Jump to content

Mazda 3 BK üst kapak contası değişimi hakkında


DonQuichotte
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,

Mazda 3 Touring 2009 aracımda, 2000 devir altındaki sarsıntı ve tekleme nedeniyle, sorunun kaynağı olabilecek bileşenler arasında en ucuzu olan bujileri değiştirmekle işe başlamaya karar verdim, zaten üzerindeki NGK'nın LPG bujileri, 3 yıldan uzun süredir üstündeydi, 3 yıl önce de tekleme sorunu olmuştu, yine buji değişimiyle başlamıştım ama sorun, ikisi Fomoco, ikisi markasız olan bobinlerden markasız olanlarından birinin bozuk olmasından kaynaklanıyordu, bozukla birlikte ölçüm değerlerini beğenmediğim markasız diğer bobini de Alman malı Herth + Buss marka bobinlerle değiştirmiştim.

Ancak şimdiki sorunun kaynağı, triger tarafında en baştaki buji yuvasının, üst kapak contasından sızan yağla dolması. Yağ contasını değiştireceğim, açmışken, p0012 hatasına neden olan yağ kontrol valfini de kontrol edeceğim, o da bobinler gibi sahte çıkabilir. Bu değişimle ilgili bir kaç sorum var:

  1. Üst kapak saplama ve vidaları için gerekli tork değerleri, ABD pazarındaki Mazda 3 BK araçlar için 71-84 arası NM olarak verilmiş, ancak onlarda bizim motor yok, 2.0 ve 2.3 motorlar var, dahası, onların kapakları plastik, bizimkiler döküm. Bizim araçların tork değerleri farklı mı, farklıysa değerlerini bilen var mı?
  2. Üst kapak contası olarak Stone ve Victor Reinz markaları çoğunlukta. Tavsiye edebileceğiniz bir marka var mı?
  3. Youtube videolarında gördüğüm kadarıyla, çıkan saplama ve vidaları tekrar kullanıyorlar, bunların yenilenmesi gerekmiyor mu?

Tüm bilgi paylaşımları ve tavsiyeler için şimdiden teşekkürler arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...