Jump to content

323 Otomatik Vites Hakkında (90-94)


cenkizdokuzcan
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Gazı iyi kullanarak vites büyüme küçültmelerini sen belirleyebilirsin.

Ben vitesi 3000i bulmadan gazı verip-keserek attırıyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 177
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • mazda22

    16

  • dogan_u

    17

  • NoooFearrrr

    19

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

ışıklarda beklerken vitesi boş'a alabilirsin

Vites boşa alınınca devir artmıyor mu?Devir artınca Benzin sarfiyatı daha fazla olmaz mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vites boşa alınınca devir artmıyor mu?Devir artınca Benzin sarfiyatı daha fazla olmaz mı?

bana kalırsa dururken vitesi boşa almak daha az sarfiyat demek. Video'da bir uzmanın görüşleri var ve çok mantıklı geliyor bana. Otomatik vites fazla kullanmadım, çalışma mantığını iyi bilmek gerek.

http://www.uzmantv.com/otomatik-vitesli-araclarda-yakit-tasarrufu-yapmanin-puf-noktalari-nelerdir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Işıklarda beklerken "N" konumunda olmanız biraz fark edebilir gelecektir size. Çünkü, "D" konumunda iken bekleme yaparsanız, araçta bir kasıntı, hatta titreme oluşur. Bu durum size çok yakacağı izlenimi verir. Ama benim izlenimim bir fark olmadığı yönünde. Ama "N" de araç daha bir rahatmış gibi gelir. Daha az yakıyormuş gibi gelir, ama sadece öyle gelir. Aslında varsa bile öyle çok fark yoktur diyorum. Bu da benim izlenimim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler abi,

dediğim gibi ben çok az otomatik kullandım, çalışma prensibini bilmiyorum, ama düşününce fazla yakar gibime geliyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vites boşa alınınca devir artmıyor mu?Devir artınca Benzin sarfiyatı daha fazla olmaz mı?

Araç viteste iken devrin düşmesi üzerinde yük olmasından kaynaklı,  o durumda rölantiden daha fazla yakıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ama yakıt miktarını azaltmak için en önemli hareket, yürürken yapılanlardır.

Gazı ayarlayarak vites geçişlerini siz belirler ve daha az sarfiyat yaptırabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

otomatik vitesler atf yağile calışır munuele göre%25 daha fazla yakar ve firen balataları daha cabuk biter.otomatik daha çok rampalı yollarda daha çok yakar.düz şehir içinde az yakar firenden salınca kendini gaz vermeden götürdüğü için.manualde gaz ver 2m dur gaz ver 3m dur.şehir içi trafiğin de on mumaradır ve lambalarda herkezden önce kalkarsın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar hepınıze cok tsk edıyorum  da D mi N mi ışıklarda :))

Uzun bekliyeceksen N,kısa beklemelerde bence gerek yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben 30 sn üzerinde beklemelerde N konumuna alırım. Şanzımanı tamir ettirdiğim ustaya sormuştum. Dururken N konumunda olmak şanzımanı rahatlatır balata ömrüne etki eder demişti. Ve zırt pırtta N ye almamak gerekiyor şanzıman yağı doldur boşalt yapıyor...

Yakıtta yok denecek kadar az da olsa bir tasarruf var. Ben N yi şanzıman ve balata için kullanıyorum. Video da anlatım yapan amcanın söylediklerini doğrulayan cümleleri ustalardan duydum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu söyleyecegım daha önce konu olarak gecmıştde tam detaylı bılgı alamadım peki D de ve N de devir saati kacta olmalı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu söyleyecegım daha önce konu olarak gecmıştde tam detaylı bılgı alamadım peki D de ve N de devir saati kacta olmalı

O konuda birçok cevap var. Konuya devam edeceksen lütfen oradan devam et. Konuları birbirine karıştırmayalım.

http://www.mazdaclubtr.com/index.php/topic,17791.0.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

iyi günler

daha önce 92 model mazda 323 sedan manuel vites aracım vardı. herşeyinden çok memnundum. birkaç farklı araba daha aldım ve sattım. hiç onun yerini tutmadı. tekrar mazda 323 aldım. bu kez daha rahat olsun diye otomatik aldım. yanlız sonraları farkettim ki aracımda rampada araç gaz yemiyor. yani en fazla D de 2.vitese çıkıyor  ortalama hızım 30-50 arasında. ayrıca yine D de 1.vitesten 2.vitese geçerken devir çok düşük değilse zıplıyor.  atıker marka lpg takılı. benzinde hiç kullanmadım. motor yağına ve şanzıman yaına baktırıp katkı maddesi koydurdum(444) değişen birşeyyok. 

forumda benzer konular açılmış ama tam teşhis koyulmamış. yardımcı olursanız sevinirim. düzcede olduğumdan düzce ve adapazarında bilindik ustalar hakkında da bilgi talep ediyorum.

saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...