Jump to content

Mazda 626 Açık Hava Filtresi Hakkında


cevat
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

açık hava filtresi+ egzos benim astinadada vardı gerçekden fark ediyorsun devir hızlanmalarını ama şöyle bişey var son hız sabit degişmiyor 210

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

açık hava filtresi+ egzos benim astinadada vardı gerçekden fark ediyorsun devir hızlanmalarını ama şöyle bişey var son hız sabit degişmiyor 210

ona itirazım yok, kesinlikle katılırım, son hıza bir etkisini asla tartışmam. ben de serilikten bahsediyorum. Toyota örneğimi baz aldıysanız eğer, onun bu konuyla hiç ilgisi yok, o sadece fabrika verilerini çürütmek için söylediğim aslında yaşayarak söylediğim bir olaydı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kronometre ile yanımdaki arkadaşım, bir insanın basma çekmesi 2 sn. fark oluşturmaz! hatta aradaki fark yaklaşık 2 sn.... arkadaşlar hepinize eyvallah, hiç birinize itirazım yok da, yapan, uygulayan ve kullananlara ne diye bu denli karşısınız onu anlamıyorum! hep teknik olarak konuştuğunuzu zannediyorsunuz, ya da teknik veriler üzerinden konuşuyorsunuz. Teknik veri konuşurken gerçekten biliyorsanız söyleyin, biryerlerde yazanı okuyarak değil, lütfen arkadaşlar, bu konuda kimseyle polemiğe girmek istemem, bu kadar çok iddia ediyorsanız bana bunun kaynağını söyleyin de ikna olayım diyeceğim ama olamam.

Teknik veriden bahsetmedi ki kimse burada fabrika verileride çoğu zaman yanlış zaten konuyla alakasız olsa da :D :D Bakınız kaynakta koymuşum ben ama siz zaten yazmışsınız ben ikna olamam diye o yüzden yapıcak birşey yok bana sadece 2 saniyelik fark biraz abartı geldi o kadar bu kadar sinirlenilecek bir durum yok ortada  :tey:

Dipnot: Arabada 2 kişiyken süre ölçülürken böyle zamanlar varsa tek kişiyken 8 saniye civarıdır o zaman :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1- açık hava filtresi sakin kullanımda yakıt ekonomisi yaptırır. iş, o hörültüyü duyduğu halde gaza basmama cesaretini gösterecek ayakta bitiyo. açık hava filtresi ile daha rahat emilen ve daha serin bir şekilde yanma odasına giren hava, daha yüksek bir yanma enerjisi açığa çıkaracaktır ve motor daha rahat devirlenecektir. daha rahat devirlenen bir motorda da gaza fazla yüklenme ihtiyacı hissetmezsiniz ve gaza yüklenmeyince de motor daha az yakıt tüketecektir. açık hava filtresinin fazla yaktırmasının tek sebebi, o hörültüyü duymak için motora yüklenmektir. km'lerce denedim, yaşadım, biliyorum...

2- açık hava filtresinin performansa etkisi vardır. yeter ki aracınız için doğru filtreyi seçin. yalnış filtre aracı yığar, keser. diğer aracım olan 2.0cc 155 hp marea hlx ile yine aynı motora sahip arkadaşımın aracı olan bravo hgt'yi defalarca kez filtreli ve filtresiz olarak kaldırdık. bravo hgt marea hlx'den yaklaşık 100 kg daha hafiftir. yaklaşık 10 kere aynı şartlarda her iki aracıda dragda kaldırdık. her iki araç da orjinal filtre ile kaldırıldığında istisnasız bravo hgt 1,5 boy marea hlx'i geçiyordu. marea hlx'e açık hava filtresini taktığımızda ise bu sefer marea hlx, istisnasız bravo hgt'yi 1 boy geçiyordu. yani 2,5 boyluk, hadi yanıldım diyelim 2 boyluk fark oluşuyor arada. bu ciddi bir fark. şartlar aynı, şoförler aynı, motorlar aynı, yol aynı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Imzamda da belirttim ama anlayana, 20 yaşındaki bir delikanlıyla polemik yaşayacak değilim elbet ama hiç bir şeyi anlamıyorsan ismimizin altındaki imzamızı okuyup anlamalı o yaştaki bir insan...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Imzamda da belirttim ama anlayana, 20 yaşındaki bir delikanlıyla polemik yaşayacak değilim elbet ama hiç bir şeyi anlamıyorsan ismimizin altındaki imzamızı okuyup anlamalı o yaştaki bir insan...

Belliydi bu konunun yaş farkına geleceği...

34 yaşında olunca 20 yaşında biriyle forum ortamında mantıklı tartışmak sizin elitliğinizi bozdu galiba. Genç olunca biz arabadan anlamıyormuş gibi davranılması da en sevdiğim :D:tey: :tey:

Saygılarımla :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1- açık hava filtresi sakin kullanımda yakıt ekonomisi yaptırır. iş, o hörültüyü duyduğu halde gaza basmama cesaretini gösterecek ayakta bitiyo. açık hava filtresi ile daha rahat emilen ve daha serin bir şekilde yanma odasına giren hava, daha yüksek bir yanma enerjisi açığa çıkaracaktır ve motor daha rahat devirlenecektir. daha rahat devirlenen bir motorda da gaza fazla yüklenme ihtiyacı hissetmezsiniz ve gaza yüklenmeyince de motor daha az yakıt tüketecektir. açık hava filtresinin fazla yaktırmasının tek sebebi, o hörültüyü duymak için motora yüklenmektir. km'lerce denedim, yaşadım, biliyorum...

2- açık hava filtresinin performansa etkisi vardır. yeter ki aracınız için doğru filtreyi seçin. yalnış filtre aracı yığar, keser. diğer aracım olan 2.0cc 155 hp marea hlx ile yine aynı motora sahip arkadaşımın aracı olan bravo hgt'yi defalarca kez filtreli ve filtresiz olarak kaldırdık. bravo hgt marea hlx'den yaklaşık 100 kg daha hafiftir. yaklaşık 10 kere aynı şartlarda her iki aracıda dragda kaldırdık. her iki araç da orjinal filtre ile kaldırıldığında istisnasız bravo hgt 1,5 boy marea hlx'i geçiyordu. marea hlx'e açık hava filtresini taktığımızda ise bu sefer marea hlx, istisnasız bravo hgt'yi 1 boy geçiyordu. yani 2,5 boyluk, hadi yanıldım diyelim 2 boyluk fark oluşuyor arada. bu ciddi bir fark. şartlar aynı, şoförler aynı, motorlar aynı, yol aynı...

sayın apojitsu size katılıyorum fakat, denemelerinizdeki araçlar zaten motor gücü olarak iyi araçlar vede orjinal yakıtta kullanılan araçlar ( benzin) , başka bir 100 hp lik lpg li araçta tam tersi sonuç verir, demem oki açık hava filtresine gelinceye kadar çok faktör var , araç dolu olmalı, takılan filtreye vede aracın emeceği fazla havaya uygun olmalı , emilen havayı yakıtla dengeleyip torka dönüştürecek nitelikte olmalı aksi durumda bence uygunsuz olur.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sayın apojitsu size katılıyorum fakat, denemelerinizdeki araçlar zaten motor gücü olarak iyi araçlar vede orjinal yakıtta kullanılan araçlar ( benzin) , başka bir 100 hp lik lpg li araçta tam tersi sonuç verir, demem oki açık hava filtresine gelinceye kadar çok faktör var , araç dolu olmalı, takılan filtreye vede aracın emeceği fazla havaya uygun olmalı , emilen havayı yakıtla dengeleyip torka dönüştürecek nitelikte olmalı aksi durumda bence uygunsuz olur.

aynı araçların 1.6 103 hp olanlarında da performans artışını gördük ama. marea forumundaki 10 aracın 8'inde açık hava filtresi mevcuttur.

ha dediğiniz olay olmayacak bir şey değil ama devede kulak denebilecek seviyede. önceki mesajımda da dediğim gibi bu iş doğru filtreyi seçmekte bitiyo...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Belliydi bu konunun yaş farkına geleceği...

34 yaşında olunca 20 yaşında biriyle forum ortamında mantıklı tartışmak sizin elitliğinizi bozdu galiba. Genç olunca biz arabadan anlamıyormuş gibi davranılması da en sevdiğim :D:tey: :tey:

Saygılarımla :hi:

Son İrlandalı kardeşim, adını bilmediğim için nick name'in ile hitap ediyorum, Temmuz 1977 doğumluyum, senden daha büyük yaşta da, senden daha küçük yaşta da yeğenlerim var, söylediklerimi (söylesem kar etmiyor, sussam gönül razı değil) onlar anlıyor da sen neden anlamıyorsun? Mesele yaş meselesi değil asla, sen de eksik olan şey "saygı" !

Saygısızlığını, yazarken bile  cümlelerinin sonuna eklediğin kendine ya da karakterine benzetmeye çalıştığın karakterlerle belli ediyorsun. Öyle değilsen bile öyleymişsin havası yaratıyorsun. Sen iki tane adamın videosunu izleyerek bilgi sahibi olduğunu düşünüyorsun, ben ve bir sürü insan uygulama yaparak tecrübesini paylaşıyor, buna inanmıyorsun, hoş sana hiç bir şekilde hiç bir şey ispat etmek zorunda olmadığım gibi saygısızlığına da hiç tahammül etmek zorunda değilim. Bir daha söylüyorum, mesele yaşının 19,5'tan 20 olması değil, mesele 20 yaşındaki bir insanın olgunluğunda ve saygınlığında olamamandır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada bugün sanayide, arabaya açık hava filtresi takmak için, debimetreyi üzerine takabileceğim bir yuvası olan boru yaptırdım 8) 8) 8) biraz önce boruyu zımparalayarak temizledim. yarın bir günde boyayıp arabaya takacağım 8) 8) 8)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu arada bugün sanayide, arabaya açık hava filtresi takmak için, debimetreyi üzerine takabileceğim bir yuvası olan boru yaptırdım 8) 8) 8) biraz önce boruyu zımparalayarak temizledim. yarın bir günde boyayıp arabaya takacağım 8) 8) 8)

umarım güzel olur, istediğin ses ya da performansı alabilmeni dilerim. Ben YED Equipment filtreden istediğimi tam olarak alamadım aslına bakarsanız. Opel Corsa'mdaki hava filtresi 10 yıl önce YED Equipment USA idi ve 150 $'dı, ama o yıllarda muadil de fazla yoktu, şimdi herkes her firma yapıyor ve YED'de sanırım eski kalitesinde değil, ya da benim tercih ettiğim benim arabama uygun değil, Şu muayene geçsinde, muhtemelen HKS, Simota, gibi markaları tercih edeceğim. Bir de egzoz konusu var tabiki, slincerlı falan diyorlar ama, benim Corsa'mda HKS vardı, fiyatı iyi ama 1.4 si, 1.6 GSi'larla aynı sesi paylaşabiliyordu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben yazdıklarımda saygısızlık yapmadım zaten. Siz yazdınız 20 yaşındakiyle polemik yapıcak halim yok diye. Haksızsam haksız diyin. Videodanda öğrenilmez zaten konu için koyduğum birşeydi siz 2 saniye kadar aracım hızlandı dediniz bende ona hitaben yazdım. Saygısızlık falan yok ortada siz ünlemler kullandınız ,yap o zaman falan dediniz, videodan öğrenmiş şeklinde imalarda bulundunuz benlik bir durum yok.

Son olarakta bir örnek veriyim arkadaşımın sciroccosu stock haliyle 160hp olan 0-100 de 7 saniye olan araç yazılım, komple egzoz, filtreyle 230 hp oldu 0-100 sadece 1 saniye oynadı 6 saniyede 100 e çıkıyordu. Benim demek istediğim sizin mantığınızla hareket edersek bu arabanın en azından 2.5-3 saniye hızlanması lazımdı. 75 beygirlik bir araçta zor gibi gene anlamak istemiycekseniz o ayrı konu ölçümlerde driftbox tarafından yapılmıştır ben elimde kronometreyle ölçmedim güvenilirlik açısından yazdım.

Smiley kullanmadım

Saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

umarım güzel olur, istediğin ses ya da performansı alabilmeni dilerim. Ben YED Equipment filtreden istediğimi tam olarak alamadım aslına bakarsanız. Opel Corsa'mdaki hava filtresi 10 yıl önce YED Equipment USA idi ve 150 $'dı, ama o yıllarda muadil de fazla yoktu, şimdi herkes her firma yapıyor ve YED'de sanırım eski kalitesinde değil, ya da benim tercih ettiğim benim arabama uygun değil, Şu muayene geçsinde, muhtemelen HKS, Simota, gibi markaları tercih edeceğim. Bir de egzoz konusu var tabiki, slincerlı falan diyorlar ama, benim Corsa'mda HKS vardı, fiyatı iyi ama 1.4 si, 1.6 GSi'larla aynı sesi paylaşabiliyordu...

doğru hava filtresi ile istediğim sesi ve performansı alıcam inşallah...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben yazdıklarımda saygısızlık yapmadım zaten. Siz yazdınız 20 yaşındakiyle polemik yapıcak halim yok diye. Haksızsam haksız diyin. Videodanda öğrenilmez zaten konu için koyduğum birşeydi siz 2 saniye kadar aracım hızlandı dediniz bende ona hitaben yazdım. Saygısızlık falan yok ortada siz ünlemler kullandınız ,yap o zaman falan dediniz, videodan öğrenmiş şeklinde imalarda bulundunuz benlik bir durum yok.

Son olarakta bir örnek veriyim arkadaşımın sciroccosu stock haliyle 160hp olan 0-100 de 7 saniye olan araç yazılım, komple egzoz, filtreyle 230 hp oldu 0-100 sadece 1 saniye oynadı 6 saniyede 100 e çıkıyordu. Benim demek istediğim sizin mantığınızla hareket edersek bu arabanın en azından 2.5-3 saniye hızlanması lazımdı. 75 beygirlik bir araçta zor gibi gene anlamak istemiycekseniz o ayrı konu ölçümlerde driftbox tarafından yapılmıştır ben elimde kronometreyle ölçmedim güvenilirlik açısından yazdım.

Smiley kullanmadım

Saygılar

hani bir aralar ankara incek'te çekilen kısa bir film vardı. "ŞAYİN" diye... şahin ile ferrari incek bulvarında kapışıyolardı, filmi kadir köymen çekmişti. hatta filmde ki megane II RS'de arkadaşımındı. o filmin sonunda bir laf vardı... "MAKYAJ DA BİR YERE KADAR..."

diyeceğim o ki, yazılımda bir yere kadar. arabanın turbosu ve motor hacmi büyümedikçe, araba hafiflemedikçe, beygir artsa da hızlanmada fazla bir şey beklemeyin. 1400 cc / 4 = 350 cc  :krrsz: 350 cc'lik bir yanma odasında ne kadarlık bir enerji açığa çıkabilir ki. siz istediğiniz kadar turboya yüklenin.

eski iki araçlarımdan olan volvo s60 2.0t 180 hp ve volvo s60 2.3 t5 250 hp arasında 70 hp fark vardı. motor aynı, sadece motor hacmi, turbo ve haliyle yazılım farklı. tam da sizin scirocco'da ki kadar 70 hp güç farkı var. 0-100 km hızlanma sürelerinin farkı ise 9,5 sn - 7,2 sn = 2,3 sn'lik bir fark var. bu hızlanma farkı neden sizin scirocco'dakinden fazla sizce? motor hacmi ve turbo yüzünden...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Siz zaten hacim farkindan bahsediyosunuz benim en basindan beri soylemek istedigim egzoz filtreyle 2 saniye zor siz 2.0 hacimdeki arabayi 2.3 yaptiniz karsilastirma icin ona zaten lafim yok neyse konu gereksiz uzadi. Ses icin olur performans acisindan bisey beklemeyin diyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Siz zaten hacim farkindan bahsediyosunuz benim en basindan beri soylemek istedigim egzoz filtreyle 2 saniye zor siz 2.0 hacimdeki arabayi 2.3 yaptiniz karsilastirma icin ona zaten lafim yok neyse konu gereksiz uzadi. Ses icin olur performans acisindan bisey beklemeyin diyorum.

evet, egsoz ve filtre ile 2 saniye zor. 2 saniye 100 km üzeri seyreden bir araç için gerçekten büyük zaman. nereden baksanız 7-8 boyluk bir fark. ancak verimli bir filtre ile eskiye nazaran 1-2 boy aracın öne çıkması çok muhtemel. 1-2 boy dediğim fark ancak 0,5-1 saniyede geçilebilecek bir süredir. bu da filtreden elde edilecek bir performans için yeterli bir değer bence. filtre takınca araba tabi ki uçacak değil, ama 1-2 boyda az değil...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın arkadaşlar her ikiniz de (apojitsu & Son Irlandalı) güzel söylemişsiniz, her ikinize de can-ı gönülden bu defa katılıyorum, ger çi apojitsu arkadaşımızla neredeyse tamamen aynı şeyi savunduk, ancak genç arkadaşım SonIrlandalı ile fikir ayrılıkları ile birlikte farklı taraflara da konu gitti. Herkes daha net anlaşılabilir konuşmuş bu defa, ben de umarım bu defa daha anlaşılır yazabilirim: Bahsi geçen araçlarınızda (scirocco) fazlasını beklememelisiniz, zaten bu amaçla yapılmış bir makina, yani yükleme yaptığınız gücünü arttırdınız ama  ama hacim aynı, 0-100 süresinde çok farkı olamayabilir belki ama eminimki, 4'ten 5'e, 100'den 160-170'lere çıkışında muhakkak fark oluşmuştur. Bakın benim bahsettiğim araç ile sizin bahsettiğiniz araçlar çok farklı, lütfen bunu anlayın. Ayrıca benim yazdıklarımı doğru okuduysanız ben 1,8 sn (10,6-12,4) farktan söz ettim, velevki 0,2-0,5 sn'de kronometreyi basan arkadaşımın sapması olsa yaklaşık 1,3 sn gibi bir durum olur, buraya kadar anlaşabilmişizdir umarım. Şimdi gelelim senin yaklaştığın mantığa 7 sn'den 6 sn.'ye ye düştü dedin. Ama ifadelerinizle (sözde benim mantığıma göre) sizin arabanız en az 2,5-3 sn düşmesi gerektiğini savundunuz. Hayır abicim olmaz! Eğer o mantığı savunuyor olsaydım 400 hp.lik porsche 4 sn.'de 0-100'e ulaşırken Ruf'un yaptığı 650 hp.lik porche da 1,5-2 sn.de çıkması gerekmez miydi? Sadece 0,5 sn fark etti ve 3,5 sn'de 0-100'ü tamamladı, ancak toplam güçte 650 HP'ye ulaştı, bu en iyi diğer vites ve hız aralıklarında kendini belli etti. Sizin sirocco'nız da da durum aynı bu şekilde gerçekleştiğine eminim...

SonIrlandalı kardeşim senden son ricam şu yazdıklarımızı baştan aşağıya bir kez daha dikkatlice ve anlayarak okumandır, sana hiç bir şekilde (ki kızmış olmama rağmen) ne hitap şeklimle ne de başka bir söz ile laubali veya saygısızca yazmadım/konuşmadım. Şimdi önyargılarını ve insan doğasında bulunan ego'yu bir kenara koyup okursan bunu çok net anlayabileceğine eminim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

soktum ama takacam geri anlaminı içeren bir ama o .

10dakka.da takmak için on dakka lazım ve bu on dakika.nin gün içinde aydınlık olması lazım suanda benimde gün içinde on dakkam yok ki bu on dakka.dan fazla  surer

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk 2

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...