Jump to content

Mazda 323 - LPG de Tekleme Ortak Konu


Lupara
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Elbirlik otogaz  nurettin usta

ADRES: E-5 Karayolu Üstü Elbirlik Tesisleri Adapazarı / SAKARYA

TELEFON: 0 264 2764061 - 62 

bu konu hakkında uzman bir isimde bursa da tomurcuk lpg recep usta var telefon numarası vardı bulamadım. 

bence ankarada da bu sorunu çözebilecek ustalar vardır ama zaman ayırıp biraz uğraşması gerekir. herkese selamlar 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bendede aynı sorun var bedını marka şirketın iflas bayraklarını cekmesi üzerine sadece alibeyköyde ayar yaptırabılıyorum ve adamlar isyan etmiş durumda bendeki sorun tekleme uzamama ve rolantının dans edip stop etmesi ve bazen gazda hiç çalışmıyor hiç çalışmadıgı zaman kı sorunu çözdum enjektöre giren hortumu cıkarıyorum hava oluyor için gaz gelene kadar tutuyorum ve takıyorum çalışıyor benzinde hiç bi sorun yok sistem kup ve borular hariç komple degişecek

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Merhabalar,

Ben de yeni yaptırdığım LPG dönüşümle ilgili düşünce ve tecrübelerimi yazmak isterim.

Dönüşüm KIRŞEHİR'DE "ÇAĞLAYANLAR OTOMOTİV" HAKAN usta tarafından ATİKER marka yapıldı.

İşçilik olsun ilgi, alaka çok iyiydi şiddetle tavsiye ediyorum. Usta konusu LPG için en önemli unsur.

Malum 323,  2500 - 3000 devir arası tekleme sorununu ben de aynen yaşadım. Hakan usta hareket halinde ince ayar yaparak tamamen çözdü sorunu.

Bunun haricinde yakıt ve performans sorunları da vardı ve hepsini LPG dönüşüme bağlamıştım ve elektrik vs. gibi başka sebepleri kabul etmiyordum ama sonunda bobin, buji ve buji kablolarını değiştirince yakıt azaldı, araba çoştu.

Buji konusunda herkes NGK diyordu ama LPG'li araçlar için Bosh platinium-iridium bujileri şiddetle tavsiye ederim, taktım çok memnunum. Aynı özellikte buji için 3 katını ödemek bence gereksiz. Buji Kabloları ise orijinal taktım.

LPG TÜKETİM: Uzun yolda 8 LT. - Şehir içi 10 LT. (yani yılda 5 defa memleketine gidip gelen birisi için tek seferde 1.000 km. = 150 TL net tasarruf)

MUTLU SON: Başarılı bir montaj, konforlu bir sürüş, tekleme falan da yok.

Kırşehir Çağlayanlar Lpg dönüşüm ..

Saygılar,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, 91 mazda 323 otomatikte ortalama 25 kuruş yakıyor (Shell LP fiyatı 2,29).

Ama arabayı ilk çalıştırışta zorlanıyorum ve 1-2 kilometre yapana kadar arabada titreme oluyor ama sonra düzeliyor.

Normal midir yoksa bir sorun mu?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, 91 mazda 323 otomatikte ortalama 25 kuruş yakıyor (Shell LP fiyatı 2,29).

Ama arabayı ilk çalıştırışta zorlanıyorum ve 1-2 kilometre yapana kadar arabada titreme oluyor ama sonra düzeliyor.

Normal midir yoksa bir sorun mu?

Bunu birçok kişiden duydum karbüratörlü sistemlerde ve genelde kış mevsiminde oluyor. Motor ısınınca düzeliyor. Sıralı sistemlerde başta benzinle çalıştığı için olmuyor. Sende  ilk çalıştırmada motor ısınıncaya kadar yani 3-5 dk. hatta kışın 8-10 dk benzinde çalıştır. Sonra gaza geç. Motor için de böylesi daha iyi diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba, 91 mazda 323 otomatikte ortalama 25 kuruş yakıyor (Shell LP fiyatı 2,29).

Ama arabayı ilk çalıştırışta zorlanıyorum ve 1-2 kilometre yapana kadar arabada titreme oluyor ama sonra düzeliyor.

Normal midir yoksa bir sorun mu?

Beyinden yapıyordur. Radyator suyunda antifiriz varmı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

1999 model mazda 323 glx atiker marka safe fast model lpg sistemi var araç 2500 devirlerde tekleme yapıyor bu sorunu yaşayıp çözen arkadaşlar var ise lutfen yardımcı olabilirlermi istanbuldayım 3 yere götürdüm çözemediler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracım da; motor soğukken rölantide titreme yapıyor, ısındıktan sonra çok sorun yapmıyor...

İlk ve basit tavsiyem şu;

Buji tırnak aralıklarını 1.1'den 0,75 mm aralığına düşürürsen bir ihtimal bu sorundan kurtulma ihtimali var...

Bunu yapmanın ne zararı olabilir diye bir soru aklına gelebilir, heman el cevap buyurayım...

:P

Buji ömrünü yarıya düşürmekte;

20 bin gidecek bujilerini 10 binde değiştirmen gerekir... Böyle sıkıntılı ve moral bozucu bir sorunu giderene zaten kafadan 50 lira vermeyi göze alıyorsun, o halde bujinin takımı en pahalı yerde 30 lira...

Hülasa; hiç bir sıkıntısı yok, yeterki sorunun bu şekilde düzelsin... Bazı ustalar bunu kabul etmiyor, ısrarcı olursanız yapıyorlar...

Eliniz işe yatkınsa, anahtarınız varsa siz de göz kararıyla buji aralıklarını düşürebilirsiniz...

Geçmiş olsun, kolaylıklar, kazasız günler...

:nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilginiz için çok teşekkür ederim ama aracı daha yeni aldım bundan önce 1996 model familia 1.8 vardı ondada atiker lpg takılıydı ama en ufak bir tekleme yoktu bu araçta ne var anlamadım ustayız diye geçinenler çözemiyor çok ilginç acaba atiker marka lpg takılı 99 model 323 glx mazdası olupta sorunsuz kullanan varmı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Atiker'le görüştüm yarın maslakra atatürk oto sanayide bir yere yönlendirdiler bakalım çözülecekmi çevre otogazdı sanırım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Atiker'le görüştüm yarın maslakra atatürk oto sanayide bir yere yönlendirdiler bakalım çözülecekmi çevre otogazdı sanırım

Sorun lpg'den olmayabilir,Buji kablolarını kontrol edin,Çalışırken yarım çıkartın tek tek bakın kıvılcım atıyorsa kaçak vardır,lpg 2.5 devirde tekleme kolay kolay yapmaz..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İkinci önerim; bunu gideceğiniz servise de danışın... Anladığım kadarıyla sıralı sistem var aracınızda...

Enjektörlere giden boruların ne kadar mümkünse o kadar kısa tutulması da bu tekleme/titremeyi önlüyor olması...

Bazı ustalar size çok bilmiş edasıyla tavır alabilirler, siz önerdiğim konularda ısrarcı olursanız bir ihtimal çözüme kavuşmanız mümkündür.

Geçmiş olsun, kolaylıklar.

Sonuçlardan bilgilendirirseniz başka üyelere de faydamız olur.

:nazar:

Yeni fark ettim, siz konuyu da yanlış yere açmışsınız...

;D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sorun lpg'den olmayabilir,Buji kablolarını kontrol edin,Çalışırken yarım çıkartın tek tek bakın kıvılcım atıyorsa kaçak vardır,lpg 2.5 devirde tekleme kolay kolay yapmaz..

Tabi böyle bir ihtimal de var... Biz hemen suçluyu bulup asıp kesmeye başladık ama belki de ateşleme sisteminizde arıza var ??

Bu sorun benzinde de devam ediyorsa sorun tamamen ateşleme sistemine kaydırılabilir. Yok benzinde böyle bir sorun yoksa, lpg sistemine suçu atmaya devam edebiliriz.

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar atikerin yönlendirdiği 3 yerede gittim sorunu çözemediler sadece maslaktaki çevre otogaz bobin arızası başka birşey olamaz dedi benzinde hissedemeyebilirsin gazda daha çok belli olur dedi bobinide deneme şansım yok alırsamda orjinal takımı 500 civarında ama ondan olmama ihtimalide var bağcılar güngörende özçağlar otogaz var daha önceden tanıyordum orada çağlar bey bayağı ilgilendi uğraştı memeleri 2.2 idi sıra ile 2.4 yaptık olmadı 2.5 yaptık idare ediyordu 2.7 yapınca kabul edilebilir derecede tekleme azaldı sadece gaza aniden çok fazla yüklenirsem binde bir yapıyor yakıt çok fazla değişmez dedi şu an deneme aşamasındayım. gelişmelerden haberdar ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben aracı alalı 15 gun oldu buji ve buji kablolarını daha yeni servisten değiştirmişler üstelik 300 tl gibi bir rakam ödemiş. bobinden olabilir diyorlar ama forumdan okuduğum kadarı ile aynı arızayı yapan ve bobin,buji,buji kablolarını değiştiren fakat yinede sorunu devam eden arkadaşlar var ne yapacağımı bende bilemiyorum 5-6 yere götürdüm ama tam olarak sorunu çözebilen yok 99- 323 glx'i olan atiker safe fast taktırıp sorunsuz kullanan varmı çok merak ediyorum herkes kronik düzelmez diyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...