Jump to content

2.Nesil Mazda 3 İçin Hangi Motor Yağını Kullanmalıyız ?


Guest axela
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

42 dakika önce, Renegade :

Motul xclean efe 5w30 iyi çalışıyor demekki...

Bunu rengi siyaha dönünce kurumları temizliyor şeklinde mi düşünerek söylediniz? Bundan nasıl emin oluyoruz? Özgür kaçıncı km’lerde iki yağı karşılaştırıyor bilmiyorum ama her siyahlaşma yağ iyi çalışıyor demek değildir. 
 

bence beş para etmez yağ. 5-40, 10-40 niyetine kullanılıyorsa bilemem. Tutturmuş millet motul liqui moly. Boşa giden paralar. Yurt dışından da ithal ediliyor. Bahsettiğiniz yağ 40 derece 70mm2/sn, 100 derecede 12,1mm2/sn akışkan. Ben mazdamda 40 derece 9,8 - 100 derece 54mm2/sn viskozitesi olan 5-30 kullanıyordum. 

motul kullandığımda araba kamyon gibiydi. 80’den yukarı hızlanmalarda bariz hissettiriyordu. Zaten 7-8 bin’de yağ değiştirip, sürekli kısa mesafe soğuk marş yapıyorum. Motul gibi kalın yağ kullanmak işkence resmen. Her soğuk startta yağlanma daha zor oluyor. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün günübirlik İzmir-Bodrum, Bodrum-İzmir yaptim 500 km. İlk izlenimlerim arac cok sessiz. 4000 devirde bile motor sesi hic yok sanko 2800 devir gibi. Uzun kullanim 7-8 bin km sonraki durumu da paylasirim 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

10 saat önce, tansu87 :

Bunu rengi siyaha dönünce kurumları temizliyor şeklinde mi düşünerek söylediniz? Bundan nasıl emin oluyoruz? Özgür kaçıncı km’lerde iki yağı karşılaştırıyor bilmiyorum ama her siyahlaşma yağ iyi çalışıyor demek değildir. 
 

bence beş para etmez yağ. 5-40, 10-40 niyetine kullanılıyorsa bilemem. Tutturmuş millet motul liqui moly. Boşa giden paralar. Yurt dışından da ithal ediliyor. Bahsettiğiniz yağ 40 derece 70mm2/sn, 100 derecede 12,1mm2/sn akışkan. Ben mazdamda 40 derece 9,8 - 100 derece 54mm2/sn viskozitesi olan 5-30 kullanıyordum. 

motul kullandığımda araba kamyon gibiydi. 80’den yukarı hızlanmalarda bariz hissettiriyordu. Zaten 7-8 bin’de yağ değiştirip, sürekli kısa mesafe soğuk marş yapıyorum. Motul gibi kalın yağ kullanmak işkence resmen. Her soğuk startta yağlanma daha zor oluyor. 


Yağ ile ilgili çok fazla değişken var. Temizleme, soğuk koruma, sıcak koruma, dayanım, yüksek sıcaklık performansı...
Mesela hths denilen bir değer var ve yağın en can alıcı noktalarından biri olan konu. Yağ film tabakası diye tabir edilen, zorlama ve sıcaklıkta kopmasının motor korumasına ne kadar aşındırıcı etkisi olduğu anlatılan konu.  Hatta internette bu değerleri anlatan çok detaylı bir kaç yazı vardı. Motoru koruma için Hths nin yüksek olması istenir. Belli bir değerin altı spor ve devirli kullanım için önerilmez.

Bahsettiğin Total in teknik dokümanında değeri dahi yazılmıyor. İddialı olarak boşa para veriliyor dediğiniz firmaların teknik dokümanlarında yazılı olan değerler bunlar.  Yağın kalitesi sadece sıcak ve soğukta akışkanlığı ile ölçülmez. Bana daha iyi hızlanıyor gibi geliyor da kıstas değil. Devir çeviriyoruz biz, siz dizelciler bilmez dediğiniz o 4-6 bin devir aralığında hele de lpg ile daha da artan silindir sıcaklığında önemli noktalarda daha da üst sıralara çıkar hths değerleri.  Ayrıca 100 derecede 12,1 benim yağ 9,8 demişsiniz. 100 derece için 9,8 değeri daha düşük film tabakası ve koruyuculuk anlamına geliyor. Daha düşük değerler isteniyorsa 0w30, 0w20 yağlar kullanılabilir. Bu yağların viskozitesi daha incedir, eğer önemli olan incelik ise. Mesela total için 100 derecedeki viskozite motul de 0w30 ile aynı. Ama değer olarak belirtilmiş Hths nin daha düşük olduğu.
Daha doğru bir karşılaştırma yapmak için Total in diğer teknik değerleri vermesi lazım ama yok tabi. Ama kararlılık olarak donma derecesi olarak daha geç donan, 100 derecede daha iyi motor koruması sağlayan bir yağ. İki yağın da 15 derecedeki viskozitesi aynı bu arada. Donma noktası açısından xclean efe 5w30 9000 NFC den daha iyi. Biri tam sentetik diğeri sentetik teknolojili yarı sentetik yağ.

Eleştirmek için söylemiyorum ama kıyaslamak için söylenenler eksik.  Bu kadar iyi yağ ise teknik bültenlerinde veya sitelerinde bu değerler neden açıklanmaz? En azından mobil gibi işin uyanıklığı ile farklı ölçüm standardı ile de olsa yayınlayabilir. Hiç bir markayı savunmuyorum, sadece ikisi arasında kendi yorumumu yapmaya çalıştım. Keşke tüm ölçümleri yayınlasa da gerçekten o mu bu mu daha iyi diye kıyaslayabilsek. Belirli bir kalite ve markadaki hiç bir yağa kötü demem. Hepsi belirli standartları karşılıyordur, firma onayları vs var. Ama teknik dokümanı yayınlayıp da, bazı değerleri gizlemeleri bende şüphe uyandırıyor. Hele ki böyle büyük firmalarda.
 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@ibrasoft biz lpg’li motoru zaten zorlamıyoruz. 4-6 bin devirler görmüyoruz. O yüzden lpg’li diye ayırmıyorum. Ne kadar yüksek hths oranı o kadar az soğuk motorda koruma. Ne kadar yüksek hths oranı, o kadar sıcak motorda koruma. Peki ben arabayı nasıl kullanıyorum? Sürekli kısa mesafe ve soğuk marş. Motorlar en çok ne zaman aşınır? İlk çalıştırmada. O zaman ben yüksek hths oranına değil, düşüğe ihtiyacım var. 
 

İki yağı da kullandım. Çok bariz total’de aracın daha rahat hızlanma yaptığını fark ediyorum. Hızlanma derken normal ivme ile 120’ye çıkma. İki yağda da sabah ilk çalıştırmada üst kapaktaki sesleri dinledim. Total’da daha hızlı çınlama sesleri kesiliyordu. 
 

Sentetik olayı ise zaten kısa sürelerde yağ değişimi yaptığımız çok kriter değil. Motul %100 sentetiktir, total full sentetik yazar %70 sentetiktir. Olabilir. 
 

Motul bana 5w30’da uymuyordu. 0w-20 de kullanmak istemiyordum. O yüzden 5w30’lar içinde düşük hths ve düşük viskozite arıyordum. Tecrübe ederken de total’da daha iyi kullanıcı deneyi yaşadım. 
 

şimdi aradım ama bulamadım. Bi üniversitede farklı marka yağların, hem pahalı hem uygun fiyatlı, motoru aşındırma testleri yapılmış. Aynı viskozitede ve aynı onayları almış yağlar. Uzun süreli bir test. En son yağların içindeki incelemede motor alaşım parçalarının ne kadar olduğuna bakılmış. Ne şaşırtıcı derece benzer olduğu görüşmüş. Orijinal yağların hepsi kaliteli. Ben o yüzden sürüşteki konfora bakıyorum biraz da. Bir de biri 150tl iken diğerine 250-300 tl vermenin çok bi anlamı olduğunu düşünmüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@tansu87

İstanbul trafiğine girip dur kalk yapmıyorsan sıkıntı yok. Fiyat olarak Total ile Motul arasında 20 tl civarı fiyat farkı var. Liqui nin tam sentetik fiyatları gereksiz pahalı. 

Viskozite olarak 0W20 ye gerek yok,gereksiz ince bir yağ. 0w30 la total 9000 nfc aynı değerlerde. 

Hem senin yağ ile ne işin var artık ya. Pille gezmiyon mu sen 😂😂😂

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağ teknolojisi gelişiyor abiler. Yeni araçların toleransları o kadar düşük ki 0w-20 istiyor. 5w-30 eskide kaldı. Tansu senin zaten hibritin yok mu? Neyi soruyorsun anlamadım. Hibritlerde 0w-16 gerekli. Ama yetkili servisler koymuyor, bulabilirsin 0-16 koy. olmadı 0w-20 den devam. Hibritte şehiriçi sürüşlerde motor sürekli soğuk kalıyor o nedenle aşınmaların olmaması için soğuk viskozitesi düşük bir yağ kulanılmalı, yani dediğin gibi hths oranı yüksek bir yağ kullanılmalı.

Ben 1.6 lpgli aracıma Eneos Premium Ultra 0w-20 koydurdum. Servise kalksa 5w-30 kakalayacak.

Çok değil 5 sene önce yetkili servisler 10w-40 da ısrar ederken biz 5w-30 kullanıyorduk. Şimdi yeni araçlarda 0w-20 kullanılıyor, kitapçıkta üstüne basa basa söylemiş 0w-20 kullanın diye. Ama servisler 5w-30 da ısrar ediyor. Ben yağ eksiltme olasıya kadar 0w-20 kullanmaya devam edeceğim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

17 dakika önce, ozgur35 :

@tansu87 allaj razi olsun Araba küllerinden dogdu gaza basion 120 leon fr gibi dgidiyor Shell ile aracima tekrardan asik oldum 

Yine de gaza gelip, ışıklarda felan kafa tutmaya kalkma, Özgür.

Sen 60 demeden, 80-90'a vuruyorlar.

Özellikle, kırmızı olanları.

  • Haha 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

@ibrasoftolur mu aynı fiyat. Motul en son zam yedi 2 ay önce. İkitelli yağ dükkanında benim aldığım motul’un en düşük viskozitelisi idi. 5w30’u bile 220 olmuştu. Efe’ler falan daha pahalıdır. İnternetten yağ almak ise resmen kumar :) total-elf 130 idi :) hem de izmir’de üretiliyor. Pille geziyorum ama arada fosil yakıtlıların da dertlerini unutmayalım diye benzinli motorla da ilgileniyorum 😁😁

@Mutlu Tekir o konuyu hiç sorma zaten. Kitapta 0w16 yazıyor. Bulamazsan bir iki derece kalın yağ kullan ama ilk değişimde 0w16 kullan diyor. Ama toyota türkiye servislerle 0w20 üstünden anlaşma yaptığı için 0w16 koymuyor. Koyarsan garanti iptal diyor. Ama bu sefer dinlemeyeceğim. 2. Bakımda 0w16 alacağım motor devamlı soğuk. Yarım saat gezmeme rağmen tam ısınmıyor ve devamlı sürüş esnasında start stop oluyor. Ben en ince yağı almam lazım. Bu bahar havalarında böyleyse kışın resmen soğuk motorla gezeceğim. Gerçi iki yağın da  kış deresi 0w ama biri orta sıcaklıkta daha ince

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yağ seçimi dolayısıyla, bir aracın bu kadar değişerek hızlanması, akışkanlığı bana şüpheli geliyor. yağ kesin bir etken fakat sadece yağ değil, hava filtresinin temizliği, ateşleme sisteminin düzenli çaışması, debriyaj baskı balata yeniliği, aracın boş dolu olması, lastik hava basınçları, yol, rüzgar yönü, vs. hepsi  etkilidir diye düşünüyorum. 

Hepimizin bildiği, Yağın temiz veya kirli çıkması motor iç yapısı ile ilgilidir, hangi yağı koyarsanız koyun, sonuçta motor içi metal sürtünmesi kaçınılmazdır. doğal olarak bu atıklar yağ içine karışır, ayrıca aşırı ısı gibi etkenler yağ kimyasını ve rengini bozar yağ renk değiştirmiş olarak çıkar. renk çok temizse bu yağ bu çok kalitelidir demek konusunda tam bilgi sahibi değilim, dededen kalma bilgi, iş yapmıyor diye söylenir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12.11.2020 at 23:11, Renegade :

yağ seçimi dolayısıyla, bir aracın bu kadar değişerek hızlanması, akışkanlığı bana şüpheli geliyor. yağ kesin bir etken fakat sadece yağ değil, hava filtresinin temizliği, ateşleme sisteminin düzenli çaışması, debriyaj baskı balata yeniliği, aracın boş dolu olması, lastik hava basınçları, yol, rüzgar yönü, vs. hepsi  etkilidir diye düşünüyorum. 

Hepimizin bildiği, Yağın temiz veya kirli çıkması motor iç yapısı ile ilgilidir, hangi yağı koyarsanız koyun, sonuçta motor içi metal sürtünmesi kaçınılmazdır. doğal olarak bu atıklar yağ içine karışır, ayrıca aşırı ısı gibi etkenler yağ kimyasını ve rengini bozar yağ renk değiştirmiş olarak çıkar. renk çok temizse bu yağ bu çok kalitelidir demek konusunda tam bilgi sahibi değilim, dededen kalma bilgi, iş yapmıyor diye söylenir. 

Yag rengi 1 hafta 1000 km de suan hafif koyulasmaya basladi İlk fotoda seffafdi baya suan hardalimsi 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kullandığınız yağ mutlaka çok kaliteli, yağ rengi için 1000 km az bir süre, en az 5-8 bin olması gerek. 

Çok teknik detaylardan anlamam, hissettiklerimle yorumluyorum. Aracı 5 yıl önce ilk aldığımda (52 000 km de) yaptığım yağ değişiminde PETRONAS 5-30 koydum ve 3 yıl boyunca her yıl bu yağı kullandım. Süre 10 km geldiğinde ustam bakar, yağ değişimi gelmiş derdi, petronas genelde pek yağ eksiltmezdi, fakat çok da özelliğini anlamadım. Geçen yıl yaptığım araştırmada Liqui Moly Top Tec 4500 5W30 geçtim, samimi söyleyeyim ilk 3-5 bin km de çok fazla fark etmedim, hatta ustam yağ değiştirdiğin için 5-6 bin km sonra yağ eksiltir dedi, gerçektende yarım liitre aynı yağdan ilave ettik, şu an 10500 km olmuş durumda, yağ eksiltme olmadı, ustama geçen gün gösterdim, km yi söylemedim, yağ'ı kontrol etti, şu an iyi durumda daha epey gider dedi. aracımı sadece deneyimlerimle söyleyeyim, bu yağı çok başarılı buldum, ilk 5 bin den sonra çok değiştirdi. Aracım için övünmek gibi olmasın 105 bin de olmasına rağmen, nazar değmesin 50 bin km gibi duruyor, ayrıca düzenli bakım yapan, titiz kullanan, aracımı üzmeyen bir kullanıcıyım. zaten aldığımda da oldukça temiz bir araçtı, Ben bu arada bir hafta önce internetten aynı yağdan sipariş ettim, ellerinde yokmuş, onun yerine hatta bir tık daha pahalı olan aynı paraya, Liqui Moly Top Tec 4300 5W30 5 Litre getirttim, yarın değiştirmeyi düşünüyorum ve bu sefer kesin bir sorun olmazsa 15 000 km kullanacağım, zaten ürün üzerinde yılda 40-50 bin km kullanmıyorsanız, 20 bin km de değiştirin diyor. Motul, castrol, mobil vs. mutlaka çok üstün kaliteli ürünler. Aslında olay, araçtan araca, kullanıcıdan kullanıcıya fark hissettiriyor demekki. Kaliteli olduktan sonra hangisiyle mutlu oluyorsak, gerçek o. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...

Shell 5-30 ile yag degisimi, bosch yag filtresi ve filtron hava filtresi seklinde bakim yaptirdim. 2bin km kadar kullandim. 

Sanki motor sesi fazla geliyor. İvmelenme de biraz zayifladi gibi. 
 

Benzer bur tecrubesi olan var mi?
 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 saat önce, Lupara :

Shell 5-30 ile yag degisimi, bosch yag filtresi ve filtron hava filtresi seklinde bakim yaptirdim. 2bin km kadar kullandim. 

Sanki motor sesi fazla geliyor. İvmelenme de biraz zayifladi gibi. 
 

Benzer bur tecrubesi olan var mi?
 

Sesi azaltıp ivmelenmenin güzel olması için denediğim yağlardan en iyi sonucu total 9000 future nfc 5w30 veya aynısı elf evo 900 sxr veriyordu. Araba yağ gibi akıyordu bu yağlarla. İnternetten almayın ama

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...