Jump to content

1. Nesil Mazda 3 Tavsiye


tgykya
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar adım tugay sizlerden tavsiye istiyorum, Hyundai Accent admire aracım vardı onu sattım ve mazda 3’lere bakıyorum ben aracı binmek için alıyorum satmak için değil o yüzden o klasik mazda ön yargısını konuşmak bile istemiyorum mazda satılmaz elinde kalır vesaire. Biraz araştırdım mazda çok sorunsuz uzun yıllar binebileceğim kusursuz sayılacak bir araç markası imiş bende buna güvenerek tercihimi mazda 3’de kullanmak istiyorum. Sizlerden öğrenmek istediğim şey bu aracın kronik sorunları nelerdir,motor ömrü ne kadardır kaç bin km’ye kadar bakmam lazım bu araçlarda 200 bini filan aşmamalımı km olarak. Subab eritme ve torpido deforme olaylarını yaşayanlar çokmu , şehir içi şehir dışı lpg benzin tüketimi nasıl, motor ve gücü yeterlimi , yol tutuşu gitmesi frenleri nasıl, iç ve dış donanımları nelerdir,arka diz mesafesi, hangi yıllar arası üretildi ve makyajlı ve makyajsız modelleri hangileri öğrenmek istiyorum ayrıca bütçem 45 bin TL’ye kadar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, Mehmet Özdemir :

2009 dahil mazda3

 

2004 de üretime başladı mazda 3'ler galiba yada 2004 bilmiyorum tam 2004 ve 2009 arası bakıyorum ama 2009 modeller çok pahalı 2007 den sonra makyaj gördü galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 dakika önce, tgykya :

2004 de üretime başladı mazda 3'ler galiba yada 2004 bilmiyorum tam 2004 ve 2009 arası bakıyorum ama 2009 modeller çok pahalı 2007 den sonra makyaj gördü galiba.

2009 da yeni kasa çıkmıştı. Çok fiyat farkı varsa ondandır ama kasa hariç çok farkı yoktur. 2007 - 2008 bulabilirseniz değerlendirin ama sayıları çok yoktur o makyajlı kasaları. Jantları en önemli farklılıkları

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 dakika önce, Burak :

2009 da yeni kasa çıkmıştı. Çok fiyat farkı varsa ondandır ama kasa hariç çok farkı yoktur. 2007 - 2008 bulabilirseniz değerlendirin ama sayıları çok yoktur o makyajlı kasaları. Jantları en önemli farklılıkları

45 bin TL'ye hangi dinamik paketini alabilir miyim ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

44 dakika önce, tgykya :

dinamik pakette mercekli far varmı ?

2005 dinamik paket aracım var. Daha önce de ~2010 mazda 3 aracım vardı.

Dinamik paket, 2007 ye kadar en full versiyon. Mercekli far mevcut.

@tgykya

2004-2007 arası Dinamik paket, 2007-2009 arası touring paket en donanımlıları.  8 hava yastığı, otomatik camlar, otomatik klima, ESP, Fren dağılımı, Abs, elektrikli sanroof vs. vs.

2009 un yarısında kasa değişti. BL adlı kasaya geçiş yapıldı.

2009-2012 arası alt paket touring ( bayağı doludur), üst paket impresive ( full donanım)

Her iki kasanın da tek ortak kronik sorunu, sürekli yüksek devirde lpgli kullanılmışsa bir süre sonra lpgnin motor subaplarına zarar vermesi diyebiliriz.

Ve subaplar değişmeden randımanlı bir sürüş olmuyor. (Gerçi bu hemen her markada var. Özellikle de opel,chevrolet gibi GM araçlarında, Bmw ve pejo 1.6i motorlarda vs.)

Sizin bütçenizdeki BK kasa denen 2004-2009 mazda 3 lerde kronik bir sorun yok galiba. Benim aracım 310binde. Ve kronik diyebileceğim bir sorun görünmüyor.

BL Kasalarda ise bazı serilerde ön konsol açılması, çatlaması ve direksiyon logosu soyulması kronik diyebiliriz. 50bin km kadar kullandım. Başka bir sorun yoktu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Lupara :

2005 dinamik paket aracım var. Daha önce de ~2010 mazda 3 aracım vardı.

Dinamik paket, 2007 ye kadar en full versiyon. Mercekli far mevcut.

@tgykya

2004-2007 arası Dinamik paket, 2007-2009 arası touring paket en donanımlıları.  8 hava yastığı, otomatik camlar, otomatik klima, ESP, Fren dağılımı, Abs, elektrikli sanroof vs. vs.

2009 un yarısında kasa değişti. BL adlı kasaya geçiş yapıldı.

2009-2012 arası alt paket touring ( bayağı doludur), üst paket impresive ( full donanım)

Her iki kasanın da tek ortak kronik sorunu, sürekli yüksek devirde lpgli kullanılmışsa bir süre sonra lpgnin motor subaplarına zarar vermesi diyebiliriz.

Ve subaplar değişmeden randımanlı bir sürüş olmuyor. (Gerçi bu hemen her markada var. Özellikle de opel,chevrolet gibi GM araçlarında, Bmw ve pejo 1.6i motorlarda vs.)

Sizin bütçenizdeki BK kasa denen 2004-2009 mazda 3 lerde kronik bir sorun yok galiba. Benim aracım 310binde. Ve kronik diyebileceğim bir sorun görünmüyor.

BL Kasalarda ise bazı serilerde ön konsol açılması, çatlaması ve direksiyon logosu soyulması kronik diyebiliriz. 50bin km kadar kullandım. Başka bir sorun yoktu.

Peki 200 bin üstündeki veya 200 bin km'deki araçları alabilirmiyim korkmam gerekir mi ? dinamik pakette 8 airback varmı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 dakika önce, tgykya :

Peki 200 bin üstündeki veya 200 bin km'deki araçları alabilirmiyim korkmam gerekir mi ? dinamik pakette 8 airback varmı ?

Ben aracimi yaklasik 300bin km de aldim. İlk sahibiydi ve surekli yetkili servise gitmis. 12 bin km de ben gezdim. Bir sorun yok. 

Bazi temel seylere bakip/baktirip ben alirim ama kimseye siz de alin diyemem tabi.

Evet, 8 tane srs yazisi mevcut. Direksiyon,Konsol, a sutunlari, koltuklar, c sutunlari. Bosa yazmiyorsur herhalde 😀

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, Lupara :

yazmiyorsur

Otomatikleri nasıl bu araçların sorunsuz diyorlar otomatikten alınacak en baştaki araçdır dediler, 4.5 vites diye geçiyormuş 4.5 vites ne oluyor manuele göre ne kadar fazla yakıt tüketiyor ve performans olarak manuel ile arasında çok fark varmı ? otomatiğini tavsiye eder misiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 dakika önce, tgykya :

Otomatikleri nasıl bu araçların sorunsuz diyorlar otomatikten alınacak en baştaki araçdır dediler, 4.5 vites diye geçiyormuş 4.5 vites ne oluyor manuele göre ne kadar fazla yakıt tüketiyor ve performans olarak manuel ile arasında çok fark varmı ?

Çalışmadığım yerden sordunuz. Ben manuelciyim. :)

Okuduklarıma göre, tork konvertörlü olduğu için sorunsuz, manuele gör biraz fazla yakan, manuele göre kalkışta biraz hantalmış. 4,5 olayını ben de okudum ama içeriğini tam hatırlamıyorum. Forumda aratırsanız bulabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 dakika önce, Lupara :

Çalışmadığım yerden sordunuz. Ben manuelciyim. :)

Okuduklarıma göre, tork konvertörlü olduğu için sorunsuz, manuele gör biraz fazla yakan, manuele göre kalkışta biraz hantalmış. 4,5 olayını ben de okudum ama içeriğini tam hatırlamıyorum. Forumda aratırsanız bulabilirsiniz.

Hyundaide bende 11 litre filan LPG tüketiyordum eğer otomatikte bunu tüketecekse can kurban 4 vites olması beni biraz tedirgin ediyor sadece bıktım istanbulda debriyaj fren yapmaktan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, tgykya :

Hyundaide bende 11 litre filan LPG tüketiyordum eğer otomatikte bunu tüketecekse can kurban 4 vites olması beni biraz tedirgin ediyor sadece bıktım istanbulda debriyaj fren yapmaktan.

Mazda da aşağı yukarı 11 litre tüketir. İstanbulda yaşasam ben de otomatik alırdım herhalde. Sık sık İste geliyorum be orada yaşayanlara sabırlarından dolayı hayret ediyorum. Hepsi cennetlik :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 dakika önce, Lupara :

Mazda da aşağı yukarı 11 litre tüketir. İstanbulda yaşasam ben de otomatik alırdım herhalde. Sık sık İste geliyorum be orada yaşayanlara sabırlarından dolayı hayret ediyorum. Hepsi cennetlik :)

kmde 35 kuruş filan oluyor galiba. acaba hantal kalıyor mu manuele göre hızlanması nasıl 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

9 dakika önce, tgykya :

kmde 35 kuruş filan oluyor galiba. acaba hantal kalıyor mu manuele göre hızlanması nasıl 

Otomatik mazda 3 hiç kullanmadım. Hızlanması konusunda tecrübem yok. Ama forumdan okuduklarıma göre manuele göre biraz hantal, yakıt da manuele göre 1 litre kadar fazla deniyor. Otomatik versiyon kullanan arkadaşlar yazarsa daha net bilgi verirler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benım otomatık 3 yıldır kullanıyorum bı oncekı kasa da otomatıktı onu da 2 sene kullandım 4.5 vıtestır. Mesala M4 ıken 100 le gıderken D ye cektıgınızde devır saatı 250 rmp azalır. Devır oranları manuel vitesli Mazda 3 ile  aynı.  110 la gıderken D de 3000 devır cevırır. Motor sessızdır uzun yolda 140 150 ye kadar bagırmaz. 100 le gıderken 2750 devır cevırır. 110 ile 3000,, 120 ile  3250,, 130 ıle 3500, 140 ıle 3750, 150 ıle 4000 devır yapar YAkıt olarak benım ortalamam 8.5 son 20 bın km dır ızmır ıcınde ama 11 yaktıraqn da var 10 yaktıran da var aracı tanıman lazım 😉 Manuel modda 1 vıteste 60 2 vıtesde 120 3 de 160 4 190 yapar arac. SAnzıman sorunuzdur Lpg de ayarların fakırde olmaması lazım hafıf zengınde kalacak yuzde 3 5 felan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

11 dakika önce, ozgur35 :

Benım otomatık 3 yıldır kullanıyorum bı oncekı kasa da otomatıktı onu da 2 sene kullandım 4.5 vıtestır. Mesala M4 ıken 100 le gıderken D ye cektıgınızde devır saatı 250 rmp azalır. Devır oranları manuel vitesli Mazda 3 ile  aynı.  110 la gıderken D de 3000 devır cevırır. Motor sessızdır uzun yolda 140 150 ye kadar bagırmaz. 100 le gıderken 2750 devır cevırır. 110 ile 3000,, 120 ile  3250,, 130 ıle 3500, 140 ıle 3750, 150 ıle 4000 devır yapar YAkıt olarak benım ortalamam 8.5 son 20 bın km dır ızmır ıcınde ama 11 yaktıraqn da var 10 yaktıran da var aracı tanıman lazım 😉 Manuel modda 1 vıteste 60 2 vıtesde 120 3 de 160 4 190 yapar arac. SAnzıman sorunuzdur Lpg de ayarların fakırde olmaması lazım hafıf zengınde kalacak yuzde 3 5 felan

İlanlara bakıyorum zaten ağırlıklı olarak otomatik satılıyor ve seviliyor otomatiği aracın ve istanbulda yaşadıgım için düşünüyorum otomatiğini açıkcası.  manuel ile arasında performans ve yakıt olarak çok fark varmı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...