Jump to content

LPG de Ne Kadar Yakıyorsunuz?


_PrenS_
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Benim araç otomatik çokyakiyo sanirim depoyu 2.50 tlden alarak 93 dolduruyoeum ancak 250 km yapiyorum sşehir ici

Şehir içi maalesef bu değerlerde yakıyor keratalar... ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şehir içi maalesef bu değerlerde yakıyor keratalar... ;)

İstanbul' da 37 kuruş bence çok çok iyi. Aktif kullanılan manuel Toyota Corolla 1.4 D4D dizel aile aracının ortalaması 33 kuruşken, sanırım otomatik bir araç için oldukça iyi. Benim ki de 35 - 40 kuruş arası yakıyor, karbüratörlü 2000 motor diye ses etmiyorum ama ilk fırsatda rölanti ayarını yeniden yaptırmalıyım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ş.içi normal kullanımda 33, ultrahipermuhteşem ekonomi modunda 28( daha altına inmedi) , ff modunda 40-41 yaktı(daha üstüne çıkamadım)

-malum atiker olunca hiç basma 40 yakabiliyor basınca benzinden fazla yakabiliyor bazen hiç gitmeyebiliyor çözümü yok taktırmayın şu markayı :D bu ay benzinde binicem full ekonomi modunda ne yakcak bakacam

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ş.içi normal kullanımda 33, ultrahipermuhteşem ekonomi modunda 28( daha altına inmedi) , ff modunda 40-41 yaktı(daha üstüne çıkamadım)

-malum atiker olunca hiç basma 40 yakabiliyor basınca benzinden fazla yakabiliyor bazen hiç gitmeyebiliyor çözümü yok taktırmayın şu markayı :D bu ay benzinde binicem full ekonomi modunda ne yakcak bakacam

Sent from my iPhone using Tapatalk

Doğru kalibrasyonla tüm lpg kitleri aşağı yukarı aynı yakar. Bizim Mehmet abi de 98 323 te atiker takılı yolda 100 km 7.5 litre yakıyor. Yani ayarlarınızda sorun var ya da araçta. Ben de de atiker var ama denemeye fırsatım olmadı henüz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla bilemiyorum ama defalarca onarım ve revizyom yaptırdım lpg kitimde herhangi bir şekilde uzun süreli düzen tutmadı sürekli ayar vs istiyor kronik şekilde.ama ne şekilde olursa olsun hiçbir ayarla doğru düZgün yürümedi çok pasif gidiyor.benzinde asfaltı kazırlen lpg de çok isteksiz alt devirlerde aşırı ölü.onlarca usta ve ayar değiştirdim olmuyor.o yüzden benzinde 50kuruşun üstüne çıkmadan kullanabilirsem söktürücem lpg yi.ilerde kaliteli bir marka taktırırım.kimsenin birşeyine laf etmek istemem yakıta değişken bir kavram ama atiker de benzinden farkı yok canavar gibi gidiyor diyen nezdimde cidden ya yalan söylüyoe ya hayal dünyasında yaşıyor yada aracı benzindede vermesi gereken randımanı vermediğinden lpg de iyi gittiğini düşünüyordur.sonuçta 900tl lik mal ile 2000tl lik malın hiçbirşekilde bir olamayacağı kanısındayım

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla bilemiyorum ama defalarca onarım ve revizyom yaptırdım lpg kitimde herhangi bir şekilde uzun süreli düzen tutmadı sürekli ayar vs istiyor kronik şekilde.ama ne şekilde olursa olsun hiçbir ayarla doğru düZgün yürümedi çok pasif gidiyor.benzinde asfaltı kazırlen lpg de çok isteksiz alt devirlerde aşırı ölü.onlarca usta ve ayar değiştirdim olmuyor.o yüzden benzinde 50kuruşun üstüne çıkmadan kullanabilirsem söktürücem lpg yi.ilerde kaliteli bir marka taktırırım.kimsenin birşeyine laf etmek istemem yakıta değişken bir kavram ama atiker de benzinden farkı yok canavar gibi gidiyor diyen nezdimde cidden ya yalan söylüyoe ya hayal dünyasında yaşıyor yada aracı benzindede vermesi gereken randımanı vermediğinden lpg de iyi gittiğini düşünüyordur.sonuçta 900tl lik mal ile 2000tl lik malın hiçbirşekilde bir olamayacağı kanısındayım

Sent from my iPhone using Tapatalk

Benim aracımda da Atiker takılı. Aracımı almadan önce Atikerin reklamlarını çok gördüğüm için iyi bir marka sanıyordum. Forumda yazılanları okuyunca Atiker hakkında düşündüklerim tamamen değişti, sanırım en dandik marka  :D Amma ben aracımda Atikerin hiç sıkıntısını yaşamadım

Bu ay 50 TL lik gaz ile 186 km yol yaptım, performansa gelirsek benzinden hiç bir farkı yok aracım LPG'de 2. viteste 115 km hızı gözüyor, rampalarda vs çeki düşüsü falan göremedim  :nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

son depoda litresi 2,56 tl olan ipragaz ile şehir içi 0,252 kr yakmışım 8)

Abdullah senin araba 2.0 AT olmasına rağmen nerdeyse benden az yakiyor.Biraz sürüş dersi alsak senden cokciddiyim biraz anlatirmisin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

son depoda litresi 2,56 tl olan ipragaz ile şehir içi 0,252 kr yakmışım 8)

    Sayın apojitsu tüketiminiz çok ideal, 100 kmde 10 ltr dersek hatta daha az, 2.0 lık bir motor vede oto vites , şehir içi ,  mükemmel.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abdullah senin araba 2.0 AT olmasına rağmen nerdeyse benden az yakiyor.Biraz sürüş dersi alsak senden cokciddiyim biraz anlatirmisin.

yokuş gördün mü salıcan, bayır gördün mü kaçıcan :2funny:

şaka bi yana, yokuş gördüğüm zaman çekerim gazdan ayağımı, gaza dokunmam. ideal hızın altına düşerse ufak ufak gaz veririm. gereğinden fazla basmam pedala. araba ne isterse onu veririm yani. sanki gaz pedalının altında yumurta varmış gibiymişcesine >:D gereksiz fren kullanmam. metrelerce öteden kırmızının yandığını görünce çekerim ayağımı gazdan motor freniyle yavaşlarım (ustam hep söyler "sen araba kullanmayı biliyosun" diye >:D bende ukalaca biliyorum tabi derim, ki biliyorumda zaten :2funny: 80.000 km'de fren balatası bitirip, 100.000 km'de hala fren disklerime torna değmediği için >:D ). ani kalkışlar yapmam. arabayı hızlandırırken dip gaz yapıp gazı/benzini sömürmem, yedire yedire basarım gaza. ha belki ivmelenme geç olur ama maksat tasarruf yapmaksa hızlanma teferruattır. acil işim varsa bende basar giderim yoksa 8) otomatik şanzımanda yarım kavrama yaptırmamaya özen gösteririm. ben yarım kavrama diyorum ama başka şekilde de ananlar var bunu. özetlemek gerekirse 2 ve üstü viteslerde giderken seyir halinde gazdan ayağınızı çektiğinizde misal 2.500 d/d yi gösteren devir saati siz gaza gereğinden fazla basınca aynı viteste deviri 3.000 d/d civarı yapar arabayı daha çabuk hızlandırmak için. oysaki yukarıda yazdığım gibi motorun istediği kadar gaza basarsanız o 500 d/d'lik artışı yaratmazsınız. haliyle de ekonomik olur. yokuş yukarı çıkıyorken araba hızlansın diye yüklenmem pedala. hız düştüğü yere kadar düşer, sonrada zaten vites düşürüp toparlar. vs vs...

etrafımdaki herkes titizliğimden ve kullanım şeklimden dolayı senden araba alınır der ama satacağımız zaman ne hikmetse alacak kimseyi bulamayız :2funny: :2funny: :2funny: ha mıy mıyda araba kullanmam. yeri gelir virajlara sert girer, arkadaki yolcuları kucak kucağa oturtup esp ışığını yakarım. yerdeki sararmış yaprakların üzerinden geçer, aynadan nasıl havalandıklarını izlerim 8) karda sert kullanır, sonrada arabanın karşısına oturup önden arkaya doğru, arabaya rally arabası havası kazandırmış edasıyla oluşturduğum kar birikimlerini, buz sarkıtlarını izlerim >:D yani arabanın tadını çıkarırım ama hep bilinçli ve teknik şekilde 8) paldır küldür kullanmam. niyeyse bu konuyada değinmek istedim >:D manyak mıyım neyim >:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Sayın apojitsu tüketiminiz çok ideal, 100 kmde 10 ltr dersek hatta daha az, 2.0 lık bir motor vede oto vites , şehir içi ,  mükemmel.

yol bilgisayarı ortalama olarak 8,7 lt gösteriyodu. uzun yolda 6,5 lt'ye kadar düşürdüğüm oluyor ama genelde 7,0 lt civarlarında oluyor 100 km hızdan aşağı düşmemek kaydı ile...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yokuş gördün mü salıcan, bayır gördün mü kaçıcan :2funny:

şaka bi yana, yokuş gördüğüm zaman çekerim gazdan ayağımı, gaza dokunmam. ideal hızın altına düşerse ufak ufak gaz veririm. gereğinden fazla basmam pedala. araba ne isterse onu veririm yani. sanki gaz pedalının altında yumurta varmış gibiymişcesine >:D gereksiz fren kullanmam. metrelerce öteden kırmızının yandığını görünce çekerim ayağımı gazdan motor freniyle yavaşlarım (ustam hep söyler "sen araba kullanmayı biliyosun" diye >:D bende ukalaca biliyorum tabi derim, ki biliyorumda zaten :2funny: 80.000 km'de fren balatası bitirip, 100.000 km'de hala fren disklerime torna değmediği için >:D ). ani kalkışlar yapmam. arabayı hızlandırırken dip gaz yapıp gazı/benzini sömürmem, yedire yedire basarım gaza. ha belki ivmelenme geç olur ama maksat tasarruf yapmaksa hızlanma teferruattır. acil işim varsa bende basar giderim yoksa 8) otomatik şanzımanda yarım kavrama yaptırmamaya özen gösteririm. ben yarım kavrama diyorum ama başka şekilde de ananlar var bunu. özetlemek gerekirse 2 ve üstü viteslerde giderken seyir halinde gazdan ayağınızı çektiğinizde misal 2.500 d/d yi gösteren devir saati siz gaza gereğinden fazla basınca aynı viteste deviri 3.000 d/d civarı yapar arabayı daha çabuk hızlandırmak için. oysaki yukarıda yazdığım gibi motorun istediği kadar gaza basarsanız o 500 d/d'lik artışı yaratmazsınız. haliyle de ekonomik olur. yokuş yukarı çıkıyorken araba hızlansın diye yüklenmem pedala. hız düştüğü yere kadar düşer, sonrada zaten vites düşürüp toparlar. vs vs...

etrafımdaki herkes titizliğimden ve kullanım şeklimden dolayı senden araba alınır der ama satacağımız zaman ne hikmetse alacak kimseyi bulamayız :2funny: :2funny: :2funny: ha mıy mıyda araba kullanmam. yeri gelir virajlara sert girer, arkadaki yolcuları kucak kucağa oturtup esp ışığını yakarım. yerdeki sararmış yaprakların üzerinden geçer, aynadan nasıl havalandıklarını izlerim 8) karda sert kullanır, sonrada arabanın karşısına oturup önden arkaya doğru, arabaya rally arabası havası kazandırmış edasıyla oluşturduğum kar birikimlerini, buz sarkıtlarını izlerim >:D yani arabanın tadını çıkarırım ama hep bilinçli ve teknik şekilde 8) paldır küldür kullanmam. niyeyse bu konuyada değinmek istedim >:D manyak mıyım neyim >:D

Abdullah cok güzel bir paylaşım olmuş. Bende yokuş inerken gazs basmiyorum genelde.Basmiyorum da benim araçta bir gariplik var yani aslinda 2009 touring manuallerin hepsi öyle sanırım. Ben yokuş aşağı inerken ayağımı gazdan çekiyorum ama yol bilgisayarı hala tuketim gösteriyor hız göre değişken olarak ama hiç sıfır yazmiyor.Boşta da olsa viteste de olsa aynı değeri gösteriyor. Bu cutt of olayı bizim araçlarda çalışmıyor mu yol bilgisayarı mı algilamıyor anlamadım. Benim araçta mı sorun diye başka bir mt 2009 touring de denedik o da aynı. Yorumlarınızı merakla bekliyorum arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abdullah cok güzel bir paylaşım olmuş. Bende yokuş inerken gazs basmiyorum genelde.Basmiyorum da benim araçta bir gariplik var yani aslinda 2009 touring manuallerin hepsi öyle sanırım. Ben yokuş aşağı inerken ayağımı gazdan çekiyorum ama yol bilgisayarı hala tuketim gösteriyor hız göre değişken olarak ama hiç sıfır yazmiyor.Boşta da olsa viteste de olsa aynı değeri gösteriyor. Bu cutt of olayı bizim araçlarda çalışmıyor mu yol bilgisayarı mı algilamıyor anlamadım. Benim araçta mı sorun diye başka bir mt 2009 touring de denedik o da aynı. Yorumlarınızı merakla bekliyorum arkadaşlar.

genelde 1750 d/d'in üzerinde cutoff devreye girer. arabasına göre az biraz farklılık gösterebilir. şöyle bi 3000-4000 d/d civarı deneyin kesinlik için. bazı araçlar 0 lt göstermeyip, 1-2 lt gibi rakamlar gösterebiliyor. mazda3'lerde de bu olabilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet bizde "zıfır" göstermiyor, en az 2,3 gördüm... Abdullah guzuları aynı tarz kullanıyoruz diyebilirim...

benimki guzu değil abi >:( koç benimkisi >:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...