğiniz rotiller mi oluyor. Aldığım arkadaş 4 ay önce (7bin km önce) rotilleri yetkili serviste değiştittirmiş.

0-150km hız videosunu şuan çekemem maalesef. Gözlüklerden kurtulmak için lazer ameliyatı oldum. Henüz çok net göremiyorum. Ama gözlerim düzeldiginde çekip göndereceğim.

Aracimda Xenon farlar ve uzun led ampuller var ancak sizin önerilerinizi de değerlendireceğim.

Çok teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

rotiller  z rot ile aynı değil ..   z rot.. askı rotu olarak da geçer 

rot'cu ya götürüp 50 tl ye rot ayarı ve expertiz yaptırabilir   veya 30 tl ye sadece expertiz yaptırabilirsiniz. 

arka tekerleklere -2 derece kamber ayarlatmanızı ve 10mm  ( çamurluğa hafif müdahale ederek 20mm)  spacer takmanızı tavsiye ederim.  yol tutuş gözle görülür şekilde artacaktır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 saat önce, Zealot :

rotiller  z rot ile aynı değil ..   z rot.. askı rotu olarak da geçer 

rot'cu ya götürüp 50 tl ye rot ayarı ve expertiz yaptırabilir   veya 30 tl ye sadece expertiz yaptırabilirsiniz. 

arka tekerleklere -2 derece kamber ayarlatmanızı ve 10mm  ( çamurluğa hafif müdahale ederek 20mm)  spacer takmanızı tavsiye ederim.  yol tutuş gözle görülür şekilde artacaktır

Tavsiyeleriniz için çok teşekkürler. İlk işim bir rotçuya gitmek olacak. Sonuçtan sizi de bilgilendirecegim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, Zealot :

rotiller  z rot ile aynı değil ..   z rot.. askı rotu olarak da geçer 

rot'cu ya götürüp 50 tl ye rot ayarı ve expertiz yaptırabilir   veya 30 tl ye sadece expertiz yaptırabilirsiniz. 

arka tekerleklere -2 derece kamber ayarlatmanızı ve 10mm  ( çamurluğa hafif müdahale ederek 20mm)  spacer takmanızı tavsiye ederim.  yol tutuş gözle görülür şekilde artacaktır

Tekrar merhaba. Bugün internette biraz araştırma yaptıktan sonra başkent oto sanayinde Karaca Rot Balansa gittim. İşinin ehli olduğu yazıyordu. Aracı kanala çektiler ve detaylı bir inceleme sonunda z rotlarda hiç bir sorun olmadığını gelen tıkırtının direksiyon kutusundan geldiğini söylediler. Arabanın durduğu yerde direksiyonu sağa sola oynatinca da aynı tıkırtı geliyor. Kamber ayarı ve spaceri de sordum. Yol tutuşuyla hiçbir alakası olmadığını, sadece görüntü olsun diye yapılan birşey olduğunu söyledi. Sana sadece lastik masrafı açar, lastiklerin daha kısa sürede eskir dedi. Tavsiye etmem diye de ekledi. Ayrıca beş kuruş para felan da istemedi. İlk defa sanayide para istemez sözüne şahit oldum. Teşekkür ustacim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, M Fikret Öztürk :

Kamber ayarı ve spaceri de sordum. Yol tutuşuyla hiçbir alakası olmadığını, sadece görüntü olsun diye yapılan birşey olduğunu söyledi.

Bu konuda yanılıyorlar. Eğer durum bu olsaydı yarış araçlarında negatif kamber vermezlerdi lastiklere..

Bir makaleden alıntı ;

Görünüm olarak negatif kamber açısı daha havalı olduğu için , genel itibari ile daha popüler olsa da, bu açının pozitif veya negatif olmanın bazı avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır. Negatif kamber açısı ile ayarlanmış olan bir ön düzen geometrisi, kullanıcıya dönüşlerde yüksek yol tutunma kabiliyeti kazandıracaktır. Ancak negatif kamber açısı düz yolsa yapılan sürüşlerde kontak bölgesini küçülttüğü için tutunmayı azaltacaktır.

Kamber açısının sıfır  yapılması aracın düz yolda ilerlerken yerle temasını güçlendirebilecektir fakat , bu şekilde yapılan bir ayarlama  dönüşlerde tekerlekler üzerinde yüksek aşınmaya neden olacaktır.

Optimum kamber açısının seçimi kullanış şekline çok bağlıdır. Örneğin bir arazi aracında pozitif kamber açısı verilerek araç direksiyonun daha ağır tepki vermesi ve aracın daha düz bir şekilde yol alması sağlanır. Şehir içi araçlarında ise gerek tekerlek aşınması düşünülerek gerekse yol tutunması düşünerek negatif kamber açısı verilerek ayarlama yapılmaktadır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Haklı olabilirsiniz ben bu konularda çok bilgi sahibi değilim maalesef. Usta öyle söyleyince bende yaptirmadim. Ama siz söyledikten sonra biraz araştırdım 2 farklı görüşü savunanlar da var. Sanırım burada karar kullanicinin. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sayın @M Fikret Öztürk  biz burada dayanaksız iddaalara değil,  bilimsel teoremlere hipotezlere, kanunlara yer veririz.   bu konuda geleneksel bilgi kirliliğinden uzak olmaya çalışıyoruz.

çağımızda internet sayesinde herkes her bilgiye anında erişebiliyor fakat bunun doğruluğu veya yanlışlığı konusunda bir güvence olmadığı için insanlık olarak adeta bilgi kirliliği içerisinde yüzüyoruz.

çok değil  daha dünden beri, bir motorun durduk yere yağ seviyesinin arttığını tartışıyor, ve hiçbir dayanağı olmayan bu bilgiyi,  internette bir çok yerde yazsa da kabul etmiyoruz.

öte yandan katalitik iptalinin  backpressure denen bi dalga yı azalttığı, lpg nin neden sübapları yaktığı da günümüzde kirliliğe boğulmuş konulardandır..

ustalardan, forumlardan, internetten bilgi almak kadar güzel bir şey yok ama doğru bilgiyi yanlışın içinden seçmek konusunda allah yardımcınız olsun =) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, M Fikret Öztürk :

Haklı olabilirsiniz ben bu konularda çok bilgi sahibi değilim maalesef. Usta öyle söyleyince bende yaptirmadim. Ama siz söyledikten sonra biraz araştırdım 2 farklı görüşü savunanlar da var. Sanırım burada karar kullanicinin. 

Evet bir aşamadan sonra karar kullanıcının oluyor. Biz sadece söylenenleri bilim ve akıl süzgecinden geçirmeden kabullenemiyoruz meslek ve yapımız gereği :) Bu yolla hem öğreniyoruz hem de doğru olduğunu düşündüğümüz düşünceleri sizlerle paylaşıyoruz.

Sonrasında karar sizlerin ;) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, Burak :

Evet bir aşamadan sonra karar kullanıcının oluyor. Biz sadece söylenenleri bilim ve akıl süzgecinden geçirmeden kabullenemiyoruz meslek ve yapımız gereği :) Bu yolla hem öğreniyoruz hem de doğru olduğunu düşündüğümüz düşünceleri sizlerle paylaşıyoruz.

Sonrasında karar sizlerin ;) 

Ben diğer konuda kararımı verdim.

Yağı çoğalan arkadaşın aracına birisi bence gizliden gizliye yağ ekliyor. :D  :geyik: 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Bende viraj alma konusunda sıkıntılıyım, arkalara - 2 derece kamber ayarı aşırı bir lastik yeme sorunu yapmaz gibi geliyor.  Spacer da aklıma gelen seçeneklerden biriydi lakin 10 mm takılması veya çamurlukla oynama yapılarak 20mm takılması öneriliyor anladığım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...