Jump to content

Mazda 626 Külbütör kapağından çıkan hortumlar ve Filtre odasının yağlanması


xenofx
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Külbütör kapağından çıkan iki tane hortum bar. biri doğrudan kapağa bağlı ve valf göremedim. diğer valf li imiş fakat valf kırılmış hortumda kapatılmış zaten.

filtrenin bulunduğu odada hortumun geldiği noktada yağ birikit ve bu yağ gava alma hortumlarını diğer uçlarından çıkıyor. 

Valfi değiştirsem sorun çözülürmü çünkü o hortum şu an fonksiyon dışı, körlemişler yapıştırıcı ile.

Fotolar ile açıklamaya çalıştım. Valfin ismi nedir nerde bulurum. Teşekkürler.

 

 

 

IMG_20200105_135511.jpg

Screenshot_24.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çok zor olduğunu düşünmüyorum, ustalar foruma bakıyor mu yoksa telefonla mı soruyoruz ?

 

valfli olan hortumun yağ buharını atmak için olduğunu düşünüyorum. yada diğeri bu fonksiyon için.

birininde rölanti devri için olduğunu düşünüyorum.  ama hangisi hangi görevi yapıyor ve ikisde mivalfli hangisi değil yine emin değilim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Direk sorunuza cevap vereyim, faydası olur ama keser mi yapmadan kimse bilemez. Nasıl olsa yapılması lazım o valfin benzeri heryerde satılır. Çıkmacılardan da kendiniz ufak bir testle sağlam olanını alabilirsiniz. 

Ekstra olarak aracınızda yağ üfleme var mı? 

Normalde ne olursa olsun yukarıya yağ gelmemesi lazım. külbütör kapağı altında üstten çıkan borunun hemen altında seperatörler vardır. Bunlar sıvı haldeki yağın tekrar içeri akmasını sadece buharlaşan yağın karbüratöre verilmesini sağlar. Eğer araç çok fazla yağ üflüyorsa buharlaşan yağ soğuk haznede tekrar sıvılaşıyor olabilir. 

Kapağın içinde de bunu engellemek için 1x4 ufak bir hazne olmalı açıp foto atabilir misiniz? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cevap için teşekkürler.

Araç ilk çalıştırmada yağ yakıyor duman oluyor az biraz. 3-5 dakka sonra hiçbir şey kalmıyor. Muhtemelen sibop lastikleri dediğiniz gibi yağ sıvılaşıp içeri akıyordur.

Kapağın içi derken filtre odasından bahsediyoruz değil mi? filtre kapağını açar bir foto atarım ordan ama külbütör kapağını açamam :)

Bu arada filtrenin altında yada üstüne lastik conta yok. Hem alt hem üstten contayla sıkışması lazım diye düşünüyorum ki filtre harici bir aralıktan motora hava girmesin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet filtre kapağından bahsediyorum. 

Normalde aracın kendi orijinalinde hem altta hem üstte plastik bir yuvarlak olmalı filtreye temas eden. Eğer yoksa doğan filtresi kullanabilirsiniz kaliteli olandan. Onların kendi üstünde contaları mevcut. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kapak içi bu şekilde:

 

 

IMG_20200113_172827_N.jpg

Ayrıca valfi söktüm, bir kısmı kırıldı ve  külbütör kapağı içine kaçtı, cımbızla içerdekileri topladım. Toplayamadığım varsa ne olur?

 

 

IMG_20200113_174947_N.jpg

Valf hakkında detay

https://www.mazdagaraj.com/konular/pvc-valfi-karter-havalandirma-nedir-nasil-calisir-gorevleri.3803/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Baya oynamışlar araçla. 

Çekvalfin orijinali bu sitede attığınız fakat 26 dolar vermenize gerek yok. Benzer boyutlardaki herhangi bir çekvalfi sızdırmazlığı kontrol ederek kullanabilirsiniz. Aldığınızca nefesinizle test etmeyi unutmayın. 

Borunun filtre tasına giren yerinde normalde ufak bir hazne var bunu engellemek için. Resmini bulamadım. Benim eski konulara bakarsanız belki denk gelir. @dba nın konularına da bakın o da bayağı uğraştı benim gibi bu kasa 626 ile. Hem o haznenin olmaması, hem diğer çekvalfin takılı olduğu borunun tıkanık olması probleminize sebep olur. Çekvalf ile başlayın olmazsa çıkmacılardan filtre tasının içindeki hazneyi de alırsınız. Zamanında suriye bizim arabaların membaa idi fakat suriye falan kalmadı dümdüz ettiler oraları. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valf buldum fakat dikey çalışmak üzere tasarlanmış sanırım. Dikey olursa tek yönlü çalışıyor fakat yatay çevirip deneyince çoğu zaman kapatma yapmıyor, içindeki mekanizma yerine oturmuyor yatayken ve ters yönede hava kaçırıyor. Üfleyerek test ettim.

Aldığım valf bu 35 TL, geri vereceğim.

 

IMG-20200114-WA0021.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valfi geri verdim. Çünkü kapak üstün deki yuvaya hiçbir valf uymuyor.

Sağlam bir boru parçası kesip sıvı conta ile oraya yapıştırdım. Rakorcudan 15 liraya çok daha kaliteli sarı metal çekvalf aldım ve iki boru arasına taktım problem kalmadı.

Karbüratörcü cihaz ile ayarlama yaptı soğuk sıcak jiklesiz rahatça çalışıyor. Ayrıca çekvalfin kolay açılması sebebiyle emme borusu içine meme yerleştirdi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...