Jump to content

Deri Koltuk


MuRDoC_111
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Başımın üstünde yeriniz var. :)

Şöyle baharın, iyi havalarda, iyi saatlerde güzel bir toplantı yapın da görün bak, nasıl bir hücum oluyor güneyden... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 121
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • MuRDoC_111

    10

  • Selman

    18

  • SeDin

    19

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Sedat Abi arabayla geliyorsun yani, ne gün geliyorsun, ne şekilde, ne yapmalıyız biz?... :)

Evet, amacım arabayla gelmek...

Sizler programınızın normal seyrine göre hareket ederseniz daha iyi olur.

Benim için herhangi bir değişiklik yapmayınız.

Gelişim netleşirse cuma günü sabahtan çıkarım yola...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...
Guest mustafa_g

Raporu gönderenin yorumu:

resimler görünmüyor

Saygılar,

Mazda Club TR - Mazda sevenlerin buluşma noktası

----------------------------------0----------------------------

sitedeki data kaybından dolayı eski resimler görüntülenememektedir. ilginiz için teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Merhabalar ;

  İzin verirseniz ben izah edeyim ..Isıtma ,her koltuk için koltuğa yerleştirilen iki pedden ibaret ,eğer kaliteli bir ısıtmaysa tüm tesisatı da içinden çıkıyor..bağlantı içinde tüm torpidonun dağalmasına gerek yok..Biz merser e ısıtmalı koltuklara ısıtma takıp ısıtmalı deri de yaptık ..Elektrik sistemini koşuyolu merserdeki Halil bağladı..bu işlerden çok iyi anlar ve bir numaradır..Servis müdürü Cihan Bey elektriğiyle ilgilenmiş ve hatta konsolda da çok güzel bir yer seçmiştik..koltuğa yerleştirmesinide benim ustalarım yapmıştı ..Bendeki ısıtma sistemi tamamıyla karbon elyafı ve piyasadaki telli sistemlerden değil bundan dolayı çektirme noktalarından kesseniz dahi ısı iki kenar noktadan dağaldığından hiç bir şekilde etkilenmiyor..Telli piyasadaki sistemlerde sadece tel aralarından kesebilirsiniz ve tel kesildimi sistem çöp olur.Yani anlıyacağınız okadarproblemli bir işte değil..hatta mersede taktığımız sistemler geçen sene takıldığından bir evvelki model olup iki kademeydi şimdiki modeller 3 kademeli yeşil ledli ve kendinden beyinli en üst noktadır..

  Bu arada yukarda fotoları görülen aracı da mazdaya biz yaptık..Yaşar bey beji çok sever ..O yardımcı oldu sanırım :))

Saygılarımla

A.CEM ADALI

Demek istediğim aynı orijinali gibi çakmağın yanına düğmeleri falan konulup, full fonksiyon çalışıyor mu? Ben şüpheliyim valla....

Bir de her taraf sökülüp takılacak, ses yapıcak.... :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cem Bey bi de 90 model bir 626.ya deri koltuk maliyeti ne olur bir rica etsem ve adam gibi bişeye benzer mi :) olur mu yani ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.artcar.com.tr/Tr/index_tr.htm

Bu sitede galeri bölümünde honda civic ve seat leona yapılan uygulamaları incelemeni tavsiye ederim. Deri koltuğu gösteren bana kalırsa kenar  dikişleri, vahşi ve spor gösteriyo, lamboginideki gibi. Koltuğun (ceylan derisi gibi) ince deriden olmasıda çok önemli. Aynı sitede mazda 3 uygulamalarıda var ama rezalet, balon gibi olmuş, boğum boğum iğrenç olmuş koltular.İzmir'de  Yeni mazdadaki siyah mazda 3ün bej deri koltukları kimse alınmasın ama berbat olmuş emanet  gibi duruyo, tofaşlarda bile daha güzel uygulamalar gördüm. Mazda 3 yazısı, logo yada MPS işletebilirsin  sırtlıklara çok hoş olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

mazda 626 ya orjinal sünger altı modeline sağdık kalınarak deri yapılırsa gayet hoş olabilir kapılar koltuklar alman suni deri 800 ytl ye hakiki deri ise 1400 ytl ye mal olur..

Cem Bey bi de 90 model bir 626.ya deri koltuk maliyeti ne olur bir rica etsem ve adam gibi bişeye benzer mi :) olur mu yani ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar ; bu arada balon gibi olayını pek anlıyamadım o boğum dediğiniz koltuğun orjinal çektirmeleri yani kumaştada alt süngerdede olan ve sağdık kalınması gereken çektirmeler..bunun dışında dikiş yapılırkende deri altına tok ve dik durması için 1.3 lük gri 32 density ezilmez sünger kullanılır ..eğer balon gibiden kastiniz buysa buna mecburuz ..malzemesiz ve iki gün sonra ezilecek işleri biz yapmıyoruz malesef :))

ohooo art car foruma gelmiş bile  ;D neyse mazda 3 ün koltuklarını boğumlamayınız,olaya sanat katalım, bakınız Mazda 3 Mps  O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar ; bu arada balon gibi olayını pek anlıyamadım o boğum dediğiniz koltuğun orjinal çektirmeleri yani kumaştada alt süngerdede olan ve sağdık kalınması gereken çektirmeler..bunun dışında dikiş yapılırkende deri altına tok ve dik durması için 1.3 lük gri 32 density ezilmez sünger kullanılır ..eğer balon gibiden kastiniz buysa buna mecburuz ..malzemesiz ve iki gün sonra ezilecek işleri biz yapmıyoruz malesef :))

Merhabalar;

Ben fikrimi söyledim, işlerinizde başarılar. Orjinalinde çektirme  falan yok koltuklarda, mazda 3 spor görünüşlü bi araba sonuçta koltuklarının makam arabası koltuğu gibi olmasının bi anlamı yok. Balon gibiden kastım koltuğun balon gibi olmasıdır. Üst düzey teknik bilgilerle aydınlattığınız için sağ olun :) Yinede kötü, honda civic uygulamaları güzel.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tabi fikrinize saygı duyuyorum fakat o dilimli gördüğünüz kısımların altında süngerde geniş oluklar var ve bunların içindede boydan boya geçen çektirme telleri ..bunu koltuğun üzerinden kumaşı sökmeden görmeniz zaten mümkün değil sadece dış dikişlerden ve elinizle bastırırsanız hissedersiniz..Bir koltukta bu çektirmeler olmazsa koltuk üzerindeki kumaş veya deri  kılıf olur ve olduğu yerde döner..Zaten benim sizin fikrinize hiç bir dediğim yok ..olayı ben teknik açıdan ve 13 yıllık sırf deri döşeme yapmanın tecrübesiyle ele alıyorum..Bu arada çektirme olmayan koltuklarda var fakat bunlar mazdanınki gibi değil onlar kumaşın sünger üzerine fabrikasyon orjinal olarak presli yapışma olduğu koltuklar ...bunlara bir kaç örnek vermem gerekirse crx v-tec,peugeot 307 ve 407,vb....

    Beğenmemektede size hak veriyorum ,zevkler ve renkler zaten tartışılmaz..Fakat bu aracın alt sünger yapısına göre orjinal deri modeli de malesef budur..Bizde bu modeli   pek zevkimize göre yapmadık..Bu arada dış dikiş modelini  isteğe göre değiştirme olanağımızda var..bana iç iskeleti tam spor yap haricinde , deri modelini getirin birebiri de yapılabilir bu da elimde...nasıl olsa imalat elimizde dikiş modeli değişikliğinde en ufak problemimizde olmaz ..tabi dediğim gibi kenarları şişirde spor yap talebi dışında ;çünkü bu tip talep alta sünger ekliyerek yapılır..ve giriş çıkış bölgeside en fazla darbe ve sürtünmeyi aldığından anında deforme olur ..bu nedenle standart koltuğun spor yapılması iskeletinden enjeksiyon fabrikasyon süngerine kadar sistemin full yapılandırmasıyla mümkün olabilir.. O0

Bu arada şimdi fark ettim honda civiğide beğendiğinizi yazmışsınız ..hem sitede foto galerideki leonun dizynı hemde civiğin dikiş dizynı tamamıyla bana aittir.. :) hatta leonda orjinal sıfır aracın kumaşlı halinde dikiş dizynının müsvette çizimleri çizilmiş halinin fotoları bile bende var önce neydi sonra ne oldu şeklinde...seatta kayadibiyle çalışıyoruz onlar modeli tamamıyla bana bıraktı bu şekilde çıktı ..Mazda merser orjinal modelini istedi böyle yapıldı..Anlıyacağınız insiyatifi verip sen oluştur denmezse yapılacak tek şey orjinal alt yapıdır..Umarım biraz olsun yardımcı olabilmişimdir..Yapıcı eleştriniz için çok teşekkür ederim Barış Bey..Her zaman mükemmel olmuş çok güzel olmuş diye yorumlar gelmiyeceği malum..arada böyle güzel eleştirilerde tabiki gelecek..

Saygılarımla

A.CEM ADALI

Merhabalar;

Ben fikrimi söyledim, işlerinizde başarılar. Orjinalinde çektirme  falan yok koltuklarda, mazda 3 spor görünüşlü bi araba sonuçta koltuklarının makam arabası koltuğu gibi olmasının bi anlamı yok. Balon gibiden kastım koltuğun balon gibi olmasıdır. Üst düzey teknik bilgilerle aydınlattığınız için sağ olun :) Yinede kötü, honda civic uygulamaları güzel.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim deri koltugun yazın terletmesiyle ilgili sorum olacak.. bu durum derinin kalitesizliğinden mi kaynaklanır ve bu sorunun önüne gecmek icin ne yapılabilir?? mesela alcantara-deri ii bir formül müdür bu problemin önüne gecmek için??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazın terletme ,kışın ise buhar  ve hızlı aşınma bu üç oluşum derinin kalitesini bir nevi belirliyebilir..Öncelikle anlamamız gereken deride kalite nedir ?

Deride kalite derinin işlentisine bağlı olarak değişir..bu deri kaliteli demek yapacağınız iş ve kullanacağınız alan için  en kalitelisi demek değildir..Örneğin analin deri derinin en güzel yeri ve doğala en yakın olan deri işlentisi olan deri kalitesidir..Bu deri normal bir araca göre düşündüğümüzde fiyatı 250-300€ arası etkiler..Şimdi bakalım bu deri araçlar için nasıldır?Kullanım açısından bakıldığında kullanıldığında sürtünme ve darbeye en dayanıksız deridir ve araç içinde anında bozulur ..Genelde kaliteli mont ve giyimde kullanılır..Bu işlentiye sahip deriler tamamıyla doğala yakın olduklarından üzst boya katmanı daha ince ve nazik..bunun yanında hayvanın  zamanında yaşadığı tüm çizikler deri üzerinde hata şeklinde durur..Bazı doğal olanı seven insanlar bu çit ve tel çiziklerini dahi doğallık namına beyenirler..Bu deriler otomobilde kullanıldığında kendisinden çok daha ucuz hakiki oto testli zımparalı baskılı olan derilerle kullanım dayanıklılığında başa çıkamazlar..zımparalı baskılı araç derileri sürtünme ,buhar ve terletme testleriyle otomobillerde çok daha dayanıklı ve fonksiyoneldirler..Bunun yanıda yukarda saydığım tek konu terletmede daha gözenekleri açık olduğundan biraz daha az terletmeye sahiptirler..Terletme deri döşemede her zaman olan bir özelliktir her deri terletir ..Hakiki deri terletmez diye bir şey söyleyen yalan söyler..Bakın sonuçta ben bu işi yapıyorum burda terletmezde diyebilirim ama malesef terletir..ama gözenekleri daha kapalı olan mobilyalık deriler daha fazla terletirde ,oto testli deriler gözenekleri açık işlendiğinden daha az terletir...son zamanlarda delikli olarak kullanılan perfore deriler terletmeyi minimuma indirmektedirler hatta suni alman deride dahi mercedesin orjinali olan derilerde deliklisi de düzüyle beraber olarak almanyadan gelmektedir..Esasında terletme olayında bir gerçekte bu terleme olayının araç içi soğuyana kadar sürdüğüdür ..Son araçlarda kullanılan klimaları da düşünürsek bu 5-10 dakika için geçerli bir terlemeden ibarettir ,tamamıyla soğduğunda terlemeniz kesilir..

  Alcantara deri kombinasyon güzel bir kombinasyondur fakat eğer orjinal alcantara marka alcantarayı kullanacaksanız 13 senede 4 araç yaptık bu şekilde ..bir metresinin fiyatı  95€+kdv yani hakiki derinin üç katı..bir araç alcantara deri istendiğinde ortalar kapılar olarak fiyatı en az 750 ytl etkiliyor..buınun yanında ateşi uzaktan görse yanıyor ve çok sürtünme olan yerde kullanırsan anında tüyleniyor ve çok hızlı yıpranıyor ..onun yerine orjinal kumaş deri daha kullanışlı olur..veya sorun sırf terse orta dilimli kısımlar delikli yapılabilir ..Zaten bizim mersere çalıştığımız araçlar hakiki deri ,orta dilimler  ve kapılarda delikli deri..aynen mazda 6 larda da olduğu gibi..

benim deri koltugun yazın terletmesiyle ilgili sorum olacak.. bu durum derinin kalitesizliğinden mi kaynaklanır ve bu sorunun önüne gecmek icin ne yapılabilir?? mesela alcantara-deri ii bir formül müdür bu problemin önüne gecmek için??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

anladım abi cok sagol aydınlatıcı yorumun icin.. gecen arkadasın aracında görmüstüm c180sportcoupe ta krem rengi deri, orta bölüm delikli aynen söylediginiz gibi yanlar ise normaldi ve icim gitti o deri dösemeye 8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Delikli düz kombinasyon dediğin gibi çok şık oluyor..bu kombinasyonu  kapılara ve direksiyonada taşıyabiliyorsun..Delikli deriler , nefes olarak koltuk altındaki açık bölümden beslenir ve nefes aldığından terletmeyi % 60 oranında azaltır.

anladım abi cok sagol aydınlatıcı yorumun icin.. gecen arkadasın aracında görmüstüm c180sportcoupe ta krem rengi deri, orta bölüm delikli aynen söylediginiz gibi yanlar ise normaldi ve icim gitti o deri dösemeye 8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Burak Bey ,dahada faydalı olacak çünkü devamlı sorulan soruları gayet iyi bildiğimden arada işten vakit bulduğumda kendimdende yazacağım..Örneğin sonradan deri yapılan araçlardaki aırbag durumu,airbag ağırlık sensörlerinin önemi,döşemeciler airbag e zarar verdiklerinde yaptıkları yöntemler..benim anlım açık olduğundan tüm yapılanları açıklığıyla anlatacağım tabi arada ve rahat vakitler yakaladığımda..

Saygılarımla

A.CEM ADALI

Gerçekten çok faydalı oldu bu  bilgiler . Teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cem abi iş yoğunluğunun arasında sorularımıza uzun uzun cevaplar yazdığın için çok teşekkürler. Bu arada pikniğe çok soru sorarız diye gelmemezlik etme, pazar günü müsait olursan mutlaka bekleriz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Cem bey,

Demek istediğim ve hoşlanmadığım noktaları kırmızı daire içine aldım, resimleri ekledim. Sırtlıkta omuz dikişleri kullanılsaydı koltuk daha geniş, spor  ve mindere kama şekli işlenseydi daha uzun görünebilirdi. Olması gereken orjinal halinide koydum ki çok daha iyi şeyler düşünülebilir. Çektirmeler yine yok. Sonuçta bu seri üretim...

post-0-141695263887_thumb.jpg

post-0-141695263895_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...