Jump to content

1. ve 2. Nesil Mazda 3 İçin Balata ve Disk Önerisi Ortak Konu


Limpony
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Ate ön-arka mı 400 tl? 

Fren için servisten fiyat aldım ön arka işçilik dahil bin lirayı geçiyor. Yüzde yirmi indirimle hadi 800 e geldiğini varsayalım yine çok fazla bu fiyat

51 dakika önce, Mutlu Tekir :

Ucuz etin yahnisi olayına dönmesin... Bari Ferodo al o da ucuz. 

Lastik ve fren tertibatında ucuza kaçmamak lazım. Her ne kadar sakin kullansan da tehlikenin nerede başına geleceği, ani freni ne zaman yapman gerektiği belli olmaz.

Kim sakin kullanıyor ben mi? :D

Yani benimde çekincelerim var. Sonuçta hayati bir aksam. İster istemez tereddütte kalmadım değil. Bir yandan da trw ye o kadar para verip memnun kalmamaktansa braxisi daha uyguna alıp memnun kalmama hikayesini üretiyorum kafamdan. 

Bu fren alma işi tamamen yılan hikayesine dönüşecek gibi duruyor. Forumda da makul fiyatlı balatalar için net olarak kullandım memnun kaldım diyeni bulmak zor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

43 dakika önce, abcsefa :

Ate ön-arka mı 400 tl? 

Fren için servisten fiyat aldım ön arka işçilik dahil bin lirayı geçiyor. Yüzde yirmi indirimle hadi 800 e geldiğini varsayalım yine çok fazla bu fiyat

Kim sakin kullanıyor ben mi? :D

Yani benimde çekincelerim var. Sonuçta hayati bir aksam. İster istemez tereddütte kalmadım değil. Bir yandan da trw ye o kadar para verip memnun kalmamaktansa braxisi daha uyguna alıp memnun kalmama hikayesini üretiyorum kafamdan. 

Bu fren alma işi tamamen yılan hikayesine dönüşecek gibi duruyor. Forumda da makul fiyatlı balatalar için net olarak kullandım memnun kaldım diyeni bulmak zor. 

Ben kashiyama organik fren, ferodo ve icer yarı metalik fren balatalarıyla ilgili söyleyeceğimi söyledim. 

Ya ate ya icer deyip çekilirim.

Frenlerim sağolsun daha dün yan yoldan sağına soluna bakmadan çıkan yaşlı amcanın bana yandan çarpmasını engelledi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

36 dakika önce, Mutlu Tekir :

Ben kashiyama organik fren, ferodo ve icer yarı metalik fren balatalarıyla ilgili söyleyeceğimi söyledim. 

Ya ate ya icer deyip çekilirim.

Frenlerim sağolsun daha dün yan yoldan sağına soluna bakmadan çıkan yaşlı amcanın bana yandan çarpmasını engelledi.

yani sizin tecrübelerinize göre en sağlamı ıcer ya da ate almak. bakalım, olmadı paraya kıyıp bu ikisinden birini alacağız. arabanın hayati noktalarından birisi sonuçta.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, abcsefa :

yani sizin tecrübelerinize göre en sağlamı ıcer ya da ate almak. bakalım, olmadı paraya kıyıp bu ikisinden birini alacağız. arabanın hayati noktalarından birisi sonuçta.

Ön 400 dü en son, arka bılmıyom

https://www.otosupermarket.com/kategori/fren-balatasi-402#labels=9804-2

Ben de Ate var ses mes yok on numara ama pahalı bı daha almam galıba

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konuda bana sorular geliyor o nedenle buraya yazmak istedim. @abcsefa da sorunca paylaşmak istedim. Önceki sayfalarda yazdım, kayboldu demek bir daha yazıyorum.

Icer balatalardan çok memnunum. 18bin km.dir kullanıyorum. Tozu fazla, ama güvenlik benim için ön planda. Performansının değişmemesi, her koşula rağmen güvenilir bir şekilde tamamen tutması, aracın durması önemli. Tedirgin olmadan frenin performans dengesinden memnunum, tutacağını biliyorum çünkü, lastikler de iyi olunca yol eğer tozsuz çakılsızsa yerine çakılıyor araba. Ses konusunda orjinalden az gibi geliyor bana. Rahatsız olmuyorum balata sesinden.

Macaristan'da gecenin köründe yola fırlayan tavşanı ezmekten kurtardı. 100 ile giderken ani fren yaptım ve emniyet kemerinin tutması göğüse yapılan aşırı basınçla hissedildi. Mazda ile Avrupa Turu Facebook sayfamın reklamını yapayım bu arada. :)

Daha 1 hafta önce yandan sağına soluna bakmayan yaşlı amcanın duracağını sanıp durmadığını hayal meyal görüp ani fren yapıp tersi istikamete direksiyonu kırarak aracımın kapısına girmesini önledim. Frenlerim iyi olmasa geç olabilirdi, yola bakarken yan camdaki fren yapmayışını hayal meyal görüp refleksimin de etkisi var tabi. Uzun yola gittim, yoğun trafikte sol şeritteki ani frenlemelerde de korkutmadı.

Ferodo ve Kashiyama organik balatalar ile sıcak havalarda ilk çalıştırma sonrası ilk frenlemelerde güç düşüşü ve durmama problemi İcer ile çok çok azaldı. Çok daha az hissediyorum. Bu sorunun da orjinal balatayı ve diski değiştikten sonra olduğunu belirtmeliyim. Suçu OEM üretici olmasına güvendiğim Kashiyama organik balatalarına atıyorum.

Balatalar 3 çeşit: Organik, Yarı Metalik, Seramik.

Organik balata çevre dostu, daha az toz üretiyor, aşırı sessiz, ilk performansı iyi, yumuşak olduğu için diski hiç yemiyor. Ama ardarda frenlemelerde performansı çok düşüyordu, aşırı sakin ve uzun yol kullanıcılarına uygun bir balata çeşidi. 

Seramik ise belirli bir çalışma sıcaklığı aralığı var. ardarda frenlemelerde en iyisi, performansı hiç düşmüyor, fakat düşük sıcaklıklarda da performansı çok kötü. Isınması gerekiyor iyi performans verebilmesi için. Bizim gibi soğuk günlerin yaşandığı memleketler için pek uygun değil. Ayrıca yarış odaklı bu balata çeşidi. Hiç toz yapmıyor, diski de az yiyor.

Yarı metalik balatalar ise, tam orta yol. Tozu fazla, sesi fazla, diski yiyor. Ama performansı her daim iyi. Yine bunlardan metal parçacık oranı yüksek düşük kullanan firmalar var. Buna bağlı olarak firmaların ürünleri arasında performans farkı açığa çıkıyor. Bunu son kullanıcı pek anlamayabilir tabi. Orjinale en yakın ürün de ismini daha önce duymadığım, başkası söylese hadi oradan diyeceğim İcer balatalar. Kullanmasam ismini cismini duymadığım Fransız malına niye güveneyim derdim ki dedim de Adem ustaya, beğenmezsem iade ederim dedim. :D Sen kullan bi dedi güvendim, iyi ki de lafını dinlemişim. Ferodo diye, dünyanın ilk sürtünme malzemesi üreten firması 100 yıllık firma diye güvendim aldım, bu performansı bulamadım. 

Diyeceğim odur ki, ya orjinal alın, paranız yetmiyorsa ATE, Fomoco, Motorcraft alın, onlara da yetmiyorsa İcer alın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, abcsefa :

teşekkürler :) ses konusunda orjinaline göre az da olsa ses yapıyor mu demek istediniz tam olarak anlamadım

orjinalden az ses yapıyor gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19 saat önce, Mutlu Tekir :

Bu konuda bana sorular geliyor o nedenle buraya yazmak istedim. @abcsefa da sorunca paylaşmak istedim. Önceki sayfalarda yazdım, kayboldu demek bir daha yazıyorum.

Icer balatalardan çok memnunum. 18bin km.dir kullanıyorum. Tozu fazla, ama güvenlik benim için ön planda. Performansının değişmemesi, her koşula rağmen güvenilir bir şekilde tamamen tutması, aracın durması önemli. Tedirgin olmadan frenin performans dengesinden memnunum, tutacağını biliyorum çünkü, lastikler de iyi olunca yol eğer tozsuz çakılsızsa yerine çakılıyor araba. Ses konusunda orjinalden az gibi geliyor bana. Rahatsız olmuyorum balata sesinden.

Macaristan'da gecenin köründe yola fırlayan tavşanı ezmekten kurtardı. 100 ile giderken ani fren yaptım ve emniyet kemerinin tutması göğüse yapılan aşırı basınçla hissedildi. Mazda ile Avrupa Turu Facebook sayfamın reklamını yapayım bu arada. :)

Daha 1 hafta önce yandan sağına soluna bakmayan yaşlı amcanın duracağını sanıp durmadığını hayal meyal görüp ani fren yapıp tersi istikamete direksiyonu kırarak aracımın kapısına girmesini önledim. Frenlerim iyi olmasa geç olabilirdi, yola bakarken yan camdaki fren yapmayışını hayal meyal görüp refleksimin de etkisi var tabi. Uzun yola gittim, yoğun trafikte sol şeritteki ani frenlemelerde de korkutmadı.

Ferodo ve Kashiyama organik balatalar ile sıcak havalarda ilk çalıştırma sonrası ilk frenlemelerde güç düşüşü ve durmama problemi İcer ile çok çok azaldı. Çok daha az hissediyorum. Bu sorunun da orjinal balatayı ve diski değiştikten sonra olduğunu belirtmeliyim. Suçu OEM üretici olmasına güvendiğim Kashiyama organik balatalarına atıyorum.

Balatalar 3 çeşit: Organik, Yarı Metalik, Seramik.

Organik balata çevre dostu, daha az toz üretiyor, aşırı sessiz, ilk performansı iyi, yumuşak olduğu için diski hiç yemiyor. Ama ardarda frenlemelerde performansı çok düşüyordu, aşırı sakin ve uzun yol kullanıcılarına uygun bir balata çeşidi. 

Seramik ise belirli bir çalışma sıcaklığı aralığı var. ardarda frenlemelerde en iyisi, performansı hiç düşmüyor, fakat düşük sıcaklıklarda da performansı çok kötü. Isınması gerekiyor iyi performans verebilmesi için. Bizim gibi soğuk günlerin yaşandığı memleketler için pek uygun değil. Ayrıca yarış odaklı bu balata çeşidi. Hiç toz yapmıyor, diski de az yiyor.

Yarı metalik balatalar ise, tam orta yol. Tozu fazla, sesi fazla, diski yiyor. Ama performansı her daim iyi. Yine bunlardan metal parçacık oranı yüksek düşük kullanan firmalar var. Buna bağlı olarak firmaların ürünleri arasında performans farkı açığa çıkıyor. Bunu son kullanıcı pek anlamayabilir tabi. Orjinale en yakın ürün de ismini daha önce duymadığım, başkası söylese hadi oradan diyeceğim İcer balatalar. Kullanmasam ismini cismini duymadığım Fransız malına niye güveneyim derdim ki dedim de Adem ustaya, beğenmezsem iade ederim dedim. :D Sen kullan bi dedi güvendim, iyi ki de lafını dinlemişim. Ferodo diye, dünyanın ilk sürtünme malzemesi üreten firması 100 yıllık firma diye güvendim aldım, bu performansı bulamadım. 

Diyeceğim odur ki, ya orjinal alın, paranız yetmiyorsa ATE, Fomoco, Motorcraft alın, onlara da yetmiyorsa İcer alın.

Ate orijinal değil mi? Geçen biri orijinal balatayı ate yapıyor demişti. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, tansu87 :

Ate orijinal değil mi? Geçen biri orijinal balatayı ate yapıyor demişti. 

Orjinal üretici ile orjinal parçayı birbirine karıştırmamak gerekli. 

Ferodo da orjinal üretici, Kashiyama da. Başka firmaların orjinal üreticileri. Ama hiç de bizim araçların orjinal performansına erişemiyorlar. Firmalara kendi istekleri ve standartları doğrultusunda yaptırıyorlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

44 dakika önce, Mutlu Tekir :

Orjinal üretici ile orjinal parçayı birbirine karıştırmamak gerekli. 

Ferodo da orjinal üretici, Kashiyama da. Başka firmaların orjinal üreticileri. Ama hiç de bizim araçların orjinal performansına erişemiyorlar. Firmalara kendi istekleri ve standartları doğrultusunda yaptırıyorlar.

Servis, orijinal fabrika ürününü Ancak üretici gönderirse takar. Fabrika’da takılana eş değer gördükleri parçalara mazda avrupa onay veriyorsa takıyorlar. Antifriz gibi. Servisin kendisi brava diye kırmızı antifriz kullanıyor mazda’ya. Ama garanti kapsamındaki araca da bunu mu kullanıyor bilmiyorum. Fl422 diye bi sıvı daha varmış. Neyse. Sonuç olarak konu anlaşıldı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Atenin kendi sattığı balata ile Mazdanın orjinal olarak sattığı balata aynı mıdır? 
Ferodonun orjinal olarak başka markaya yaptığı balata ile, piyasaya sattığı aynı mıdır?

Mazda'nın orjinal amortisör üreticisi bir ara KYB idi. Orjinal itakanlar rahat ediyor da, KYByi takanlar niye böbrek taşı döküyor?

Nokta!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Mutlu Tekir :

Atenin kendi sattığı balata ile Mazdanın orjinal olarak sattığı balata aynı mıdır?

Aynıdır, sadece Mazda Servis için üretilene  + Mazda logosu da basarlar.


Ferodonun orjinal olarak başka markaya yaptığı balata ile, piyasaya sattığı aynı mıdır?

Aynıdır, yukarıda belirttim. Pazarlama & Servis satış stratejisi.

Mazda'nın orjinal amortisör üreticisi bir ara KYB idi. Orjinal itakanlar rahat ediyor da, KYByi takanlar niye böbrek taşı döküyor?

'Bir ara' diye kendin söylemişsin zaten, KYB'den istediği verimi alamadığı için, bir sonraki seride başka bir tedarikçiye ürettirmiş olabilir, bundan doğal bir şey yok.

MAZDA'NIN AMORTİSÖR FABRİKASI YOK, BALATA FABRİKASI DA YOK! BOLCA TEDARİKÇİSİ VAR.

Nokta!

Noktayı niye üzerine alındın, onu da anlamadım.

2. Nesilde ATE'de bilmediğimiz bir muhabbet dönmüş ki, 3. Nesilde FERODO'ya geçmiş.

Mazda ve pek çok otomobil üreticisi sadece 'logo' satar Mutlu kardeş, ihtiyacı olan parçayı en ucuza, en iyi kondisyonda (3-5 yıl, her neyse garantili) hangi tedarikçi üretiyorsa atar imzasını, yaslanır arkasına, fabrikasında birleştirir, satışına bakar. Bu 'en iyi kondisyon' örneği ön konsollarımız için geçerli olmamış maalesef,  güzelim konsoluna Japon eli değmiş olsaydı, 10 yılı bulmadan erir miydi sence?

Sen noktayı koymuşsun ama madem öyle bir soru da ben sana sorayım.

Şanzıman filtresi;

Mazda yetkili servisinde satılan 2. Nesil uyumlu ORİJİNAL filtre ile Motorcraft'ın ürettiği mevzu bahis filtre arasında ki fark nedir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, quiteguide :

2. Nesilde ATE'de bilmediğimiz bir muhabbet dönmüş ki, 3. Nesilde FERODO'ya geçmiş.

Mazda ve pek çok otomobil üreticisi sadece 'logo' satar Mutlu kardeş, ihtiyacı olan parçayı en ucuza, en iyi kondisyonda (3-5 yıl, her neyse garantili) hangi tedarikçi üretiyorsa atar imzasını, yaslanır arkasına, fabrikasında birleştirir, satışına bakar. Bu 'en iyi kondisyon' örneği ön konsollarımız için geçerli olmamış maalesef,  güzelim konsoluna Japon eli değmiş olsaydı, 10 yılı bulmadan erir miydi sence?

Sen noktayı koymuşsun ama madem öyle bir soru da ben sana sorayım.

Şanzıman filtresi;

Mazda yetkili servisinde satılan 2. Nesil uyumlu ORİJİNAL filtre ile Motorcraft'ın ürettiği mevzu bahis filtre arasında ki fark nedir?

Bir fark yok, bu konuda dediğin doğru. Çünkü şanzıman fren motor forddan. 

Ama amortisörde sertlik farkı var,

Balatada karışım oranı farkı var.  Adamın piyasaya sattığı ile mazda adına yaptığı aynı olmak zorunda değil.

Varsa döküman Ate ile Mazda'nın sattığının aynı olduğuna dair bir veri paylaşırsan sevinirim. Ben tamamen aynı olduklarını düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Başka bir forumda ateninkiyle orjinal mazda balatasının şekil ve gözenek açısından farkının paylaşıldığını hatırlıyorum.

Yurtdışındaki forumlarda da uzun süredir devam eden bir tartışmadır, orjinal mi, yoksa orjinali yapan markanın ürünü mü diy.e

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

konuya balıklama atlamak gibi olmasın ama bir kaç kelamda ben edeyim. arkadaşımda 2009 model toyota corolla dizel mmt sanzuman bir araç vardı. baskı balata değişmesi gerekiyordu. toyotada 1100 tl idi oem üretici ise aisin. aisinin kendi kutusunda sattığı baskı balata 500tl civarında piyasa fiyatı vardı. kalite anlamında iki balata arasında dağlar fark vardı. uzun ömür, yumuşak kavrama v. s. aisin ile kıyaslanamaz bile.

firmalar bir çok araç parçasını kendi üretmez konusunda uzman. yatırımı olan, başka firmalara ürettirir. maliyet azaltmanın en iyi yöntemi budur. bunu kendi belirlediği üretim standartlarında en iyi fiyatı veren üretici ile anlaşarak yapar. bugün aisin ile anlaşır yarın valeo ile. anlaşma gereği oem parçayı kendi logosu altında dışarıya satamaz.iyi veya kötü olur ancak aynı kalitede olması imkansız. 

tabi biz corollaya ikisinide takmadık. aynı balata için mitsubishinin ürettiği baskı balata ise 600 tl fiyata sahip olmasına karsın, ömür ve kalite anlamında orjinal baskı balatadan da daha iyiydi.

parça bilgisi çok ayrı bir konu. Belki bilenler vardır forumda toyotaclubtr den Ufuk Sönmez hocama saygılar (tem toyota). parça bilgisi, esnaflığı, kişiliği on numaradır. toyota arcım varken parça sıkıntısı yaşatmadı sağolsun. Honda için arayışlar devam ediyor. 

@Mutlu Tekir valla ben genelde disk ve balatanın aynı marka olması taraftarıyım. en azından uyum açısından kafada soru işareti kalmaz. stoptech gayet sağlam. global honda forumlarında da çok iyi bilinir. İcer balatayıda daha önce birkaç kişi söyledi güzel diye ancak çok fazla bir bilgim yok. denemek lazım gerçi sen denemişsin zaten. 

özellikle fren ve lastik mevzularında çokta hesap yapmam şahsen. illa oem olacak diye bir takımtım yok. imkan dahilinde en iyisini alın.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, vethekim :

konuya balıklama atlamak gibi olmasın ama bir kaç kelamda ben edeyim. arkadaşımda 2009 model toyota corolla dizel mmt sanzuman bir araç vardı. baskı balata değişmesi gerekiyordu. toyotada 1100 tl idi oem üretici ise aisin. aisinin kendi kutusunda sattığı baskı balata 500tl civarında piyasa fiyatı vardı. kalite anlamında iki balata arasında dağlar fark vardı. uzun ömür, yumuşak kavrama v. s. aisin ile kıyaslanamaz bile.

firmalar bir çok araç parçasını kendi üretmez konusunda uzman. yatırımı olan, başka firmalara ürettirir. maliyet azaltmanın en iyi yöntemi budur. bunu kendi belirlediği üretim standartlarında en iyi fiyatı veren üretici ile anlaşarak yapar. bugün aisin ile anlaşır yarın valeo ile. anlaşma gereği oem parçayı kendi logosu altında dışarıya satamaz.iyi veya kötü olur ancak aynı kalitede olması imkansız. 

tabi biz corollaya ikisinide takmadık. aynı balata için mitsubishinin ürettiği baskı balata ise 600 tl fiyata sahip olmasına karsın, ömür ve kalite anlamında orjinal baskı balatadan da daha iyiydi.

parça bilgisi çok ayrı bir konu. Belki bilenler vardır forumda toyotaclubtr den Ufuk Sönmez hocama saygılar (tem toyota). parça bilgisi, esnaflığı, kişiliği on numaradır. toyota arcım varken parça sıkıntısı yaşatmadı sağolsun. Honda için arayışlar devam ediyor. 

@Mutlu Tekir valla ben genelde disk ve balatanın aynı marka olması taraftarıyım. en azından uyum açısından kafada soru işareti kalmaz. stoptech gayet sağlam. global honda forumlarında da çok iyi bilinir. İcer balatayıda daha önce birkaç kişi söyledi güzel diye ancak çok fazla bir bilgim yok. denemek lazım gerçi sen denemişsin zaten. 

özellikle fren ve lastik mevzularında çokta hesap yapmam şahsen. illa oem olacak diye bir takımtım yok. imkan dahilinde en iyisini alın.

 

Güzel bir örnek vermişsin abi teşekkürler. Ufuk Sönmez abinin bilgisi, standartlar konusuna hakimiyeti çok ustayı cebinden çıkartır seviyededir gerçekten de. 

Orjinal olmasa da orjinale yakın ya da daha iyi kalitede ürün satar, bu nedenle bir miktar fiyatları da diğer parçacılara göre yüksektir ama sonuna kadar hakeder. 

İşte bu tarz konuları son kullanıcı bilemediği için o aracı bilen, daha önce farklı parçaları denemiş adam gibi ustanın önerileri alınmalı. Çünkü son kullanıcı standartları bilmiyor, kullanacağı parçanın karakterini de bilmiyor.  Fiyat ve isim üzerinden satın alma yapıyor sonra sonuç hüsran. Aynı benim Ferodo ve Kashiyama balata maceram gibi. 

Benim de orjinal takıntım yok, ama balata konusunda Adem ustayı bulasıya ve onun önerisini dinleyesiye kadar dilim yandı. Orjinale en yakın kalitedeki ürünleri ancak farklı ürünleri deneyen ustalar biliyor. Yoksa biz buradan istediğimiz kadar Ate mi, orjinal mi tartışalım. Belki çok yakındır performansı kullanmadan bilemeyiz ki kullanıp da memnun olmayan görmedim. Fakat illa ki ufak da olsa bir fark vardır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Benim de aracımın ön balataları değişecek. Bitme noktasına gelmiş. İki farklı kişiye sordum biri Feredo dedi diğeri icer dedi. Hatta icer satan firma Feredo da güzel icer ile yakın ama icer daha sessiz ve daha iyi dedi. Kararsız kaldım.
Feredo:140 TL
İcer: 150 TL
Servis Orjinal ürün: 499 TL + KDV (Marka vermedi burası yetkili servis orjinal ürün olur kutudan ne çıkarsa o takılır diyor)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1.nesil aracıma ferodo disk ve ferodo balata aldım şuan için çok memnunum, balatalardan ses gelmesi hiç olmadı. Balataları 110 tl ye internet üzerinden aldımç

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...