Jump to content

Tekleme Sorunu (Lantis - Familia)


yanarhan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Guest sistempro

tekleme derken motor benzindeyken traktor performansında çalışıyorsa benimki gibi, ben hallettirdim.

bendeki sorun dediğim gibi, lpg den benzine alınca , araç traktor gibi çalışıyordu. motor titriyor performans çok düşüyor du. lpg ciye gittim. lpg beyni bozuk diye gittim. lpg beyninden bir kablo mu kopmuş artık nedir. ordan bir kablo değiştirdiler, gaz ayarı yaptılar sorun kesildi. şimdiki problemim ise benzindeyken gaz kesiliyor ve arac kafa atıp i,stop ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sayın sistempro öbür konuyada yorumu yazdım buraya eklemek istediğim şu sizin lpg sisteminiz eski tip vede anlaşılan sonunlu bir lpg sistemi demek istediğim şu imkanınız varda lpg sisteminizi yenileyiniz ,aracınıza uygun sıralı vede kaliteli bir lpg sistemi taktırınız, yani benzindeki bu problem lpg ekipmanları kaynaklıda olabilir yani tam olarak gazı kesip te benzini kullanmaya başlayamıyor olabilir aracınız yani yarım kalıyor olabilir. önerim bu. tabii benimki sadece tahminlerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
Guest sistempro

sayın sistempro öbür konuyada yorumu yazdım buraya eklemek istediğim şu sizin lpg sisteminiz eski tip vede anlaşılan sonunlu bir lpg sistemi demek istediğim şu imkanınız varda lpg sisteminizi yenileyiniz ,aracınıza uygun sıralı vede kaliteli bir lpg sistemi taktırınız, yani benzindeki bu problem lpg ekipmanları kaynaklıda olabilir yani tam olarak gazı kesip te benzini kullanmaya başlayamıyor olabilir aracınız yani yarım kalıyor olabilir. önerim bu. tabii benimki sadece tahminlerim.

doğru tahmin. ustam da aynısını söyledi. diğer konularda da aynısını konuşmuştuk. burada da yazayım dedim. genelde 323 kullananların lpg de tekleme sorunu oluyor. bende benzinde

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar,

bir tekleme sorunuda benim lantisimde başladı. 2 yıldır tık yoktu lpg ve bir japon araç ancak bu kadar uyumlu olur diye konuşup duruyordum çenem kopsun 2 haftadır rock müzik sever arkadaşlar gibi arabanın içinde kafa atıyorum  :kafa:

Sorunumda biraz garip araç sabah en sıralı şekilde benzinde başlıyor yüksek devirde çalışıyor sürmüyorum bekliyorum dışardan bakıyorum LPG ye geçtiği anda eksoz aşırı sallanarak pat pat şeklinde çalışıyor yola devam ettiğimde de ısınana kadar aynı. atiker servisine gittim anlattım test vs baktılar abi bişey yok işine bak dediler.gittim sabah sonuç yine aynı.ertesi gün tekrar gittim 10 dk yerine 30 dk harcadılar parada almadılar yaptık git yine yaparsa akşam bırak sabah soğukken ölçelim dediler.bende 3.hakkımı mazda servisine giderek kullandım onlarda ateleme sistemini ölçdüler bişey yok dediler (çünkü araç sıcaktı ve sinsice hastalığını gizliyordu) fakat usta distribitör kaynaklı olabilir sen aracı akşam bırak sabah soğukken ölçelim dediler.sonuç distribitör çıkarsa diye oyalanıyor bir yandan da çareler arıyorum.bir fikri yada önerisi tecrübesi olan arkadaşımız varsa sevinirim.herkese kaliteli sürüşler dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
Guest sistempro

genelde atikercilerde mi oluyor bu nedir :/

benim lantisde de tekleme var. ama benzin deposunu biraz fulledim tekleme geçti. ama benzin bitince tekrar. senin buji kabloları orjinal değilse yapabilir, enjektörler lpg vesilesi ile tıkalı kirli olabilir, yaklaşık 20 lt benzine wurth kat ve o benzin bitene kadar kullan, benzin pompasından olabilir. servis arıza tesbit yapmadı mı?

mazda kullanıyorsan orjinal olacak usta özellikle buji ve kabloları. merak etme lantise takılan buji  kabloları yaklaşık 100 bin km ömürlüdür.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dostlar.Benzinde tekleme lpg li araçların ortak sorunu.Öncelikle şunu söylim baydır bu sorunu yaşamış ve halen yaşayan biri olarak çok net konuşabilirim...ki :)

lpg benzine göre daha hassas bir yakıttıt.Eğer aracınız lpg de sorunsuz,benzinde sorunlu çalışıyorsaa sorun kesinlikle elektirikte değildir.

Peki nedendir ?

Genelde sırayla oksijen sensörü hava akışmetre,enjektörler,egr valfi,filtreler kontrol edilir.genelde bulunamıyor bir sürü masraf ediliyor.

Mesela benim araçta da böyle oldu ama sorun hiçbirinde değilmiş sorun benzin (geridönüş)basınç regülatöründeymiş.Sizlerde sorunlarınızı ayrıntılı açıklarsanız belki yardımcı olabilirim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

dostlar.Benzinde tekleme lpg li araçların ortak sorunu.Öncelikle şunu söylim baydır bu sorunu yaşamış ve halen yaşayan biri olarak çok net konuşabilirim...ki :)

lpg benzine göre daha hassas bir yakıttıt.Eğer aracınız lpg de sorunsuz,benzinde sorunlu çalışıyorsaa sorun kesinlikle elektirikte değildir.

Peki nedendir ?

Genelde sırayla oksijen sensörü hava akışmetre,enjektörler,egr valfi,filtreler kontrol edilir.genelde bulunamıyor bir sürü masraf ediliyor.

Mesela benim araçta da böyle oldu ama sorun hiçbirinde değilmiş sorun benzin (geridönüş)basınç regülatöründeymiş.Sizlerde sorunlarınızı ayrıntılı açıklarsanız belki yardımcı olabilirim

sonuç? basınç regülatörünü değiştirince düzeldi mi? bak usta sıralı lpg taktırma aşamasındayım. baya bir araştırdım. lantislerde ya da 323 lerde hep lpg de tekleme oluyor. ya sıralı taktıracağım ya da bu aracı satacağım? bende basınç regulatörünü değiştirsem sıralıya geçebilirmiyim. ne diyorsun?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kardeşim benimde araç eski tek nokta lpg'li ve enjeksiyonlu bir araç.arabanı sıralıya çevirince benzinde bir sorun varsa düzelmez,yani alakasız konular.

Şimdi soracağım soru şu.senin araba benzinde sorun çıkarıyormu çıkarmıyormu,çıkarıyorsa nedir,bunu açıkla ona göre net cevap vereyim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

basınç regülatörü benzinle alakalı.arabam benzinde boğuluyor ve aşırı yakıt tüketiyor.enjektörden gelen fazla yakıtı geri depoya yollayamadığı için boğuluyor ve benzin boşa gidiyor.benim benzinde sorunum bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dostum buji ve buji kabloları değişecek zaten sipariş vermişsin.Onun haricinde benzinde dahada verim almak istiyorsan,hava akış metreyi temizle,egr valfini temizle,filitreleri değiştir.Birde düz lpg yi takarken sistemde oynama yapıyorlar.(kesin değil) sıralıya geçersen bu sorunda hallolur.

Sıralıya geçme konusu ise,eğer arabaya bineceksen geç.lpg yi hepimiz kullanıyoruz ama arabayı kullanırken kısa vadede lpg li araçtan kar etmiyoruz.Yani senin bakış açın kullanacağın süreye bakar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhabalar arkadaşlar benimde lantisimde bına benzer sorunlar vardı pek çok kişi pek çok yorum yaptı öncelikle aracını uzman bir kişiye gösterdiğinden emin ol ikincisi buji ve kablosu yeterli değil distrubitör kontrol ettirmelisin eğerki arcın 2 yakıt türündede sorun yaşatıyorsa en son olarakta lantisler biraz daha performansa yakın araçlar olduğu için sert kullanılıyor ustanızdan alt kol yatağını ve pustkalları kontrol etmesini rica edin emiş düşerse araç ozamanda tekleyebilir ve yalıtı çiğ atacagı için fazla yakar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

yakıtı çiğ atması, bujilerin orjinal olmamasından değil mi?

ben orjinalini sipariş ettim bakalım. birde forum donanımdan biri lpg ecusunu değiştirmiş ne benzinde ne de lpg de tekleme olmuş. sorun çözülmüş. yarın inşALLAh ona da baktıracam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

birçok sebeb vardır,çiğ atmanın.. (şiiir gibi oldu :) )

Sen ilkin kablolarını buji ni değiştir.Benzinde dene sonra lpg ye felan baktırısın..

önce benzinde düzgün çalışacak.Eğer düzenli hareket etmezsen bir sürü masraf edersin belki başladığın noktayı özlersin..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

birçok sebeb vardır,çiğ atmanın.. (şiiir gibi oldu :) )

Sen ilkin kablolarını buji ni değiştir.Benzinde dene sonra lpg ye felan baktırısın..

önce benzinde düzgün çalışacak.Eğer düzenli hareket etmezsen bir sürü masraf edersin belki başladığın noktayı özlersin..

hmm tmm usta. 3-4 gündür benzinde tekleme olmadı. hatta bugün dip gaz yaptım yine olmadı. enjektörler temizlendi sanırım. ama çok yakması devam ediyor. 4 lt benzin ile 40 km anca gidiyorum. yani km de 50 krş felan yapıyor. belki orjinal buji kabloları ile daha az yakacak ve lpg den kurtulacam :) ve hala benzin var depoda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar hem bir deneyimimi paylaşmak hem de bir soru sormak için yazıyorum sizlere..bu konu aracımı satın aldığımdan bu yana müzmin bir dert oldu... aracım sizlerinki gibi müthiş teklemeli çalışıyordu ve çoğu zaman ışıklarda stop ediyordu..buji ve kablolar çok ufak fark yaptı, en önemli fark ise hava hortumunun ağzına bant yapıştırınca yani hava akışını kısınca gerçekleşti..tekleme hemen hemen %80 kayboldu.. teknik olarak nedenini açıklayamam ancak bu durumu gözardı etmemenizi isterim..soruma gelince, bu bantlama işi işimi epey kolaylaştırdı ancak benzine geçmem gerektiği zamanlarda bu kez de bant takılı olduğu içinn gelen hava benzin için yeterli olmadı..yani anlıyacağınız, yolda gaz bittiğinde aracı sağa çekiyorum, kaputu açıp hava hortumunun ucundaki bantı söküyorum, gazı alınca tekrar bantı yerine yapıştırıyorum..benzin ve lpg de böyle fark olduğu için de sıralıya geçmeyi düşünemiyorum...değerli fikirlerinizi bekliyorum..hayırlı günler..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hmm tmm usta. 3-4 gündür benzinde tekleme olmadı. hatta bugün dip gaz yaptım yine olmadı. enjektörler temizlendi sanırım. ama çok yakması devam ediyor. 4 lt benzin ile 40 km anca gidiyorum. yani km de 50 krş felan yapıyor. belki orjinal buji kabloları ile daha az yakacak ve lpg den kurtulacam :) ve hala benzin var depoda.

eğer tüketimin şehir içi ise çok ideal 10 km de 1 ltr tüketmiş aracınız sayın sistempro siz benim dediğim gibi 1000 km de en az 200 km benzinde kullanın aracınızı artık problem kalmayacak.

Arkadaşlar hem bir deneyimimi paylaşmak hem de bir soru sormak için yazıyorum sizlere..bu konu aracımı satın aldığımdan bu yana müzmin bir dert oldu... aracım sizlerinki gibi müthiş teklemeli çalışıyordu ve çoğu zaman ışıklarda stop ediyordu..buji ve kablolar çok ufak fark yaptı, en önemli fark ise hava hortumunun ağzına bant yapıştırınca yani hava akışını kısınca gerçekleşti..tekleme hemen hemen %80 kayboldu.. teknik olarak nedenini açıklayamam ancak bu durumu gözardı etmemenizi isterim..soruma gelince, bu bantlama işi işimi epey kolaylaştırdı ancak benzine geçmem gerektiği zamanlarda bu kez de bant takılı olduğu içinn gelen hava benzin için yeterli olmadı..yani anlıyacağınız, yolda gaz bittiğinde aracı sağa çekiyorum, kaputu açıp hava hortumunun ucundaki bantı söküyorum, gazı alınca tekrar bantı yerine yapıştırıyorum..benzin ve lpg de böyle fark olduğu için de sıralıya geçmeyi düşünemiyorum...değerli fikirlerinizi bekliyorum..hayırlı günler..

sayın canbey81 bantla kapadığınızda tekleme olmamasının sebebi şu aracınız bri yerlerden hava alıyor yani hala fazla hava alıyor, lpg de havanın fazla benzinde ise yeterli gelmemesinin sebebi .zaten lpg nin kendisi hava yani gaz bide fazladan araç hava emince hava yakıt karışımındaki lpg oranı düşüyor buda araca yeterli yakıt gitmediği anlamına gelir vede tekleme doğal olarak oluşur, ben yanlış bilmiyorsam sizin araçlarınızda ecu denen bir parça var.

ECU

ECU (Motor Kontrol Ünitesi) otomobilin motor bölümünde veya yolcu kabini içinde bir yere monte edilmiştir. Boyutları bir oto teybinden daha küçüktür. Bu küçük cihaz birden fazla microbilgisayar içermekte ve motorun değişen koşullarda en verimli şekilde yönetimini sağlamaktadir. Bu microbilgisayarlar, EPROM bir chip içerisinde bulunan bir programı çalıştırmaktadır. ECU, tüm motor yönetimi ve kontröllerden sorumludur, ve motorun çalışma şartlarını sürekli olarak denetler, parametreleri hesaplar ve sürekli olarak değişkenleri ayarlar. Tüm bu ayarlamalar, motorun yükü, devri, çevre değişkenleri (hava sıcaklığı, hava yoğunluğu, motor sıcaklığı, barometrik basınç vs…) göz önüne alınarak bir saniye içerisinde yüzlerce kez gerçekleşir…Tüm bu ölçümler, basınç, sıcaklık, devir, hız, hava yoğunluğu vs…gibi değişkenlerin, milyarda bir sapma ile, motor içinde bulunan yüzlerce sensör tarafından yapılması ile mümkün olmaktadır…ECU bu değerleri algılar, ardından EPROM içerisinde bulunan haritadan ilgili değerleri bulur, ve de ateşleme zamanlaması, optimum yakıt miktarı, turbo basıncı, emisyon değerleri gibi değişkenleri hesaplayıp uygulamaya geçirir…Tüm bu işlemler saniyenin binde biri cinsinden sürelerde gerçekleşmektedir…

bu parça tüm motoru organize eder vede en iyi şekilde çalışmasını sağlar yani normalde sizin bant sarmanıza gerek yok herhangi bir yere, eğerki gerekiyosa aracınız bir yerden hava alyodur , bu durumda şunu sormam gerek hava filtreniz ojinalmi ??? çok etkilidir motor üzerinde.

      öneriler............

        hava kaçaklarını bulup kapatın

      hava filtrenizi orjinali ile değişin.

      200 km kadar würt enjektör temizleyici katkılı benzinle kullanın tüm sistem boğaz kelebeğide dahil tertemiz olsun.

      lpg de iken fazla motoru sıkıştırmayın

      10.000 de bir yağ değişiminde bujilerinizi orjinal kodda olmak kaydıyla yenileyin. lpg bujileri çok yıpratıyor, fazla ısınmadan dolayı.

      çok sık yakıt değişmeyiniz yani bir benzin ,bir lpg yapmayınız.

   

      Geçmiş olsun.

   

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest sistempro

eğer tüketimin şehir içi ise çok ideal 10 km de 1 ltr tüketmiş aracınız sayın sistempro siz benim dediğim gibi 1000 km de en az 200 km benzinde kullanın aracınızı artık problem kalmayacak. sayın canbey81 bantla kapadığınızda tekleme olmamasının sebebi şu aracınız bri yerlerden hava alıyor yani hala fazla hava alıyor, lpg de havanın fazla benzinde ise yeterli gelmemesinin sebebi .zaten lpg nin kendisi hava yani gaz bide fazladan araç hava emince hava yakıt karışımındaki lpg oranı düşüyor buda araca yeterli yakıt gitmediği anlamına gelir vede tekleme doğal olarak oluşur, ben yanlış bilmiyorsam sizin araçlarınızda ecu denen bir parça var.

ECU

ECU (Motor Kontrol Ünitesi) otomobilin motor bölümünde veya yolcu kabini içinde bir yere monte edilmiştir. Boyutları bir oto teybinden daha küçüktür. Bu küçük cihaz birden fazla microbilgisayar içermekte ve motorun değişen koşullarda en verimli şekilde yönetimini sağlamaktadir. Bu microbilgisayarlar, EPROM bir chip içerisinde bulunan bir programı çalıştırmaktadır. ECU, tüm motor yönetimi ve kontröllerden sorumludur, ve motorun çalışma şartlarını sürekli olarak denetler, parametreleri hesaplar ve sürekli olarak değişkenleri ayarlar. Tüm bu ayarlamalar, motorun yükü, devri, çevre değişkenleri (hava sıcaklığı, hava yoğunluğu, motor sıcaklığı, barometrik basınç vs…) göz önüne alınarak bir saniye içerisinde yüzlerce kez gerçekleşir…Tüm bu ölçümler, basınç, sıcaklık, devir, hız, hava yoğunluğu vs…gibi değişkenlerin, milyarda bir sapma ile, motor içinde bulunan yüzlerce sensör tarafından yapılması ile mümkün olmaktadır…ECU bu değerleri algılar, ardından EPROM içerisinde bulunan haritadan ilgili değerleri bulur, ve de ateşleme zamanlaması, optimum yakıt miktarı, turbo basıncı, emisyon değerleri gibi değişkenleri hesaplayıp uygulamaya geçirir…Tüm bu işlemler saniyenin binde biri cinsinden sürelerde gerçekleşmektedir…

bu parça tüm motoru organize eder vede en iyi şekilde çalışmasını sağlar yani normalde sizin bant sarmanıza gerek yok herhangi bir yere, eğerki gerekiyosa aracınız bir yerden hava alyodur , bu durumda şunu sormam gerek hava filtreniz ojinalmi ??? çok etkilidir motor üzerinde.

      öneriler............

        hava kaçaklarını bulup kapatın

      hava filtrenizi orjinali ile değişin.

      200 km kadar würt enjektör temizleyici katkılı benzinle kullanın tüm sistem boğaz kelebeğide dahil tertemiz olsun.

      lpg de iken fazla motoru sıkıştırmayın

      10.000 de bir yağ değişiminde bujilerinizi orjinal kodda olmak kaydıyla yenileyin. lpg bujileri çok yıpratıyor, fazla ısınmadan dolayı.

      çok sık yakıt değişmeyiniz yani bir benzin ,bir lpg yapmayınız.

   

      Geçmiş olsun.

 

açıklama güzel maşALLAH.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Zahmet edip bu kadar açıklamalaı bir yazı yazdığınız iççin teşekkür ederim..elleriniz dert görmesin.. motorun bir yerden hava aldığını ben de uzun zamandır tahmin ediyorum ancak görebildiğim kadarıyla bir kaçak yok.... manifoldu söküp bakmam lazım diyorum son o kaldı çünkü... bir de bu ECU denen parçayı arızaya karşı kontrol ettirebilmem mümkün müdür acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...